Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbazen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Hondenbazen

Ongelezen bericht door schumie »

Wat ik gister heb mee gemaakt sloeg werkelijk alles.Even voor twee dagen in hoorn en gelijk een zeer boeiende wandeling gehad :roll:
Gister ging ik voor een lange ronde naar het hier vlakbij gelegen park, op de heen weg door een woonwijk, loop ik netjes met Tess en Fellow aangelijnd, over een pad waar een bankje naast stond.Op dit bankje zat een mevrouw met twee chihuahua's, welke los liepen. Ik kon geen zijpad in en had geen zin om om te lopen dus zeg ik tegen Fellow kijk eens Balletje en tegen tess volg en beiden liepen strak naast mij naar mij kijkend langs het bankje.De chihuahua's echter kwamen grommend op ons af, sprongen om ons een en hingen uiteindelijk in Tess haar achterpoot :denken: :N: Mevrouw deed een halve poging om haar hondjes te roepen maar liet het maar voor wat het was.De hondjes bleven ons achtervolgen tot een drukke weg en keerde toen gelukkig om.Fellow zag ze niet eens en Tess had echt zo iets die zijn gek :smile:
Ik was te verbaasd om er iets van te zeggen en gelet op mevrouw's houding was er dan waarschijnlijk toch een scheldpartij gevolgd richting mij.
In elk geval kun je niet zeggen dat mevrouw een vooroordeel had tov staff en bullterriers want dan had ze haar hondjes toch wel geroepen denk ik zo :smile: :smile: :smile:
Eenmaal in het park aangekomen,komt er uit het niets een bruin hondje op ons af, mooi hondje leek op een hazer fuchs.speelt even met Tess, geen baas te zien.Kortom wacht even besluit dan toch maar verder te lopen op zoek naar een baas.Hondje stopt echter met spelen met tess en duikt onder Fellow zijn kont, en daar was hij dus niet meer weg te krijgen....Probeerde Fellow te dekken en had letterlijk ze neus in fel zijn kont.Nu kan fellow veel hebben maar als een reu continue op hem probeert te rijden en aan hem hangt begint hij dat op een bepaald moment wel zat te worden.Reutje was er ook echt niet van af te brengen,wat ik ook deed hij keerde razendsnel weer terug.Na driekwartier door het park te hebben gelopen,iedereen gevraagd te hebben nog geen baasje gevonden.Reutje kreeg ik trouwens ook niet te pakken.Na driekwartier was fel het echt zat dus hem aangelijnd en richting huis gegaan maar hond bleef achter ons aanlopen.Thuis ben ik snel de tuin in geglipt en heeft schoonvader hond weg gejaagd.ik wilde hem vangen en naar asiel brengen maar daar wou schoonfamilie niks van weten.uiteindelijk dierenambulance gebeld en die zouden kijkje komen nemen,wat van reutje terecht gekomen is weet ik dus niet.
Maar was dus een vermoeiende wandeling en niet echt ontspannend, blij dat ik zo weer afreis naar Putten!
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Mevrouw had in ieder geval geen vooroordeel, nee.....
Of Chihuahua's is het enige ras dat ze kent............. :smile:
Ik hoop dat het andere hondje goed terecht is gekomen.
Ontspannend kun je zo'n dag iig niet noemen, nee. :smile:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kun je niet eens bellen naar de plaatselijke dierenambulance?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik hoop dat het goed is gekomen met dat hondje.
Er kan zoveel gebeuren, aanrijding, aangevallen worden door een andere hond die hij lastig valt enz.

Nee, niet echt een ontspannende wandeling zo
:zweep:
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door IngeK »

Niet echt ontspannen maar wel raar dat het bruine hondje werd weggejaagd en niet even werd vastgehouden totdat de dierenambulance er was :roll:

Er zal toch wel iemand zijn die zijn/haar hondje mist.
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Hondje liet zich niet benaderen,niet met geduld en koekjes etc.In het nauw gedreven begon hij te blaffen en te grommen, vandaar dat schoonouders hem niet in tuin wilde hebben.Wel dierenambulance gebeld hoor!
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nou, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, zo`n wandeling. en als je die hond niet te pakken kreeg, dan kan je ook niet meer doen dan de dieren ambulance bellen.
misschien had die reu een teefje geroken en uit een tuin ontsnapt ofzo?
nou ja soms heb je van die dagen . . .
heb ze zelf ook wel es.
minimax
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

Emma schreef:nou, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, zo`n wandeling. en als je die hond niet te pakken kreeg, dan kan je ook niet meer doen dan de dieren ambulance bellen.
misschien had die reu een teefje geroken en uit een tuin ontsnapt ofzo?
nou ja soms heb je van die dagen . . .
heb ze zelf ook wel es.
wat voor dagen? dat je een teef ruikt en uit de tuin ontsnapt? :mrgreen: :smile:
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Of alle 2..en een teef ruiken en uit de tuin slippen..lol :wink:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
slomehippie
Actief

Ongelezen bericht door slomehippie »

Ja, ik woon ook in Hoorn...

echt verschrikkelijk daar. Ik ga altijd naar Alkmaar om met mijn hond te wandelen...

:smile: :smile: :smile: :smile:
Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

Afbeelding
*Life is short, but your here to flower!*
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”