Ik ben altijd heel netjes in stap voorbij de honden gegaan, vaak (jonge) honden, die achter mijn paard aan gingen en nog niet echt goed luisterden, terug naar de eigenaren gebracht maar ook heel vaak eigenaren van honden ontmoet of tegengekomen die gewoon net deden of het niet hun hond was die als een gek op mijn paard af kwam en nog vaker honden tegen gekomen die in de benen van mijn paard wilden bijten/happen.
Zo ook een keer met een stel Labradors, die constant om ons heen renden en blaffen en schijnuitvallen naar de paarden bleven doen, de eigenaren waren niet van plan de honden te roepen dus zijn wij in een handgalopje verder gegaan en ineens kwam er leven in de baasjes, die zagen hun honden ineens verdwijnen

we hebben ze even laten zweten (de baasjes dan he) en zijn omgedraaid om ze vervolgens af te leveren bij de baasjes met de mededeling; houdt ze de volgende keer nou gewoon ff bij je.
1x een Boxer, zelfde verhaal kwa baasje en de hond hapte dus raak waarop mijn paard uithaalde en de hond enige meters door de lucht vloog met een vreselijke gil en toen stil bleef liggen... ik was van de kaart en zeer boos omdat ik meerdere malen aan de vrouw had gevraagd of ze alsjeblieft haar hond bij zich wilde houden, ik ging netjes in stap aan haar voorbij dus daar lag het niet aan.
En daar lag de hond, gvd ik was echt bang dat hij dood was maar even later kwam hij bij en leek vooralsnog in orde, hij liep gelukkig ook weer gewoon mee.. de vrouw heeft mij verrot gescholden en mijn buitenrit was goed verpest.
Nog steeds houdt ik rekening met loslopende honden en eigenaren die net ff te laat zijn, maar zie ik dat ze echt moeite doen om hun hond bij zich te roepen dan zal ik daar zeker aan meewerken.
het strand moet gewoon leuk blijven voor iedereen wat dat betreft en een beetje rekening met elkaar houden vind ik niet meer dan normaal.