Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan het een beetje vriendelijker....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Kan het een beetje vriendelijker....

Ongelezen bericht door eefje_ates »

...Zo juist lieppen Ates en ik naar buiten, en dan staat daar een jongeman,die schrikachtig achteruit liep. Dus Ates begon te blaffen. Opeens zegt ie als ; jouw hond mij bijt, schop ik hem verrot. :19: . Daarop zeg ik,als jij met je poten aan mijn hond zit,sla ik jóu verrot. :19: En zegt ie gewoon tegen mij dat ik mijn hond dan maar op hem af moest sturen :piew: ....Uitlokking noem ik dat. :pffff: :smile:
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Ochtendhumeurtje?

Dat is ook een manier om je ochtend te starten :wink:
Afbeelding

Made by Spriet
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

nou jemienee...wat zei je...ook goedemorgen, lekker geslapen?????
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Cheryl87 schreef:Ochtendhumeurtje?

Dat is ook een manier om je ochtend te starten :wink:
Dat zal het wel zijn... :mrgreen: .

Maar verder kan ik heel veel hebben...Tenzij je mijn 'enge' herder bedrijgd... :mann:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Zulken moet je gewoon meteen met een stuk hout tegen de kop slaan, kijken wat ie dan zegt :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Jaap* schreef:Zulken moet je gewoon meteen met een stuk hout tegen de kop slaan, kijken wat ie dan zegt :mrgreen: :wink:
:smile: En dan zeg je eerst,houd mijn honden eens vast,even een stuk hout zoeken........
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Pepie schreef:
Jaap* schreef:Zulken moet je gewoon meteen met een stuk hout tegen de kop slaan, kijken wat ie dan zegt :mrgreen: :wink:
:smile: En dan zeg je eerst,houd mijn honden eens vast,even een stuk hout zoeken........
Pepie ziet het al helemaal gebeuren :smile2: . :mrgreen:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

:S:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

In wat voor een buurt woon jij? :denken:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Die had vast een ochtend humeur. :N:

Als iemand aan mijn hond durft te komen, hem iets aan wil doen of iets ander kwaads....
Berg je dan maar want dan wordt ik woest :devil:
eefje_ates
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:In wat voor een buurt woon jij? :denken:
Volgens mij lopen er in elke buurt wel van zulke maffen rond. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wen er maar aan. Mijn ervaring is dat als je een herder hebt mensen zo nu en dan de neiging voelen zichzelf te bewijzen tov je hond.
Ze zien er toch een soort politiehond in en op een of andere manier lukt dat mannetjesputter gedrag uit.
Ik maak dat toch regelmatig mee. De laatste keer was notabene 2 dagen geleden. Ik was bij het tuincentrum, stond bij de auto met Eva omdat het veel te druk was in het tuincentrum en bloedheet in de auto. Loopt er een eikel van een vent voorbij die ineens tegen Eva schreeuwt PAK DE BAAS! PAK JE BAAS! :eek: :N: Eva valt nog uit ook omdat ze zich kapot schrikt en ik was net bezig haar te leren mensen te negeren. Wat een mongool zeg. Ik heb niks gezegd, afgeleid met een koekje en weggelopen. Dat puur omdat Eva nu in de angstfase zit kwa leeftijd en ik echt geen zin heb er ook maar iets van lading aan te geven. Voor je het weet zit er een probleem in je hond van 6 maanden. Die man deed dit uit het niets en echt op een overdonderende manier. Ik schrok me ook dood omdat ik dacht dat hij Eva aanviel.

Dat is absoluut niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Met mijn vorige hond die eruit zag als een zwarte herder werd ik ongeveer 5 keer per jaar geprovoceerd. Enkele keer was zelfs dat iemand met een stok zei dat hij haar dood zou slaan als ze hem beet maar wel op mij af komen stieren en schopbewegingen naar de hond maken.

Dat heb ik nooit meegemaakt met Dapper of Cleo. Puur herdertje testen en pesten is dat.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

MARC_S schreef:Puur herdertje testen en pesten is dat.
Nou, dat van dat stuk hout was maar een grapje maar ik zou wel serieus een beetje agressief worden van zulk debiel gedrag.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

pfft ik heb zoiets eens hier in de tram gehad.

Puppedepup van 4 maanden lag allá flappie (1 oor staand, 1 nog hangend) in de tram netjes een beetje zijn dam ervaringen te verwerken.

Deze foto is van een week later (toen stond het oortje net helemaal) om een idee te geven van hoe ze er uit zag:

Afbeelding

Lief jong moslima'tje zit de hond te bekijken en zoet hoe Gaia vervolgens d'r kop op tilt. Ze kwispelt een beetje vertwijfelt en meisje lacht. Gaia stond op (toen stond de lijn dus al strak) en wil naar het lief lachende meisje. Tot zover ging alles goed.

Meisje schrikt zich een hoedje en haar eerste reactie was dat ze zo boven op de stoel rug leuning sprong, waarop de hond zich weer helemaal kapot schrikt. Die stuiterd achteruit en begint al borstelend te wel geteld 3 keer een woefje er uit te zetten (met zo'n echte puppeblaf). Komt vervolgens weer bij me onder m'n voeten liggen om nog wat na te mopperen.

Komt een man later naar me toe dat ik Gaia moest muilkorven omdat hij al lang gezien had dat dit een levensgevaarlijke hond was. Eigenlijk moest ik d'r maar meteen laten afspuiten. :denken:
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Dat wat jij zegt MARC_S,dat idee had ik ook. Zich zelf willen meten,tegenover een hond. :roll: . Dan spoor je toch niet... :roll: .... Ik snapte er helemaal niets van,vanochtend,en was ik ook nog eens net wakker... :mrgreen: .
Maar als Ates bij hem gekund had, had ik niets durven garanderen, een hond merkt het toch wel, als iemand niet 'deugd' :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Jaap* schreef:
MARC_S schreef:Puur herdertje testen en pesten is dat.
Nou, dat van dat stuk hout was maar een grapje maar ik zou wel serieus een beetje agressief worden van zulk debiel gedrag.
Ik vond het altijd maar gewoon eng. Mijn vorige hond zou je echt grijpen als ze de kans had en ik wilde dat natuurlijk absoluut niet hebben. Vaak waren die lui dan dronken en dat mijn hond ging grommen en blaffen maakte alles erger. Ik woonde tegenover een 24 uur open Texaco en elke nacht hingen daar breezerjongeren te zuipen. Ik liep er wel met een boog omheen natuurlijk maar mijn hond was heel allert op die lui. Dat zorgde er weer voor dat ze op mij gingen reageren.

Echt superirritant en inderdaad, ik kreeg er ook wel eens moordneigingen van. Maar juist omdat je je hond bij je hebt kun je niks doen. Je kan echt je hond niet je zaakjes laten opknappen want dan heb je pas echt problemen. Dus dan sta je met een woeste hond aan een strakke lijn een of andere dronken gek weg te houden.

Die man die Eva provoceerde was niet eens dronken, jaar of 60 en met zijn vrouw viooltjes aan het inladen :roll:
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Sjonge, dat is echt zo'n uitslover geweest :roll:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zoiets hadden wij pas ook.
We liepen met de 3 honden, Kelly aan de riem, de andere los.
Ik roep ze ook altijd bij me als er fietsers aankomen, zo ook deze keer.

Ze liepen netjes naast me, komt die vrouw dichterbij, 'Als ze mij wat doen dan sla ik jou ook verrot hoor!'

Jaja mw....
Ten eerste blijven m'n honden gewoon normaal bij me, en ten tweede wil ik dan ook wel eens zien hoe zij mij dan in elkaar wil slaan als ik ze alledrie bij me heb. :denken:
Maar gewoon doorgelopen, niet veel gezegd.

Je blijft rare lui houden.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Wat ik wel eens tegenkom, is dat kinderen blafgeluiden maken en gaan fluiten.
Dat soms wel even irritant.
Mijn hond kijkt alleen even om en dan loopt hij gewoon mee, maar voor andere mensen kan ik me indenken dat het best vervelend is.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Inmiddels overleden Raisa ging graag met me mee als ik vriendin Aukje van het station ging halen.
Netjes aan de riem, kwispelende staart, geen kwaad in de zin.
En dan blikjes naar haar kop gegooid krijgen met de nodige krachttermen erbij. Terug schelden deed ik niet, stel dat die jongens op me af komen, dan zou ik Raisa niet kunnen houden.
Dus Raisa mocht niet meer mee naar de trein, jammer want ze vond het zo leuk.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

leuk gezegde

"mijn hond bijt niet,hij amputeerd" :mrgreen:

Soortgelijk gedrag komt aleens voor op de hondenwei,maar dan omdat de honden elkaar niet moeten.
Er is er ene die iedere hond wel zal doodslaan als die zijn hond aanvalt.
Vreemd genoeg doet de hond het zelf bij de andere,hij komt nu niet meer met zen hond,zielig gedrag :roll:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wat een idioten heb je helaas. Alsof het stoer is om zulke opmerkingen te maken. Als je hond nu agressief zou zijn naar zo'n persoon, dan kan ik mij zo'n opmerking nog begrijpen, maar uit het niets. :19: Negeren is lastig, dit soort mensen zou je inderdaad wel eens willen slaan met een groot stuk hout ofzo.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

gotcha schreef:leuk gezegde

"mijn hond bijt niet,hij amputeerd" :mrgreen:
*proest* die heb ik als waakbordje bij mn voordeur hangen... De buurvrouw is serieus bang voor Jamey :roll: :N: :smile:

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik verder geen problemen heb met mn uk, met dit soort mensen (hoewel er gekken blijven die vragen of ze een pittbull is :mrgreen: )
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

ach ook ik ken dit helaas ,alleen ik heb wel eens mijn honden losgelaten ,ja ik was het spuugzat ,het gebeurde ongeveer 3 keer in de week ,en steeds dezelfde man die mij en mijn honden bedreigde als ik ze uitliet , ik schop ze dood en ik knuppel ze neer en ga zo maar door ,praten lukte niet met die man en na hem tig keer gewaarschuwd te hebben dat ik ze eens los zou laten en dan wel eens wou zien of ie ze zou doodschoppen , nou geloof me ,ik heb nog nooit een kerel zo bang en hard zien wegrennen, en ja mijn 2 honden toen nog 2 nu inmiddels 3 ,die gingen er achteraan ,maar na 1 commando maakte ze reschtsomkeer hoor , ik weet het is niet goed ,maar ik heb nooit meer last gehad en de hele man niet meer gezien.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

indiera schreef:ach ook ik ken dit helaas ,alleen ik heb wel eens mijn honden losgelaten ,ja ik was het spuugzat ,het gebeurde ongeveer 3 keer in de week ,en steeds dezelfde man die mij en mijn honden bedreigde als ik ze uitliet , ik schop ze dood en ik knuppel ze neer en ga zo maar door ,praten lukte niet met die man en na hem tig keer gewaarschuwd te hebben dat ik ze eens los zou laten en dan wel eens wou zien of ie ze zou doodschoppen , nou geloof me ,ik heb nog nooit een kerel zo bang en hard zien wegrennen, en ja mijn 2 honden toen nog 2 nu inmiddels 3 ,die gingen er achteraan ,maar na 1 commando maakte ze reschtsomkeer hoor , ik weet het is niet goed ,maar ik heb nooit meer last gehad en de hele man niet meer gezien.
Je bent toch zeker dat hij niet opgegeten is :smile:
eefje_ates
Zeer actief

Ik zou mijn hond dan ook never nooit loslaten. :N:
Als er gebeten zou worden ben jij verantwoordelijk. :19:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Gaia schreef:pfft ik heb zoiets eens hier in de tram gehad.

Puppedepup van 4 maanden lag allá flappie (1 oor staand, 1 nog hangend) in de tram netjes een beetje zijn dam ervaringen te verwerken.

Lief jong moslima'tje zit de hond te bekijken en zoet hoe Gaia vervolgens d'r kop op tilt. Ze kwispelt een beetje vertwijfelt en meisje lacht. Gaia stond op (toen stond de lijn dus al strak) en wil naar het lief lachende meisje. Tot zover ging alles goed.

Meisje schrikt zich een hoedje en haar eerste reactie was dat ze zo boven op de stoel rug leuning sprong, waarop de hond zich weer helemaal kapot schrikt. Die stuiterd achteruit en begint al borstelend te wel geteld 3 keer een woefje er uit te zetten (met zo'n echte puppeblaf). Komt vervolgens weer bij me onder m'n voeten liggen om nog wat na te mopperen.

Komt een man later naar me toe dat ik Gaia moest muilkorven omdat hij al lang gezien had dat dit een levensgevaarlijke hond was. Eigenlijk moest ik d'r maar meteen laten afspuiten. :denken:
je moet wel bedneken: ze hebben nou eenmaal een grote kop , en met die rechte oren zijn ze nòg groter

als je niet echt iets van honden afweet, doordat je moslim bent, dan is het op een afstand wel leuk, maar niet àls die hond nog eens opstaat en naar je toe komt lopen

er wordt hier altijd teveel van de "honds-kant" alles bekeken, maar bijna nooit van die andere kant
hoe men dat ervaart of een nare ervaring heeft gehad in het verleden. :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

PdB schreef:er wordt hier altijd teveel van de "honds-kant" alles bekeken, maar bijna nooit van die andere kant
hoe men dat ervaart of een nare ervaring heeft gehad in het verleden.
Of je oma natuurlijk, 35 jaar geleden :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Zo had ik een paar weken terug ineens een gozer die vanaf de overkant van de straat riep: 'Hou die honden bij je of ik steek ze in de fik!'
Echt zomaar ineens, uit het niets kwam die opmerking, terwijl ik de honden gewoon aan de lijn had, en ze hadden die kerel niet eens gezien, waren gewoon lekker aan het wandelen en snuffelen achter een haag die stond tussen het pad waar ik liep en de weg.
:zweep:
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:er wordt hier altijd teveel van de "honds-kant" alles bekeken, maar bijna nooit van die andere kant
hoe men dat ervaart of een nare ervaring heeft gehad in het verleden. :19:
Dat is nu eenmaal omdat je het een hond niet kwalijk kunt nemen dat het een hond is. Een hond kun je maar beperkt ergens op aanspreken.

Ik ben eens een aantal uren door een rottweiler gegijzeld in het huis van mijn oom en tante die niet thuis waren. Dat was niet leuk, maar dat is toch geen reden om voortaan argwanend te zijn naar alle rottweilers :19:
Het was een samenloop van omstandigheden die leidden tot dat resultaat. Dat kun je die hond niet kwalijk nemen, die deed gewoon wat hij dacht dat goed was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”