Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
even stoom afblazen..
Moderator: moderatorteam
- ceciel
- Zeer actief
even stoom afblazen..
Om te beginnen, ik weet niet of m'n verhaal hier goed staat maar ik tik t toch even neer. Kom net terug van wandeling met Roc, zit de kat van de buren verderop op de galerij. Aangezien Roc niet vervelend is naar katten en normaliter een : kssssst poes, volstaat om de kat weg te laten gaan, liep ik door. M'n moeder liep voor me uit en probeert poes weg te ksssss-ten.
Poes besluit echter anders en valt Roc aan. Ik hield Roc kort en probeer door te lopen en mn moeder probeert de kat te blokken. Dit tot 3 keer toe! De laatste keer vloog poes richting kop van Roc en die hapte dus.
Om een lang verhaal kort te maken, poes wordt nu geopereerd, Roc ligt open en moet aan de aan de antibiotica omdat ie titanium implantaten heeft en de eigenaar van de kat wil de kosten op mij verhalen. Pfff..
Ik zie wel hoe t allemaal loopt maar hier had ik zo geen zin in op de zondagavond!
Poes besluit echter anders en valt Roc aan. Ik hield Roc kort en probeer door te lopen en mn moeder probeert de kat te blokken. Dit tot 3 keer toe! De laatste keer vloog poes richting kop van Roc en die hapte dus.
Om een lang verhaal kort te maken, poes wordt nu geopereerd, Roc ligt open en moet aan de aan de antibiotica omdat ie titanium implantaten heeft en de eigenaar van de kat wil de kosten op mij verhalen. Pfff..
Ik zie wel hoe t allemaal loopt maar hier had ik zo geen zin in op de zondagavond!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Kanonne... dat was met récht een karatekat.
Ik vind dat de eigenaar van de kat never nooit de kosten op jouw kan verhalen. Jij had je hond toch gewoon vast. Moet poes maar geen hond aanvliegen, logisch dat Roc beet! (niet dat poes daar wat aan kan doen, is de aard van t'beestje, maar eigenaar is wel verantwoordelijk)
Ik denk dat het eerder andersom is, dat jij je da kosten op hém verhaalt!
Beterschap, hopelijk knappen poes en Roc allebei op.
Ik vind dat de eigenaar van de kat never nooit de kosten op jouw kan verhalen. Jij had je hond toch gewoon vast. Moet poes maar geen hond aanvliegen, logisch dat Roc beet! (niet dat poes daar wat aan kan doen, is de aard van t'beestje, maar eigenaar is wel verantwoordelijk)
Ik denk dat het eerder andersom is, dat jij je da kosten op hém verhaalt!
Beterschap, hopelijk knappen poes en Roc allebei op.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Geloof niet dat iemand daar zin in heeft op een zondagavond.
Voor de onderlinge verstandhouding met de buren is dit natuurlijk ook niet echt wenselijk, maar toch vind ik dit een typisch gevalletje van "risico van het vak".
Ieder de eigen kosten betalen....
Hoop dat poezebeest en roc er beide zonder al te veel schade weer bovenop komen.
Voor de onderlinge verstandhouding met de buren is dit natuurlijk ook niet echt wenselijk, maar toch vind ik dit een typisch gevalletje van "risico van het vak".
Hoop dat poezebeest en roc er beide zonder al te veel schade weer bovenop komen.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Helemaal mee eens! Ik vind het trouwens vreselijk die loslopende katten, tegenwoordig moet ik steeds mijn honden aan de lijn houden vooral bij avond dan stikt het hier van de loslopende katten.JML schreef:Geloof niet dat iemand daar zin in heeft op een zondagavond.

- ceciel
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties.
Ik was niet van plan om mijn DA kosten op de eigenaar van de kat te verhalen en eerlijk gezegd ook niet om hun DA kosten te vergoeden.
Ik hoop wel dat poes er weer bovenop komt en wil best een bos bloemen langsbrengen voor de schrik, maar eerst maar even afwachten of het goed met de kat afloopt. Anders wordt een bos bloemen ook niet echt op prijs gesteld.
Na het happen van Roc, die gelijk losliet toen ik m dat commando gaf, liep de kat eerst nog wel maar bleef daarna op de grond zitten blazend en grommend. Ben via een omweg naar de buren gelopen om ze te waarschuwen. Aan de buitenkant leek poes niet veel te mankeren maar inwendig kan er wel van alles mis zijn natuurlijk. Duimen voor een goede afloop.
Ik was niet van plan om mijn DA kosten op de eigenaar van de kat te verhalen en eerlijk gezegd ook niet om hun DA kosten te vergoeden.
Ik hoop wel dat poes er weer bovenop komt en wil best een bos bloemen langsbrengen voor de schrik, maar eerst maar even afwachten of het goed met de kat afloopt. Anders wordt een bos bloemen ook niet echt op prijs gesteld.
Na het happen van Roc, die gelijk losliet toen ik m dat commando gaf, liep de kat eerst nog wel maar bleef daarna op de grond zitten blazend en grommend. Ben via een omweg naar de buren gelopen om ze te waarschuwen. Aan de buitenkant leek poes niet veel te mankeren maar inwendig kan er wel van alles mis zijn natuurlijk. Duimen voor een goede afloop.
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
Pfff, dat zijn geen leuke dingen om mee te maken....
Ik duim voor een goed herstel van zowel Roc als de poes. En inderdaad gewoon allebei de eigen da kosten betalen. Als Roc los was geweest had het een ander verhaal geweest, maar je had hem gewoon aan de lijn.
Ik duim voor een goed herstel van zowel Roc als de poes. En inderdaad gewoon allebei de eigen da kosten betalen. Als Roc los was geweest had het een ander verhaal geweest, maar je had hem gewoon aan de lijn.
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!

- ceciel
- Zeer actief
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
pfff niet leuk om mee te maken, maar als ze jou de kosten wil laten betalen. Dat zou ik dus niet doen he. Haar kat loopt buiten, en jou hond zit vast. Haar risico.
Als mijn katten buiten zouden lopen en gepakt zouden worden, is het mijn risico. En kan ik niet op andere mensen verhalen lijkt me.
Ik zou dan ook geen cent betalen.
Ik hoop dat de kat erbovenop komt en dat jou hond snel er weer bovenop komt, en niet alte fel op katten is geworden.
Succes en rustig aan hoor!
Als mijn katten buiten zouden lopen en gepakt zouden worden, is het mijn risico. En kan ik niet op andere mensen verhalen lijkt me.
Ik zou dan ook geen cent betalen.
Ik hoop dat de kat erbovenop komt en dat jou hond snel er weer bovenop komt, en niet alte fel op katten is geworden.
Succes en rustig aan hoor!
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Helaas is de wet in nederland zo dat zelfs als zou jou hond een kat in jouw eigen tuin bijten of zelf doden jouw hond de lul is, en de baas alles moet vergoeden en in het ergste geval is er zlefs een rechtzaak gewonnen door de katten eigenaar waarna de hond werd ingeslapen.
Het zelfde geld helaas ook voor een hond die vast zit aan de lijn en aangevallen word door een kat maar daardoor schade oploopt of zelfs dood gaat.
Waarom

Het zelfde geld helaas ook voor een hond die vast zit aan de lijn en aangevallen word door een kat maar daardoor schade oploopt of zelfs dood gaat.
Waarom

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe kom je daarbij?sky schreef:Helaas is de wet in nederland zo dat zelfs als zou jou hond een kat in jouw eigen tuin bijten of zelf doden jouw hond de lul is, en de baas alles moet vergoeden en in het ergste geval is er zlefs een rechtzaak gewonnen door de katten eigenaar waarna de hond werd ingeslapen.
Waarom![]()
![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

Een afschuwelijke gebeurtenis maar ik vind de fatale afloop ook aan de katteneigenaar zelf te wijten ,een kat los op een galerij kan toch prachtisch geen kant op en ze weten toch dat er ook honden wonen dus dan houd je daar toch ook rekening mee.
Zeker als je weet dat je kat ook niet zo dol op honden is.
Ik hoop dat jullie er nog een beetje uitkomen en dat de verhoudingen niet voor altijd verstoord zijn
Zeker als je weet dat je kat ook niet zo dol op honden is.
Ik hoop dat jullie er nog een beetje uitkomen en dat de verhoudingen niet voor altijd verstoord zijn

- iones
- Zeer actief
En dat ging ik dus doen! Is die eigenaar helemaal gek geworden! Jij hield je hond aangelijnd. Als die kat mijn hond had aangevallen had ik dat beest allang weggetrapt!Daisy@ schreef: Ik denk dat het eerder andersom is, dat jij je da kosten op hém verhaalt!
Dieren die andere dieren aanvallen moeten vast. Katten ook!
Dit is toch wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb! En honden dan die doodgebeten worden door een andere hond? Daar onderneemt de politie helemaal niets tegen. Dus dat is een lulverhaal.sky schreef:Helaas is de wet in nederland zo dat zelfs als zou jou hond een kat in jouw eigen tuin bijten of zelf doden jouw hond de lul is, en de baas alles moet vergoeden en in het ergste geval is er zlefs een rechtzaak gewonnen door de katten eigenaar waarna de hond werd ingeslapen.
Waarom![]()
![]()
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Soms wel hoor dit is het verhaal van Storm die dus wel afgemaakt is en zelf ben ik laatst zijdelings betrokken geweest bij ene inbeslagname van 2 whippets die ook katten hadden doodgebeten.iones schreef:Dit is toch wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb! En honden dan die doodgebeten worden door een andere hond? Daar onderneemt de politie helemaal niets tegen. Dus dat is een lulverhaal.sky schreef:Helaas is de wet in nederland zo dat zelfs als zou jou hond een kat in jouw eigen tuin bijten of zelf doden jouw hond de lul is, en de baas alles moet vergoeden en in het ergste geval is er zlefs een rechtzaak gewonnen door de katten eigenaar waarna de hond werd ingeslapen.
Waarom![]()
![]()
Deze zijn niet afgemaakt maar wel ,terecht imo,bij hun baasje weggehaald en via het asiel herplaatst.
'De politie heeft mijn dobermann vermoord'
Door Annelies Karman
ALPHEN AAN DEN RIJN - Een telefoontje van de politie leerde Rinus Jacobs uit Alphen aan den Rijn woensdag dat zijn hond niet meer leefde. Zij hadden zijn dobermann Storm afgemaakt, omdat hij voor de tweede keer een kat had doodgebeten. ,,Het is te gek voor woorden'', vindt Jacobs.
De politie haalde Storm woensdag op. Volgens Jacobs zonder te zeggen dat ze hem gingen afmaken. ,,Drie kwartier later belden ze met de mededeling dat Storm dood was, ik heb geen tijd gekregen om afscheid te nemen. De politie is buiten haar boekje gegaan. Ze hebben mijn hond vermoord.''
Jacobs heeft een advocaat in de arm genomen. ,,Ik krijg hem er niet meer mee terug, maar ik wil dat de onderste steen boven komt. Alle hondenbezitters moeten weten dat ze hun dier niet aan de politie mee moeten geven.'' Jacobs heeft inmiddels ook aangifte gedaan.
Advocaat De Gooyer vindt dat zijn cliënt de mogelijkheid ontnomen is om naar de rechtbank te stappen. ,,Dat kan hij alsnog doen, maar de hond is inmiddels dood. Het is dus te laat, hij kan hooguit om een schadevergoeding vragen. Dit is een absurde situatie'', aldus de jurist.
De 3-jarige Storm beet in 2003 voor het eerst een kat dood. Zijn baas kreeg daarna van de officier van justitie een brief waarin stond dat het dier bij herhaling een muilkorf moest dragen en kort aangelijnd moest worden. Jacobs beweert dat hij verder geen waarschuwing of schriftelijk bericht heeft gehad.
Volgens een woordvoerder van de politie ontving Jacobs na het eerste incident meerdere mondelinge en schriftelijke waarschuwingen en wist hij dat de politie zijn hond bij herhaling mee mocht nemen. ,,Nadat de officier van justitie woensdag toestemming gaf om de hond in beslag te nemen en af te maken, heeft de politie besloten dat direct te doen.'' De woordvoerder wil geen mededelingen over die beslissing doen, behalve dat er op dat moment in de dierenkliniek gelegenheid was.
,,Storm was een hele lieve hond voor mensen'', vertelt Jacobs. ,,Hij speelde zonder problemen met mijn kleinzoon van één. Voor katten was het geen lieverdje en dat is heel vervelend. Ik vind het vreselijk dat die kat dood is. Storm werd gek als hij een kat zag, daarom hield ik hem altijd aangelijnd. Op 3 januari speelde hij met mijn andere hond, toen de ketting losliet. Ik heb nog geprobeerd om hem te roepen, maar hij luisterde niet en rende weg.''
De Alphenaar vond even later zijn hond terug én de gewonde kat. Hij belde de dierenambulance en ging naar eigen zeggen op zoek naar de eigenaar van de kat, zonder resultaat. De kat ging vervolgens dood bij de dierenarts, waarna de eigenaar alsnog werd gevonden. ,,Het is allemaal erg zielig'', vindt Jacobs. ,,Maar het is toch overdreven om daar een hond voor af te maken? Iedereen spreekt er schande van.''
- iones
- Zeer actief
Dus:
Als een hond een hond dootbijt is dat niet erg. WAnt dan wordt er niets aan gedaan. (afgaande op de vele verhalen van mensen wie dat overkomen is, zowel in de krant als hier op het forum)
Als een hond een kat doodbijt wordt hij afgemaakt?
Dus katten staan in de wet hoger dan honden, moet ik dat concluderen hieruit? Er klopt hier iets niet.
Ergens wordt er wetmatig verkeerd gehandeld. Wie o wie?
Als een hond een hond dootbijt is dat niet erg. WAnt dan wordt er niets aan gedaan. (afgaande op de vele verhalen van mensen wie dat overkomen is, zowel in de krant als hier op het forum)
Dus katten staan in de wet hoger dan honden, moet ik dat concluderen hieruit? Er klopt hier iets niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Toch gebeurt het vaker dan je denkt hoor.iones schreef:Dus:
Mijn vader had in zijn vijver goudvissen en goudkarpers zitten. Daar werd maandelijks zo'n (toen nog) 250,- gulden door katten uitgevist. Toen ze eenmaal een kat in de smiezen hadden die wel heel erg vaak kwam is het een verzekeringskwestie geworden. De verzekering zei gewoon glashard, "wij betalen niet uit, want het is uw plicht om uw vijver te beveiligigen tegen diefstal van o.a. katten".
Of een kat die bedacht had dat de papagaai wel een lekker hapje was en daardoor 3 teentjes miste. Die had het lekkere hapje namelijk er afgebeten. Mijn ouders mochten mooi de DA kosten betalen, dit terwijl het op eigen terrein is gebeurd.
Waarom? Ik heb geen idee, maar er zijn tal van voorbeelden in mijn directe omgeving gebeurd waarop er actie wordt ondernomen.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Je bent verantwoordelijk voor het gedrag van je kinderen en huisdieren buiten en dus aansprakelijk.
Maakt een kat krassen op je geparkeerde auto kun je dit verhalen op de eigenaar van je kat, maakt je hond krassen op je kat is de hondeneigenaar aansprakelijk. Is overigens niet hoe ik vind dat er altijd recht moet worden gedaan maar zo werkt het.
Het is vreselijk dat die kat overleden is ook voor jullie. Ik zou overigens niet de kosten verhalen maar ook niet betalen.
Maakt een kat krassen op je geparkeerde auto kun je dit verhalen op de eigenaar van je kat, maakt je hond krassen op je kat is de hondeneigenaar aansprakelijk. Is overigens niet hoe ik vind dat er altijd recht moet worden gedaan maar zo werkt het.
Het is vreselijk dat die kat overleden is ook voor jullie. Ik zou overigens niet de kosten verhalen maar ook niet betalen.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
kat
Jeetje, wat een naar verhaal met een rotafloop
ik zou toch even over een week of zo met een bloemetje naar de mensen van de kat gaan. Al heb jij of je hond geen schuld, het is wel een nare gebeurtenis en je woont toch vlak bij elkaar...
groetjes, Ingrid

ik zou toch even over een week of zo met een bloemetje naar de mensen van de kat gaan. Al heb jij of je hond geen schuld, het is wel een nare gebeurtenis en je woont toch vlak bij elkaar...
groetjes, Ingrid
-
- Actief
Re: kat
wat was dat voor bizare kat!

Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos
*Life is short, but your here to flower!*

*Life is short, but your here to flower!*
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
dat weet ik omdat ik via mijn hondenschool hier heel wat verhalen over heb gehoord die ik later ben gaan uitzoeken daar mijn zusje rechten studeerd en zulke gedupeerde hielp met hun rechten uitzoeken.
Daarbij schijnt het nog af te wijken per regio, katten eigenaren hebben (vrijwel) geen plichten of regels en honden eigenaren des te meer, bijt mijn hond in mijn tuin een kat dood dan ben ik aansprakelijk.
Daarbij schijnt het nog af te wijken per regio, katten eigenaren hebben (vrijwel) geen plichten of regels en honden eigenaren des te meer, bijt mijn hond in mijn tuin een kat dood dan ben ik aansprakelijk.
dit is wel heel erg !!!ceciel schreef:Poes is doodEigenaar kwam t net vertellen. Ik heb hem alleen sterkte gewenst, wist verder ook even niet zoveel te zeggen.
Laat het maar even bezinken. Misschien later nog informeren, of juist niet?
Ik weet het echt niet...

Om zo een kat dood te laten bijten, ook al viel hij eerst aan,
maar dat was wel een ergere "hap" dan je zelf gedacht had van je eigen hond

waarom zijn jullie zo dicht langs die kat gaan lopen, eigenlijk?
- Patricia25
- Vaste gebruiker
Volgens mij lees je toch ergens niet goed ze hebben zelfs te kat proberen weg te jagen de kat kwam op hun af..Pak-de-bal schreef:dit is wel heel erg !!!ceciel schreef:Poes is doodEigenaar kwam t net vertellen. Ik heb hem alleen sterkte gewenst, wist verder ook even niet zoveel te zeggen.
Ik weet het echt niet...![]()
maar dat was wel een ergere "hap" dan je zelf gedacht had van je eigen hond![]()
- iones
- Zeer actief
Iets in het verhaal van Tineke is niet volledig. Op het moment dat de hond aanviel, was de hond los of buiten het eigen terrein? Want ze kunnen je wetmatig toch echt niets maken als je de hond aangelijnd hebben en op je eigen terrein ook niet. WAar bevond Storm zich op het moment van het doodbijten van de kat?
Ik denk dat ze geen keus hadden. DAarnaast ging de poes naar de hond, en niet andersom. TOT 3 X TOE!
Die kat had daar niet mogen zijn.
Mooi niet! Die kat viel de hond aan en had daar nooit mogen lopenIngrid48 schreef: ik zou toch even over een week of zo met een bloemetje naar de mensen van de kat gaan. Al heb jij of je hond geen schuld, het is wel een nare gebeurtenis en je woont toch vlak bij elkaar...
[Ingrid
Dit is je reinste discriminatie. Ik dacht dat dat verboden was.sky schreef:dat weet ik omdat ik via mijn hondenschool hier heel wat verhalen over heb gehoord die ik later ben gaan uitzoeken daar mijn zusje rechten studeerd en zulke gedupeerde hielp met hun rechten uitzoeken.
Hoe breed zou die galerei zijn geweest?Pak-de-bal schreef:

Ik denk dat ze geen keus hadden. DAarnaast ging de poes naar de hond, en niet andersom. TOT 3 X TOE!
Die kat had daar niet mogen zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
tijd dat die wet veranderd. ik kan eens per week alle kattenstrond uit de tuin verwijderen en loop zelf hier met een poepzakje door de wijk, en betaal hondenbelasting en kattenbelasting bestaat dacht ik niet. en als een kat notabene in mijn tuin loopt en mijn hond zou hem bijten en de kat zou hieraan doodgaan zou mijn hond nog schuldig zijn?sky schreef:dat weet ik omdat ik via mijn hondenschool hier heel wat verhalen over heb gehoord die ik later ben gaan uitzoeken daar mijn zusje rechten studeerd en zulke gedupeerde hielp met hun rechten uitzoeken.
wat een mismaakte wet is dit eigenlijk weer zo krom als de weg naar Rome. Nederland bwah!

- ceciel
- Zeer actief
Ik had echt niet verwacht dat de kat zou aanvallen of dat Roc hem zo te grazen zou nemen. In het appartementencomplex is het verboden dieren los te laten lopen, ik had roc dus ook gewoon aan de riem.Bovendien heeft Roc totaal geen jachtinstinct en laat kippen, katten, eenden etc. gewoon met rust.
Heb echt geprobeerd met Roc naar de voordeur te rennen maar de kat bleef aanvallen.
Mn moeder en ik hebben er vannacht ook echt slecht van geslapen.
Daarnet zag ik de betreffende buren samen met een ander stel. Ik heb ze gegroet maar werd alleen boos aangekeken. Heb het maar even zo gelaten. Maar denk niet dat een bos bloemen nog op prijs wordt gesteld.
Met Roc zelf gaat t wel ok, ik moet zijn wonden open houden en hij zit aan de antibiotica.
Verder wacht ik het maar af of er nog politie aan de deur gaat komen. Wel eng dat roc een kruising is, en dat mensen hem vaak 'eng' vinden.
Het is overigens een kruising mechelse herder en voldoet niet aan de RAD, maar toch..
Heb echt geprobeerd met Roc naar de voordeur te rennen maar de kat bleef aanvallen.
Daarnet zag ik de betreffende buren samen met een ander stel. Ik heb ze gegroet maar werd alleen boos aangekeken. Heb het maar even zo gelaten. Maar denk niet dat een bos bloemen nog op prijs wordt gesteld.
Met Roc zelf gaat t wel ok, ik moet zijn wonden open houden en hij zit aan de antibiotica.
Verder wacht ik het maar af of er nog politie aan de deur gaat komen. Wel eng dat roc een kruising is, en dat mensen hem vaak 'eng' vinden.
Het is overigens een kruising mechelse herder en voldoet niet aan de RAD, maar toch..
- iones
- Zeer actief
Denk je dat ze nog stappen tegen je gaan ondernemen ? in dat geval moet je ze voor zijn en aangifte doen dat hun kat jouw hond aangevallen heeft. En dat de kat los was op een plek waar dat officieel niet mag en je hond niet.
Misschien toch proberen het gesprek met de buren aan te gaan dan krijg je misschien ook een idee of ze sowieso stappen willen ondernemenceciel schreef:Ik had echt niet verwacht dat de kat zou aanvallen of dat Roc hem zo te grazen zou nemen. In het appartementencomplex is het verboden dieren los te laten lopen, ik had roc dus ook gewoon aan de riem.Bovendien heeft Roc totaal geen jachtinstinct en laat kippen, katten, eenden etc. gewoon met rust.

Het feit dat jij je er ook zo beroerd onder voelt is voor hun misschien een teken dat je het ook heel rot vind dat het gebeurd is en er echt niet luchtig overheen stapt.
Het is gewoon een tragisch ongelukkige samenloop van omstandigheden waar de buren zeker ook hun eigen aandeel in hebben en wat ze met verantwoordelijk gedrag hadden kunnen voorkomen.
Laatst gewijzigd door tineke op 21 apr 2008 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik ben het met Tineke eens. Voor een buitenstaander is het een ongeluk, een heel erg naar ongeluk, maar dit soort dingen gebeuren soms tussen honden en katten (vaak door menselijke fouten).
De eigenaren van de kat zijn echter wel hun geliefde huisdier kwijt, en een doodgebeten kat in je armen hebben is erg naar, weet ik uit ervaring.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het niet op prijs stellen dat je iig laat weten dat je het rot voor ze vindt en met ze meeleeft. Een bloemetje vind ik niet nodig, kosten vergoeden ook niet, maar praten, zeggen dat jij er ook mee zit, dat lijkt me wel heel goed.
De eigenaren van de kat zijn echter wel hun geliefde huisdier kwijt, en een doodgebeten kat in je armen hebben is erg naar, weet ik uit ervaring.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze het niet op prijs stellen dat je iig laat weten dat je het rot voor ze vindt en met ze meeleeft. Een bloemetje vind ik niet nodig, kosten vergoeden ook niet, maar praten, zeggen dat jij er ook mee zit, dat lijkt me wel heel goed.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Vast omdat ze wilde kijken of haar hond die kat kon pakken.Pak-de-bal schreef:dit is wel heel erg !!!ceciel schreef:Poes is doodEigenaar kwam t net vertellen. Ik heb hem alleen sterkte gewenst, wist verder ook even niet zoveel te zeggen.
Ik weet het echt niet...![]()
maar dat was wel een ergere "hap" dan je zelf gedacht had van je eigen hond![]()

Ceciel, Echt ontzettend naar en als ik jou was zou ik toch even langs gaan..hoe moelijk ook. Het is goed in gesprek te blijven en te tonen hoe ontzettend rot je dit vind. Anders weet je ook niet hoe de andere mensen het beleven..mogelijk denken ze dat het je niets kan schelen en krijg je ook rare verhoudingen..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- ceciel
- Zeer actief
Bedankt Tineke, Rami en Eline. Ben net even langsgeweest en heb idd aangegeven hoe erg ik het vind dat ze hun maatje kwijt zijn. Dat ik begreep dat dit voor hun verdriet niks uitmaakt maar dat ik toch wilde laten weten dat ik er ook enorm mee zit.
Hij reageerde eigenlijk alleen maar afwijzend en zei dat het voor wat hem betreft nog niet klaar was. Heb uiteraard gevraagd wat hij hier precies mee bedoelde. Hij zei dat hij t nog even wilde afwachten en ervan uitging dat we er wel uit zouden komen.
Ik ga er dus vanuit dat hij op de gemaakte kosten doelde.
Heb aangegeven dat ik het wel afwacht en nogmaals veel sterkte gewenst.
Het leek me geen geschikt moment voor een discussie over geld.
Wordt dus vervolgd..
Hij reageerde eigenlijk alleen maar afwijzend en zei dat het voor wat hem betreft nog niet klaar was. Heb uiteraard gevraagd wat hij hier precies mee bedoelde. Hij zei dat hij t nog even wilde afwachten en ervan uitging dat we er wel uit zouden komen.
Ik ga er dus vanuit dat hij op de gemaakte kosten doelde.
Heb aangegeven dat ik het wel afwacht en nogmaals veel sterkte gewenst.
Het leek me geen geschikt moment voor een discussie over geld.
Wordt dus vervolgd..
- ceciel
- Zeer actief
Ik weet niet of ze stappen gaan ondernemen wat politie betreft.iones schreef:Denk je dat ze nog stappen tegen je gaan ondernemen ? in dat geval moet je ze voor zijn en aangifte doen dat hun kat jouw hond aangevallen heeft. En dat de kat los was op een plek waar dat officieel niet mag en je hond niet.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander van aangifte doen.
Misschien is het wel verstandig zelf melding te maken van..
Persoonlijk laat ik de politie er liever buiten.
Bah wat een toestand.