Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hiervan? Paarden op het strand...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:ik vind dat die baas heel blij mag zijn met die zweeptik. een betere en veiliger manier om de hond respect te laten krijgen voor een paard is er niet - nog een paar keer zo'n paardenbaasje en de hond kijkt geen paard meer aan.

ze moesten ruiters inhuren op het strand die niks anders deden :mrgreen: :ok: .
Zou ik geen bezwaar tegen hebben.
Als het me niet zou lukken om mijn honden tegen te houden kom ik ook om te oefenen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Had ze soms een andere keuze om die hond een mep met de zweep te verkopen? Ik had hetzelfde gedaan! Beter een mep van de zweep dan een trap van het paard toch? Die zweep overleeft hij wel en hij houdt er geen letsel aan over. Dat kun je van de trap van een paard niet zeggen. Maar op die eigenaren had ze van mij eigenlijk ook wel een zweep mogen hanteren...

Alleen daarvoor hebben ruiters eigenlijk al een lange zweep nodig als ze gaan rijden. Niet voor hun paard, maar om ongewenste mensen en honden van zich af te meppen. Het is gewoon te gek voor woorden!
HOe vaak je wel niet in de krant leest van ongelukken die hier uit voortvloeien, van mensen die het verrekken om hun hond bij zich te houden waardoor ruiters, koetsiers en hun paarden verongelukken!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:ik vind dat die baas heel blij mag zijn met die zweeptik. een betere en veiliger manier om de hond respect te laten krijgen voor een paard is er niet - nog een paar keer zo'n paardenbaasje en de hond kijkt geen paard meer aan.

Zou ik geen bezwaar tegen hebben.
Als het me niet zou lukken om mijn honden tegen te houden kom ik ook om te oefenen :ok:
misschien ook zo iemand diep in het veld met een fazant (of haas) aan een touwtje :smile: ? (voor felix dan een eend natuurlijk :mrgreen: )
Haas dan maar :ok: :mrgreen:
Een fazant staat ze voor, dus dan loopt ze niet zo hard weg :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
iones
Zeer actief

MIsschien moeten we fazanten en hazen in het veld sturen die een zweepje kunnen hanteren. :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ik maak het hier van beide kanten mee als ik ga rijden met mn paard en als ik ga lopen met de hond.
De asociale ruiters en de asociale hondenbezitters.
Mijn paard is ook honden gewend maar pikt het echt niet als hij of in zijn enkels gebeten wordt ofals eenhond,of welk ander dier dan ook nuiten een paard om,in zijn bak of weide komt die schopt hij eruit als hij de kans krijgt.
Buiten negeert hij eigenlijk alle honden zolang ze hem maar met rust laten.
Diva laat paarden meestal met rust maar als ze een idiote bui heeft wil ze er ook heen rennen ik benhiermee aan het trainen en verder gaat ze vast als ik ook maar vernoedt dat er een paard langs komt.

Ik vind dat je vriendin goed gereageert heeft dat had ik zelf ook gedaan,

Gr Gemma
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wist niet dat er nog zoveel ruiters op dit forum zitten :ok:
mijn vroegere paard was ook honden gewend maar die honden waren paarden gewend. en een hond wat echt aan het jagen is daar kan echt niet elk paard tegen.
sommige mensen lijken wel te lui om op hun hond te passen. er even naar toe lopen en aanlijnen is al te veel.
heel vervelend dat niet iedereen gewoon even rekening houdt met elkaar. we hebben allemaal net zo veel recht ergens te komen.
:roll:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: paard en hond

Ongelezen bericht door Tamara. »

Brigitte schreef:maar er zijn ook zat ruiters die het niet zo nauw nemen en gewoon in volle galop over een vol strand denderen.
Dat heb ik dus meegemaakt. Die 2 ruiters kwamen voor mij uit het niets langs gedenderd en Bowie ging er als een haas vandoor, achter die paarden aan. Tsja, dan kun je roepen wat je wilt maar mevrouw verdween aan de horizon. Ze hoorde me sowieso niet doordat ik de wind ook niet mee had.

Ze liepen vlak langs de kustlijn en het was een mooie, drukke dag. Levensgevaarlijk :roll:

Verder vind ik het een terecht actie wat de ruiter gedaan heeft met die zweep zoals in het verhaal van ts.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

ik zou er ook erg blij mee zijn. Met een beetje mazzel denkt die hond nu dat paarden gemeen bijten en dat hij er beter bij uit de buurt kan blijven.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik vind die tik met de zweep een goede oplossing, hopelijk schrikt de hond er zó van dat hij uit de buurt van paarden blijft.
Paarden op het strand vind ik niet zo erg, die zie je vaak van verre al aankomen dus kan je even de honden bij je houden. Hier in het bos word ik er wel eens wanhopig van. Regelmatig kom ik tieners, hard galopperend op grote pony's tegen die zich niet aan de ruiterpaden houden en over de gewone wandelpaden denderen. En als dat dan zo plots gebeurt, zie dan maar eens je honden bij je te houden :19: ik moet er niet aan denken zo je hond te verliezen :N:
Afbeelding
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Boutje schreef:Als jullie willen oefenen met de honden (niet allemaal tegelijk, een roedel is toch net even moeilijker denk ik) dan wil ik best even met de pony ergens naar toe komen hoor :mrgreen: .
Bij voorkeur binnen een uur rijden vanaf Hasselt.
:mrgreen:

Ik vind ook dat er wederzijds respect moet zijn. Als iedereen goed oplet moet het goed gaan op het strand (en waar dan ook)

Ik was zelf ook nogal verbaast dat die mensen zo boos werden. Het is ook doodeng. Als er wel wat met het hondje was gebeurd was het ook niet goed geweest...maar goed.
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik ben altijd heel netjes in stap voorbij de honden gegaan, vaak (jonge) honden, die achter mijn paard aan gingen en nog niet echt goed luisterden, terug naar de eigenaren gebracht maar ook heel vaak eigenaren van honden ontmoet of tegengekomen die gewoon net deden of het niet hun hond was die als een gek op mijn paard af kwam en nog vaker honden tegen gekomen die in de benen van mijn paard wilden bijten/happen.
Zo ook een keer met een stel Labradors, die constant om ons heen renden en blaffen en schijnuitvallen naar de paarden bleven doen, de eigenaren waren niet van plan de honden te roepen dus zijn wij in een handgalopje verder gegaan en ineens kwam er leven in de baasjes, die zagen hun honden ineens verdwijnen :mrgreen: we hebben ze even laten zweten (de baasjes dan he) en zijn omgedraaid om ze vervolgens af te leveren bij de baasjes met de mededeling; houdt ze de volgende keer nou gewoon ff bij je.
1x een Boxer, zelfde verhaal kwa baasje en de hond hapte dus raak waarop mijn paard uithaalde en de hond enige meters door de lucht vloog met een vreselijke gil en toen stil bleef liggen... ik was van de kaart en zeer boos omdat ik meerdere malen aan de vrouw had gevraagd of ze alsjeblieft haar hond bij zich wilde houden, ik ging netjes in stap aan haar voorbij dus daar lag het niet aan.
En daar lag de hond, gvd ik was echt bang dat hij dood was maar even later kwam hij bij en leek vooralsnog in orde, hij liep gelukkig ook weer gewoon mee.. de vrouw heeft mij verrot gescholden en mijn buitenrit was goed verpest.
Nog steeds houdt ik rekening met loslopende honden en eigenaren die net ff te laat zijn, maar zie ik dat ze echt moeite doen om hun hond bij zich te roepen dan zal ik daar zeker aan meewerken.
het strand moet gewoon leuk blijven voor iedereen wat dat betreft en een beetje rekening met elkaar houden vind ik niet meer dan normaal.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

25 jaar geleden had ik een herder, die heeft ook een doodschop gehad van een paard, op de boerderij. Ik zou ook dus met de zweep die hond wegjagen als de eigenaren er niks aan doen. Een paard heeft maar een schop nodig en de hond is dood. Niks niet grappig.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Moos schreef:Ik vind het prima. Ik neem niet aan dat ze de hond afgerost heeft met de zweep? :mrgreen: :wink:
Zo'n tik met de zweep lijkt me voor de hond een heel stuk minder erg dan een trap van een paard :N:

Dat die baasjes de hond dan niet bij zich houden/roepen kan ik me heel erg kwaad om maken.
Ben ik het helemaal mee eens! Houd dan gewoon je hond bij, snap er niets van. Als er een paard in de buurt is gaat Tease gewoon aan de lijn :wink:

Als hij achterop het strand loopt en ik bij het water, dan hoeft het niet. Dan kijkt hij er niet naar gelukkig.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

yamie schreef:als je als baasje van hond je verantwoordelijkheid niet wil nemen, is het heel sneu voor de hond, maar dan kan ie van mij ook een mep krijgen, ik ken teveel verhalen van ongelukken met paard en hond, van zowel paard dat er vandoor gaat tot hond die een doodschop kreeg. je hebt beide rekening te houden met elkaar, dus bv met je paard ook niet in volle gallop een gevuld strand overgaan, maar dus ook gewoon je hond vast/ bij je houden.
lijkt me heemaal zoals het is :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Re: Wat vinden jullie hiervan? Paarden op het strand...

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

slomehippie schreef: Vaak gaat ze iets verder het water in met haar paard zodat de mensen die (met of zonder dieren) geen last hebben van haar.
even een vraagje:

hoe doet ze dit eigenlijk?

Ik heb nog nooit , in al die jaren dat ik op strand loop,
maar heel zelden gezien dat ze in de golven gingen lopen. :19:

het spettert teveel denk ik, en de paarden vinden golven niet zo leuk.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gewoon je paard het water insturen, dan kom je vanzelf dieper.

Mijn paardrijdagen zijn al heeeeeeeeeeel lang geleden, maar ik zou hetzelfde hebben gedaan. Ik heb groots ontzag voor de hoeven van 'n paard.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

paarden op het strand, honden op het strand.. geen probleem mee, ik roep mijn hond even bij me, ook al gaat hij er niet achteraan, gewoon fijner voor de ruiter denk, hoeven ze zich niet af te vragen of de hond achter ze aan komt ja dan nee.. reed zelf eens een buitenrit in een bos en daar kwam ook een hond woest aanblaffen.. ik reed toen na jaren weer eens een leuke buitenrit.. het paard stond op de achterste benen! Echt blij wordt je daar niet van.. en houd dan je paard maar onder controle pffff...
mensen die de honden op paarden af laten stormen snap ik dan dus ook niet..
bij lezen van de titel dacht ik eigenlijk dat men lievr geen paarden op strand zag.. ik dacht toen aan de absurde regel ik Katwijk... paarden mogen bij slecht weer in de zomer (tussen 1 april en 30 augustus wel strand op..... honden niet... grrrr de een niet dan de ander ook niet, dit dus totaal off topic terzijde :jank:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Ik heb ook teveel nare ongelukken zien gebeuren met paarden en honden dus ik vind het een prima actie om die hond een tik met de zweep te geven. Hopelijk vind hij paarden nu eng!

Mijn jongste hond had ook de neiging achter paarden aan te willen dus ik lijnde haar altijd gelijk aan als ik iets zag. Toen kwam ik een keer een ruiter tegen en ze blafte nogal. Dat paard was honden gewend dus ze heeft haar paard even op mijn hond afgestuurd, hond was gelijk een stuk minder stoer :mrgreen: Toen het paard weer omdraaide gromde mijn hond nog een keer, paard draaide zich razendsnel om en keek haar aan. Ze heeft nooit meer achter een paard aangezeten, ze loopt er los langs nu :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Pak-de-bal schreef:

Ik heb nooit anders gedaan, zeewater is heel goed voor de paardenbenen en golven of niet mijn paarden zijn altijd door de zee gegaan :19: en ik was/ben niet de enige :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

cloris schreef:
Pak-de-bal schreef:

Ik heb nooit anders gedaan, zeewater is heel goed voor de paardenbenen en golven of niet mijn paarden zijn altijd door de zee gegaan :19: en ik was/ben niet de enige :wink:
paard van een kennis van mij, kon ze bijna niet meer mee naar het strand, die zei gewoon: doei , ik ga naar Engeland :mrgreen:

de keren dat ik op het stand heb gereden ben ik ook wel eens de zee een stukje ingegaan, wel altijd voorzichtig , want je ziet geen ondergrond en met z'n tweeen in een gat zakken had ik niet zoveel zin in ;)
iones
Zeer actief

Zeewater is een weldaad voor paardenbenen. Heeft je paard mok? Heeft hij last van gallen? GA maar door het zeewater. Heeft hij een blessure? Door het zeewater. Maar het zal ook wel voor andere dieren goed zijn denk ik.
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Een mep met de zweep is beter dan een doodschop..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Vorig jaar waren we in het bos, het was toen heel mooi weer en er waren zeker 30 honden.
Bijna allemaal los en lekker spelen en zwemmen.
Die van mij was lekker met een groepje aan het spelen in het water.
Ineens liepen er mensen met een ezel langs.
Zo vlak langs alle honden en ze kwamen ook ineens uit het niets.
Velen hebben ze niet aan zien komen, ik ook niet.
Nu doet mijn hond paarden en ezels e.d. niks, maar je weet niet hoe de andere honden erop zullen reageren en ze waren nu in een hele grote groep.
Er waren een paar honden die keken even om, maar daarna speelden ze rustig verder.
Het viel gelukkig allemaal mee.
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

De baasjes mogen blij zijn dat de hond geen trap van het paard heeft gekregen.
Een mep met een zweep geniet geen voorkeur, maar ik dit geval zou ik het ook wel gedaan hebben. Er kunnen heel veel ongelukken gebeuren als je het zo door laat gaan.
Voor het zelfde geld zat ze nog op het paard en zou het paard zo onrustig worden dat ze ervanaf was gevallen. Met alle gevolgen van dien.

Ik vind dat je je hond wel onder controle moet hebben. En dat is lastig op het strand waar ze altijd kunnen doen wat ze willen en ook nog eens met een paard. Maar dan doe je je best maar, probeer je maar alles uit om hem wel bij je te laten komen. Je kan het niet zo maar laten lopen vind ik.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Biko schreef:
Ik vind dat je je hond wel onder controle moet hebben. En dat is lastig op het strand waar ze altijd kunnen doen wat ze willen en ook nog eens met een paard. Maar dan doe je je best maar, probeer je maar alles uit om hem wel bij je te laten komen. Je kan het niet zo maar laten lopen vind ik.
Dat is ook de reden dat ik paarden- en losloopgebieden voor honden eigenlijk niet samen vind gaan. Op het strand kan je best gescheiden stukken maken en in het bos vind ik het ook hoogst onprettig. Zeker nu alles dicht begint te groeien, zie je het gewoon niet altijd aankomen. En het is niet alléén een kwestie van je hond onder controle hebben, ruiters houden zich veelvuldig niet aan ruiterpaden jammer genoeg. Zeg je er wat van, galopperen ze hooghartig weg. Hier in de buurt tenminste.
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Wij lopen zelf ook vaak met de paarden en honden op het strand en bos. Meerdere keren hebben we honden achter ons aan gehad of honden die in de staarten en benen van de paarden ging hangen.

Als er baasjes bij zijn komt er eerst een vriendelijk verzoek en daarna is het inderdaad gewoon de zweep eroverheen.
iones
Zeer actief

Paarden en honden gaan echt prima samen hoor. Echt waar. MAar hun mensen gaan niet goed samen..... Daar komen alle problemen altijd uit voort.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als je hond wordt doodgetrapt is dat verschrikkelijk, maar ik ben vooral bang voor op hol slaande paarden en de drama's die daar vaak uit voortvloeien.
Wij kwamen laatst mensen tegen met een paar van die minipaardjes, die waren net wat groter dan Felix, dat was wel grappig, die wederzijdse nieuwsgierigheid :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”