Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Proest

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frank
Actief
Mijn ras(sen): Working Terriers

Ongelezen bericht door Frank »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:Het vermakelijke aan de situatie met de Staff vond ik dat eigenaresse totaal geen moeite deed om contact met mij te maken en alleen maar liep te vloeken. Tsja, dan voel ik me écht niet geroepen om eens even maatschappelijk correct te gaan doen.
:wink:

En het kan ook zo anders he. Gisteren liep ik in Reeuwijk (losloopgebied). Op ongeveer 20 meter naderde een man met een Bordeaux dog. Man roept direct z'n hond bij zich toen hij Bram zag en lijnde aan. Hij keek mij vriendelijk vragend aan. Dus ik roep Bram bij me en lijn hem aan. We passeerden elkaar, zeiden vriendelijk 'goedemiddag' en 20 meter verder deden we de honden weer los. Toch veel ontspannender op deze manier :wink:
Precies :wink:

Ik kwam van de week een jongen tegen met een Duitse Herder. Ik had Saar toevallig al net aangelijnd omdat het aan het einde van het losloopgebied was. Hij zag dat en zag daarbij ook dat Saar niet door durfde te lopen (en ik dus plots stil stond met een hondje dat ik niet voort wilde sleuren, we gingen eruit en moesten er dus wel langs).
Hij roept de hond bij zich, laat hem zit en blijf naast zich en wacht zo totdat Saar en ik gepasseerd waren (na wat aanmoedigen van Saar door mij).
Ik heb vriendelijk "heel erg bedankt"!" gezegd, en hij zei net zo vriendelijk "tuurlijk, graag gedaan".

Word ik helemaal vrolijk van als het zo gewoon vriendelijk kan, zonder vloeken en tieren en wat dan ook.
Met een beetje begrip blijft het voor iedereen prettig :ok:
Frank
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Brigitte schreef:[Waarom praat je altijd in de WE vorm :denken:
Omdat het Pak en alter ego is :smile: :smile: :smile:
Kimberley&Tommy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kimberley&Tommy »

Oke nana, ik geef je toch maar gelijk :mrgreen:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:Het vermakelijke aan de situatie met de Staff vond ik dat eigenaresse totaal geen moeite deed om contact met mij te maken en alleen maar liep te vloeken. Tsja, dan voel ik me écht niet geroepen om eens even maatschappelijk correct te gaan doen.

En het kan ook zo anders he. Gisteren liep ik in Reeuwijk (losloopgebied). Op ongeveer 20 meter naderde een man met een Bordeaux dog. Man roept direct z'n hond bij zich toen hij Bram zag en lijnde aan. Hij keek mij vriendelijk vragend aan. Dus ik roep Bram bij me en lijn hem aan. We passeerden elkaar, zeiden vriendelijk 'goedemiddag' en 20 meter verder deden we de honden weer los. Toch veel ontspannender op deze manier :wink:
Precies :wink:

Ik kwam van de week een jongen tegen met een Duitse Herder. Ik had Saar toevallig al net aangelijnd omdat het aan het einde van het losloopgebied was. Hij zag dat en zag daarbij ook dat Saar niet door durfde te lopen (en ik dus plots stil stond met een hondje dat ik niet voort wilde sleuren, we gingen eruit en moesten er dus wel langs).
Hij roept de hond bij zich, laat hem zit en blijf naast zich en wacht zo totdat Saar en ik gepasseerd waren (na wat aanmoedigen van Saar door mij).
Ik heb vriendelijk "heel erg bedankt"!" gezegd, en hij zei net zo vriendelijk "tuurlijk, graag gedaan".

Word ik helemaal vrolijk van als het zo gewoon vriendelijk kan, zonder vloeken en tieren en wat dan ook.
en zo hoort het ook , wij doen het hier wel
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind het allemaal mooi gelul.........dat werkt hier echt niet hoor......Ik hou mijn hond bij mij,en het word alleen maar als leuk ervaren,als de "vechthond"een partij stoer staat te doen...............mijn vriendin werd geld aangeboden om haar rotweiler te laten vechten........Ik loop zomers lekker alleen in de ochtend,dan liggen ze allemaal nog te slapen :ok: Daarom vind ik het fijn en goed om andere verhalen hier te lezen,mensen die gewoon hun verantwoording nemen........Hier kom je ze bitter weinig tegen............dat is mijn ervaring :eek:
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Goh, als ik dit lees dan zal ik volgend jaar een rollercoaster van emoties moeten doorkomen.
Scheldende en tierende bazen en übervriendelijke en nadenkende bazen........

Bij welke clan zal ik me aansluiten? :denken: :wink:
Pepie
Zeer actief

En ik vind een pitt een steff een boerboel........stuk voor stuk geweldige honden,mits (maar dat telt voor elke hond)er een goede opvoeding inzit :ok: En niet zoals ik hier veel ziet,een stukje penisverlenging :boos: :
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Inderdaad vre-se-lijk komisch. Rekening houden met elkaar gaat zo te lezen vooral 1 kant op. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chione schreef:Inderdaad vre-se-lijk komisch. Rekening houden met elkaar gaat zo te lezen vooral 1 kant op. :ok:
Ach kom nou toch, zijn alle mensen met hondagressieve honden nu de engeltjes waar de anderen nooit rekening mee houden? Ik kan je zo tig voorbeelden noemen waar er geen rekening met mij gehouden wordt door eigenaren met hondagressieve honden. Ik heb zoveel plekken die ik op bepaalde tijden mijd. Of moet ik dan ook blijven volhouden met een kop van 'ik sta in m'n recht om hier te lopen dus jij hebt je hondagressieve hond bij je te houden :boos:'. Denk niet dat Bram daar minder om gegrepen zal worden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Goh.. alleen al de manier waarop "Staffachtige" en "oorlogstuig" wordt gebruikt...

Nog een Stafford bashtopic :cheer:
Afbeelding
Frank
Actief

Hayley84 schreef:Goh.. alleen al de manier waarop "Staffachtige" en "oorlogstuig" wordt gebruikt...

Ach daar wen je na bijna 20 jaar wel aan hoor :wink:
Frank
Hayley84
Zeer actief

:mrgreen:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

Trouwens, vinden jullie mijn stafford niet mega stoer met haar roze halsband?

:pffff: :smile:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Frank schreef:
Hayley84 schreef:Goh.. alleen al de manier waarop "Staffachtige" en "oorlogstuig" wordt gebruikt...

Je bent pas "slachtoffer" als je dat zelf toelaat. Hou eens op om elke keer in die slachtofferrol te kruipen :roll: Ik word daar moe van. Om 1 reactie van 1 persoon is het meteen een stafford bash topic :19:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 19 apr 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief

Jullie zijn wel kleinzielig zeg........als je daar al over valt......... :roll: Dan snap ik het dat je een stoere hond aan de lijn wilt hebben......... :smile2: :smile2:
Pepie
Zeer actief

Hayley84 schreef:Trouwens, vinden jullie mijn stafford niet mega stoer met haar roze halsband?

:pffff: :smile:
De hond is mooi :ok: De halsband ala paris hilton...... :pffff:
Pepie
Zeer actief

I am a barbiedog......... :mrgreen:
Frank
Actief

Tamara. schreef:
Frank schreef:

Je bent pas "slachtoffer" als je dat zelf toelaat. Hou eens op om elke keer in die slachtofferrol te kruipen :roll: Ik word daar moe van. Om 1 reactie van 1 persoon is het meteen een stafford bash topic :19:
Waarom quote je mij? Feit is dat je als Stafford eigenaar meer naar je hoofd geslingerd krijgt als de gemiddelde hondenbezitter. Maar daar wen je wel aan hoor, rond de invoering van de RAD had ik nog wel de neiging om mijn gelijk te gaan halen. Maar alles went.
Frank
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik zou er ook van balen, als ik in een losloop gebied loop met aangelijnde honden vind ik het wel zo netjes dat de andere eigenaar zijn of haar hond ook even bij zich houdt en niet dat ik drie keer terug moet omdat er nog een hond aan komt sjokken. Als je zelf een hond hebt die niet lekker zou reageren op andere honden zou je het wel snappen. Dat jouw honden niets doen, weet de andere eigenaar niet. Losloop gebied of niet, dit heeft meer te maken met een beetje fatsoen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Hayley84
Zeer actief

Tamara. schreef: Je bent pas "slachtoffer" als je dat zelf toelaat. Hou eens op om elke keer in die slachtofferrol te kruipen :roll: Ik word daar moe van. Om 1 reactie van 1 persoon is het meteen een stafford bash topic :19:
Dus iedereen mag zijn mening geven behalve ik ?

Het is gewoon nooit goed, als je je hond loslaat is het niet goed, als je je hond bij je houd is het niet goed ....

:roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Hoe is dat nu gekomen, dat jouw honden niet van andere honden houden?
Omdat je ze mischien jùist altijd aan de lijn hebt gedaan?
zit misschien in het karakter van de hond? :idea: :roll:
en je kunt beter voorkomen dan genezen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hayley84 schreef:
Tamara. schreef: Je bent pas "slachtoffer" als je dat zelf toelaat. Hou eens op om elke keer in die slachtofferrol te kruipen :roll: Ik word daar moe van. Om 1 reactie van 1 persoon is het meteen een stafford bash topic :19:
Dus iedereen mag zijn mening geven behalve ik ?

Het is gewoon nooit goed, als je je hond loslaat is het niet goed, als je je hond bij je houd is het niet goed ....

:roll:
Uiteraard mag iedereen zijn of haar mening geven, daar gaat het mij ook helemaal niet om. Maar een topic waarin 1 iemand afgeeft op een bepaald ras meteen een stafford bash topic te noemen vind ik overtrokken.
Omdat 1 iemand zoiets zegt wil niet betekenen dat meteen het hele forum er zo over denkt :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Je hebt ze zeker altijd opgetild he? :idea:

Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Zoek stok! schreef:
Mensen hier op het forum met hondagressieve honden hameren altijd zo op gelijk hebben, want je hebt het recht in losloopgebieden te komen en iedereen heeft z'n hond bij zich te houden. Maar Nanna's honden keken niet eens naar de staff, wat wil je nou nog meer?

Wij hebben hier alleen maar èèn " onofficieel " losloopgebied en wat strookjes groen naast de weg/fiets/wandel paden.
Ik heb een reu die niet met andere reuen kan opschieten en een teefje dat wel sociaal naar andere honden is.
In principe heb ik er geen moeite mee als mensen hun honden los laten lopen , mits die hond die van mij " met rust laat "...
Maar laat het nu net zo zijn dat de meeste bazen daar geen rekening mee houden. Ben vandaag 1 mevrouw tegengekomen met een loslopende
loopse teef en een reu .
En even later kwam er een vrouw met een klein kruising aangelopen , eveneens los. de hond kwam op mijn reu afgelopen en zelfs toen ze zag mijn reu in de stress schoot en ik hem kort bij me
probeerde te houden , nam ze zich niet de moeite om haar reu terug te roepen. Ik heb er niks van gezegd , maar vond het erg asociaal , want het is maar een kleine moeite om je honden bij je te roepen en voor die paar seconden aan te lijnen , denk ik dan.. :19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Ik loop met 2 grote honden, zie ik mensen met (voor mij) kleine honden aankomen, lijn ik aan of roep de mijne bij me. Ik heb geen zin in gezeur, ben altijd de boosdoener daar ik grote honden heb...Ze zijn absoluut sociaal, maar vooral mijn teef is niet gediend van gesnuffel. Dat geeft ze aan door een snauw zonder erg. Duidelijk maar zonder gevolg, zeg maar. Helaas begrijpen vele hondenbaasjes dit niet :19:
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Zoek stok! schreef:
Chione schreef:Inderdaad vre-se-lijk komisch. Rekening houden met elkaar gaat zo te lezen vooral 1 kant op. :ok:
Ach kom nou toch, zijn alle mensen met hondagressieve honden nu de engeltjes waar de anderen nooit rekening mee houden? Ik kan je zo tig voorbeelden noemen waar er geen rekening met mij gehouden wordt door eigenaren met hondagressieve honden. Ik heb zoveel plekken die ik op bepaalde tijden mijd. Of moet ik dan ook blijven volhouden met een kop van 'ik sta in m'n recht om hier te lopen dus jij hebt je hondagressieve hond bij je te houden :boos:'. Denk niet dat Bram daar minder om gegrepen zal worden.
Je generalisatie slaat kant noch wal, daar ik hier reageer op 1 specifiek geval gaat, nl het openings stukje, en niet op 'alle' honden en hun eigenaren.

Maar ik wil er nog wel even op reageren hoor :wink: Rekening houden met, werkt, zoals ik al schreef, twee kanten op. Mensen horen ook rekening met jou ( en anderen ) te houden. Net zoals TS in dit geval rekening had kunnen houden met de andere eigenaar. Maar TS vond het blijkbaar vermakelijker dit niet te doen. Net zo min komisch als mensen die jou uit lachen als jij plekken vermijd.

Jouw Bram is ook niet de enige die de dupe is van 'gegrepen' worden, wat je elke keer weer veelvuldig vermeld. Lola (AB ) is al zo vaak gepakt. Vrijdagavond nog loop ik door de struiken naar een wandelpad ( midden in de nacht, Lola a.d lijn ) toen daar een loslopende hond liep die meteen op Lola af dook en haar greep. Lola beet/gromde van zich af waar de hond van schrok en de eigenaar de hond kon pakken. Dit alles binnen enkele seconden en zonder verwondingen aan beiden kanten.

En ik vermijd ook talloze plekken, niet omdat Lola zo gevaarlijk is, integendeel, maar omdat anderen zo aso bezig zijn. En dat is niet rasgebonden. Zo blijkt ook wel weer uit dit topic.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moos schreef:
malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
Je hebt ze zeker altijd opgetild he? :idea:

:pffff: allemaal onder mn arm :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Frank schreef:
Tamara. schreef:
Frank schreef:

Waarom quote je mij? Feit is dat je als Stafford eigenaar meer naar je hoofd geslingerd krijgt als de gemiddelde hondenbezitter. Maar daar wen je wel aan hoor, rond de invoering van de RAD had ik nog wel de neiging om mijn gelijk te gaan halen. Maar alles went.
Toen ik mijn staff nog had, en ik met staff en mechelaar op pad was, kreeg ik meer naar mijn hoofd geslingerd omwille van de mechelaar dan omwille van de staff :19:
Iedereen vond Fez eigenlijk wel schattig en aardig en zo :19:
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Jacky schreef: Losloop gebied of niet, dit heeft meer te maken met een beetje fatsoen.
Helemaal mee eens :ok:

Ik loop hier elke dag mijn rondes in een niet losloopgebied en de meesten hebben lekker hun hond allemaal los. Ik schiet dus ook regelematig "de bosjes" in en blijf wachten tot de ander langs is. Regelmatig krijg ik dan een smile met "goh je hebt wel je handen vol he?". Mijn antwoord is dus ook altijd "ja als je je honden ook even vast zou doen zou het voor mij ook een stuk makkelijker zijn"

Er zijn er ook die dus wel de hond nu even bij zich roepen en aanlijnen. Kleine moeite, groot gemak.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chione schreef:wat je elke keer weer veelvuldig vermeld
Tegenstrijdig dat je dit aanhaalt in het zoveelste topic waarin mensen met hondagressieve honden op hun achterste benen staan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”