Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

even stoom afblazen..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ja, klote hoor! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, je hebt ieder geval je goede wil getoond en veel meer kun je niet. Heb je behalve je moeder nog getuige van het voorval?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Nee behalve mn moeder was er niemand op de galerij. Op het geschreeuw van mn moeder zijn later wel mensen naar buiten gekomen.
Nadat ik Roc binnen had gedaan en weer naar buiten ging om de eigenaar te waarschuwen stonden er andere buren bij de kat, die toen overigens nog wel leefde. Hij is tijdens de operatie overleden.
Ik kan later nog wel vragen wat precies de verwondingen waren maar misschien doet dat ook niet echt ter zake.
Voorlopig ga ik even een aantal dagen bij mn zus logeren, met Roc uiteraard. Even alles laten bezinken.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zo hè dat is wel een heel apart, en sneu verhaal zeg!!

Ik vind dat jullie er echt totaal niks aan hebben kunnen doen, een kat loopt buiten nou eenmaal een risico, en als het dan ook nog eens besluit om aan te vallen, dan is dat risico alleen maar groter, waar niemand wat aan kan doen! Ik hoop dat je buren nog een beetje bijdraaien als ze het verlies een plekje kunnen geven.

Sterkte met de wonden van Roc, jullie hebben prima gehandeld!

gr Aimée
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ceciel schreef:Bedankt Tineke, Rami en Eline. Ben net even langsgeweest en heb idd aangegeven hoe erg ik het vind dat ze hun maatje kwijt zijn. Dat ik begreep dat dit voor hun verdriet niks uitmaakt maar dat ik toch wilde laten weten dat ik er ook enorm mee zit.
Hij reageerde eigenlijk alleen maar afwijzend en zei dat het voor wat hem betreft nog niet klaar was. Heb uiteraard gevraagd wat hij hier precies mee bedoelde. Hij zei dat hij t nog even wilde afwachten en ervan uitging dat we er wel uit zouden komen.
Ik ga er dus vanuit dat hij op de gemaakte kosten doelde.
Heb aangegeven dat ik het wel afwacht en nogmaals veel sterkte gewenst.
Het leek me geen geschikt moment voor een discussie over geld.
Wordt dus vervolgd..
Naar allemaal hoor ik hoop dat als alles bezonken is de kattenbaasjes ook in alle redelijkheid naar hun eigen aandeel zullen kijken :wink:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

mochten er problemen van komen, dan is het belangrijk om niet te vergeten dat de kat de hond aanviel, waarop de hond zich verweerde.
dat dat verweer fataal is geworden voor de kat, is een gevalletje noodweer. als dat laatste al bestaat bij dieren, maar enfin. jij hebt in ieder geval de hond niet opgehitst, sterker nog, je hebt alles in het werk gesteld om een confrontatie te voorkomen.
wist jij veel dat je je eigen galerij niet meer op kan als zo'n kat er loopt. je zou er van uit kunnen gaan dat kattenbaas het weet dat kat andere dieren aanvalt en derhalve maatregelen neemt. dat heeft hij niet gedaan dus hij is in deze behoorlijk in gebreke gebleven.

bovendien is het zo dat in jullie appartementencomplex dieren niet los mogen lopen. jij had jouw hond aan de riem, de kat liep vrij rond.

als laatste had de eigenaar de kat niet alleen tegen de regels los laten lopen, maar was hij bovendien niet aanwezig. dat is pure onachtzaamheid jegens eigendom.

ik hoop van harte dat de ervaringen van sky onvolledig zijn want daar zitten juridisch haken en ogen aan. verder zou ik voor wat de kattenbaas betreft, gelijk oversteken. jij betaalt de dierenartskosten veroorzaakt door de aanval van zijn kat op jouw hond, en hij betaalt het hele gedoe met zijn kat. het is heel jammer dat het zo gelopen is maar de kattenbaas treft in deze weldegelijk blaam.
gabrielle1984
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gabrielle1984 »

pfff wat een verhaal, wat erg zeg, voor beide partijen.

heb je in de buurt geen wets winkel? (weet dat wij er wel 1 hebben)
daar zal je al wat informatie kunnen vragen ,als de eigenaren er werk van maken, wat je kan verwachten en hoe het zit met de rechten en wie der in zijn recht staat.
voor informatie kan je hier altijd gratis terecht en als het er op aan komt helpen ze altijd met juridische zaken, soms tegen een kleine vergoeding.
hun hebben verstand van de wetten.

heel veel sterkte met alles!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

DAarom zou ik alvast melding doen bij de politie. Dan heb je alvast verhaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Hebben jullie geen wijkagent?
anders zou ik eers even een afspraak met de wijkagent maken.
Een heel vervelende gebeurtenis. Maar ik zou er pas werk van maken als je buurvrouw de rekening bij jullie wilt indienen. Maar wel eers ven de wijkagent inschakelen, dan kan die alvast wat het een en ander noteren
Heel veel sterkte en ook met Roc, geef Roc maar en knuffel van me.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

ceciel schreef:Bedankt Tineke, Rami en Eline. Ben net even langsgeweest en heb idd aangegeven hoe erg ik het vind dat ze hun maatje kwijt zijn. Dat ik begreep dat dit voor hun verdriet niks uitmaakt maar dat ik toch wilde laten weten dat ik er ook enorm mee zit.
Hij reageerde eigenlijk alleen maar afwijzend en zei dat het voor wat hem betreft nog niet klaar was. Heb uiteraard gevraagd wat hij hier precies mee bedoelde. Hij zei dat hij t nog even wilde afwachten en ervan uitging dat we er wel uit zouden komen.
Ik ga er dus vanuit dat hij op de gemaakte kosten doelde.
Heb aangegeven dat ik het wel afwacht en nogmaals veel sterkte gewenst.
Het leek me geen geschikt moment voor een discussie over geld.
Wordt dus vervolgd..
Je hebt het heel goed gedaan hoor. Dat de eigenaar van de kat wat stug is/blijft, dat is nog wel te begrijpen, maar vind het lullig voor je dat er toch een beetje gedreigd wordt met dingen als 'er nog niet klaar mee zijn'.
Hoop dat het allemaal met een sisser afloopt. Het is allemaal al vervelend genoeg, tenslotte.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Inderdaad, zeker op zijn minst informeren bij de politie. Dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten en kun je zelf ook beslissen om dan aangifte te doen of niet. Dan ben je je buren een stap voor mochten zij kwaad willen. Bovendien mogen er geen loslopende dieren in de flatgalerij zijn, dus ook geen katten lijkt mij dan.
Je hebt best kans dat ie de hele flat informeert en tegen jullie opzet, in het ergste geval.
Je hebt het tot nu toe netjes opgelost (zeker niet hun rekeningen gaan betalen, zij zouden eerder die van jullie moeten betalen), het is nu aan hun om een stap te zetten.
Veel sterkte, en verwijt het jullie niet. Jullie hebben er alles aan gedaan om dit te voorkomen, maar tegen een loslopende kat in de aanvalsstand kun je weinig doen. In zo'n geval zullen heel veel honden gaan bijten, als zij aangevallen worden door een kat. Sterkte, ook voor de buren. Hopelijk komen jullie er samen goed uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”