Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen met furminator?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik persoonlijk vind het een onding, het beschadigd het haar al zegt het van niet.
Daarnaast ken ik ook mensen de iermee dwepen dus ik denk dat je het echt zelf moet uit proberen wil je een goed beeld krijgen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Er zijn over dit onderwerp al veel topics geweest, als je even zoekt op furminator vind je van alles.
Een herderharkje is net zo effectief.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Probeer hem eerst eens uit bij de lokale trimsalon? Gewoon even bellen en vragen of dat mag.
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lupa »

ik vind het een geweldig uitvindig
en als je weet hoe en wanneer je het moet gebruiken dan beschadig je geen haar
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Ik heb hem ook, alleen sinds ze gesteriliseerd en gecastreerd zijn, kom ik niet meer door die bernervacht. Ik ga hem dus verkopen, mits ik die kam terug vind GRRR. Allle kammen mogen kwijt raken, behalve die dure :blah:
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik vind het zelf nogal per vacht verschillen. Ik doe er voornamelijk kortharige rassen zoals Labjes mee, maar ook Herders. Ik zou zoals Rosita zei 'm gewoon even uitproberen bij een trimsalon of op een show waar ze ze verkopen. Voor hetzelfde geld vind je het helemaal niks en dan zit je met zo'n duur stuk gereedschap waar je niks aan hebt.
alm@
moderator

Rosita Compagner schreef:Probeer hem eerst eens uit bij de lokale trimsalon? Gewoon even bellen en vragen of dat mag.
Heb ik trouwens vorig jaar gedaan voor mijn wolfsgrauwe schaapje. Ze heeft geen ferminator en ze doet geen herders, vindt ze niks :19:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Je hoort er veschillende berichten over. Het schijnt wel te werken, maar de OuDE furmiator is alweer vervangen door een nieuwer, met een grove kam en een kleine fijne kam samen. Het is ook goedkoper dan de furminator. Ik heb een gewone roskam voor Maggie en een fijne borstel voor Emma..Ik heb geen zin om veel geld uit tegeven voor een kam als je het zelfde resultaat kan krijgen met een gewone borstel.
Marion :sunny:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Dutchie63 schreef:Je hoort er veschillende berichten over. Het schijnt wel te werken, maar de OuDE furmiator is alweer vervangen door een nieuwer, met een grove kam en een kleine fijne kam samen. Het is ook goedkoper dan de furminator. Ik heb een gewone roskam voor Maggie en een fijne borstel voor Emma..Ik heb geen zin om veel geld uit tegeven voor een kam als je het zelfde resultaat kan krijgen met een gewone borstel.
Marion :sunny:
vroeger had ik geen furminator en dus werden de honden met schedder en borstels gedaan
er kwam behoorlijk wat af maar geen vergelijkking met de furminator
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

alm@ schreef:
Rosita Compagner schreef:Probeer hem eerst eens uit bij de lokale trimsalon? Gewoon even bellen en vragen of dat mag.
Heb ik trouwens vorig jaar gedaan voor mijn wolfsgrauwe schaapje. Ze heeft geen ferminator en ze doet geen herders, vindt ze niks :19:
en hebben ze maar 1 trimsalon in jouw buurt ;-) Sommige kappers kunnen ook niks met mijn haar, ga ik toch lekker naar de volgende?
alm@
moderator

Rosita Compagner schreef:
alm@ schreef:
en hebben ze maar 1 trimsalon in jouw buurt ;-) Sommige kappers kunnen ook niks met mijn haar, ga ik toch lekker naar de volgende?
Er zullen er best meer zijn hoor :wink: Maar mijn oudste zoon is toevallig in een appartementje boven deze trimsalon gaan wonen. Toen ik vorig jaar een keertje op bezoek was en de trimsalon open was, ben ik met deze vraag even binnengewandeld en toen kreeg ik dat antwoord :mrgreen: Voor voorlopig red ik me aardig met het harkje maar ik zou het toch wel handig vinden en prettig voor de hond als de onderwol er een of twee keer per jaar in één keer afgehaald wordt. Ik was toevallig van plan van de week eens te informeren want de plukken beginnen nu los te laten.
Afbeelding
lupa
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
alm@
moderator