eerst en vooral de honden hebben het hier niet slecht, toch zeker niet slechter als de gemiddelde mensboxersien schreef::N: en dan neem ik boris vandaag al mee op sleeptouw omdat hij anders 3 uur alleen thuis moest zijn (vrij door het gehele huis). 7 uur opsluiten in een bench overdag naast de uren 's nachts? Ik zou het niet willen!
Dan maar palen in de grond, gaas onder de grond, grond erop (niet teveel) tegels daar op, en een dak op de ren. Kunnen ze er ook niet uit.
Vind het trouwens ook al vreemd: eens in de twee dagen mee lopen. doen ze de rest van de tijd hun behoefte dan in de kennel? Hoe groot is die? Hier worden de sinten soms ook een dag niet uitgelaten en de andere dag weer eens 3x maar die zitten dan nog in een verblijf van 3600 vierkante meter. Maar zomaar in een kennel en dan eens in de 2 dagen eruit? Ben blij dat ik geen hond van je bent.
Die andere zijn te druk voor je. Worden die dan bijna nooit uit de ren gehaald dan in het najaar?
.
dat van Shadow met buiten zitten, gaat niet, punt uit, hij graaft alles er uit, wat je ook in de grond steekt, een dak er op, maakt niet uit, als hij dan toch 7uur in het ren moet zitten, gegarandeerd dat hij er uit is en heel de straat terroriseert en elke hond dat voor bij komt aanvalt, met alle gevolgen van dien
de rennen van "mijn" honden (de presa's) zijn 8 op 5meter en een binnen hok er in, ze lopen alle dagen als ik thuis ben (en de teef neit loops is) hier los, onze grond is iets van een 2000m², ja dan doen ze hun behoefte hier op de grond en word het achter af opgekuist (der zijn honden die nooit geen straat of bos hebben gezien)
verder lopen ze dus om de 2 dagen dik 2 uur in het bos rond, of ik ga met ze steppen (ze lopen dan ook los) en dan ben ik een uurtje aan het steppen, meer moeten ze neit hebben, want als ik dan ff rust neem, gaan ze liggen slapen, omdat ze achteraf thuis ook nog rondlopen en spelen en doen, ik maak geen een van de 2 presa's blij met een halve dag in het bos rond te hangen, omdat je minstens zoveel uren per dag met je hond "moet" wandelen, daar zijn ze beide te "tam" voor
de andere nee, die worden buiten het najaar nooit niet echt heel ver mee gewandeld, ik vind dat zelf echt heel zielig en geloof me maar, moest ik ze kunnen houden, ging ik ook met hen wandelen, maar als ik er mee ga wandelen en ik kom een hond tegen, gegarandeerd dat ik op mijn neus lig ook weer met alle gevolgen van dien
mijn presa reu weegt evenveel als de 2 andere samen, maar hij luisterd, valt niet uit, trekt niet en doet gewoon normaal tegen alles en iedereen, met hem kan ik ook gewoon overal komen, waar ik dat wil, moest mijn vriend evenveel bezig zijn met "zijn" honden als ik met de mijne, zou het veel leuker zijn, maar het is nu eenmaal zo, geen van "zijn" 2 honden lijd hier onder (al denken vele van wel) Shadow is veel te lui om een uur te gaan wandelen en Zena net het zelfde, die heeft veel liever dat je haar hier los laat met Darko (presa reu) waar ze heel intens een dik half uur mee speelt en dan gaat liggen, dan een uur te gaan wandelen, waar ze niet kan/mag doen wat zij wilt (jagen, trekken, uitvallen)