Zoek stok! schreef:Chione schreef:Inderdaad vre-se-lijk komisch. Rekening houden met elkaar gaat zo te lezen vooral 1 kant op.

Ach kom nou toch, zijn alle mensen met hondagressieve honden nu de engeltjes waar de anderen nooit rekening mee houden? Ik kan je zo tig voorbeelden noemen waar er geen rekening met mij gehouden wordt door eigenaren met hondagressieve honden. Ik heb zoveel plekken die ik op bepaalde tijden mijd. Of moet ik dan ook blijven volhouden met een kop van 'ik sta in m'n recht om hier te lopen dus jij hebt je hondagressieve hond bij je te houden

'. Denk niet dat Bram daar minder om gegrepen zal worden.
Je generalisatie slaat kant noch wal, daar ik hier reageer op 1 specifiek geval gaat, nl het openings stukje, en niet op 'alle' honden en hun eigenaren.
Maar ik wil er nog wel even op reageren hoor

Rekening houden met, werkt, zoals ik al schreef, twee kanten op. Mensen horen ook rekening met jou ( en anderen ) te houden. Net zoals TS in dit geval rekening had kunnen houden met de andere eigenaar. Maar TS vond het blijkbaar vermakelijker dit niet te doen. Net zo min komisch als mensen die jou uit lachen als jij plekken vermijd.
Jouw Bram is ook niet de enige die de dupe is van 'gegrepen' worden, wat je elke keer weer veelvuldig vermeld. Lola (AB ) is al zo vaak gepakt. Vrijdagavond nog loop ik door de struiken naar een wandelpad ( midden in de nacht, Lola a.d lijn ) toen daar een loslopende hond liep die meteen op Lola af dook en haar greep. Lola beet/gromde van zich af waar de hond van schrok en de eigenaar de hond kon pakken. Dit alles binnen enkele seconden en zonder verwondingen aan beiden kanten.
En ik vermijd ook talloze plekken, niet omdat Lola zo gevaarlijk is, integendeel, maar omdat anderen zo aso bezig zijn. En dat is niet rasgebonden. Zo blijkt ook wel weer uit dit topic.