Heel veel sterkte gewenst en uiteraard duim ik mee!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vita... heeft de strijd verloren...25/6: R.I.P.
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
ik ga heeeel hard duimen dat het nu allemaal goed blijft gaan.
Wat een drama om mee te maken, ik dacht altijd dat als de maag was vastgezet het niet meer kon gebeuren en nu lees ik dat het wel kan vind dit heel eng

Wat een drama om mee te maken, ik dacht altijd dat als de maag was vastgezet het niet meer kon gebeuren en nu lees ik dat het wel kan vind dit heel eng
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Vita had al geen jaren meer voor de boeg.*Anita* schreef:Verschrikkelijk dat ze dit voor de tweede keer heeft gekregen.
Hopelijk knapt ze snel weer op en kunnen jullie nog een aantal jaren van elkaar genieten
Ze is in januari 11 geworden wat op zich al een wonder was...
Elk jaar is ze wel onder narcose geweest om hetzij wonden te naaien of kleine gezwelletjes weg te snijden.
Ze is al aan de Rymadil sedert dat ze 4 was (wat hier in spanje dan weer jaren is weggevallen dankzij de goede warme weersomstandigheden)
t laatste jaar zit ze aan corticoïdeninjecties welke heel goed hielpen tegen haar arthrosepijn maar de laatste maanden zag ik haar spieren op de achterhand echt verdwijnen...
Je zag dat haar laatste jaar aangebroken was...
Eva & Vita & de bende
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Bij Vita is de maag pas nu voor t eerst vastgezet, dus wij kunnen er niet over meespreken, maar ik heb het hier op t forum al wel gelezen dat het ook gebeurde bij honden wiens maag vastgezet was.ridgebackfan schreef:ik ga heeeel hard duimen dat het nu allemaal goed blijft gaan.
Bij Vita heb ik gezien dat ze het op 2 plaatsen hebben vastgezet met een dikke draad.
Eva
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat beter !
Het heeft wel de harde aanpak gevergd...
Aangezien ze niet eten wou en niet wou drinken, heb ik uiteindelijk de lieve zachte aanpak laten vallen en een beetje een drilmeester geworden...haar eigenlijk gewoon onder appel gezet...."allez opstaan, we gaan een beetje wandelen, allez opstaan, pipi doen, allez eten, komaan je kunt het, allez Vita komaan..."enz...
En uiteindelijk heeft het gewerkt...eerst was alles tegen haar zin maar het was net alsof ze een klik moest maken in haar hoofd en sedertdien drinkt ze terug en heeft ze gisterenavond laat wat gegeten en ook vanmorgen.
Sebiet zijn we weer weg naar de DA...ondertussen zend ik een mailtje naar mijn DA (de broer) met mijn ongenoegen over de wijze waarop alles geschied is...
Het gaat de goede richting uit maar voorzichtigheid blijft aan de orde. Doordat ze geen pijnstilling meer heeft doet haar achterhand weer pijn, dus dat ga ik zo ook bespreken.
Ik hou jullie op de hoogte !
Eva
Nogmaals bedankt voor jullie steun
het doet deugd 
Het heeft wel de harde aanpak gevergd...
Aangezien ze niet eten wou en niet wou drinken, heb ik uiteindelijk de lieve zachte aanpak laten vallen en een beetje een drilmeester geworden...haar eigenlijk gewoon onder appel gezet...."allez opstaan, we gaan een beetje wandelen, allez opstaan, pipi doen, allez eten, komaan je kunt het, allez Vita komaan..."enz...
En uiteindelijk heeft het gewerkt...eerst was alles tegen haar zin maar het was net alsof ze een klik moest maken in haar hoofd en sedertdien drinkt ze terug en heeft ze gisterenavond laat wat gegeten en ook vanmorgen.
Sebiet zijn we weer weg naar de DA...ondertussen zend ik een mailtje naar mijn DA (de broer) met mijn ongenoegen over de wijze waarop alles geschied is...
Het gaat de goede richting uit maar voorzichtigheid blijft aan de orde. Doordat ze geen pijnstilling meer heeft doet haar achterhand weer pijn, dus dat ga ik zo ook bespreken.
Ik hou jullie op de hoogte !
Eva
Nogmaals bedankt voor jullie steun
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou we zijn terug thuis...
Mijn DA moet blijkbaar héél kwaad zijn over mijn email want hij zei geen woord, gaf me mijn boek terug over canada dat ik hem voor 2 maanden had geleend, draaide zich om en was weg...oeps :N:
Zijn broer, de grote baas en chirurg die Vita opereerde, keek haar na...
Op zich is Vita beter maar er stoort hem iets in haar gedrag en reactie ( "allez zeg, waarom verwondert mij dat niet )
Haar oren plakten naar achter zonder te bewegen...was ze een paard geweest zou je weggelopen hebben met het zien van zo'n oren (kan bijten)...hij maakte lawaai en liet haar schrikken enzo en zij gaf gewoon geen krimp...en dat staat hem niet aan...tja mij ook niet en zeker omdat ze nog de hele tijd zit te klagen, kreunen of hoe dat ook noemt.
We zijn net terug begonnen met de Rimadyl, de prednisolona mag ze momenteel niet meer krijgen.
Zaterdag moeten we terug naar de DA. ondertussen moet ik haar dagelijks inspuiten met Synulox, die pijn doet omdat er een acide inzit...maar mijn Vita
die geeft geen krimp...
We zien wat de komende dagen brengen...
Eva
Mijn DA moet blijkbaar héél kwaad zijn over mijn email want hij zei geen woord, gaf me mijn boek terug over canada dat ik hem voor 2 maanden had geleend, draaide zich om en was weg...oeps :N:
Zijn broer, de grote baas en chirurg die Vita opereerde, keek haar na...
Op zich is Vita beter maar er stoort hem iets in haar gedrag en reactie ( "allez zeg, waarom verwondert mij dat niet )
Haar oren plakten naar achter zonder te bewegen...was ze een paard geweest zou je weggelopen hebben met het zien van zo'n oren (kan bijten)...hij maakte lawaai en liet haar schrikken enzo en zij gaf gewoon geen krimp...en dat staat hem niet aan...tja mij ook niet en zeker omdat ze nog de hele tijd zit te klagen, kreunen of hoe dat ook noemt.
We zijn net terug begonnen met de Rimadyl, de prednisolona mag ze momenteel niet meer krijgen.
Zaterdag moeten we terug naar de DA. ondertussen moet ik haar dagelijks inspuiten met Synulox, die pijn doet omdat er een acide inzit...maar mijn Vita
We zien wat de komende dagen brengen...
Eva
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Hello, hier zijn we weer even
Vita stelt het gezien de omstandigheden goed...ze eet terug goed, komt terug buiten, wil wat meespelen...maar ik zit of liever zij heeft toch een probleem...
Ze wordt s nachts wakker en begint dan hevig te janken...ik moet dan opstaan om haar te gaan kalmeren en dan gaat ze terug slapen...
Ik ken het fenomeen van mensen die in het ziekenhuis liggen...ze worden s nachts wakker, herinneren zich niet waar ze zijn, trekken al de darmpjes uit hun armen edm...
Volgens mij is het iets dergelijks...ze raakt in paniek, weet precies niet meer waar ze is en huilt totdat ik haar kom geruststellen...
Dit heeft ze vroeger nooit gedaan en ik vraag me af of de narcose er nog voor iets tussenzit (dat verandert haar gedrag altijd een tijd).
Morgen stel ik de vraag als we bij de DA gaan om al een deel van de draadjes te verwijderen maar euch...
Wie herkent dit of heeft dit al meegemaakt ?
Eva
PS het gaat hier niet om aandachttrekkerij, het gebeurd s nachts als alles pikdonker is (ik kan vannacht misschien een lampje aanlaten maar ja ik zou ook wel terug eens een nacht willen slapen hé :N: ) en ze wakker wordt...haar even troosten kan wel maar het mag niet uitdraaien op een gewoonte dus beperk ik het tot het minste...
Misschien moet ik hierover beter een nieuw topic openen ?
Vita stelt het gezien de omstandigheden goed...ze eet terug goed, komt terug buiten, wil wat meespelen...maar ik zit of liever zij heeft toch een probleem...
Ze wordt s nachts wakker en begint dan hevig te janken...ik moet dan opstaan om haar te gaan kalmeren en dan gaat ze terug slapen...
Ik ken het fenomeen van mensen die in het ziekenhuis liggen...ze worden s nachts wakker, herinneren zich niet waar ze zijn, trekken al de darmpjes uit hun armen edm...
Volgens mij is het iets dergelijks...ze raakt in paniek, weet precies niet meer waar ze is en huilt totdat ik haar kom geruststellen...
Dit heeft ze vroeger nooit gedaan en ik vraag me af of de narcose er nog voor iets tussenzit (dat verandert haar gedrag altijd een tijd).
Morgen stel ik de vraag als we bij de DA gaan om al een deel van de draadjes te verwijderen maar euch...
Wie herkent dit of heeft dit al meegemaakt ?
Eva
PS het gaat hier niet om aandachttrekkerij, het gebeurd s nachts als alles pikdonker is (ik kan vannacht misschien een lampje aanlaten maar ja ik zou ook wel terug eens een nacht willen slapen hé :N: ) en ze wakker wordt...haar even troosten kan wel maar het mag niet uitdraaien op een gewoonte dus beperk ik het tot het minste...
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zag het om 19u40...weer bijna geen onderscheid tussen bortskas en maag, onrustig rondlopen...
Nee...toch niet weer
Direct naar DA baas gereden...die geloofde me niet...totdat hij de foto's zag...potverdikke...ze heeft een maagdilatatie....
De maag is (nog) niet gedraaid...die hebben ze vorige maand vastgenaaid aan de zijkant....
Maar de maag is al wel gedilateerd en vol met gas...
Daar blijven was geen optie...dat wist hij wel en bovendien moet Vita elk minuut in t oog gehouden worden...korte wandelingetjes doen (om de gassen proberen te verwijderen)...ze mag niets meer eten ...enkel om de 3 uur een klein beetje drinken... Ze heeft een spuit gekregen om de zuurtegraad van de maag te veranderen.
Zodra ze begint te hoesten of tracht over te geven moeten we terug...dan zal de maag toch gedraaid zijn...en dan is het ook voorbij...Dit kan niet langer voortgaan

laat de kaarsjes maar branden...
Het wordt een lange nacht
Ze heeft ee
Nee...toch niet weer
Direct naar DA baas gereden...die geloofde me niet...totdat hij de foto's zag...potverdikke...ze heeft een maagdilatatie....
De maag is (nog) niet gedraaid...die hebben ze vorige maand vastgenaaid aan de zijkant....
Maar de maag is al wel gedilateerd en vol met gas...
Daar blijven was geen optie...dat wist hij wel en bovendien moet Vita elk minuut in t oog gehouden worden...korte wandelingetjes doen (om de gassen proberen te verwijderen)...ze mag niets meer eten ...enkel om de 3 uur een klein beetje drinken... Ze heeft een spuit gekregen om de zuurtegraad van de maag te veranderen.
Zodra ze begint te hoesten of tracht over te geven moeten we terug...dan zal de maag toch gedraaid zijn...en dan is het ook voorbij...Dit kan niet langer voortgaan
laat de kaarsjes maar branden...
Ze heeft ee
- Zenda
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
O, nee niet weer! Wat een ellende is dat toch altijd met die magen! Kon de dierenarts niet intuberen om de gassen er uit te laten lopen?
Sterkte, meid en ik ga keihard duimen voor Vita!
Sterkte, meid en ik ga keihard duimen voor Vita!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Carola Sabic
- Vaste gebruiker
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, niets gebeurd...maar ze is erg onrustig, kan niet stilzitten en dus spring ik recht als de dame weer even buiten wil....want wandelen moeten we doen voor te ontgassen...
Intuberen om de gassen te verwijderen...dan moest ze weer onder narcose, en daar laat ik haar niet meer uitkomen...ze is nog niet bekomen van de OP van april en zelfs niet van die van januari...
Het was bovendien een vergissing van haar te laten opereren in april. Sedertdien is de kwaliteit van haar leven nog gedaald in vergelijking met daarvoor...maar odnertussen wordt ze wel rotverwend...allen trouwens
Maar het is bijna een gegeven dat eens een maagkering, dan nog één en nog één...en gedaan....
Nu heeft ze een dilatatie omdat haar maag is vastgenaaid.
Als deze niet draait heeft ze nog een kans om door te wandelen, niet te eten , niet te drinken de gassen te verwijderen...en dus een kans om erdoor te komen...
Enkel als de maag draait dan wordt ze verdoofd en is haar lijden voorbij...
Momenteel lijdt ze niet...ze heeft gen pijn, alleen ongemak...ze ligt hier aan mijn zij en is net eindelijk rustig gaan liggen...
Intuberen om de gassen te verwijderen...dan moest ze weer onder narcose, en daar laat ik haar niet meer uitkomen...ze is nog niet bekomen van de OP van april en zelfs niet van die van januari...
Het was bovendien een vergissing van haar te laten opereren in april. Sedertdien is de kwaliteit van haar leven nog gedaald in vergelijking met daarvoor...maar odnertussen wordt ze wel rotverwend...allen trouwens
Maar het is bijna een gegeven dat eens een maagkering, dan nog één en nog één...en gedaan....
Nu heeft ze een dilatatie omdat haar maag is vastgenaaid.
Als deze niet draait heeft ze nog een kans om door te wandelen, niet te eten , niet te drinken de gassen te verwijderen...en dus een kans om erdoor te komen...
Enkel als de maag draait dan wordt ze verdoofd en is haar lijden voorbij...
Momenteel lijdt ze niet...ze heeft gen pijn, alleen ongemak...ze ligt hier aan mijn zij en is net eindelijk rustig gaan liggen...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier intuberen ze gewoon zonder narcose, hoor. Blok in de bek met een gat er in voor de tube en de tube gaat er in. Misschien niet leuk voor de hond, maar op dat moment is de prioriteit dat het gas zo snel mogelijk die maag uit gaat. Wil jouw dierenarts echt nie intuberen zonder narcose? Ik zou dat gewoon vragen.evaellenjoan schreef:Intuberen om de gassen te verwijderen...dan moest ze weer onder narcose, en daar laat ik haar niet meer uitkomen...
Gelukkig hoeft het niet altijd zo te zijn. Onze Lana heeft twee maagtorsies gehad met tien maanden tussentijd. Beide keren is ze er aan geopereerd, maar na de tweede torsie heeft ze er gelukkig geen meer gehad. Laten we hopen dat dat voor Vita ook geldt!evaellenjoan schreef:Maar het is bijna een gegeven dat eens een maagkering, dan nog één en nog één...en gedaan....
Groetjes, Karen
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
We zijn even wakker..hmhm
De nacht was lang...tot 6 uur vanochtend elk uur een keer of 2 buiten...hetzij om even te wandelen (en gas los te laten) hetzij om een grote plas te doen en dus had ze ook last van zware doorval...
Om 6 uur vanochtend is ze eindelijk rustig kunnen gaan liggen en hebben we een uurtje geslapen...ik moest er immers om 7 uur uit om paarden, honden en poezen te verzorgen en te voederen.
Om 8 uur was haar maag terug ingevallen en de gassen dus weg.
Om 9u15 stonden we terug bij de DA omdat ze zoveel vocht verloren was vannacht en ze sedert gisterenavond niets meer wou drinken (ze had recht op een half glas om de 2-3 uur maar ze wou niets...)
De DA vermoedt dat de "Rimadyll' de oorzaak is...Vita krijgt dat sedert de laatste maagkering omdat ze haar Prednisolona niet meer hebben mocht... De DA denkt dat ze een maagontsteking, gastritis, aan het doen is...de ophoping van de gassen...tja das nog niet zo duidelijk. :N:
Ze heeft nogmaals een injectie Zantac gekregen (maagbeschermer, verandert de zuurtegraad en werkt de gassen tegen), een injectie Clamoxyl en een injectie Metacam (in vervanging van de Rimadyl en of de prednisolona die ze ook niet meer hebben mag).
Vanavond moet ik haar nogmaals Zantac inspuiten en morgen terug naar de DA.
Ze mag enkel een klein beetje magere melk hebben of rijstwater of verdunde magere yoghurt.
Ik moest vanochtend om 9 uur onder de nucleaire magnetisch resonantie voor mijn nek en vanmiddag naar de rehab voor mijn knie en elleboog...Tja ik durfde echt niet meer opbellen en zeggen dat ik weer niet komen kon omwille van mijn hond...k heb het maar op t slechte weer gestoken ...eindelijk regent het nog eens goed naar maanden droogte...
We houden vol en we hopen dat ze net zoals Lana bespaard blijft van een 3de
!
PS Over de intubatie hebben we niet gesproken maar ik het er morgen eens met hem over hebben
De nacht was lang...tot 6 uur vanochtend elk uur een keer of 2 buiten...hetzij om even te wandelen (en gas los te laten) hetzij om een grote plas te doen en dus had ze ook last van zware doorval...
Om 6 uur vanochtend is ze eindelijk rustig kunnen gaan liggen en hebben we een uurtje geslapen...ik moest er immers om 7 uur uit om paarden, honden en poezen te verzorgen en te voederen.
Om 8 uur was haar maag terug ingevallen en de gassen dus weg.
Om 9u15 stonden we terug bij de DA omdat ze zoveel vocht verloren was vannacht en ze sedert gisterenavond niets meer wou drinken (ze had recht op een half glas om de 2-3 uur maar ze wou niets...)
De DA vermoedt dat de "Rimadyll' de oorzaak is...Vita krijgt dat sedert de laatste maagkering omdat ze haar Prednisolona niet meer hebben mocht... De DA denkt dat ze een maagontsteking, gastritis, aan het doen is...de ophoping van de gassen...tja das nog niet zo duidelijk. :N:
Ze heeft nogmaals een injectie Zantac gekregen (maagbeschermer, verandert de zuurtegraad en werkt de gassen tegen), een injectie Clamoxyl en een injectie Metacam (in vervanging van de Rimadyl en of de prednisolona die ze ook niet meer hebben mag).
Vanavond moet ik haar nogmaals Zantac inspuiten en morgen terug naar de DA.
Ze mag enkel een klein beetje magere melk hebben of rijstwater of verdunde magere yoghurt.
Ik moest vanochtend om 9 uur onder de nucleaire magnetisch resonantie voor mijn nek en vanmiddag naar de rehab voor mijn knie en elleboog...Tja ik durfde echt niet meer opbellen en zeggen dat ik weer niet komen kon omwille van mijn hond...k heb het maar op t slechte weer gestoken ...eindelijk regent het nog eens goed naar maanden droogte...
We houden vol en we hopen dat ze net zoals Lana bespaard blijft van een 3de
PS Over de intubatie hebben we niet gesproken maar ik het er morgen eens met hem over hebben
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, laten we dat alsjeblieft hopen! Ik hoop keihard met je mee!evaellenjoan schreef:We houden vol en we hopen dat ze net zoals Lana bespaard blijft van een 3de!
Groetjes, Karen
-
Gos
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank voor al jullie steun
Jullie lieve woordjes doen ons deugd
Vita heeft vannacht doorgeslapen...dat deed ook eens deugd
Ik moet haar nog 4 dagen Clamoxyl inspuiten en dan hopen we dat de maagperikelen voorbij zijn.
Ze mag ook stilaan terug beetjes normaal eten...
(en dan zwijg ik over mijn half stokbrood dat ze gisterenavond van het aanrecht stal...mijn avondeten trouwens ) 
Jullie lieve woordjes doen ons deugd
Vita heeft vannacht doorgeslapen...dat deed ook eens deugd
Ik moet haar nog 4 dagen Clamoxyl inspuiten en dan hopen we dat de maagperikelen voorbij zijn.
Ze mag ook stilaan terug beetjes normaal eten...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer: