Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schilfertjes/droge huid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

WiLuna
Zeer actief
Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
Aantal honden: 1
Contacteer:

schilfertjes/droge huid

Ongelezen bericht door WiLuna »

hallo,

Ik zag een week geleden dat Luna haar buikje wat droog was, verder geen aandacht aan geschonken.
Nu kijk ik net weer, en wat beter, zie ik echt schilfertjes zitten.
Kan ik daar iets tegen doen, op de rug is het ook vrij droog, maar niet zo erg als op haar buikje.

Tips?
bazinnetje van Maya (24-08-09)
Afbeelding
-------------------------------------------------
A clean house is a sign of a broken computer ;)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Beetje zalmolie door haar eten doen :wink: of visoliecapsules.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

wat ook helpt is dat schapenvet-bonbons kopen en af en toe geven als een snoepje

ook zonnebloem-olie over het eten doen is goed.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Mijn Golden had dat ook heel erg, overal zaten witte schilfertjes in zijn haren, net of hij hele erge roos had, ik heb toen de DA gevraagt wat ik daar aan kon doen, die zei tegen mij dat ik elke dag twee a drie theelepeltjes olijfolie over zijn eten moest doen, ik ben daar direct mee begonnen, en echt ongeloofelijk maar mijn Golden heeft helemaal geen schilfers meer. IK heb gewoon de olijfolie van AH en dan de tradionele, staat voor op het vierkante flesje. Doe nu om de paar dagen twee theelepeltjes over zijn eten, niet meer elke dag, en het gaat nog steeds perfect.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Pak-de-bal

vinkje schreef:Mijn Golden had dat ook heel erg, overal zaten witte schilfertjes in zijn haren, net of hij hele erge roos had, ik heb toen de DA gevraagt wat ik daar aan kon doen, die zei tegen mij dat ik elke dag twee a drie theelepeltjes olijfolie over zijn eten moest doen, ik ben daar direct mee begonnen, en echt ongeloofelijk maar mijn Golden heeft helemaal geen schilfers meer. IK heb gewoon de olijfolie van AH en dan de tradionele, staat voor op het vierkante flesje. Doe nu om de paar dagen twee theelepeltjes over zijn eten, niet meer elke dag, en het gaat nog steeds perfect.
mijn hond gaat aan de diarree met olijfolie , daarom zonnebloemolie , of nog beter is een andere olie maar die naam is mij ontschoten.

je kan het vinden op internet
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Je hebt ook schapenvet olie, bedoel je die???
Pak-de-bal

doggy schreef:Je hebt ook schapenvet olie, bedoel je die???
nee, ik geloof teunisbloemolie , iets plantaardigs in ieder geval , wat je zo kunt kopen bij de supermarkt

die schapenver olie vindt Bauke helemaal niets, maar die bonbons wel :ok:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

lijnzaadolie?
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

ik gebruik voor Bella de tarwekiem bolletjes van de kruitvat...als het heel erg wordt dan krijgt ze er elke maaltijd 2 en anders om de dag 1 per voeding. Bij haar werkt het uitstekend!
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”