crutz schreef:malinois schreef:asani schreef:malinois schreef:
hoezo? het is toch de natuur... de hond in volle glorie?

Zo koop je een hond, met alles erop en eraan... als ik een teefje koop, dan hoort ze natuurlijk loops te worden...
Tja..zo koop ik een reu, en die hoort loopse teefjes te dekken..

de mijne mogen dekken als ik dat goed vind... dus ze zullen er ook niet vanaf geschopt worden want als ze ooit moeten dekken moeten ze het ook willen en leuk vinden natuurlijk

ehmmm...hier moeten ze ook ooit dekken, maar als ze zonder mijn toestemming interesse tonen in een loopse teef gaan ze er toch hardhandig af....hou er geen rekening mee dat ze dan nog moeten willen, ze mogen als ik het zeg, maar MOETEN er afblijven als ik het zeg....en dat heeft tot op heden (met 3 reuen) nog niet voor problemen gezorgd....
Nou, de mijne mag ook dekken, maar het ligt er wel aan of ik daar al afspraken over heb gemaakt met de eigenaar van de teef, daarbij mag ie alleen op witte herder teven met stamboom
Vorig jaar kwam ik tijdens een wandeling in het losloopgebied een stafford teef tegen die op haar hoogtepunt was, maar no way dat ik er op zat te wachten dat Mike die teef zou gaan dekken.
Toen had ik ook wel even zoiets van niet handig om er zo mee te lopen bij de Baggelhuizerplas, want sja, die van mij was destijds anderhalf en een hormonenbommetje.
Die heb ik er dus wel mooi afgetrokken, gelukkig zaten ze nog niet gekoppeld, maar hij was al wel bezig.
Ligt er ook een beetje aan hoe je dan naar die andere eigenaar reageert vind ik, gelukkig dacht die eigenaar er net zo over als ik, hij vond het achteraf ook niet zo handig van zichzelf en we hebben ze van elkaar afgekregen, no hard feelings, even lachen en ieder zijn eigen kant op.
Was ook best lachwekkend om te zien, wij er steeds achteraan, Mike en die teef renden weer zoveel meter weg en hup, zij ging weer klaar staan en Mike dook er weer bovenop, wij er weer achteraan, pffff, als ik er nog aan terug denk....zijn gelukkig geen pups van gekomen, kwam diezelfde man later weer tegen, zodoende weet ik dan.
Momenteel heb ik Mike gelukkig redelijk onder controle als ie loopse even tegenkomt, maar er liep hier laatst ook een oudere loopse dame van 13 en Mike gedroeg zich toen vrij netjes, wel veel snuffelen en kijken hoe ver ie kon gaan, maar de dame trok zich niks van hem aan en ging lekker op der kont zitten, heb Mike toen bij me kunnen krijgen.
Zo leert ie toch mooi dat het niet altijd zin heeft en zal ie toch lekker vrij blijven tegenover de loopse dames die hij WEL mag dekken
Wel vindt ik dat het sowieso zo moet zijn dat je rekening met elkaar hebt te houden, nu gaat het over loopsheid, maar dezelfde discussie kun je hebben over wel of niet aanlijnen als er iemand aan komt lopen die de hond aan de lijn heeft terwijl je het zelf niet hebt.
Misschien moeten we allemaal gewoon wat toleranter tegenover elkaar worden enne, PdB, ik kan me er iets bij voorstellen hoe je haar hebt bedankt, misschien was het even lekker sarcastisch dankjewel zeggen en dat schijnt niet iedereen op prijs te stellen :N: