Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraag: hond wegdoen e.a.?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shannon

vraag: hond wegdoen e.a.?

Ongelezen bericht door Shannon »

Het is wel even een heel verhaal :blah: waar ik graag jullie mening over zou willen hebben, ik hoop het een btje compact te kunnen houden:

Ik (vrouw, 36 jaar) heb een boxer, een reu, van 5 jaar, meegenomen uit mijn vorige relatie. Ben nu 4 jaar alleen met hem.

Hij is heel mooi en lief, maar ik kan hem eigenlijk niet zo goed aan. Als ik bv moe ben, luistert hij niet en hij heeft véél meer energie dan dat dat hij bij mij kwijt kan.

Vaak denk ik dus wel dat het voor hem beter is om een ander huisje te zoeken. Iemand die meer thuis is (ik werk 38 uur en ben ook zeker 3 avonden in de week wel even weg), iemand die meer wandelt, meer ravot met hem (of met meer mensen thuis, die wat meer met hem doen) en meer ruimte hebben in en om het huis.

Hij wordt altijd heel erg blij als er meer mensen zijn en gaat gelijk bij hen liggen/zitten.'

Hij kan trouwens wel heel goed alleen thuis zijn (is ie heel rustig), maar hij vindt het veel fijner als er wel iemand thuis is.

Ik hou veel van hem en als ik zijn koppie zie, dan wordt ik gelijk verdrietig als ik eraan denk dat hij weg zou gaan. Aan de andere kant, denk ik echt dat het wel beter is voor hem (en soms ook voor mij)

Ik denk dat er met hem zeker een uur per dag echt met hem gelopen moet worden, maar dat komt er bij mij echt niet van.
Ik kan me wel gaan voornemen dat ik dat wel ga doen, maar heel eerlijk: ik ken mezelf: dat trek ik niet.

Ik kan hem helaas ook niet meenemen naar andere mensen (visite bv), aangezien hij daar te druk voor is.

Dan de volgende vraag: stel: ik besluit om hem wel naar een ander baasje te doen: wordt een hond daar verdrietig van of juist blij?
Volgens een (goede) boxerfokker lig ik er wakker van, maar hij niet. Ik twijfel of dat zo is.

en nog een vraag: hoe kun je nou zeker weten dat je je hond naar een juist, nieuw baasje zal doen? Als ik 100% zeker weet dat hij het beter krijgt, dan zou ik het hem gunnen. Houden van is ook durven loslaten....,
maar hoe kun je dat nou zeker weten? Zijn er regels/dingen waar je op kan letten?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden (en svp niet boos worden en roepen dat ik meer mijn best moet doen voor hem, want dat doe ik echt wel)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Als er binnenkort geen zicht op is dat je situatie veranderd dan zou ik inderdaad een ander huisje voor 'm zoeken. is heel verdrietig maar deze situatie is niet eerlijk t.o.v. de hond naar mijn mening.

Dat de hond niet meekan naar bezoek is wel logisch als 'ie zo weinig beweging krijgt. Een boxer is zowieso al geen rustige hond.
Mijn ervaring is inderdaad dat de baasjes er meer last van hebben dan de hond. Zeker als het een vrolijke open hond is (zoals ik lees) zal hij best wat aanpassingsmoeilijkheden hebben maar voorzie ik geen grote problemen. Ik kan natuurlijk alleen reageren op wat ik lees.

Maar mijn mening: Herplaatsen. misschien via de rasvereniging (ik weet niet of er een stamboom bij zit). Of via de fokker die je advies gaf?? Je meot een goed gevoel hebben bij de mensen en ze moeten in ieder geval voldoen aan bepaalde eisen die jij opstelt. Ik kan je alleen maar het advies geven niet meteen te vertellen wat jij zoekt in een baasje maar laat de mensen maar vertellen hoe hun situatie is en baseer daar je keuze op. Succes :ok:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

zoals je aangeeft kun/wil je niet meer dan een uur met hem lopen.. ik wordt niet boos, ik vind het alleen jammer, ik werk full time..en heb ook een grote hond en ben alleen, ik trek die tijd ervoor uit, ik vind dat hij die beweging nodig heeft, ga ik op visite er voor zorg ik dat hij lekker heeft uit kunnen razen, neem een kluif mee of zijn bal op visite..
Maar dat terzijde, je geeft aan dat je dat zelf niet kunt..
Een hond herplaatsen gaat soms makkelijker dan je denkt..de hond is meestal uit op wat goed en leuk is voor hem, een plek waar hij veel aandacht krijgt, veel met hem gedaan wordt is vaak dus beter, de hond ervaart dat zeer snel als leuker.. en de oude baas raakt in de vergetelheid.. honden kunnen zich goed aanpassen aan verschillende situaties.. mijn gevoel zegt me wel dat ze donders goed doorhebben waar ze het beter hebben..
Nee je hond ligt er niet wakker van dat hij herplaatst wordt.. tenzij de relatie tussen jullie heel hecht is..
ik heb ook een herplaatser, die wekelijks in contact is met oude baas.. dit is nauwelijks nog waar te nemen, dat dat zijn oude baas was.. extreem voorbeeld misschien, maar zo gaat het dus bij sommige honden..
een hond van vijf, met minder dan een uur wandelen, dat vind ik sneu, ik zou een leuke baas zoeken voor de hond die meer tijd en aandacht aan hem besteed
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Je houdt van je hond, maar je denkt dat je hem te kort doet.
Dat denk ik ook.
Een nieuw baasje voor de hond zoeken, doen hoor !
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als je echt om je hond geeft maak je tijd...dus dan ga je vanuit je werk en ervoor lekker met hem wandelen, en dan blijf je s'avonds lekker thuis met je hond.
Aangezien dit niet het geval is zou ik een nieuw huisje proberen tevinden voor hem waar hij wel de moeite waard is om tijd voor temaken.

Jacqueline
Afbeelding
Shannon

dankjewel!

Bedankt voor jullie reacties! Ik moet het even laten bezinken, maar denk dat het iid wel beter is om een nieuw baasje te zoeken, hoe moeilijk het ook is.

Ik zit hier trouwens tranen met tuiten te huilen: als je van je hond houdt, maar je tijd? Ja, dat zou je wel denken, maar alleen red ik dat fysiek niet, naast mijn werk en huishouden.

Ikzelf zou ook nooit in deze situatie (alleenstaand en bijna full-time werkend) voor een grote hond hebben gekozen; (dat was de keuze van mijn ex, ik wilde toen al graag een klein, rustig hondje, maar dat wilde hij niet en toen we hem (Dayzon) kregen, was ik wel heel blij met hem)

Toen we uit elkaar gingen, wilde hij de hond gelijk niet meer, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem maar te "dumpen': je begint eraan; dan moet je er ook alles voor doen!
Onze hond kon er niets aan doen dat hij door ons is uitgekozen; dus wilde ik het proberen in m'n eentje.

Ik laat hem zeker 3 x per dag uit, maar als ik hem losliet in de buurt, rende hij vaak keihard weg (logisch natuurlijk, als ie al een keer lekker kon rennen) Alleen naar de bossen / vreemde omgeving gaan, durf ik niet.
Wel kan hij op het hondenuitlaatveldje los, maar soms rent hij dan nog er vanaf, omdat hij met alle honden wil spelen (en ik geef hem geen ongelijk, alleen zit niet iedereen daar op te wachten)
en financieel gezien kan ik hem niet vaak naar een hondenuitlaatservice oid brengen

Wat ik ook probeer: hij luistert niet zo heel goed naar mij: ik heb geen natuurlijk overwicht op hem en hij luistert 10 x beter naar een man.
Ook op cursus is het me niet goed afgegaan: ik maak me druk, waardoor hij nog minder naar me ging luisteren. Hij nam dan echt een loopje met me.
's Avonds als ik thuis ben, zitten we wel vaak samen lekker op de grond. In huis is hij prima te handelen voor mij.

Ook vrienden zeggen wel eens dat het niet echt een hond voor mij is. Wel een schat van een beest, maar hij heeft iemand nodig die iets dominater van karakter is, dan ik.
Ik hou dus wel veel van hem, probeer te doen wat ik kan, maar blijkbaar is dat niet genoeg voor mijn energieke, enthousiaste en lieve boxer. Hij verdiend misschien en waarschijnlijk beter, maar om de stap te zetten en afscheid te moeten nemen, is echt heel erg moeilijk.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind het een compliment waard, dat je, ondanks dat het je veel zeer doet, je toch verplaatst in je hond.

ik denk ook, je verhaal zo te lezen, dat hij beter tot zijn recht komt bij iemand anders, en dat dat ook voor jou een stuk meer rust geeft. een huisdier hebben kost tijd, behoeft verantwoordelijkheid nemen, is deels beperkend, maar moet geen last worden.

hoe moeilijk het ook is, als je goed te werk gaat voor een nieuw adres, zijn jullie beide beter af, hij zal het je iig echt niet kwalijk nemen ( dat is dan weer het fijne aan dieren :wink: )

succes hiermee, dit is geen simpel iets.. doe niks overhaast.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ja doe inderdaad niks overhaast..
Het is heel moeilijk om die beslissing te nemen, Ik ben nog wel getrouwd maar mijn man doet geen zak met mijn honden, ik werk full time en ik run een rescue en ik maak echt tijd voor mijn honden..Ik zie vaak herplaatsingen en die kunnen best goed zijn, als je ervoor gaat, misschien kan je eerst een beetje helpen met de overbrugging en ook voor de nieuwe baasjes tips te geven hoe ze bep. dingen het beste kunnen doen met him. En als je zelf weet en ziet dat het goed gaat, zou je het afkunnen bouwen.
Wat ik persoonlijk aan wil raden, maar ik weet niet of dit normaal is in Nederland, maar als de hond het niet bevalt met het nieuwe baasje,dat jij dan weer de eerste optie hebt om hem terug te nemen, maar ik weet niet of dat zo gaat bij jullie.
Wij doen dat wel hier, als ik een hond plaats, en het bevalt niet voor wat voor reden dan ook, dan komt de hond terug naar ons..
In ieder geval wens ik je veel sterkte, want hoe je het wned of keert, moeilijk in ieder geval is het..Ik zou het niet kunnen..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Lijkt mij het beste wat je voor je hond kunt doen, een ander huis voor hem zoeken. Het is waarschijnlijk geen boxer met stamboom, anders had je hem kunnen overplaatsen via de vereniging vaak.

Hoe je erachter komt dat je een goed huis voor hem hebt weet ik niet precies, maar ik zou er goed de tijd voor uittrekken en heel eerlijk over zijn gedrag zijn, hem niet mooier afschilderen dan hij is wat dat betreft. Ik zou zelf graag de omgeving eerst willen laten zien waar hij terecht komt. Ook al kan hij goed alleen zijn, ik zou daar niet de nadruk op leggen tegenover de nieuwe eigenaren, anders heb je te veel kans dat hij bij veel werkende mensen terecht komt waar hij ook niet echt aan zijn trekken komt.

Anne
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Hoe je erachter komt dat je een goed huis voor hem hebt weet ik niet precies, maar ik zou er goed de tijd voor uittrekken en heel eerlijk over zijn gedrag zijn, hem niet mooier afschilderen dan hij is wat dat betreft

Je kunt veel vragen stellen, referenties in winnen, de mensen ontmoeten met de hond en kijken hoe dat gaat..Vragen stellen..en met je hart en verstand denken..Als je je niet 200% zeker voelt, niet doen..
Marion :neenee:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Is een hondenuitlaatservice geen idee, dan krijgt hij toch dagelijks zijn beweging en dan zou je kunnen overwegen om sávonds wat meer thuis te blijven. Een hond houden brengt verantwoordelijkheid met zich mee.
Je kan niet zeggen ik houd van de hond maar ik heb het er niet voor over om hem een goed leven te geven :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik vind het goed van je dat je er zo nadenkt en ik denk inderdaad dat het leven zoals het nu is voor je hond leuker zou zijn met iemand die meer tijd en aandacht ervoor heeft.
Als jij denkt dat dat niet gaat lukken zouik inderdaad aan herplaatsen denken.
Via de boxerclub kun je herplaatsen dus mocht je er wel toe besluiten is het misschien raadzaam om met hun contact op te nemen.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Op ongeveer zo'n manier zijn wij aan onze Kali gekomen. Exbazinnetje vond dat ze haar hond niet meer kon bieden wat ze nodig had en heeft haar herplaatst.
Kali is nu alweer bijna 4 jaar bij ons, maar we hebben nog steeds contact met haar vorige bazin. Volgende week gaan wij een weekje op vakantie en gaat Kali een weekje logeren bij haar. Misschien dat je ook wat contact met je hond zou kunnen houden als je dat fijn vind?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Super dat je in het voordeel van de hond na wil denken. Mocht je ertoe komen hem te herplaatsen (wat mijn verstandig lijkt) dan is hier ook tegenwoordig een forum om je herplaats boxer op te zetten. Hieronder de link
http://www.dotbb.be/phpbb21/index.php?mforum=lady

Veel sterkte om een besluit te nemen.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Kan hij niet bij je vorige relatie?

Dan kan je hem misschien zo af en toe in een wekendje nemen, en hoef je niet helemaal afscheid te nemen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

[

Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 20 jul 2008 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik lees dat je ex nu de hond niet meer wilde , vreemd , en ik heb er zo een mening over, maar dat wordt te persoonlijk.

Je voelde je alleen maar verantwoordelijk voor deze hond, en daarom hield je hem
En omdat het eigenlijk je keus sowieso niet was,
wordt het dus alleen maar moelijker om hem te houden, je wil het ook helemaal niet in je onderbewustzijn.

Dus herplaatsen is wel een goed optie, en je zal zien, een leuk huis en je bent er tevreden over
misschien kan je hem af en toe blijven zien?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Herplaatsen, die hond. Een hond moet een plezier, een genoegen zijn, en geen straf. Als je er al zo tegenop ziet en weet dat je hem hoe dan ook niet kunt geven wat hij nodig heeft, worden jullie beide er niet gelukkiger op. Er zijn massa's mensen die helemaal gek zijn van energieke boxers en hem perfect in hun leven kunnen opnemen.

Voel je niet schuldig, zo te lezen doe je alles wat in je vermogen ligt en bovendien was het in eerste instantie al niet jouw keus geweest. Begin er eens mee hem op het boxerforum van Boxersien te zetten, dan tref je in elk geval de echte boxergek.

Heel veel succes, als je hond eenmaal herplaatst is in een ideale situatie en je hem ziet opbloeien, zul je beseffen dat je het beste hebt gedaan en er vrede mee hebben :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou hem alleen herplaatsen als je denkt dat de situatie uitzichtloos is. Als je het gevoel hebt dat jij echt het meest van die hond zal houden en het uiteindelijk allemaal goed komt zou ik hem houden.
Een hond is niet per definitie alleen gelukkig als hem geboden wordt wat hij volgens de boekjes nodig heeft. :wink:
Ik denk dat iedereen wel een punt in zijn/haar leven heeft dat het even niet zo gaat als je voor je hond wenst.

Ik heb toen ik 16 was een hond gekregen van iemand op straat en in de 14 jaar dat ze geleefd heeft is het ook niet altijd koek en ei geweest. Ik heb zelfs met die hond in een studentenhuis gewoond terwijl ik ook nog moest werken. Dus alles op 1 kamer van 5x4 meter en ik was daarbij nog 8-9 uur per dag weg. Wel had ik uitzicht op verbetering en dus heb ik die hond wel gehouden. Ik had nl het gevoel dat ik de beste baas voor haar was omdat ik niet zomaar iemand zou kunnen vinden die zoveel van die hond zou houden en er voor over zou hebben als ik zelf had.
Toen ben ik dus verhuist en kreeg ik een huis met een tuin. Daar is de hond uiteindelijk oud geworden en doodgegaan.

Als jij echter denkt dat je iemand kan vinden die net zo gek op hem zal zijn als jij bent en die er ook echt zal zijn tot de laatste adem zou ik hem evt wel herplaatsen. Mits je ook denkt dat het voor altijd zo zal zijn als het nu is. Zie je mogelijkheden jezelf en de situatie naar de hond toe te verbeteren dan denk ik dat hij bij jou prima zit. Niet iedere hond vind het moeilijk om alleen te zijn. Mijn vorige hond had daar geen problemen mee. Ik dacht altijd maar zo, ze heeft een leuke kennel (mijn kamertje dus), een baas die alles voor haar zal doen en ze wordt tip top verzorgd.

Denk je dat jouw hond gelukkig of ongelukkig is met de situatie? Daar zou ik vooral vanuit gaan zelf. :wink: Sommige honden zijn prima gelukkig met de situatie waarin ze leven en de baas die er elke dag voor ze is. Misschien is zijn ding in het leven wel gewoon om samen met jou in dat huis te wonen en geniet hij het meest van jullie samenzijn?
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik vind EN een hondenuitlaatservice EN hem bij je ex laten absoluut geen goed idee.
Shannon geeft nu al aan dat ze de hond niet aan kan, als je de hond dan bij 3 verschillende plaatsen laat zal hij op den duur ook niet meer weten wie zijn baasje wel of niet is en dat is niet bevorderlijk voor zijn gedrag volgens mij.
Dit vind ik dus absoluut GEEN goed idee. Trouwens Shannon zegt zelf het financieel niet aan te kunnen om een hondenuitlaatservice te betalen en dan is dat maar zo.

In mijn ogen is het ook beter je hond te herplaatsen, hoe pijnlijk dat ook is. Als je iemand gevonden hebt die bereid is contact met je te houden en regelmatig foto's en verhalen te sturen zal je dat gelukkig maken, weten dat jouw hond voldoende aandacht en beweging krijgt.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Suzanne123 schreef: Eigenlijk vind ik stiekum dat je meer moeite voor de hond moet doen, ook al houdt dat in dat je je leven anders moet inrichten, maar goed, dat is mijn mening, niets meer dan dat.

Suzanne
De een wil dat graag opbrengen voor de hond, zo'n hond is heel belangrijk in je leven. Maar dat gevoel kun je niet dwingen. Je hond in het asiel dumpen in deze situatie, dat zou ik niet doen, maar iemand zoeken die alle tijd voor hem heeft getuigt vaak van meer liefde voor de hond dan kost wat kost willen houden.

Het was haar ex die de hond zo graag wilde, zij is er min of meer mee opgescheept en is waarschijnlijk helemaal de persoon niet voor een drukke boxer.

Anne
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Een lastige situatie, maar het is heel fijn dat je je zo in de hond verdiept :ok:.

Zoals de situatie nu is, is deze voor je hond verre van optimaal. Je zult voor jezelf na moeten gaan of de situatie waar je nu in zit de komende jaren nog zal blijven, of dat je verwacht binnen kortere tijd meer tijd voor je hond te kunnen hebben.

Als je 's avonds meer thuis zou zijn, en overdag een uitlaatservice of dagopvang zou dat misschien een oplossing zijn. Daarnaast een goede hondenschool om meer controle over hem te krijgen. Als je én overdag én 's avonds veel weg bent, dan zou ik een ander plaatsje voor hem zoeken.
Hoe moeilijk het ook is, een nieuw plaatsje, waar hij veel meer tijd en aandacht krijgt, dat verdient hij.
Shannon

Hoi allemaal, even een update: ik heb net contact gehad met de boxerfokker, waar Dayzon nu al 5 jaar logeert tijdens vakanties ed.
Ook hij geeft aan (gaf al eerder aan) dat ik "te lief" ben voor een boxer (en teveel van huis) en het beter is dat hij naar iemand anders gaat.
Hij staat gelukkig achter me en vind het goed dat ik de stap (eindelijk) zet voor Dayzon.

Dat gaat in goed overleg. Echt naar mensen die 100 % zeker weten beter voor hem zijn, zodat Dayzon een mooier en beter leven krijgt. Ik wil bv alleen mensen die een boxer zijn gewend, die (natuurlijk) goed voor hem zijn, ik kan kijken waar hij komt te wonen en die mij ook op de hoogte af en toe willen houden - en misschien iid dat hij bij mij terug komt met vakanties, weekeinden. Dat zou ik helemaal toppie vinden!
Volgende maand gaan we meer stappen ondernemen - en goed bespreken wie en wat Dayzon nodig heeft.

Ik vind het heel verdrietig, maar heb vertrouwen in de goede afloop.

PS: Ik vind het zelf een goed idee dat iedereen die een hond wil aanschaffen eerst een hondentest te doen, welk ras goed bij hem/haar of jullie past.
Volgens mij kan dat op www.hondenras.com. Niet alleen kijken naar wat je mooie hond vindt, maar vooral welk ras bij jou en de situatie past. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is om te doen voor de hond en voor jezelf!
Nu heb ik niet kunnen overzien dat ik alleen kwam te staan, dus je kunt helaas niet alles voor zijn, maar wij hebben die test toen niet gedaan.
(En ook geen ras hond nemen, omdat je partner toevallig zo'n soort hond wil, de hond moet bij je allebei passen)

Ik vind zelf ook dat ik ben gefaald in mijn verzorging voor Dayzon en vind dat heel erg en spijtig. Ik doe wel mijn best, maar dat is niet altijd goed genoeg.
Daarom is dit alleen maar even een tip voor eventuele toekomstige hondeneigenaren. Hopelijk vind elke hond dan het baasje die bij hem/haar past voor de komende 10-15 jaar.

Ik zal jullie laten weten als mijn hond is herplaatst en hoe dat in zijn werk is gegaan. Dat duurt dus nog wel even, maar ik laat zeker van mij en Dayzon horen!
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Oh potverdikkie, als ik de ruimte had, gehad. Dan zou ik er zelf zeker over nagedacht hebben om hem in huis te nemen. Ik hou namelijk wel van een lekkere clown.

Echter zoals je zelf al aangaf moet je doen, wat je hart je ingeeft. Je houd heel veel van die hond en dit is geen overhaaste beslissing geweest. Ik zou zeggen probeer het via de rasvereniging als hij een stamboom heeft en het forum van Sien.

In ieder geval succes!
Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Heel veel sterkte! Ik heb zelf ook een hondje herplaatst dus ik snap je gevoel wel een beetje. Met haar is het prima afgelopen. Zo zie je maar dat het echt niet slecht hoeft te zijn voor jouw hondje. Ik hoop dat je snel een gouden mandje voor Dayzon vind.
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

PS: Ik vind het zelf een goed idee dat iedereen die een hond wil aanschaffen eerst een hondentest te doen, welk ras goed bij hem/haar of jullie past.
Volgens mij kan dat op www.hondenras.com. Niet alleen kijken naar wat je mooie hond vindt, maar vooral welk ras bij jou en de situatie past. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is om te doen voor de hond en voor jezelf!
Nu heb ik niet kunnen overzien dat ik alleen kwam te staan, dus je kunt helaas niet alles voor zijn, maar wij hebben die test toen niet gedaan.
(En ook geen ras hond nemen, omdat je partner toevallig zo'n soort hond wil, de hond moet bij je allebei passen)
:jank: :jank: :jank:

Ik heb die test even gedaan er is geen hond geschikt voor mij :boos:
FLUTTEST

sterkte met de herplaatsing van Dayzon :wink:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Mara Roulette schreef:Heel veel sterkte! Ik heb zelf ook een hondje herplaatst dus ik snap je gevoel wel een beetje. Met haar is het prima afgelopen. Zo zie je maar dat het echt niet slecht hoeft te zijn voor jouw hondje. Ik hoop dat je snel een gouden mandje voor Dayzon vind.
Ook wij moesten een hond herplaatsen i.v.m veelvuldig vechten. Ze is naar een ouder echtpaar gegaan wiens hond was overleden. Als een prinses stapte ze in de auto, en heeft daar een geweldig leven. Ik voelde me wel even............ dat ze zo makkelijk meeging. :cry: Dat heb je dan 5 jaar gehad!!! Maar het is een goede oplossing geweest. Heeft de Boxerclub geen noodfonds?

Maggie
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nanna schreef:
starfleet schreef:
Het was haar ex die de hond zo graag wilde, zij is er min of meer mee opgescheept en is waarschijnlijk helemaal de persoon niet voor een drukke boxer.

Anne
Juist. Was de hond nou 100% haar keuze geweest dan had ik me voor kunnen stellen dat je nog zou proberen om er 100% voor te gaan. Maar dat was ie niet. TS wilde liever een klein makkelijk hondje en zat helemaal niet te wachten op een drukke energieke Boxer. Hij is lief, tulijk. Maar niet haar keuze.
Ik zou hem herplaatsen bij mensen die graag weer een Boxer willen maar geen drukke bewerkelijke pup. En die zijn er best.
Zou het alleen niet via MP doen.
Mee eens. Het is idd echt zo anders wanneer je zelf hebt gekozen voor je hond/honden. Zo moet er hier wel iets heel extreems gebeuren eer ik afstand van ze doe. Want alles wat er hiet ingaat, gaat er gewoon niet meer uit, die worden hier oud, gaan hier dood. Mijn keuze, mijn verantwoording.
Maar TS heeft die keuze nooit zelf gemaakt.
Herplaatsen lijkt me voor zowel de hond als voor TS een goede oplossing.

Oh en voor TS: heel veel sterkte ermee!
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik vind het een dapper en goed besluit van je. Zou het lekker via de fokker en de RV doen, dan weet je zeker dat er 'goed' volk op af komt.
Mijn Whooper is ook een herplaatser, zat bij een doodziek vrouwtje, heeft een erg sociaal leventje gehad daar, maar weinig geleerd. Voor een Golden een beetje een vreemde hond, maar een super fantastisch karakter. En ja, denk wel dat hij geboft heeft met ons adresje.
Komt vast goed met je kanjer. Gun hem die kans.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik wil de TS ook veel sterkte wensen. En vind het super dat je je hond wil geven,waar hij recht op heeft. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”