Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vissticks

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

MARC_S schreef:
Pepie schreef:
lupa schreef:maar wat ik niet begrijp:
wel een lamskop durven te geven maar vragen of er graten erin zitten

de visstiks waren nog niet gebraden
want de vraag was ook:
C@rmen schreef:
En maakt het dan nog uit of ik ze bak ja of nee? Er zitten geloof ik geen graatjes in een visstick toch :19:

ik zou me meer zorgen maken om de troep die erin zitten dan om die kleine dunnen niks zeggende graatjes
een hond die lamkoppen vreet voelt die graatjes niet echt

hier krijgen ze gewoon zalmkoppen met graat en al
Ik lees dat als,dan kan ik ze bakken :wink: .........
Ja precies, en als je lang genoeg blijft lullen is een banaan ook recht toch? :mrgreen: Kom op he, geef die vissticks en zeik niet of geef ze niet en zeik niet. Maar ga niet net doen alsof ze gezond zijn en als blijkt van niet dat je wilde weten of er graten inzitten. Dat staat met koeienletters op de verpakking want het is ook voor kindertjes. :19:
Blijkbaar wil je nogal graag gelijk krijgen marc dus prima hoor..ik ben een dom blondje dat niet weet of een visstick wel gezond is voor mijn hond. Bezit dan ook geen enkel denkend vermogen en het was echt absoluut niet in mij opgekomen dat een lekker vette in olie gebakken visstick met paneerzooi wel eens een ongezonde snack zou kunnen zijn.
Ik was dan ook zwaar geschokt om hier te lezen dat het ongezond is maarja toen was het leed al geleden.
En ja omdat ik me ervan bewust ben dat dat misschien wel heel dom over komt heb ik er maar een draai over graatjes aangegeven. :blah: :blah:

Goed gevoel he...gelijk krijgen? :mrgreen:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

lupa schreef:maar wat ik niet begrijp:
wel een lamskop durven te geven maar vragen of er graten erin zitten

de visstiks waren nog niet gebraden
want de vraag was ook:
C@rmen schreef:
En maakt het dan nog uit of ik ze bak ja of nee? Er zitten geloof ik geen graatjes in een visstick toch :19:
ik zou me meer zorgen maken om de troep die erin zitten dan om die kleine dunnen niks zeggende graatjes
een hond die lamkoppen vreet voelt die graatjes niet echt

hier krijgen ze gewoon zalmkoppen met graat en al
Maar die zalmkoppen vreten ze wel rauw en dan zijn de graatjes dus niet zo hard als wanneer de zalmkoppen gebakken zijn.
Hier vreten ze de hele kippen ook rauw maar omdat ze dat zonder problemen kunnen ga ik ze nog geen gebraden kippenpoot geven :19:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn vroegere buurvrouw kookte ook voor haar hond mee, lekkere schnitzel, aardappels, groente. Het laatste wat ik van de hond vernomen heb was hij 14/15 en naast een soort lichte dementie nog gezond. Maar goed zo een op een staand geval zegt natuurlijk helemaal niets. Ik geef ook gewoon rauw, maar af en toe krijgt ze ook iets slechts zoals een cracker, stukje aardappel of een waterijsje.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

:mrgreen: :mrgreen:
de vraag was
kan ik ze geven?
en zo ja kan ik het bakken?

dus op het moment dat je de vraag stelde waren die krengen nog niet gebakken dus als er graten waren nog geen gevaar

als je vers voert zoals zalmkoppen vind ik jou vragen inderdaad een beetje dom :pffff:

natuurlijk kun je visstiks geven, de vraag kwam over als
"kan ik ze geven? is het ok om ze te geven?"

dan zeg ik nee het is niet ok want het is bagger

moetje het bakken? ach bagger blijft bagger gebakken of niet gebakken
maar door het bakken word nog meer bagger...althans voor honden

pfffffffff wat een topic :denken: :devil: :slaap: :cheer: :boos: :eek: :pffff: :smile:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

Valerie schreef:Mijn vroegere buurvrouw kookte ook voor haar hond mee, lekkere schnitzel, aardappels, groente. Het laatste wat ik van de hond vernomen heb was hij 14/15 en naast een soort lichte dementie nog gezond. Maar goed zo een op een staand geval zegt natuurlijk helemaal niets. Ik geef ook gewoon rauw, maar af en toe krijgt ze ook iets slechts zoals een cracker, stukje aardappel of een waterijsje.
ja....mijn buurman schopte de hond die is ook 15 geworden....
nee dat is voor mij geen graat meter want......
ik heb er hier 1 van bijna 17 lopen en ze eet vers
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

lupa schreef:
de mineralen en vitamine zijn allemaal chemische toevoegingen, dus allemaal poedertjes

Zit ook in carnibest en dat voer jij toch?
Mauyak

MARC_S schreef:O ja, verder ga ik er prat op dat Eva alleen nog maar vers heeft gehad en nog nooit iets anders. Dat is echt een projectje. Ze krijgt alleen een hondenbrok als beloning maar meestal een stukje gedroogde kip bv. Verder eet ze dus alleen kvv.
Ik ben gewoon benieuwd of dat echt zo goed is als men zegt. Moet zeggen dat ze wel heel erg gezond is en echt mooi en gelijkmatig opgroeid. Puur mijn eigen fetisje dus en zeker niet iets waarvan ik vind dat een ander dat zou moeten doen.

Soms is stellingnemen ook gewoon leuk voor een discussie. We kunnen wel allemaal gaan roepen, joh geef die vissticks, dat kan geen kwaad. Maar dan is het geen topic meer. :wink: Dat het geen kwaad kan zo nu en dan begrijp ik ook wel.
Ach hondenbrok of visstick.... :blah: lijkt me beide niet goed maar beide ook geen drama om af en toe te geven.[/b]
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Mauyak schreef:
lupa schreef:
de mineralen en vitamine zijn allemaal chemische toevoegingen, dus allemaal poedertjes

dat zijn natuurlijke vitamine en minderalen die in het vlees zitten
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mauyak schreef:Ach hondenbrok of visstick.... :blah: lijkt me beide niet goed maar beide ook geen drama om af en toe te geven.[/b]
Wat is er precies slecht aan een hondenbrok? Puur een vraagje omdat daar honden dus 15 op worden. Pups worden er groot op en dan kampioen van het ras bv. Knap, als het niet goed is voor een hond om een hondenbrok te eten. Ik denk niet dat je een hond gezond houdt op vissticks zelf, jij wel?
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik hoorde eens een verhaal van (ik weet niet meer van welke van de twee) Mogens Eliassen of Tom Lonsdale over dat honden in de vorige eeuwen in Ierland alleen maar aardappelen te eten kregen. Dat was in de arme tijden in Ierland het enige voedsel wat er voor handen was voor de mensen en de honden kregen ook niets anders. De eerste generaties honden zag je niets aan en werden ook oud, maar pas in de latere generaties kwamen degeneratie en ziekten naar voren in verband met dit eenzijdige voedsel. Wellicht is dat ook zo met vissticks, kan je dus gerust een hond zijn hele leven vissticks voeren zonder dat je er iets aan merkt. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

natuurlijk moet het geen deel uitmaken van zde dagelijkse voeding. maar zo een keer wat extra maakt niet uit hoor. als je het niet wil geven maakt het trouwens ook niks uit.

bedenk je wel dat het je hond niet boeit. het is vooral je eigen gevoel. maar dat mag best een beetje blij worden toch?

gister BBQ bij ons thuis. nog geen hekwerk dus de hondjes omstebeurt aan de lange lijn in de tuin. sam is allergisch en mag komkommer dus die heeft een half bakje komkommertjes op. hij blij, ik blij!

lola heeft alle kontjes van de stokbroodjes op, wat komkommer en een kontje BBQ worst.

als dat elke week gebeurt vind ik het niet goed. maar zo een keer geniet ik en mijn bezoek ervan ze te verwennen dus dan mag dat!
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Och, van een visstick gaan ze heus niet dood hoor.
Als je hond een goede basisvoeding heeft waar alles in zit dan kan een visstick of frikadel of kaas of koekje of plak leverworst of boterham of aardappel of poffertje of softijsje of ei of hutspot of frolicje of beschuitje-jam of gehaktbal of tosti of spaghetti of macaroni of kattenvoer of schnitzel of pizza of erwtensoep of groentensoep of kippensoep of tomatensoep of, enz echt niet zoveel kwaad als lekkernij.
Dat getrut altijd.
Mauyak

MARC_S schreef:
Mauyak schreef:Ach hondenbrok of visstick.... :blah: lijkt me beide niet goed maar beide ook geen drama om af en toe te geven.[/b]
Wat is er precies slecht aan een hondenbrok? Puur een vraagje omdat daar honden dus 15 op worden. Pups worden er groot op en dan kampioen van het ras bv. Knap, als het niet goed is voor een hond om een hondenbrok te eten. Ik denk niet dat je een hond gezond houdt op vissticks zelf, jij wel?
Nee Marc maar zoals je kon lezen schreef ik dat al. :wink: En honden die 15 worden...ach m'n opa heeft ook gerookt ze hele leven en is overleden toen ie al 93 was,maakt dat sigaretten ineens gezond? :wink: :mrgreen: Maar als je honden hebt die 15 worden als voorbeeld waarom ben je dan zelf zo'n voorstander van vers?Want ik ken nl geen een hond van 15 die ze hele leven vers heeft gegeten. :19:
Mauyak

linda1985 schreef:
Mauyak schreef:
lupa schreef:

Ze gebruiken voor een klein deel een premix(=poedertjes) zie de website :wink:
laeken
Zeer actief

Mauyak schreef:
MARC_S schreef:
Nee Marc maar zoals je kon lezen schreef ik dat al. :wink: En honden die 15 worden...ach m'n opa heeft ook gerookt ze hele leven en is overleden toen ie al 93 was,maakt dat sigaretten ineens gezond? :wink: :mrgreen: Maar als je honden hebt die 15 worden als voorbeeld waarom ben je dan zelf zo'n voorstander van vers?Want ik ken nl geen een hond van 15 die ze hele leven vers heeft gegeten. :19:
Een hond die gezond is op brokken is geen uitzondering. :neenee: Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat vers geven de gemiddelde leeftijd van honden flink omhoog haalt? Dat is nl nergens op gebaseerd dan. Dat honden gewoon oud worden op brokken is wel ergens op gebaseerd, nl op bijna alle honden voordat vers opkwam.
Verder geef ik zelf kvv omdat ze er beter op gaan en meer glimmen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat dat gezonder is, iets dat het andere dus niet meteen ongezond maakt. Daar zit het minieme verschil nou net in definiëring. Brokken geven met roken vergelijken is echt appels met peren vergelijken.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Martijn schreef:
Hutsje schreef:er is net een onderzoek bekend van een belg dat honden die alleen tafelresten krijgen gezonder zijn en ouder worden dan honden die alleen brokken krijgen.
Als dat de stelling was is dat onderzoek bij voorbaat lulkoek. :smile:

Waar staat dat onderzoek?
over het onderzoek : http://www.voernatuurlijk.nl/Website/NL ... stjes.html

met o.a. de merkwaardige verklaring dat brokken te zout zouden zijn ( tafelrestjes lijken me veel zouter ? )

Denk dat vissticks voor het goede te zout en te gekruid zouden zijn als je een overmaat van dat soort voedsel zou geven, maar verder zie ik niet in wat er zo ongezond aan zou zijn.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

linda1985 schreef:
Mauyak schreef:
lupa schreef:

wat is het verschil dan ?
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Mauyak schreef:
linda1985 schreef:
Mauyak schreef:
lupa schreef:

om het compleet te maken, wat m.i. geen probleem is als het voedsel al redelijk compleet is.

Zo schijnt er aan smuldier compleet o.a. kalk te worden toegevoegd, maar aangezien het voor een groot deel uit pens bestaat, bevat het van nature ongetwijfeld al een behoorlijk portie kalk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoie schreef:
Mauyak schreef:
linda1985 schreef:
Mauyak schreef:Zit ook in carnibest en dat voer jij toch?
om het compleet te maken, wat m.i. geen probleem is als het voedsel al redelijk compleet is.

Zo schijnt er aan smuldier compleet o.a. kalk te worden toegevoegd, maar aangezien het voor een groot deel uit pens bestaat, bevat het van nature ongetwijfeld al een behoorlijk portie kalk.
Daarom snap ik dus ook niet wat daar het probleem aan is. Toevoegen is beter dan gebrekkig laten lijkt mij. :19: Kalk is kalk, of het nu uit een bot of een pens komt of uit een poeder. Bij een complete brok is er geen enkel bot gebruikt.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

MARC_S schreef:
Zoie schreef:
Mauyak schreef:
linda1985 schreef: dat zijn natuurlijke vitamine en minderalen die in het vlees zitten

Daarom snap ik dus ook niet wat daar het probleem aan is. Toevoegen is beter dan gebrekkig laten lijkt mij. :19: Kalk is kalk, of het nu uit een bot of een pens komt of uit een poeder. Bij een complete brok is er geen enkel bot gebruikt.[/quote]

Tuurlijk wel, die gebruiken ook gewoon beendermeel.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Zoie schreef:
linda1985 schreef:
Mauyak schreef:
lupa schreef:

wat is het verschil dan ?
In principe niet zo heel veel, het is alleen typisch om zo over een vitamine/mineralentoevoeging te vallen als het in je "eigen" voer ook zit.
Zoie
Zeer actief

Roelfien schreef:Ik hoorde eens een verhaal van (ik weet niet meer van welke van de twee) Mogens Eliassen of Tom Lonsdale over dat honden in de vorige eeuwen in Ierland alleen maar aardappelen te eten kregen. Dat was in de arme tijden in Ierland het enige voedsel wat er voor handen was voor de mensen en de honden kregen ook niets anders. De eerste generaties honden zag je niets aan en werden ook oud, maar pas in de latere generaties kwamen degeneratie en ziekten naar voren in verband met dit eenzijdige voedsel. Wellicht is dat ook zo met vissticks, kan je dus gerust een hond zijn hele leven vissticks voeren zonder dat je er iets aan merkt. :mrgreen:
mooi verhaal, maar of het klopt ? Hoe verging het de mensen overigens, met dat eenzijdige voedsel ? Ook pas degeneratie en ziektes in latere generaties ? Haha, dat zou betekenen, daar ik kinderloos ben en blijf, dat ik de rest van mijn leven zoveel patat met mayo kan eten als ik wil :cheer: :cheer: :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”