Hoerigheid doen honden niet aan dat is een menselijke eigenschapmassam schreef:klopt. maar hoerigheid is geen raseigenschap. dat kun je wel degelijk trainen. ik heb er geen zin in maar het kan wel hoor.
ik heb sam ook leren negeren. natuurlijk moet er geen reu op zijn rug springen maar hij kijkt niet echt meer naar andere honden. wil niet zeggen dat ie niet graag zou vechten (of bij loopse teven dekken) maar ik heb voldoende appel om hem bij me te houden.
ik heb mazzel hoor. sam wordt helemaal gek van lola en hij is gewoon zielig als zij loops is maar buiten boeit het hem op ruiken aan een plasje na niks.
In de natuur draait het om voortplanting en je voort planten betekent niets meer en minder dan genetisch succesvol zijn.
Een hond kan wel 10 teven dekken en zal dan echt niet van zichzelf denken dat hij promiscue is ,daar doen honden niet aan namelijk
Het ligt aan de hond en hoe sterk die drive is wat uiteraard niet wil zeggen dat je er niets aan kunt doen maar de voortplantingsdrift kan een behoorlijke sterkte drive zijn ga ik zomaar van uit.