Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Pit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Kruising Pit

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja hoor..... het was weer zover.

Puch uitgelaten en een heerlijk vrolijk ding stormt op het veld. Meteen spelen met Puchu, hartstikke leuk.

Ik kom in gesprek met de vrouw en vraag of dit een volbloed Stafford is, waarop ik direct antwoord krijg 'nee, ze is een kruising Stafford/Pitbull' :N:
De schrik overigens niet vanwege de hond, maar omdat de vrouw dit tegen de eerste beste vreemde zegt.

Enige twijfel bij mij 'zal ik het wel of niet zeggen', en ik besloot om te vertellen dat ze dit dus nooit meer tegen iemand moet zeggen.
Ze reageerde er gelukkig redelijk op, al was ze wel al min of meer op de hoogte, maar ze dacht dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen. Wel dus...... en zeker met een aantal zeer schijnheilige hondenbezitters hier in de buurt. Ze woonde hier nog niet zo lang, dus ik heb haar daar meteen ook voor gewaarschuwd.

Ze vertelde dat ze de hond al vanaf pup had, van een hele leuke man die steeds nestjes Pitbull/Stafford had :oeps: maar hij was er nu mee gestopt, want veel nakomelingen kwamen in het asiel terecht of werden afgemaakt.

Pfffffff :roll:

Nu maar hopen dat de boodschap écht is doorgedrongen en dat ze dit voortaan nooit meer tegen iemand zegt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ja ik ken het
heb zoiets ook regelmatig
en ik maar zeggen dat ze hun mond moeten houden
maar dat komt blijkbaar niet aan :denken:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Dat is idd niet zo slim ,nee :N: Het hebben van zo een hond is al niet slim,maar om het te vertellen al helemaal niet :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kruising Pit

Mickie schreef:
Caro. schreef:Ze vertelde dat ze de hond al vanaf pup had, van een hele leuke man die steeds nestjes Pitbull/Stafford had :oeps: maar hij was er nu mee gestopt, want veel nakomelingen kwamen in het asiel terecht of werden afgemaakt.
En dan nog denken dat het niet zo'n vaart zal lopen.....
Soms snap ik mensen gewoon niet :19:.
Ik snap het ook niet, mede omdat ze het eigenlijk toch wel wist.

Nu moet je ook nog deze buurt kennen..... een losloopgebiedje waar iedereen elkaar min of meer 'kent', waar over het algemeen een Rottweiler pupje schattig is, maar eenmaal volwassen niet.
Een bepaald soort mensen dus, die ik er absoluut voor aanzie (als ze ervan op de hoogte zijn) om naar de politie te stappen.
En ze verteld het dus in de eerste paar seconde al tegen mij, terwijl ze net nieuw is hier en ik haar niet ken :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niet erg slim inderdaad
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Jeetje :N: wat een gekken heb je toch
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ja en dan hebben we het nog niet eens over mensen van wie je het juist helemaal niet verwacht.
Ik hoop dat ze je advies ter harte neemt.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Lekker he, dit soort mensen. Dat er anno 2008 nog steeds mensen zijn die dit soort kruisingen kopen...
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Ik denk dat het wel goed is dat je dat tegen die vrouw hebt gezegd.
Misschien dat ze wat voorzichtiger wordt.

Den Haag stuikel je over de illegale kruisingen,vraag me altijd af of ze die bewust aanschaffen of dat ze niet van de RAD af weten..
Heb gehoord dat in het Zuiderpark wel eens hondengevechten worden gehouden,en dan te bedenken dat ik daar in de buurt woon!

Arme beesten,altijd weer de dupe.
Jinga
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jinga »

Caro. schreef: Ze vertelde dat ze de hond al vanaf pup had, van een hele leuke man die steeds nestjes Pitbull/Stafford had :oeps: maar hij was er nu mee gestopt, want veel nakomelingen kwamen in het asiel terecht of werden afgemaakt.
Sjongesjonge, dan moet zelfs bij zo iemand de boodschap wel zijn overgekomen toch!? Raszuivere staffs worden niet afgemaakt... Tenzij ze vals zijn ofzo, maar niet omdat ze illegaal zijn...
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Vreselijk gewoon..Ik haat dat BSL..(RAD)..waarom snap ik niet, snap ik natuurlijk wel, maar wat is het volgende honderas..het moet es een keer op houden..overal..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Waarom zou ze dat niet vertellen? :denken:

Ze is er kennerlijk erg trots op . Nou, ja, dat is het risisco , hè?

De 1 vindt een jachthond mooi , en de ander dit soort :pffff:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Wat een naïviteit :roll: Ze weet dat de hond in beslag genomen kan worden 'maar het zal wel niet zo'n vaart lopen'.... :roll: Leuk als je het leven van een hond zo op het spel durft te zetten.

Ik kwam laatst een jongen tegen die me van de overkant van de straat toe riep dat hij een kruising Boerboel - Amstaff had, ook lekker handig om dat zo uit te schreeuwen :roll: (en überhaupt aan te schaffen)
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Reini schreef:
Ik kwam laatst een jongen tegen die me van de overkant van de straat toe riep dat hij een kruising Boerboel - Amstaff had, ook lekker handig om dat zo uit te schreeuwen :roll: (en überhaupt aan te schaffen)
tegen mij zeggen ze dat nooit , hoor,
misschien is het "collega's onder elkaar" ? :denken:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Pak-de-bal schreef:
Reini schreef:
Uhm, Caroline heeft geen Stafford hoor. Zij had Puchu bij zich toen die mevrouw over haar kruising sprak.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

lekker slim van diegene...

Ik vraag ook regelmatig in het bos wat voor ras de andere hond is. Dat is toch niets raars? gewoon interesse tonen
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

stomme muts. en dan een keer de verkeerde tegenkomen, hondje kwijt en maar janken :19:
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

tja zolang er zulke naieve mensen zijn zullen dit soort hondjes verkocht worden. het is niet uberhaupt niet handig om zomaar een hond aan te schaffen zonder je van te voren in te lezen en je erin te verdiepen, laat staan zo'n kruising aan te schaffen.

dan ben je gewoon dom bezig en als het hondje misschien ooit in beslag genomen word dan word er heel wat afgejankt.
tja dat had dus voorkomen kunnen worden door goed in te lezen en je te verdiepen in de hondenwereld, heerlijk toch internet en alle soorten hondenfora?

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

laura23 schreef:tja zolang er zulke naieve mensen zijn zullen dit soort hondjes verkocht worden. het is niet uberhaupt niet handig om zomaar een hond aan te schaffen zonder je van te voren in te lezen en je erin te verdiepen, laat staan zo'n kruising aan te schaffen.

dan ben je gewoon dom bezig en als het hondje misschien ooit in beslag genomen word dan word er heel wat afgejankt.
tja dat had dus voorkomen kunnen worden door goed in te lezen en je te verdiepen in de hondenwereld, heerlijk toch internet en alle soorten hondenfora?

gr laura
Als het dan nog domheid is.... maar deze vrouw wist dus heel goed dat het verboden is en om dán nog tegen de eerste die je tegenkomt en totaal niet kent te gaan verkondigen dat het een kruising van deze rassen is, dat vind ik helemaal vreemd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Reini schreef:
Zoals Reini al zei had ik Puchu bij me en heb ik geen Stafford.
Was trouwens met de hond op zich niks mis mee: een hele leuke sociale hond en samen hebben ze heerlijk gespeeld (voordat je een beeld voor ogen ziet van een 'woest monster').
Afbeelding
A good dog never dies...

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mickie schreef:
Caro. schreef:Ze vertelde dat ze de hond al vanaf pup had, van een hele leuke man die steeds nestjes Pitbull/Stafford had :oeps: maar hij was er nu mee gestopt, want veel nakomelingen kwamen in het asiel terecht of werden afgemaakt.
Inderdaad de kennis hebben over hoe het afloopt met zulke honden en dan NOG die naïeve houding aanhouden! Dom! Haar hond hoeft maar 1 misstap te begaan (uitgelokt door andere hond of niet) en ze kan de RAD al aan de broek krijgen. En dat gevaar loop je niet met een andere hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

iones schreef:
Mickie schreef:
Inderdaad de kennis hebben over hoe het afloopt met zulke honden en dan NOG die naïeve houding aanhouden! Dom! Haar hond hoeft maar 1 misstap te begaan (uitgelokt door andere hond of niet) en ze kan de RAD al aan de broek krijgen. En dat gevaar loop je niet met een andere hond.
Zelfs die misstap is niet nodig hoor ! Er hoeft maar iemand in de buurt een tip te geven dat de hond geen stamboom heeft en ze is hem al kwijt. Zelfs als de hond superlief is en niks gedaan heeft.....Domme mensen en een domme RAD wet... :boos: :boos:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

SuzieC1970 schreef:
Zelfs die misstap is niet nodig hoor ! Er hoeft maar iemand in de buurt een tip te geven dat de hond geen stamboom heeft en ze is hem al kwijt. Zelfs als de hond superlief is en niks gedaan heeft.....Domme mensen en een domme RAD wet... :boos: :boos:
Yep. Triest. Ik ben daarom dus ook geen voorstander van die wet. Zou nog liever zien dat de eigenaren van die honden afgemaakt werden. Dan zou het probleem veel eerder opgelost worden. En het zou rechtvaardiger zijn ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”