Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebrekkige eetlust

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Gebrekkige eetlust

Ongelezen bericht door Frenk »

De laatste paar dagen heeft Frenk nauwelijks nog trek in z'n eten. Of anders gezegd, hij blieft zijn rodi niet meer. Hij springt bijna uit z'n vel voor de beloningssnoepjes (kleine stukjes frolicjes, smackos en rodiworst), dus het is niet zo dat hij niet wil, maar hij wil gewoon geen rodi. :denken: :19:

Hoe kan dit nou komen?

Hij heeft woensdagochtend z'n laatste puppenenting gekregen. Ik weet niet of dat een rol speelt? Verder heeft hij dinsdag een gekookte kipfilet gekregen (zijn meest favoriete eten tot nu toe). Ik wissel de rund&groenten compleet af met de lam&pens. Daarnaast krijgt 'ie af en toe een beetje yoghurt, een eitje en vuile pens. Ik dacht dat ik goed bezig was :mrgreen:, krijg je dit... :roll:

Hij gedraagt zich heel nuffig... Ik zet z'n bak neer en hij komt heel blij kijken. Als hij dan ziet dat het rodi is, dan haalt hij zijn neus op en kijkt me aan. :pffff: Als ik het laat staan, dan worden er na een kwartier onder protest een paar happen genomen. Maar het valt in het niet bij het enthousiasme waar hij zich er vorige week nog op stortte... De laatste keren heb ik de bak weer weggehaald, misschien dat dat scheelt?

Wat moet ik hier nou mee?

Hij is verder hartstikke speels. Plast en poept goed. Wil graag naar buiten (meer dan anders). Hij is heel bijterig. Loopt op alles te knagen. Zelfs een slak zag ik daarstraks :N: Hij 'sloopt' de kussens uit zijn mandje, sjouwt zijn deken door de hele kamer heen en als hij er groot genoeg voor zou zijn, dan zouden onze bankkussens vast ook niet veilig zijn :roll:

Is dit gedrag wat iemand van jullie herkent? Is hij ons aan het uittesten? Kijken of er lekkerder eten volgt als hij dit niet eet? Komt het misschien door het wisselen of is hij vroeg in de 'puberteit' aan het raken oid? Hij is nu trouwens 17 weken (als ik de opgegeven geboortedatum aanhou :roll:).
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mss vind hij deze variant niet zo lekker?
Of mss is het tekoud, heb je al eens geprobeert met een beetje kokend water erover zodat de ergste kou eraf is.... Tyson blieft het namelijk ook niet koud :pffff:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sokkie is ook zo'n matige eter. Soms eet ze gewoon goed, maar ze heeft altijd wel periodes waarin ze slecht of niet eet. Ik noem dat haar "anorectische periodes". Heel vervelend is dat want je verzint van alles om ze aan het eten te krijgen.

Overigens heeft Sokkie een hekel aan voer uit de ijskast. Het moet kamertemperatuur zijn of warm.
Ik voer mijn honden trouwens heel variabel, alleen 's ochtends krijgen ze standaard brokken. En ook die laat ze zo nu en dan staan. Ik laat het nu maar zo. MOmenteel ziet ze er goed uit. Maar ze heeft ook wel eens tijden dat de botten er een beetje uitsteken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dat overal aan knagen zal wel met wisselen te maken hebben. En als hij z'n neus ophaalt voor rodi probeer je toch eens smuldier compleet :19: Misschien geef je hem ook te vaak per dag eten en is minder voldoende. Ik zou hem 10 minuten de gelegenheid geven te eten, daarna de bak wegzetten tot de volgende etensbeurt.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik zou inderdaad eens smuldier, carnibest of duck geven ter afwisseling, niet altijd hetzelfde merk.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Mijn honden vonden rodi eerst wel lekker maar ze kregen er al gauw genoeg van. Ze krijgen hier verschillende merken en daar dan ook weer allerlei soorten van dus ze weten nu niet wat ze te eten krijgen. Nu eten ze wel want het is elke keer weer een verrassing wat de pot schaft.
Ik denk dat als je een paar merken en dan ook de verschillende soorten afwisseld dat er dan wel gegeten wordt. Succes.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik merk hier ook dat Pasha niet zo van de Rodi is. Eerst vond ze het geweldig, maar toen ze ook smuldier kregen, was rodi niet goed genoeg meer :pffff:
Laatst had ik nog maar een beetje carnibest over en toen heb ik er twee rodi hambugers doorgedaan, maar daar werd mooi omheen gegeten :roll:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]

Ongelezen bericht door dana »

Hoeveel beloningskoekjes krijgt hij ?
Misschien heeft hij daardoor geen honger , een klein hondje heeft al snel veel gekregen in verhouding met een grote hond.
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

hier nog zo'n zeikerd met eten :roll: rodi met pens moet ie al helemaal niet,carnibest ook niet ongeacht welke smaak en de duck die hij nu heeft gaat ook niet alijd van harte.wel ahv dus dat krijgt hij er regelmatig naast,naast de duck of energique.als shadow een paar dagen slecht eet valt ie ook af omdat hij overdag vrij druk en actief is dus ik zorg er wel voor dat hij goed eet. als hij moe is eet hij niet,is het te koud eet hij niet,staat het niet in de gang eet hij niet,is het te druk eet hij niet en als ik naar hem sta te kijken eet hij ook niet al met al hebben we een manier moeten vinden dat als ie honger heeft wel goed eet,snoep en koek gaat altijd wel naar binnen
Afbeelding

jemble 5 maanden
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

dana schreef:Hoeveel beloningskoekjes krijgt hij ?
Misschien heeft hij daardoor geen honger , een klein hondje heeft al snel veel gekregen in verhouding met een grote hond.
Ja, zoiets denk ik ook. Een jonge hond die z'n kvv niet eet lijkt mee een 'overvoerde' hond. Ik zou minder (kleinere) beloningen geven en/of zijn porties Rodi drastisch kleiner maken. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef:
Ja, zoiets denk ik ook. Een jonge hond die z'n kvv niet eet lijkt mee een 'overvoerde' hond. Ik zou minder (kleinere) beloningen geven en/of zijn porties Rodi drastisch kleiner maken. :wink:
Hij at (tot een paar dagen geleden) 4x per dag 1 rodi burger. Om 9, 12, 15 en 18 uur. De beloninkjes die ik gebruik zijn min frolicjes in 4-en en even zo grote smackos-kruimels. Daarvan krijgt hij per dag 4 hele minifrolics en een kwart van zo'n smacko's, schat ik. Verder gebruik ik 1x per week bij de 'echte' training rodi-worst. 2 plakken in stukjes.

Is dat teveel?

Ik heb trouwens vanmiddag duck gehaald. De eerste burger van vanavond leidde niet tot groot enthousiasme :19: Het enige waar hij zin in had was karnemelk :denken:

Ik heb de adviezen van Alma en Addy opgevolgd en ik heb van alle soorten een doosje gehaald. Nu wordt het kijken waar hij wel goed op reageert....
alm@
moderator

Frenk schreef:
Rami schreef:
Hij at (tot een paar dagen geleden) 4x per dag 1 rodi burger. Om 9, 12, 15 en 18 uur. De beloninkjes die ik gebruik zijn min frolicjes in 4-en en even zo grote smackos-kruimels. Daarvan krijgt hij per dag 4 hele minifrolics en een kwart van zo'n smacko's, schat ik. Verder gebruik ik 1x per week bij de 'echte' training rodi-worst. 2 plakken in stukjes.

Is dat teveel?

Ik heb trouwens vanmiddag duck gehaald. De eerste burger van vanavond leidde niet tot groot enthousiasme :19: Het enige waar hij zin in had was karnemelk :denken:

Ik heb de adviezen van Alma en Addy opgevolgd en ik heb van alle soorten een doosje gehaald. Nu wordt het kijken waar hij wel goed op reageert....
Ik heb een vaag vermoeden dat hij teveel krijgt. De enkele keer dat mijn honden rodi krijgen, geef ik ze s'avonds 4 plakken per volwassen grote hond (en s'morgens krijgen ze een klein handje cavom). Ik zou even precies nakijken hoeveel hij moet hebben met zijn gewicht en ik zou 3 x per dag eten geven en desnoods 2x.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

alm@ schreef: Ik heb een vaag vermoeden dat hij teveel krijgt. De enkele keer dat mijn honden rodi krijgen, geef ik ze s'avonds 4 plakken per volwassen grote hond (en s'morgens krijgen ze een klein handje cavom). Ik zou even precies nakijken hoeveel hij moet hebben met zijn gewicht en ik zou 3 x per dag eten geven en desnoods 2x.
Volgens de voedingstabel moet een opgroeiende pup van bijna 5 kilo 400 gr rodi per dag. Volgens de tabel van duck moet hij 390 gr eten. Hij is breed gebouwd, maar niet dik. De dierenarts vond dat hij nog wel wat meer reserve op zijn ribben mocht krijgen. Te zwaar was hij zeker niet volgens haar.

Als hij nou nog steeds blijft mutsen met eten, dan haal ik de bak dus na een minuut of 10 weg. Wanneer bied ik het dan weer opnieuw aan? Pas weer op de gebruikelijke voedertijd?
Rami
Zeer actief

Frenk schreef:

Is dat teveel?

Hoe veel weegt Frenk nu? En hoe oud was 'ie ook al weer?
400 gram Rodi lijkt me namelijk best veel.
Toen mijn honden nog KVV aten, gaf ik mijn volwassen retriever-mix (van een kilo of 32) zo tussen de 600 en 700 gram kvv.

Ga je uit van van, gemiddeld, zo tussen de 5 en 10% van zijn lichaamsgewicht, dus wat je hond nu weegt en niet wat hij zal gaan wegen als hij volwassen is?
En dan geldt 5% voor pups van grote rassen en 10% voor pups van de hele kleine rassen. Volwassen honden geef je zo rond de 2,5% van 't gewicht (dacht ik, ik stel nu zelf samen en voer eigenlijk vooral op 't oog).
Oh ja en het zijn allemaal gemiddelde hoor. De ene hond groeit dicht met 2,5% en voor de ander is het te weinig.
Afbeelding
alm@
moderator

Frenk schreef: Als hij nou nog steeds blijft mutsen met eten, dan haal ik de bak dus na een minuut of 10 weg. Wanneer bied ik het dan weer opnieuw aan? Pas weer op de gebruikelijke voedertijd?
Je zou kunnen proberen de hoeveelheid in drieën te verdelen, moet hij het niet dan weer aanbieden op de gebruikelijke voertijd. Ik neig er toch een beetje naar te denken dat hij wat overvoerd wordt met 4x per dag. Misschien dat minder vaak een iets grotere portie dan de 4x er wat beter ingaat. Kwestie van even uitproberen :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef: Hoe veel weegt Frenk nu? En hoe oud was 'ie ook al weer?
400 gram Rodi lijkt me namelijk best veel.
Toen mijn honden nog KVV aten, gaf ik mijn volwassen retriever-mix (van een kilo of 32) zo tussen de 600 en 700 gram kvv.

Ga je uit van van, gemiddeld, zo tussen de 5 en 10% van zijn lichaamsgewicht, dus wat je hond nu weegt en niet wat hij zal gaan wegen als hij volwassen is?
En dan geldt 5% voor pups van grote rassen en 10% voor pups van de hele kleine rassen. Volwassen honden geef je zo rond de 2,5% van 't gewicht (dacht ik, ik stel nu zelf samen en voer eigenlijk vooral op 't oog).
Oh ja en het zijn allemaal gemiddelde hoor. De ene hond groeit dicht met 2,5% en voor de ander is het te weinig.
Ik ben afgegaan op de voedingstabellen van de fabrikanten voor een indicatie en let verder op hoe hij eruit ziet en voelt. Volgens de voedingstabellen moet hij dus rond de 400gr kvv krijgen per dag...

Frenk is nu 17 weken en woog afgelopen woensdag 4,7 kilo. Ik vermoed dat dat nu al wat minder is, in verband met het slechte eten.
Ik weet trouwens niet wat hij gaat wegen als hij uitgegroeid is. De Lhasa heeft een standaard van rond de 7/8 kg, de Shih tussen de 4,5-8 kg.

Hij is behoorlijk breed gebouwd van voren, een soort jerommeke zeg maar :mrgreen: en oogt, mede ook door de hoeveelheid haar, zwaarder dan hij is.

Maar, 10% van nu zou 470 gram zijn, 10% van straks ergens tussen de 450 en de 800, waarbij ik denk dat dat laatste waarschijnlijker is. Dan is die 400 gr dus niet zo'n enorme hoeveelheid? Eerder nog te weinig?
Rami
Zeer actief

Frenk schreef:
Ik ben afgegaan op de voedingstabellen van de fabrikanten voor een indicatie en let verder op hoe hij eruit ziet en voelt. Volgens de voedingstabellen moet hij dus rond de 400gr kvv krijgen per dag...

Frenk is nu 17 weken en woog afgelopen woensdag 4,7 kilo. Ik vermoed dat dat nu al wat minder is, in verband met het slechte eten.
Ik weet trouwens niet wat hij gaat wegen als hij uitgegroeid is. De Lhasa heeft een standaard van rond de 7/8 kg, de Shih tussen de 4,5-8 kg.

Hij is behoorlijk breed gebouwd van voren, een soort jerommeke zeg maar :mrgreen: en oogt, mede ook door de hoeveelheid haar, zwaarder dan hij is.

Maar, 10% van nu zou 470 gram zijn, 10% van straks ergens tussen de 450 en de 800, waarbij ik denk dat dat laatste waarschijnlijker is. Dan is die 400 gr dus niet zo'n enorme hoeveelheid? Eerder nog te weinig?
Maar een volwassen hond geef je geen 10% hoor, eerder iets van 2 of 2,5. Je moet dus nu zo langzamerhand af gaan bouwen van 10% naar 2,5.
Daarbij zijn het natuurlijk altijd gemiddelden, wat de fabrikant op de verpaking zet en dus ook het 10% en 2,5% verhaal.
Als Frenk verder niet ziek oogt en wel graag zijn beloningen eet (of ander lekkers) zou ik het proberen met wat minder kvv geven. Of idd zijn eten weg te halen en het 't volgende 'eetmoment' weer aan bieden.
En als je 't niet vertrouwd en Frenk eet echt helemaal niets meer, dan zou ik - als ik jou was - wel even langs de DA gaan. Een jonge hond met helemaal geen eetlust (zeker als het lang duurt) is toch niet normaal.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Rami schreef: Als Frenk verder niet ziek oogt en wel graag zijn beloningen eet (of ander lekkers) zou ik het proberen met wat minder kvv geven. Of idd zijn eten weg te halen en het 't volgende 'eetmoment' weer aan bieden.
En als je 't niet vertrouwd en Frenk eet echt helemaal niets meer, dan zou ik - als ik jou was - wel even langs de DA gaan. Een jonge hond met helemaal geen eetlust (zeker als het lang duurt) is toch niet normaal.
Ik hou het in de gaten en als ik het niet vertrouw, dan zit ik binnen no-time bij de DA.

Nog een vraagje: als ik nu rauw bij wil voeren, bijvoorbeeld een kippennek (als ik over mijn bottenangst heen kom :N:), voor hoeveel kvv telt dat dan op zijn totale daginname?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou gewoon de echte gewichten aanhouden. Dus kippennek is 75 gram, bijvoorbeeld, dan krijgt hij nog maar 100 gram de rest van de dag als hij 175 gram per dag mag krijgen. (bijvoorbeeld, he? Ik weet niet hoeveel hij op een dag moet krijgen)

:wink:

Ps: mijn foxje weegt 7,5 kilo en zij krijgt 200 gram voeding per dag.
Natuurlijk moeten ze als ze nog in de groei zijn, wat meer krijgen. Maar je zit met die 400 wellicht aardig hoog, zoals Rami ook al aangeeft. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Volgens mij moet je voor een pup tussen de 50 en 60 gram kvv per kg lichaamsgewicht geven.
Dan kom ik op een iets ander aantal uit.
Hij weegt 4,7 kilo als ik het goed leees, dan kom ik uit op 282 gram per dag en geen 400. :wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn jack is 8 kilo en die krijgt maar 200 gram :N:
Ik zou wat minder gaan voeren als ik jouw was, die tabellen zijn richtlijnen en aangezien geen enkele hond hetzelfde is...
Miscchien 1 schijf minder per dag en dan 3x per dag gaan voeren.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Rami schreef:
Sammie Hoesseinie is ook zo'n fippert met zijn eten en die krijgt helemaal geen beloninkjes tussendoor want dan eet hij nop. Bij hem werkt het om echt iedere dag iets anders te geven, doe ik dat niet eet hij gewoon niet :19:
De kvv vul ik dan aan met een drumstickje, een klein stukje pens, een stukje hart maar het moet vooral niet te vaak hetzelfde zijn :wink:
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Als pup kreeg Sam energique 2 maal daags..
Op den duur at hij het niet meer terwijl hij eerst met smaak at..
Alles heb ik geprobeerd toen, gedroogde pens erover, katten brokjes erdoor, srukjes kaas erdoor, halve taartjes ervan maken met lekkere dingen erdoor, maar hij at gewoon niet..
Werd er wanhopig van, want het was al zo'n krielkip.
Uiteindelijk heb ik gewoon standaard brokken neer gezet en af en toe wat vlees.
Ik besteede geen aandacht meer aan het niet eten en zo at hij gewoon wanneer hij wilde :mrgreen:

Sinds Maxi erbij is gekomen eet hij gewoon 1x daags KVV of geperste brok (totdat de zak op is :mrgreen: ) en dat gaat nu hartstikke goed dankzij lichte baknijd hahaha.
En ik moet elke dag wat anders geven anders hoeven ze het niet meer..
De ene dag bijv. rodi de andere dag duck enzovoorst.
Smuldier vinden ze niet echt lekker en carnibest helemaal niet..

Lang verhaal, maar ik zou denk ik de KVV wat afwisselen en niet zoals ik allemaal taartjes gaan maken van het eten hahaha..
Gewoon 2 x daags voeren eet hij het niet op binnen 10 minuren dan weer weg halen..
En wat minder plakken geven of wat minder beloningskoekjes :wink:
Denk ik dan zo hoor :mrgreen:
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]

Ongelezen bericht door dana »

Denk echt dat hij vol zit met 400 gr per dag :mrgreen: .
Ik zou hem maximaal 3oo gr geven en dan 3 keer per dag.
Mijn volwassen shih van 5.8 kilo eet 125 gr per dag en ik loop veel met haar .Nu krijgt zij wel elke dag wat te snoepen erbij ( pensstaafje , koekje,gedroogde hapjes) maar ik vind dat je Frenkie in verhouding erg veel geeft :wink: .
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
Frenk
Zeer actief

dana schreef:Denk echt dat hij vol zit met 400 gr per dag :mrgreen: .
Ik zou hem maximaal 3oo gr geven en dan 3 keer per dag.
Mijn volwassen shih van 5.8 kilo eet 125 gr per dag en ik loop veel met haar .Nu krijgt zij wel elke dag wat te snoepen erbij ( pensstaafje , koekje,gedroogde hapjes) maar ik vind dat je Frenkie in verhouding erg veel geeft :wink: .
Ik volgde gewoon de voedingstabellen van Rodi en Duck... Rodi zegt voor een pup tot 7 maanden 4 schijven bij een huidig lichaamsgewicht van 5kg (http://www.versvleesvoeding.nl/N_frame. ... xp_12.html). Duck geeft 390gr (http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... &pageid=16)

Ik heb de hoeveelheden inmiddels verkleind en hij krijgt nu duck en smuldier kip. Dat gaat naar binnen, maar hij loopt nog niet over van enthousiasme.

Hij zou de voorkeur geven aan een schaal vol rodiworst :mrgreen: Daar doet 'ie echt een moord voor. Als we buiten lopen en ik heb dat bij me, dan is 'ie zo op mij aan het letten dat hij zomaar tegen iets aanloopt... :N: :mrgreen:

Kortom, ik denk dat er niks ernstigs aan de hand is, maar dat hij gewoon besloten heeft om te kijken hoe lang het duurt voor ik aan kom zetten met de lekkerste hapjes en dingetjes :smile: En dat gaan we dus mooi niet doen :pffff:
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

17 weken
ik zou hem rond de 300 gr geven en dan 3x per dag

17 weken is 4 maanden :mrgreen:

je gaat met het gewicht mee en je voert met de ogen (dus nietaltijd volgens de tabellen)

met 5 maanden zou ik bv 350 gr voeren
met 6 maanden tussen de 350/400 gr
als het goed is groeit hij ongeveer 300 gr per week

als die 7 kilo bereikt heeft zit je eigelijk op de 350 gr

vanaf dat moment ga je "afbouwen"
want als die volwassen is dan ga je afbouwen van 350/400 gr naar 150/200

dat is voor een hondje van 7 kilo

mijn kooikertjes wegen 12 kilo en ze krigen ongeveer 150/200 gr

dus ik denk dat je hondje te veel geeft

4x per dag voor zo een kleine hond vind ik ook erg veel

mijn flatcoateds waren met 16 weken al op 2x per dag(en dat zijn grote honden)

ze eten hier kooikertjes en flatcoateds 1x per dag

een flatcoated is pas volgroeit met bv 1,5 jaar
een kooikertje al ongeveer met 9 maanden

een kleine hondje is met 9 mandjes al zeker "volgroeit"mischien iets in de brede nog

om het kort te maken:

voer met je ogen en kijk naar je hond en pup die zijn eet laat staan of is die ziek of wordt die overvoert

(mischien is dat de rede voor de warmte? :idea: )

en kippennekken!!
dat zijn geen botten dat is kraakbeen

geef je bv 100 gr kippennekken dat gaat af van het voer
Frenk
Zeer actief

lupa schreef:om het kort te maken:

voer met je ogen en kijk naar je hond en pup die zijn eet laat staan of is die ziek of wordt die overvoert

(mischien is dat de rede voor de warmte? :idea: )

en kippennekken!!
dat zijn geen botten dat is kraakbeen

geef je bv 100 gr kippennekken dat gaat af van het voer
Allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg :ok: Aangezien hij niet ziek oogt of zich zorgwekkend gedraagt ga ik vooralsnog maar even uit van de 'overvoerd' theorie. Hij had de laatste week ook steeds een behoorlijk harde buik na het eten. Misschien dat hij dat als vervelend heeft ervaren en daardoor minder wil eten. In ieder geval voer ik nu 3x per dag en zo'n 2 eetlepels per keer.

Nog even over die kippennekken... Hoe eng is dat om daarmee te beginnen??? :oops:

Ik las iets over dat een hond moet 'leren' om botten/kraakbeen te eten en dat je moet weten hoe je in geval van nood de heimlich manoeuvre toepast op je hond.

Ik ben een watje, ik geef het zo toe :N: Ik wil heel graag dat Frenk zo gezond mogelijk eet, maar ik vind het wel heel eng om de stap te zetten naar echt rauw (bij)voeren....

Ik zal deze vraag ook even in een apart topic stellen, want dan dwalen we wel heel erg af van mijn oorspronkelijke bericht :wink:
alm@
moderator

Gewoon de eerste keren zo'n kippe-nekkie vasthouden. Kan hij het niet in één keer inslikken en leert hij kauwen :ok:
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

leuk linkjes over eten)mijn eigen weblog :mrgreen: '
hier zie je een filmpje van Zelda, ze was daar 8 weken

http://roughcovers.mijnflatcoat.com/art ... blog=11213

http://roughcovers.mijnflatcoat.com/arc ... we+vandaag
Frenk
Zeer actief