Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Ik raad die oefening iedereen altijd van harte aan. Ik gebruik het best vaak namelijk en ik heb hem daarmee sneller onder appel dan met bij me laten komen. Ik weet niet waarom dat is, maar als ik heel hard ZIT brul en daarna blijf, denkt hij daar niet eens bij na, maar doet hij het. Terwijl hij met hierrrrrrr in een spannende situatie (bij Bram is dat een hond waar hij naar toe wil) een afweging maakt. Ik zou willen dat hij die afweging niet maakt, maar net zo automatisch komt als dat hij gaat zitten bij ZIT, maar dat heb ik nog steeds niet bereikt.
Hoe heb je dat dan aangeleerd? Bij toeval door heel hard zit te brullen, of heb je echt getraind op op afstand zitten?

Anne
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef:maar als het er niet inzit, denk niet dat het er echt in te trainen valt
Tot een bepaalde hoogte kan het wel. Toen ik begon bij een nieuwe trainer wilde Bram absoluut niet spelen in de trainingshal. Hij keek me heel ongelukkig aan als ik hem ging uitdagen tot spel. Maar uiteindelijk is hij het wel gaan doen daar door veel aan te moedigen en te belonen met voer voor spelen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat hij 'gek' is van zo'n speeltje in de zin dat hij als hij moet kiezen tussen naar een hond gaan of met het speeltje spelen voor het laatste kiest. Daar vindt hij het niet belangrijk genoeg voor en ik vraag me inderdaad af of je dat voor elkaar krijgt bij een hond waar het niet 'in' zit.
Dat denk ik dus inderdaad ook.

Een hond die er niet om geeft, kan je leren om ermee te spelen, leren om te apporteren, maar volgens mij niet leren om het balletje interessanter te vinden dan wat dan ook ter wereld.
Ik kan het me tenminste bij Puchu echt nauwelijks voorstellen, want ik sta al een jaar wat idioot te doen bij zo'n balletje :mrgreen: Dan vindt hij het een minuutje interessant en daarna is zelfs een grassprietje nog interessanter dan het balletje :oeps:
En op zich weet ik hoe je 'ze' gek kan krijgen met zo'n ding, want ik heb al 6 jaar een totale bal(en stok)gekke Kaya in huis. Daarom denk ik dus dat het niet bij iedere hond lukt, niet die totale idolaatheid van ballen in ieder geval.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Innuendo schreef:Dan had jij waarschijnlijk Sam al verrot geschopt..
Ik was Zondag in een vrij druk losloop gebied.. Daar liep ook een herder die dacht dat Sam zijn bal wilde pikken, dat wilde Sam niet die liep alleen op zeer irritante keffende wijze de aandacht van die herder te trekken die een bal had.
De eigenaar zag dat aankomen en corrigeerde zijn hond, die wilde geen uitval gedrag.
Ik wil dat irritante keffen niet, dus ik corrigeerde Sam..
Zo kan het toch ook?
En als Sam irritant blijft en niet luistert lijn ik hem aan, maar als jij hem dan weg geschopt zou hebben, had ik jou echt wel terug geschopt..

Of hou je rekening met de grote van de hond welke je weg schopt? Of schop je dan zachter ofzo?
Zoals je het nu schrijft zag ik Sam al meters ver weg vliegen, terwijl het in weze mijn schuld is dat hij niet luistert en niet zijn schuld..
Het was ook Fez zijn schuld niet dat die bouvier rondliep, maar ik eindigde wel met een dode hond :19:
Nu moet je niet denken dat ik elke hond die ik zie wegtrap, echt niet. Onlangs zat hier nog een labrador opeens in de tuin; Ds deed niets, speelde er gewoon leuk mee.

Nogmaals: hoe zou jij reageren als jouw hond plots doodgebeten werd? zou je nog even vrolijk en lief en weet ik veel wat zijn naar elke hond die op je overblijvende hond komt afgestormd?
Nou ik niet dus, ik panikeer onbewust telkens ik een loslopende hond op Ds zie afgelopen.
Doordat ik panikeer, zend ik onbewust ook al signalen uit naar Ds, zodat die nog meer op haar hoede gaat zijn. (en het is zowiezo al geen watje met andere honden).

Ik ben eenmaal door een hel geweest, ik kan dat geen tweede keer aan.
Dus ja, ik doe alles om eender welke hond uit de buurt te houden als ik dat niet wil. zowel ter bescherming van mijn eigen hond, als van die vreemde hond.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Ik raad die oefening iedereen altijd van harte aan. Ik gebruik het best vaak namelijk en ik heb hem daarmee sneller onder appel dan met bij me laten komen. Ik weet niet waarom dat is, maar als ik heel hard ZIT brul en daarna blijf, denkt hij daar niet eens bij na, maar doet hij het. Terwijl hij met hierrrrrrr in een spannende situatie (bij Bram is dat een hond waar hij naar toe wil) een afweging maakt. Ik zou willen dat hij die afweging niet maakt, maar net zo automatisch komt als dat hij gaat zitten bij ZIT, maar dat heb ik nog steeds niet bereikt.
Hoe heb je dat dan aangeleerd? Bij toeval door heel hard zit te brullen, of heb je echt getraind op op afstand zitten?

Anne
Puchu doet dat ook beter dan hierkomen.

Niet bewust getraind overigens, maar vanaf dat hij pupje was liet ik hem zitten. Stond hij op een paar meter afstand, dan deed ik mijn hand omhoog en zei 'zit' en meneer ging zitten.
We maken er ook heel vaak een spelletje van dat ik dan wat lekkers gooi en hij het moet vangen.

Heel typisch, want 'af' doet hij niet graag op afstand. Als het echt moet, oké, maar meestal komt hij dan eerst bij me en gaat dan pas af.
Zitten doet hij echter op de plek waar hij is als ik het zeg (behalve als ik hem eerst bij me roep natuurlijk :mrgreen: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

starfleet schreef:
malinois schreef:
's ochtends, 's middags, 's avonds, met alles wat je uit de kast kunt halen om het te proberen om het leuk te maken... :19: en niet een uurtje op een hondenschool... maar als je al gaat met het idee van: hij vind er toch niks aan... dan wordt het ook niets.
Met als resultaat dat er dus geen enkele hond in de buurt van dat balletje kan komen :N: Ik moet er niet aan denken dat ik Buffy zo gek op een bal had gemaakt. Ik snap dat jij het zo doet, waarom je het doet en dat dat voor jou werkt, maar het is een advies dat ik niet snel aan anderen zou geven.

Anne
waarom moet een hond dan in de buurt van zn balletje komen? Hij heeft hem in zn bek, waar iets zit kan op dat moment niets anders zitten dus A. hij kan niet vreten van de straat, B. hij kan geen andere hond pakken etc. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef:Zo, even wat luchtigs er tussendoor. Bram zat zojuist op een loopse teven spoor en ik heb eens wat anders geprobeerd. Mannetje had neus aan de grond en draafde als een debiel voor me uit, al hijgend. Ik heb hem 1 keer teruggeroepen (dat was niet nieuw, normaal had ik hem dan aan de lijn gedaan) en toen weer vrij gegeven. Elke keer als hij meer dan 20 meter voor me uit draafde, heb ik hem op afstand laten zitten en blijven. Als ik bij hem was, beloonde ik hem. Dat heb ik ongeveer vijf keer moeten doen en daarna bleef hij binnen de 20 meter van me. Knappe hond he :ok:
(ik ben er moe van geworden haha)
:ok: dat op afstand laten zitten (in mijn geval liggen) doe ik heel vaak... hond blijft altijd allert tijdens een wandeling en het is makkelijker en sneller dan hierkomen indien nodig... :ok:
Ik raad die oefening iedereen altijd van harte aan. Ik gebruik het best vaak namelijk en ik heb hem daarmee sneller onder appel dan met bij me laten komen. Ik weet niet waarom dat is, maar als ik heel hard ZIT brul en daarna blijf, denkt hij daar niet eens bij na, maar doet hij het. Terwijl hij met hierrrrrrr in een spannende situatie (bij Bram is dat een hond waar hij naar toe wil) een afweging maakt. Ik zou willen dat hij die afweging niet maakt, maar net zo automatisch komt als dat hij gaat zitten bij ZIT, maar dat heb ik nog steeds niet bereikt.
ik heb weleens dat er uit het niets een stel paarden komt langsgalloperen... dan is het de snelste manier om hem te laten liggen ipv te laten komen... het is idd. makkelijker aan te leren dan hier komen heb ik de ervaring...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef: In dat kader (hond mag absoluut niet met andere honden in contact komen) heb ik nog een grappige anekdote over een man met een Mechelaar. Hij kwam de Soesterduinen op, hond kort aangelijnd. Ik roep Bram bij me en lijn ook aan. Boos kijkend liep hij voor me langs, hond steeds een lijncorrectie gevend als ze naar Bram keek. Toen hij een flink eind bij me weg was, liet ik Bram weer los. Man laat de Mechelaar middenin de Soesterduinen los en ze trekt meteen een enorme sprint naar Bram toe. Ik denk nog 'kut' als dit maar goed gaat en wil al naar Bram rennen. Maar voor ik het weet zijn Bram en de teef (zo bleek) flink aan het spelen. Mechelaar ging helemaal uit haar dak, ze had zo'n lol. Man roepen, maar mooi niet dat ze kwam, ze had het veel te leuk. Bram was na een tijdje weer met andere dingen bezig en toen ging ze terug naar de eigenaar waar ze direct aan de korte lijn ging. Je had die kop van die man moeten zien, zoooooo.
tuurlijk is dat lachwekkend, ik had denk ik ook gelachen als ik het gezien had... maar ik snap die man ook wel... ik wil het niet aangezien ik daar ook qua trainen mn redenen voor heb natuurlijk... dan zou ik ook niet happy zijn als het mij zou gebeuren want dan kun je weer overnieuw beginnen. :wink:
Toch denk ik dat je wel onderscheid kunt maken tussen trainen en gewoon wandelen. Een hond die gewoon goed met andere honden samen gaat, hoef je toch niet zo angstvallig weg te houden bij andere honden tijdens het wandelen? Ik denk dat honden heel goed kunnen leren dat het op het trainingsveld niet de bedoeling is om te gaan spelen terwijl het tijdens het wandelen wel mag. Denk je niet?
ja dat denk ik ook wel, maar ik wil het dus ook niet bij een jonge hond bijv. Dan laat ik hem op commando vrij en dan mag het... en niet zo vanuit zn eigen wil. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:

Anne
Ja, dat zitten op afstand heb ik toevallig bij mijn allereerste hondenschool geleerd. Waardeloze school op dit punt na. Als ik het me goed herinner, hebben we de afstand gewoon steeds meer opgebouwd. Af op afstand hebben we ook geleerd, maar de zit gaat makkelijker als de nood aan de man is zeg maar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

maart schreef:
Innuendo schreef:Dan had jij waarschijnlijk Sam al verrot geschopt..
Ik was Zondag in een vrij druk losloop gebied.. Daar liep ook een herder die dacht dat Sam zijn bal wilde pikken, dat wilde Sam niet die liep alleen op zeer irritante keffende wijze de aandacht van die herder te trekken die een bal had.
De eigenaar zag dat aankomen en corrigeerde zijn hond, die wilde geen uitval gedrag.
Ik wil dat irritante keffen niet, dus ik corrigeerde Sam..
Zo kan het toch ook?
En als Sam irritant blijft en niet luistert lijn ik hem aan, maar als jij hem dan weg geschopt zou hebben, had ik jou echt wel terug geschopt..

Of hou je rekening met de grote van de hond welke je weg schopt? Of schop je dan zachter ofzo?
Zoals je het nu schrijft zag ik Sam al meters ver weg vliegen, terwijl het in weze mijn schuld is dat hij niet luistert en niet zijn schuld..
Het was ook Fez zijn schuld niet dat die bouvier rondliep, maar ik eindigde wel met een dode hond :19:
Nu moet je niet denken dat ik elke hond die ik zie wegtrap, echt niet. Onlangs zat hier nog een labrador opeens in de tuin; Ds deed niets, speelde er gewoon leuk mee.

Nogmaals: hoe zou jij reageren als jouw hond plots doodgebeten werd? zou je nog even vrolijk en lief en weet ik veel wat zijn naar elke hond die op je overblijvende hond komt afgestormd?
Nou ik niet dus, ik panikeer onbewust telkens ik een loslopende hond op Ds zie afgelopen.
Doordat ik panikeer, zend ik onbewust ook al signalen uit naar Ds, zodat die nog meer op haar hoede gaat zijn. (en het is zowiezo al geen watje met andere honden).

Ik ben eenmaal door een hel geweest, ik kan dat geen tweede keer aan.
Dus ja, ik doe alles om eender welke hond uit de buurt te houden als ik dat niet wil. zowel ter bescherming van mijn eigen hond, als van die vreemde hond.
Nogmaals? dit had je me nog niet gevraagt hoor :wink:
Tuurlijk begrijp ik dat je, je rot schrikt als er een hond op je af komt, maar je reactie kwam heel zwart wit op mij over zo van elke hond trap ik meteen weg, wat de reden ook mag zijn en wat de hond ook doet.
ik begrijp nu dat je het anders bedoelde en wel rekening houd met de hond in kwestie en zijn beweegredenen e.d.

Ik heb wel eens gehad dat een jack russel op aangelijnde Sam dook en dat zijn vriendje een kruising b. dog/bull mastiff ook mee wilde gaan doen, eerste probeerde ik die hond weg te schreeuwen, daarna trappen en uiteindelijk kreeg ik de geest om Sam aan zijn tuig op te tillen.
Ik heb het eerste uur staan shaken en Sam had niet eens wat laat staan als hij was dood gebeten, dan had ik waarschijnlijk ook elke hond die kwaad in zin had meteen weg getrapt.

Maar nogmaals, dat begreep ik niet uit je post, enkel dat wat er ook gebeurde je ze gelijk weg trapte, vandaar mijn reactie :wink:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Martijn schreef: Tijd om een andere stok te zoeken, whera. :ok:

:smile: :smile: :smile:
Halve zool.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef:maar als het er niet inzit, denk niet dat het er echt in te trainen valt
Tot een bepaalde hoogte kan het wel. Toen ik begon bij een nieuwe trainer wilde Bram absoluut niet spelen in de trainingshal. Hij keek me heel ongelukkig aan als ik hem ging uitdagen tot spel. Maar uiteindelijk is hij het wel gaan doen daar door veel aan te moedigen en te belonen met voer voor spelen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat hij 'gek' is van zo'n speeltje in de zin dat hij als hij moet kiezen tussen naar een hond gaan of met het speeltje spelen voor het laatste kiest. Daar vindt hij het niet belangrijk genoeg voor en ik vraag me inderdaad af of je dat voor elkaar krijgt bij een hond waar het niet 'in' zit.
Ik heb er hier 1 Max, als ik met een werpstok op pad ga kunnen er honderden honden aan komen geen haar op zijn hoofd die denkt ik ga eens snuffelen.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

estelle schreef:
Essy schreef:
Martijn schreef:Omdat jouw honden van nature slo...ik bedoel rustig zijn.
Herders juist niet. Die leg je dus moeilijker voor langere tijd af.

Kunnen ze wel leren hoor. Heel goed zelfs.
waarom heb je dan een bench? Geen zin om te trainen?
Als ik naar mezelf kijk, ik heb dus geen zin om een pup die ik net een week in huis heb te gaan drillen met commando's als 'in je mand' 'plaats' 'blijf' en weet ik veel wat nog meer.
Ik kan daar echt kriegel van worden als ik mensen met een vreselijk jonge pup zie lopen die dan al netjes moet volgen, netjes naast moet zitten e.d.
Als ze een maand of 8 a 9 bereikn ga ik rustig aan de slag en dan heb ik dat zit en blijf e.d. er net zo snel in hoor.
Bijna mee eens, laat de pup eerst maar eens pup zijn. Hij moet al zoveel indrukken op doen. Wat ik wel doe is de basis oefeningen zoals zit enz.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:

Anne
Ja, dat zitten op afstand heb ik toevallig bij mijn allereerste hondenschool geleerd. Waardeloze school op dit punt na. Als ik het me goed herinner, hebben we de afstand gewoon steeds meer opgebouwd. Af op afstand hebben we ook geleerd, maar de zit gaat makkelijker als de nood aan de man is zeg maar.
Ik roep gewoon: "hee Isis....laat Gijs eens zitten" :pffff:

Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Gaaf die foto :ok:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: bedankt loopse teef...

Ongelezen bericht door kitty »

Pak-de-bal schreef:
kitty schreef:Hoe weet je dat die teef ook echt loops was? Als je alleen het gedrag van je hond als criteria neemt hoeft dit echt niet te kloppen. Ik had vandaag ook een reu heel lang achter me aan. Niet weg te slaan bij 1 van mijn teven. Maar de teef was toch echt niet loops :roll:
was dat niet ook een stabij? :wink:

Bauke is erg neus-gevoelig wat dat betreft en haalt de teven er zo uit, die het zelfs nog moeten worden.
( wat het baasje zelf niet eens wist)

reuen kunen de luchtjes weken ervoor en erna nog blijven ruiken, hoor :wink:
Dus omdat reuen geurtjes weken ervoor en er na nog weken kunnen ruiken mag ik maanden lang niet met mijn teef in een losloopgebied :19: :denken: Als mijn teef hoogloops is blijf ik wel weg maar ik kan toch geen rekening houden met alle reuen die nog weken achter haar kont aan zitten? Dat is dan toch echt de verantwoordelijkheid van de reueneigenaar :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ari@ne schreef:
Martijn schreef: Tijd om een andere stok te zoeken, whera. :ok:

:smile: :smile: :smile:
Halve zool.
Oke dan :wink: .........
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Moos schreef:
malinois schreef:
natuurlijk is dat zo... maar ik heb dus nooit verschil gemaakt in luisteren tussen mijn sporthonden en mijn huishond..Allemaal moesten ze luisteren, dus hier was ook hier etc. Ik kon van haar niet verwachten dat ze IPO zou gaan draaien, zeker met haar achtergrond van mishandeling... maar je kent toch ook het filmpje wel wat hier ergens gestaan heeft van een JR die pakwerk deed... het kan dus wel... :wink:
Maar dan nog kan je niet met alle rassen hetzelfde bereiken. Het zijn toch niet voor niks verschillende rassen :19:
Een JR die pakwerk doet kan natuurlijk (deze specifieke JR dan), een Shih-tzu of Cavalier die pakwerk doet? Ik zie het niet gebeuren hoor.
Net zoals je ook geen mopshond op heel hoog niveau (of laag niveau volgens mij :mrgreen: ) jachttraining ziet doen.
Dat lig natuurlijk ook aan het feit dat niemand een mopshond aanschaft met het idee "gaan we eens lekker jachttraining doen later", maar het zit er toch ook qua ras niet ingebakken.

Gewone basisgehoorzaamheid, zoals hier is hier, is wat anders (zoals ik al zei :wink: ).
Dan nog trouwens vraag ik me af of je bijvoorbeeld een (gemiddelde) Beagle op exact hetzelfde tempo 100% zou kunnen leren hier te komen zoals bijvoorbeeld een (gemiddelde) Mechelaar.
Ik heb pakwerk gedaan met een cavalier, een amerikaanse cocker en een dwergpoedel. Niet op een hoog niveau, maar ze deden het fanatiek genoeg hoor :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

kitty schreef:
Moos schreef:
malinois schreef:
natuurlijk is dat zo... maar ik heb dus nooit verschil gemaakt in luisteren tussen mijn sporthonden en mijn huishond..Allemaal moesten ze luisteren, dus hier was ook hier etc. Ik kon van haar niet verwachten dat ze IPO zou gaan draaien, zeker met haar achtergrond van mishandeling... maar je kent toch ook het filmpje wel wat hier ergens gestaan heeft van een JR die pakwerk deed... het kan dus wel... :wink:
Maar dan nog kan je niet met alle rassen hetzelfde bereiken. Het zijn toch niet voor niks verschillende rassen :19:
Een JR die pakwerk doet kan natuurlijk (deze specifieke JR dan), een Shih-tzu of Cavalier die pakwerk doet? Ik zie het niet gebeuren hoor.
Net zoals je ook geen mopshond op heel hoog niveau (of laag niveau volgens mij :mrgreen: ) jachttraining ziet doen.
Dat lig natuurlijk ook aan het feit dat niemand een mopshond aanschaft met het idee "gaan we eens lekker jachttraining doen later", maar het zit er toch ook qua ras niet ingebakken.

Gewone basisgehoorzaamheid, zoals hier is hier, is wat anders (zoals ik al zei :wink: ).
Dan nog trouwens vraag ik me af of je bijvoorbeeld een (gemiddelde) Beagle op exact hetzelfde tempo 100% zou kunnen leren hier te komen zoals bijvoorbeeld een (gemiddelde) Mechelaar.
Ik heb pakwerk gedaan met een cavalier, een amerikaanse cocker en een dwergpoedel. Niet op een hoog niveau, maar ze deden het fanatiek genoeg hoor :wink:
Oke, correctie; op hoog niveau dan :mrgreen: :wink:

Leuk om te lezen trouwens! Bijzonder :ok:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Pak-de-bal schreef:
nance schreef: Ik hou ze altijd vast in drukke wijkparken omdat daar de meest vreemde bazen lopen met honden die absoluut niet luisteren. Ik heb geen zin in gezeik...
wel komisch met zo'n onderschrift foto erbij, die jij hebt :wink:
ze vallen nu alledrie die zwaan lastig, dat zal ik Bauke nooit laten doen
want een zwaan kàn gevaarlijk slaan met die vleugels.
Waar zie jij dat ze die zwaan lastig vallen? :denken: Ze staan te kijken met zn 3en en das alles. Mag dat ook al niet meer, kijken naar een zwaan?
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hélemaal of-topic. Maar vind je onderschrift juist heel mooi, mooie foto :ok:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

wel komisch met zo'n onderschrift foto erbij, die jij hebt
ze vallen nu alledrie die zwaan lastig, dat zal ik Bauke nooit laten doen
want een zwaan kàn gevaarlijk slaan met die vleugels

Nou ja..krijg wat..ze kijken toch alleen..of hoor je ze ook grommen.. :denken:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Geloof trouwens ook niet dat zwanen zo heel snel onder de indruk zijn van iets.
Hier in de buurt zit ook een stelletje. Ik loop daar nooit, maar kom er vaak met de auto langs. Maar wat of wie er ook rijdt of loopt, meneer zwaan blijft gewoon waar hij zit.
Mw zwaan zit nu op een nestje.

Prachtig :ok:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Daisy@ schreef:Hélemaal of-topic. Maar vind je onderschrift juist heel mooi, mooie foto :ok:
Dankjewel!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Normaal gesproken zijn zwanen idd niet snel onder de indruk van een hond, maar met Julia ben ik toch een keer geschrokken hoor.
Ze zag een zwaan, rende er naartoe, en haar ogen.... pure jachtdrift!
Die zwaan wist niet hoe snel hij weg moest wezen, en Julia maar staren naar die zwaan die er snel vandoor zwom.
:zweep:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daisy@ schreef:Geloof trouwens ook niet dat zwanen zo heel snel onder de indruk zijn van iets.
Hier in de buurt zit ook een stelletje. Ik loop daar nooit, maar kom er vaak met de auto langs. Maar wat of wie er ook rijdt of loopt, meneer zwaan blijft gewoon waar hij zit.

Nou,veel zwanen hebben een bijzonder kort lontje hoor :N:
Vorig jaar broedde hier een paar bij een watergang waar een fietspad langs loopt,en je kon met honden dus echt maar beter maken dat je weg kwam want Mr.Zwaan kwam je sissend en vleugelklapperend tegemoet.
Ik wist dat niet en liep nietsvermoedend een keer langs :N:
Heb ook een keer gezien dat een zwaan een hond totaal afmaakte,dus ik blijf er maar liever een eindje vandaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Martijn schreef:Ik heb er nog eens over nagedacht en eigenlijk vind ik het heel jammer dat appèl gezien wordt als iets negatiefs.
Ik doe bijna dagelijks aandachtsspelletkes met dapper en hij vindt dat juist enorm leuk.
Een beetje puzzelen aan de rand van wat hij nog begrijpt en ondertussen rennen. Hij komt totaal voldaan thuis en onderwijl kan hij los omdat hij perfect luistert.

We zijn nu bezig met het combineren van commandos en het is gewon heel gezellig. Niets straf of "en hij zal naar me luisteren of anders.." gewoon leuk samenzijn.

Ik heb hem lang genoeg niet onder appèl gehad om te weten hoe dat is en ik vond het stressvol en ergerlijk. Ook voor hem.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt!
Met Romeo ben ik hier ook lange tijd mee bezig geweest, de laatste tijd heb ik er weinig tijd voor gehad helaas, en dat merk ik dan ook aan hem.
Het is voor zowel baas als hond gewoon een heel stuk fijner als je hond onder appèl staat.
En de training die daarmee gepaard gaat is al net zo leuk!
:zweep:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

tineke schreef:
starfleet schreef:
Addy schreef:
tineke schreef:Ik zou in ieder geval not amused zijn als een hond van mij een rotschop kreeg als hij enkel en alleen maar ging kijken bij een andere hond.
En ja ik weet hoe hinderlijk dat kan zijn maar als het niet om agressie gaat zal ik zelf nooit een hond wegschoppen maar wegbrullen.
De eerste die het waagt om een van mijn honden weg te schoppen die heeft echt een levensgroot probleem, kom je aan mijn honden dan ga ik door roeien en ruiten
Stel een van jouw honden komt grommend op Buffy af. Wij brullen, maar hij probeert haar nog steeds te grijpen. Jij bent meters verderop. Wat moeten wij dan doen? Wachten tot jouw hond een gat in die van ons bijt?

Anne
Dan zou ik het niet slim vinden om te gaan schoppen gezien het ras :mrgreen:
We hebben het hier niet over een grijpende hond maar over een hond die gewoon gezellig maar hinderlijk komt buurten :wink:
Bij agressie grijp ik ook in maar het regelmatig terugkomende teckelepupje die ik enkele keren per week tegen kom en iedere keer weer enthousiast ons komt begroeten krijgt geen schop van mij nog een snauw van Orson die dat maar gewoon heeft te slikken dat zoiets weleens gebeurt.
Natuurlijk is het hinderlijk ,nog hinderlijker dat de baas weigert er iets aan te doen maar zo gaat het soms in het leven.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat beestje nou eens een flinke schop te verkopen
Precies, het is bijzonder storend maar niet onoverkomelijk.
Agressie plaats ik in een iets ander kader :wink:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

marian* schreef:
Daisy@ schreef:Geloof trouwens ook niet dat zwanen zo heel snel onder de indruk zijn van iets.

Vorig jaar broedde hier een paar bij een watergang waar een fietspad langs loopt,en je kon met honden dus echt maar beter maken dat je weg kwam want Mr.Zwaan kwam je sissend en vleugelklapperend tegemoet.
Heb ook een keer gezien dat een zwaan een hond totaal afmaakte,dus ik blijf er maar liever een eindje vandaan.
Hier hadden ze zelf een bruggetje afgezet omdat er een stel zwanen broede, en pa steeds door het lint ging :N:
Ook beschadigde pa auto's omdat hij zijn spiegelbeeld erin zag, dus iedereen parkeerde verderop. :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Martijn schreef:Ik heb er nog eens over nagedacht en eigenlijk vind ik het heel jammer dat appèl gezien wordt als iets negatiefs.
Ik doe bijna dagelijks aandachtsspelletkes met dapper en hij vindt dat juist enorm leuk.
Een beetje puzzelen aan de rand van wat hij nog begrijpt en ondertussen rennen. Hij komt totaal voldaan thuis en onderwijl kan hij los omdat hij perfect luistert.

We zijn nu bezig met het combineren van commandos en het is gewon heel gezellig. Niets straf of "en hij zal naar me luisteren of anders.." gewoon leuk samenzijn.

Ik heb hem lang genoeg niet onder appèl gehad om te weten hoe dat is en ik vond het stressvol en ergerlijk. Ook voor hem.
Ik zie onder appèl staan niet als iets negatiefs maar als iets wat noodzakelijk is ,zowel voor je hond, zijn veiligheid, en de omgeving.
Alleen de mate waarin je je hond onder appèl moet of wilt hebben is voor iedereen verschillend en hangt van de hond en zijn karakter af.
Orson is een hond waarvan ik vind dat je die in hoge mate onder appèl moet hebben terwijl die lat voor Micron en zelfs voor Rio weer lager ligt.
Dat wil niet zeggen dat die alles mogen maar Micron laat ik onbekommerd in een losloopgebied met andere loslopende honden kennis maken terwijl ik dat met Orson weer niet doe.
Die kan wel keurig aangelijnd een wandeling lopen met andere honden ,zowel reuen als teven ,omdat hem dat aangeleerd is en hij er genoeg voor onder appèl staat.
Rio heb ik toen hij jonger was op een leuke school puppycursus mee gedaan en eg1 en eg 2 en dat vond ik leuk maar ook voldoende.
Ik hoef geen hond die links om rechtsom ,voor achter en ik weet allemaal niet meer kan ,voor mij zijn wat basisbegrippen ,zit ,hier ,blijf en netjes meelopen zonder me over straat te sleuren voldoende.
Rio weet ik bijna zeker van dat ik hem zou moeten aanlijnen bij een loopse teef ophaar hoogtepunt omdat ik hem anders niet zou meekrijgen ,niet met wat lekkers ,niet met een balletje want meneer denkt dan liever aan zijn eigen ballen :mrgreen: ga ik zomaar van uit.
Dat maakt van Rio geen losgeslagen ongeleid projectiel en die indruk krijg ik weer uit wat ik hier zo lees wanneer je dat niet zonder meer zonder aanlijnen lukt.
Ik vind appèl echt wel belangrijk maar mijn honden mogen ook hond zijn en dat houd in dat ze alledrie weleens ondeugend zijn waarbij uiteraard niet andere honden of mensen de dupe mogen worden :wink: .
Iedereen heeft zijn eigen zaken die hij belangrijk vind voor zijn of haar honden voor mij is het belangrijk dat ze andere honden, en in Orson zijn geval ook mensen, geen kwaad doen en daar heb ik op getraind ,voor zover mogelijk,en veel aandacht aan geschonken.
Micron en Rio zijn leuke sociale honden die goed zijn in hun contacten alhoewel Rio niet meer zo goedig als toen hij jonger was maar nog zeker ook geen vechtersbaas.
Orson is ondanks zijn scherpe kantjes toch ook nog best ver gekomen en juist door appèl over hem te hebben is het mogelijk hem toch nog redelijk wat vrijheid te geven wat mogelijk is door hem onder appèl te kunnen zetten en houden dus ik zie daar zeker wel het belang en voordeel van in.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

marian* schreef:

met broedende zwanen moet je idd wel degelijk oppassen. Luna is ook eens geintimideerd door zo'n zwaan, en ik was blij dat het goed afliep.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”