Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom kvv i.p.v brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Alleen al het verschil in ontlasting. Ze poepen hier 1-2 keer per dag. Met een paar dagen brok is dat 3-4 keer per dag.
Overigens heeft Jip geen goed gebit. Ze heeft ook een hekel aan botten maar gelukkig begint ze wel steeds meer te kauwen :ok:
Maar als ik zie hoe graag ze het hier eten en hoeveel beter ze in hun vacht zitten (of ja vooral Benno, jip is opgegroeid op versvlees dus daar weet ik niet beter van) dan wil ik niet meer anders :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik geef KVV en verder af en toe een kippenvleugel of lamsrib o.i.d. Ook krijgt Buffy wel eens een pensstaaf of een bullenpees. Mij leek het helemaal niks voor een hond om elke dag dezelfde droge brok te eten en ik denk dat het beter is om KVV te voeren. Ik zou wel willen barfen, maar als ik het doe wil ik het perfect doen en niet zo in de stemming dat helemaal uit te zoeken en op zoek te gaan naar allerlei adressen.

Anne
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier zit 1 hond volledig op kvv omdat ze uit haar brokken blijkbaar niet genoeg kan halen met als gevolg dat ze afvalt.
Op brok blijft ze een gratenpakhuis, nu ze al een hele tijd alleen kvv eet ziet ze er veel beter uit. Ik heb door omstandigheden een paar maanden geleden opnieuw 2 weken brok gegeven en je zag haar wederom afvallen, dus nu krijgt ze alleen nog maar kvv.
Mijn andere 2 honden doen het wèl goed op brok en eten dat hoofdzakelijk, met wel regelmatig een aantal versdagen tussendoor. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Pak-de-bal schreef:Juist ook om die reden dat het harder voedsel is , geef ik Bauke brokken voor "Maxi "- honden

Dus de brokken zijn dan groter en moet er dan meer op gekauwd , gebeten worden.
( dat heb ik zo gedaan op aanraden van de dierenarst, een maatje grotere brokken geven, is beter vor de tanden)

Ik hou ook niet echt van dat vleesgedoe, hoe zachter het voedsel is, hoe meer plak :N:
( dat is bij mensen ook zo, maar wij poetsen de tanden....)
Wat een onzin haha! :smile:
Heeft de DA toch weer mooi aan jou verdiend :smile:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Daantjeln4 schreef:
Pak-de-bal schreef:Juist ook om die reden dat het harder voedsel is , geef ik Bauke brokken voor "Maxi "- honden

Dus de brokken zijn dan groter en moet er dan meer op gekauwd , gebeten worden.
( dat heb ik zo gedaan op aanraden van de dierenarst, een maatje grotere brokken geven, is beter vor de tanden)

Ik hou ook niet echt van dat vleesgedoe, hoe zachter het voedsel is, hoe meer plak :N:
( dat is bij mensen ook zo, maar wij poetsen de tanden....)
Wat een onzin haha! :smile:
Heeft de DA toch weer mooi aan jou verdiend :smile:

Nou inderdaad, wat een onzin maar ik geloof niet dat PdB enige moeite doet om zich er in te verdiepen :study: , die dierenartsen kunnen het zo mooi verkopen, wat een ander zegt is niet waar. :neenee:
Hier zijn de gebitten en de vachten en de ontlasting alleen maar beter geworden sinds ze kvv krijgen :ok:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Er wordt vaak beweerd dat brokken goed zijn voor het gebit van de hond.
Mijn hond krijgt momenteel veel vlees, maar ook met brokken heeft hij een aanslag op zn gebit.
Ik moet echt zn tanden regelmatig poetsen om rottigheid te voorkomen.
Dus wat ze zeggen over dat brokken beter zijn voor het gebit van de hond geloof ik niet meer zo.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Crissi schreef:Nu is mijn vraag of KVV (in ons geval) beter zou zijn om te voeren... en kan je dat combineren met brokken (ene dag brokken, andere dag KVV)?

...en wat voor KVV kan ik dan het beste pakken?

Mitch is wel gevoelig qua maag, hij kan maar weinig hebben.
Ik zou het zeker het proberen waard vinden bij problemen met voeding. Niet geprobeerd is altijd raak geschoten toch :wink: Vegas (de staff van Reini) is ook erg gevoelig in maag/darmen en zij geeft Carnibest Eko. Hij doet het daar erg goed op. Het is alleen niet goedkoop.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Zoek stok! schreef:
Crissi schreef:Nu is mijn vraag of KVV (in ons geval) beter zou zijn om te voeren... en kan je dat combineren met brokken (ene dag brokken, andere dag KVV)?

Ik zou het zeker het proberen waard vinden bij problemen met voeding. Niet geprobeerd is altijd raak geschoten toch :wink: Vegas (de staff van Reini) is ook erg gevoelig in maag/darmen en zij geeft Carnibest Eko. Hij doet het daar erg goed op. Het is alleen niet goedkoop.
Dankjewel, ik ga het zeker proberen!!
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Crissi schreef:
Zoek stok! schreef:

Dankjewel, ik ga het zeker proberen!!
Beetle was twee weken geleden erg ziek. Vermoedelijk een infectie in de maag ? Daarvoor kreeg ze brok (lam rijst) met Rodi, ze is altijd erg gevoelig voor voer geweest. Ipv Rodi heb ik wel eens Carnibest geprobeerd, maar daar kon ze toen niet tegen.
Tegenwoordig krijgt Lumi Biologische / Eko Carnibest. Toen Beetle zo ziek was en niets wilde eten heeft mijn moeder haar ook de biologische carnibest gegeven. Ze at het heel graag met kleine porties en binnen een week straalde haar vacht weer als van een gezonde hond en was ze weer levenslustig! Haar ontlasting is ook steeds prima geweest.
Binnenkort gaat mijn moeder weer over op de brok, maar zal ze 3 dagen per week de bio carnibest krijgen. Brok vindt ze gemakkelijker, vooral als ze een weekeindje met Beetle weg gaan (wat max. twee keer per jaar gebeurd) :19:.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”