Burnie schreef:Twee volwassen rottweilers tegelijkertijd uitlaten is geen makkie. De persoon in kwestie heeft de zaak op zijn manier "opgelost". Nu kan-ie ze alletwee tegelijkertijd uitlaten en als ze iets doen wat de baas niet aanstaat, worden ze "geroosterd".
Ik heb hier werkelijk geen goed woord voor over. Dat de tt door iedere idioot gekocht en gebruikt mag worden, is mij altijd al een doorn in het oog geweest.
Dit is een prima voorbeeld van hoe het niet moet. "Meneer" (ik noem hem in mijn gedachten héél wat anders

) is hoogstwaarschijnlijk te lui om zijn honden ieder apart uit te laten. Dan zou hij nl. geen tt nodig hebben en kon hij het appèl oefenen. Maar een knopdruk is zoveel gemakkelijker. Laat de beesten maar gillen, hij is tenminste op tijd terug voor voetbal op TV (of zoiets...)

hij heeft er meer dan 2 en laat ze dus al niet allemaal tegelijk uit.
ik denk ook niet dat dat de reden is waarom ze die banden omhebben,hij kan ze best wel aan,maar ze mogen (lijkt het wel) gewoon niet meer zelf nadenken....
Ik weet niet wat zijn redenen zijn maar ik ken diverse rottweilers,reuen en teven,sommige pittiger dan anderen maar geen van allen worden zo behandelt,de meesten mogen op strand gewoon los,mensen kennen hun hond en weten wat verstandig is,aanlijnen of niet.
Nou en dat gaat allemaal zonder tt,gewoon goed opgevoed en luisterend zonder schokken,klappen en scheldpartijen,dus ik snap het ook niet goed.
En hij loopt best een heel eind met ze,het gaat er dus niet om dat ie haast heeft ofzo,hij stapt flink door maar loopt gewoon een heel eind met ze,maar ja als de honden dan niet eens even flink mogen uitrazen hebben ze er in mijn ogen niet echt iets aan ......