Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

massam schreef:klopt. maar hoerigheid is geen raseigenschap. dat kun je wel degelijk trainen. ik heb er geen zin in maar het kan wel hoor.

ik heb sam ook leren negeren. natuurlijk moet er geen reu op zijn rug springen maar hij kijkt niet echt meer naar andere honden. wil niet zeggen dat ie niet graag zou vechten (of bij loopse teven dekken) maar ik heb voldoende appel om hem bij me te houden.

ik heb mazzel hoor. sam wordt helemaal gek van lola en hij is gewoon zielig als zij loops is maar buiten boeit het hem op ruiken aan een plasje na niks.
Hoerigheid doen honden niet aan dat is een menselijke eigenschap :mrgreen:
In de natuur draait het om voortplanting en je voort planten betekent niets meer en minder dan genetisch succesvol zijn.
Een hond kan wel 10 teven dekken en zal dan echt niet van zichzelf denken dat hij promiscue is ,daar doen honden niet aan namelijk :wink:
Het ligt aan de hond en hoe sterk die drive is wat uiteraard niet wil zeggen dat je er niets aan kunt doen maar de voortplantingsdrift kan een behoorlijke sterkte drive zijn ga ik zomaar van uit.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

pooh schreef:
Chione schreef:Loopse teven horen ook alleen in de tuin of op het balkon te blijven, Schandalig dat mensen hun loopse teef buiten uitlaten. :evil:
precies, vastbinden met een ketting aan de verwarming in de keuken.
Is ook gemakkelijk, hoef je maar op 1 plek in huis te dweilen
Brrr ja zo'n hondje hebben wij eens binnen gekregen, baasje had het ook nog een gebroken poot getrapt omdat ze geen 8 uur alleen kon blijven.
Sorry off topic maar het schoot me gelijk te binnen dat er dus mensen zijn die dit echt doen.
On topic, tja vervelend. Rataplan heeft er ook een handje van om heel verliefd te worden, hij komt overigens wel als ik hem roep maar wel met tegenzin :mrgreen: Het is niet dat ik daar nou op getraind heb ofzo. Volgens mij vind hij eten nog steeds belangrijker dan de "vrouwen" :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

tineke schreef:Hoerigheid doen honden niet aan dat is een menselijke eigenschap :mrgreen:
In de natuur draait het om voortplanting en je voort planten betekent niets meer en minder dan genetisch succesvol zijn.
Een hond kan wel 10 teven dekken en zal dan echt niet van zichzelf denken dat hij promiscue is ,daar doen honden niet aan namelijk :wink:
Het ligt aan de hond en hoe sterk die drive is wat uiteraard niet wil zeggen dat je er niets aan kunt doen maar de voortplantingsdrift kan een behoorlijke sterkte drive zijn ga ik zomaar van uit.
Helaas wel :mrgreen: hij luistert wel als hij moet terugkomen maar dat klappertanden, piepen, joelen krijg ik hem echt niet afgeleerd, weet eigenlijk niet hoe dat op te lossen want dat woordje Neeeeeeeeeeeee werkt niet zo op dat moment :mrgreen:
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Jeee wat een gedoe om een loopse teef zeg, wat erg dat ze geen rekening met een ander houdt.

Nou, mijn mening is simpel, kan me voorstellen dat je je ergert, heb ik in zo'n geval ook wel es gedaan, punt is alleen dat ik er niks mee op schiet.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van rekening met elkaar houden, tuurlijk ben ik ook wel ff flauw als er in het losloopgebied hier een loopse teef voor Mike zijn neus loopt te paraderen, maar ik kan me voorstellen dat het voor een teveneigenaar ook vervelend is als er een hitsige reu continue probeert om een loopse teef te dekken.

Als zoiets gebeurt, dan lijn je toch gewoon allebei je honden even aan (mits je je reu weer bij je krijgt, want ik krijg Mike niet altijd direct weer bij me als ie in de gaten krijgt dat ie niks mag en vast moet) en ga je verder lopen, in Mike zijn geval kan ik hem losgooien zodra de teef uit zich is, tenzij ze dekrijp is, dan heb IK een probleem en als ik niet snel reageer de teven eigenaar ook door MIJN gedrag.

Kortom, gewoon rekening met elkaar houden, dan ben je al een eind op weg.

Heb het hier wel es met een van Mike zijn vriendinnetjes, als ze loops is en we komen elkaar tegen, dan geeft ie vanaf een afstandje al een seintje van ff Mike bij je houden omdat Anke loops is, geen probleem, even een paar weekjes geduld en ze mogen wer samen ravotten :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Jaap* schreef:
AnnSophie schreef:Mijn hond heeft ook recht om los te lopen. Ja schiet nog maar eens. :pffff:
Het recht hebben hoeft niet te betekenen dat je dat ook maar op elk moment op moet eisen :wink:
Zelf zou ik er uit fatsoensoverwegingen wel een beetje rekening mee houden als ik een loopse teef zou hebben. Gewoon omdat ik weet dat niet elke doorsnee hondenbezitter z'n reu zodanig onder controle heeft.
Je hebt dus wel het recht om je teef los te laten in een druk losloopgebied, maar of het een goed idee is kun je je afvragen.
Sorrie Jaap, maar dat vind ik echt gelul.
Ik neem ook dat recht, loop op de meest onlogische tijden, waar ik een ander met mijn honden niet tot last ben. Whooper, mijn gecastreerde reu die naar loopse teef ruikt, heeft nl. ook recht op zijn vertier. Een losloopgebied is niet het recht van losgooien en zie maar hoe de pet van de hond staat. Heb je je loslopende reu niet onder appel, dan kan ik ook wel zeggen, dan moet JIJ weg blijven in plaats van andersom. Zo werkt dat niet in hondenland. :neenee:
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Toen Bowie loops was ging ik ook gewoon wandelen hoor en je denkt toch zeker niet dat ik met iedere hond rekening gaat houden... loopsheid bij een teef is de verantwoording van de teven eigenaar maar lastige reuen is voor het reuen baasje :zwaai
Zal een beetje mooi worden zeg dat ik niet mag wandelen met mijn hond als ze loops is...grapjas :pffff:
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Als ze loops is, ga ik wel op tijdstippen dat ik weet dat er geen tot weinig andere honden zijn. Als ik een andere hond zie lijn ik mijn hond ALTIJD aan, of ze nu loops is of niet. Maar wegblijven van losloopgebieden doe ik echt niet.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Golden Stanley schreef:Heb je je loslopende reu niet onder appel, dan kan ik ook wel zeggen, dan moet JIJ weg blijven in plaats van andersom. Zo werkt dat niet in hondenland. :neenee:
Ik zie het niet zo zwart/wit. Als mijn buurman de kozijnen aan het schilderen is wacht ik wel even met het uitkloppen van de dekens. Dat is wat ik bedoel :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als lola loops is zoek ik echt wel plekken waar het heel rustig is.

1. zodat lola geen mannen achter zich aankrijgt
2. zodat reu eigenaren niet maf van hun reu worden.

leven en laten leven.. niet vergeten toch? :ok:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ik schrijf toch niet voor niets:
Jaap* schreef:Zelf zou ik er uit fatsoensoverwegingen wel een beetje rekening mee houden...
Dan staat er toch niet dat niemand met z'n loopse teef naar buiten mag? :19:
Golden Stanley

Jaap* schreef:
Golden Stanley schreef:Heb je je loslopende reu niet onder appel, dan kan ik ook wel zeggen, dan moet JIJ weg blijven in plaats van andersom. Zo werkt dat niet in hondenland. :neenee:
Ik zie het niet zo zwart/wit. Als mijn buurman de kozijnen aan het schilderen is wacht ik wel even met het uitkloppen van de dekens. Dat is wat ik bedoel :wink:
Ik begrijp wat jij er mee wilt aanduiden. Ik ga ook niet meer op druk gezette tijden lopen met mijn 'loopse teef' in 'mijn' losloopgebied. Hou overal rekening mee, teveel naar mijn idee. Dat is meer omdat ik het Whoop niet wil aandoen elke keer weer dezelfde rotreu met geen opvoeding tegen te moeten komen. Dat is dus wat ik bedoel. Van heel veel intacte reuen hebben we echt geen last en daar lopen we zelfs regelmatig mee op. Hoe vaak ik wel niet om mijn oren krijg, dat IK moet weg blijven uit zo'n gebied terwijl diezelfde madam lekker door mag blijven etteren met haar niet luisterende roedel. Die opmerking van jou valt me dan zwaar verkeerd, omdat ik dus wel goeie reueneigenaren ken met echt heel moeilijke karakters waarvan de reuen die regels wel dondersgoed begrijpen. Ik vind het een gebrek aan band en opvoeding dat zo'n hond hem peert van zijn roedelleider als het op zo'n 300 meter onzichtbare afstand zijn lusten niet kan bedwingen en het op mijn hond heeft gemund. :denken:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kan me herrinneren dat de vorige keer die loopse teef niet echt loops was, maar bijna of al niet meer....hoe is het in dit geval?
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik zou met mijn loopse teef niet in een losloopgebied gaan lopen, gewoon omdat ik het risico niet wil nemen en omdat ik het mijn teef niet aan wil doen om constant reuen achter haar aan te hebben.
Dat andere wel met hun teef naar een losloopgebied gaan moeten ze zelf weten. Als ik merk dat een teef loops is gaat Fahim even aan de riem. Hij is nu 15 maanden en reageert nog niet op loopse teven, als ik roep komt hij eigenlijk altijd meteen want het vrouwtje heeft lekkers bij.
Van mij mogen er ook best loopse teven op de hondenschool komen, leren we samen alleen maar van en op shows komen ze ook voortaan en dan is het wel handig als je hondje nog gewoon op jou let.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Addy

Re: bedankt loopse teef...

Pak-de-bal schreef: maakt niet uit wat de antwoorden zijn, want
ik moest dit gewoon even kwijt :19:
En ? ben je het inmiddels weer kwijt zodat je vrolijk aan je volgende wandeling kan beginnen :19: Is altijd naar als je wandeling verziekt wordt, om welke reden dan ook :wink:
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Bullenmama schreef: Wél vind ik dat een loopse teef aan de lijn gehouden moet worden zodat reu-eigenaren gewoon hun hond los kunnen laten.
Ik wil mijn loopse teef best aan de lijn houden, maar laten die reuen eigenaren die hun reu dan wel los laten lopen deze dan wel weghouden bij mijn loopse teef. Want er is niks zo vervelend als een loslopende geile reu bij mijn aangelijnde loopse teef.

Daarnaast ga ik met mijn loopse teef op momenten lopen dat er geen andere honden in de buurt zijn :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Frenkie schreef:
Bullenmama schreef: Wél vind ik dat een loopse teef aan de lijn gehouden moet worden zodat reu-eigenaren gewoon hun hond los kunnen laten.
Ik wil mijn loopse teef best aan de lijn houden, maar laten die reuen eigenaren die hun reu dan wel los laten lopen deze dan wel weghouden bij mijn loopse teef. Want er is niks zo vervelend als een loslopende geile reu bij mijn aangelijnde loopse teef.

Daarnaast ga ik met mijn loopse teef op momenten lopen dat er geen andere honden in de buurt zijn :wink:
Ik vraag me ook af of het voor de reueneigenaar enig nut heeft dat de loopse teef aan de lijn is. Als de reuen loslopen kunnen ze er toch nog net zo makkelijk naartoe? En ik mag toch aannemen dat niemand zijn teef los laat lopen als deze gewillig is en zelf de reuen flink op gaat zoeken...
Voor de tevenbaas is aangelijnd wel handig lijkt me (als er andere honden aankomen) dat je erop kan toezien dat er niet gedekt wordt :N:
Laatst gewijzigd door Moos op 28 apr 2008 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Re: bedankt loopse teef...

Ongelezen bericht door Frenkie »

Pak-de-bal schreef: Bedankt loopse teef , dat jullie dat niet kùnnen leren, blijkbaar, om in deze tijd even op de stoep te blijven.

Maar wordt jouw Bauke ook niet helemaal gek als er een loopse teef in de buurt rondloopt :19: of gebeurt dat alleen als je in het losloopgebied bent? Als mijn reu namelijk door de buurt loopt wordt hij ook al gek als hij een loopse teef ruikt. En je kunt van een teven eigenaar niet verlangen dat ze 3 weken hun hond niet meer uitlaten
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Hoe vaak ik wel niet om mijn oren krijg, dat IK moet weg blijven uit zo'n gebied terwijl diezelfde madam lekker door mag blijven etteren met haar niet luisterende roedel.
Ik heb (elders) vaak genoeg geroepen dat ik het niet echt kies vind om met een hond die echte problemen oplevert en niet onder controle is naar een losloopgebied te gaan. Aan de andere kant kun je met een beetje realiteitszin met je klompen aan voelen dat er een redelijke kans bestaat dat er iets gaat voorvallen als je met een behoorlijk aantal loslopende honden in een beperkt gebied loopt :wink:
Er zijn immers maar weinig mensen die over zichzelf willen erkennen dat hij of zij de hond onvoldoende onder controle heeft :mrgreen:
Ik verwacht niets van een losloopgebied, in ieder geval niet dat het halleluja, crescendo en mooi weer wordt, want dan valt het vaak wat tegen :mrgreen:
Het is gewoon het honderdduizendste losloopetikette verhaal.
Moos
Zeer actief

Jaap* schreef:
Golden Stanley schreef:Hoe vaak ik wel niet om mijn oren krijg, dat IK moet weg blijven uit zo'n gebied terwijl diezelfde madam lekker door mag blijven etteren met haar niet luisterende roedel.
Ik heb (elders) vaak genoeg geroepen dat ik het niet echt kies vind om met een hond die echte problemen oplevert en niet onder controle is naar een losloopgebied te gaan. Aan de andere kant kun je met een beetje realiteitszin met je klompen aan voelen dat er een redelijke kans bestaat dat er iets gaat voorvallen als je met een behoorlijk aantal loslopende honden in een beperkt gebied loopt :wink:
Er zijn immers maar weinig mensen die over zichzelf willen erkennen dat hij of zij de hond onvoldoende onder controle heeft :mrgreen:
Ik verwacht niets van een losloopgebied, in ieder geval niet dat het halleluja, crescendo en mooi weer wordt, want dan valt het vaak wat tegen :mrgreen:
Het is ook gewoon enorm vreselijk oneerlijk dat je het gevoel hebt niet heel goed meer naar (een bepaald) losloopgebied te kunnen omdat andermans honden niet onder controle staan.
Helaas is dat wel een feit, en ik heb dat ondertussen ook maar geaccepteerd :19:
Ik kan met Saar in 1 bos(je) niet meer komen omdat iemand daar zijn roedel van 3 Herders niet onder controle heeft en die Saar nog eens de weg over jagen, of als prooi zien...
Heel leuk bosje, hier om de hoek, je kan er lekker een klein uurtje lopen. Maar ja....

Druk losloopgebied met Saar zonder andere hond(en) als afleiding is ook geen goed plan. Ze wordt er meteen tussenuit gepikt om even om te kegelen of een rondje door de bosjes te jagen.
En ik let op en Saar zelf doet niks anders dan wat rond hobbelen.

En dat is heel oneerlijk, maar aangezien ik Saar graag heel hou is het dan maar zo.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Moos schreef:
Ik kan met Saar in 1 bos(je) niet meer komen omdat iemand daar zijn roedel van 3 Herders niet onder controle heeft en die Saar nog eens de weg over jagen, of als prooi zien...
Heb je die eigenaar al eens aangesproken, of is er gewoon niet mee te praten?
Ik heb een aantal jaren geleden afspraken gemaakt met iemand bij ons uit de buurt die vaak op dezelfde plaats (aangelijnd, zowel zijn als mijn honden) en tijd de honden uitliet en waarbij het een keer tot een gevecht gekomen was, dat we op bepaalde tijden daar gingen lopen. Ik om half 8, hij om 8 uur of zo. Dat was voor beide partijen erg prettig want als onze wederzijdse honden elkaar zagen dan werd het een heel spektakel van trekkende honden. En aangezien hij 3 doggen had, was dat zeker voor hem geen pretje.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Het begint te komen bij banjer :mrgreen: ..........Drib kreeg ik wel mee,moest wel mijn stem gebruiken.......doorlopen nou :boos: .Schuim op zijn bek en slierten eruit,maar hij liep door :cheer: .....Ik hoop dat het bij Banjer ook gaat lukken........ :wink: ........En ik vind ook dat een loopse teef aan de lijn moet blijven :oeps: .........Maar ook dat de reu dan niet ernaar toe gaat :wink:
Moos
Zeer actief

LongFields schreef:
Moos schreef:
Heb je die eigenaar al eens aangesproken, of is er gewoon niet mee te praten?
Ik heb een aantal jaren geleden afspraken gemaakt met iemand bij ons uit de buurt die vaak op dezelfde plaats (aangelijnd, zowel zijn als mijn honden) en tijd de honden uitliet en waarbij het een keer tot een gevecht gekomen was, dat we op bepaalde tijden daar gingen lopen. Ik om half 8, hij om 8 uur of zo. Dat was voor beide partijen erg prettig want als onze wederzijdse honden elkaar zagen dan werd het een heel spektakel van trekkende honden. En aangezien hij 3 doggen had, was dat zeker voor hem geen pretje.
Valt niet mee te praten :wink:
Ik heb eens met Moos Saar en een oppashond in de bosjes gestaan omdat ze aan kwamen gestoven (baas roept ze niet terug). 1 Herder kwam ook de bosjes in oppashond lastig vallen. Roept de baas "dat is toch wel een teefje he??? Reuen is ie niet zo vriendelijk mee!".
Ja dat was een teefje ja, maar Moos die even verderop stond dus niet (en die dus ook al eerder grommend belaagd was). En wat nou als dit wel een reu geweest was? Was je een beeeeeeeetje laat met ingrijpen he :19:
Afbeelding
Addy

Jaap* schreef:Aan de andere kant kun je met een beetje realiteitszin met je klompen aan voelen dat er een redelijke kans bestaat dat er iets gaat voorvallen als je met een behoorlijk aantal loslopende honden in een beperkt gebied loopt :wink:
Ik ben het niet helemaal met je eens, deels kan je een groot deel van de ellende ontlopen door gewoon op wat afwijkende tijden te lopen of gewoon uit te wijken als je honden en baasjes aan ziet komen waarvan je het niet helemaal vertrouwd.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

En eerlijk gezegd wordt ik een beetje kriebelig als ik naar de titel kijk, want het is niet de teef die loops is d'r schuld maar wel de eigenaren..
Ga daar maar op kefferen..hey als je niet wilt dat je honden hun zaakje verliezen..teven en reuen, moet je ook niet zeuren over die dingen..die gaan nl. hand in hand.
Maar goed..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Golden Stanley schreef:
Jaap* schreef:
Ik begrijp wat jij er mee wilt aanduiden. Ik ga ook niet meer op druk gezette tijden lopen met mijn 'loopse teef' in 'mijn' losloopgebied. Hou overal rekening mee, teveel naar mijn idee. Dat is meer omdat ik het Whoop niet wil aandoen elke keer weer dezelfde rotreu met geen opvoeding tegen te moeten komen. Dat is dus wat ik bedoel. Van heel veel intacte reuen hebben we echt geen last en daar lopen we zelfs regelmatig mee op. Hoe vaak ik wel niet om mijn oren krijg, dat IK moet weg blijven uit zo'n gebied terwijl diezelfde madam lekker door mag blijven etteren met haar niet luisterende roedel. Die opmerking van jou valt me dan zwaar verkeerd, omdat ik dus wel goeie reueneigenaren ken met echt heel moeilijke karakters waarvan de reuen die regels wel dondersgoed begrijpen. Ik vind het een gebrek aan band en opvoeding dat zo'n hond hem peert van zijn roedelleider als het op zo'n 300 meter onzichtbare afstand zijn lusten niet kan bedwingen en het op mijn hond heeft gemund. :denken:
Dat is toch wel extreem met Whoop, of niet? Ik bedoel: Billy is echt wel een hormonaal gestuurd heerschap te noemen, als een teef op haar hoogtepunt is ruikt hij het al van verre en lijn ik 'm aan om ongelukken (weg oversteken, tegen mensen opspringen) te voorkomen.
Maar ik heb 'm werkelijk nog nooit van een gecastreerde reu af moeten halen, laat staan dat hij een spoor volgt o.i.d.

Heel lastig, voor jou (en Whooper) lijkt me...
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Addy schreef:
Jaap* schreef:Aan de andere kant kun je met een beetje realiteitszin met je klompen aan voelen dat er een redelijke kans bestaat dat er iets gaat voorvallen als je met een behoorlijk aantal loslopende honden in een beperkt gebied loopt :wink:
Ik ben het niet helemaal met je eens, deels kan je een groot deel van de ellende ontlopen door gewoon op wat afwijkende tijden te lopen of gewoon uit te wijken als je honden en baasjes aan ziet komen waarvan je het niet helemaal vertrouwd.
Iedereen kán van alles, maar de realiteit is nu eenmaal dat dat niet altijd gebeurt.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dutchie63 schreef:En eerlijk gezegd wordt ik een beetje kriebelig als ik naar de titel kijk, want het is niet de teef die loops is d'r schuld maar wel de eigenaren..Ga daar maar op kefferen..hey als je niet wilt dat je honden hun zaakje verliezen..teven en reuen, moet je ook niet zeuren over die dingen..die gaan nl. hand in hand.
Maar goed..
Scherp :wink:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Momenteel lopen hier ook veel loopse teven, ik kan het merken aan mijn keeshond reu :mrgreen:
Overal willen snuffelen en stil staan als hij de kans krijgt. En hij heeft bananen in zijn oren als hij los loopt in het losloop gebied :roll:

Ook wou hij gister door de loopse teven niet eten. Ik vindt het heel irritant, maar ook loopse teven zullen uit moeten :wink:

Het hoort nou eenmaal bij mijn reu, en over een paar weken is het weer over. Tot die tijd steek ik wat meer energie in hem om te zorgen dat hij ook nog naar mij luistert, en niet alleen maar zijn neus achterna loopt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door joline op 28 apr 2008 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Golden Stanley

Rami schreef:
Golden Stanley schreef:
Jaap* schreef:
Dat is toch wel extreem met Whoop, of niet? Ik bedoel: Billy is echt wel een hormonaal gestuurd heerschap te noemen, als een teef op haar hoogtepunt is ruikt hij het al van verre en lijn ik 'm aan om ongelukken (weg oversteken, tegen mensen opspringen) te voorkomen.
Maar ik heb 'm werkelijk nog nooit van een gecastreerde reu af moeten halen, laat staan dat hij een spoor volgt o.i.d.

Heel lastig, voor jou (en Whooper) lijkt me...
Nogal ja........en ik loop toch echt niet in losloopgebieden waar het overbevolkt is........

Maar ik maak er verder geen drama van, hoor. Weet precies hoe te handelen en te doen. Ik wil alleen duidelijk maken dat het wel geven en nemen is in zo'n losloopgebied. Een intacte reueneigenaar heeft te allen tijde wel zijn hond onder controle te houden, dat is wat ik hier dus zie. Dat ze maar wat aan lopen te kloten, omdat het nu eenmaal losloop is. Die instelling klopt niet.
Jaap*
Zeer actief

Pepie schreef:
Dutchie63 schreef:En eerlijk gezegd wordt ik een beetje kriebelig als ik naar de titel kijk, want het is niet de teef die loops is d'r schuld maar wel de eigenaren..Ga daar maar op kefferen..hey als je niet wilt dat je honden hun zaakje verliezen..teven en reuen, moet je ook niet zeuren over die dingen..die gaan nl. hand in hand.
Maar goed..
Scherp :wink:
Misschien bedoelde ts het baasje wel :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”