MARC_S schreef:Ik ben het met Daan eens en zou ook geen aangifte doen.

Shit happens en zeker met honden. Er is geen enorme schade aangericht en eigenlijk was de enige kwestie dat die hond los liep. Ben wilde toch ook vechten?

Ik neem aan dat die hond geen spoor van vernielde honden achter zich laat maar gewoon in is gegaan op de wederzijdse uitdaging van Ben. De schade is minimaal dus zo'n gevecht is het nu ook weer niet geweest.
Rot, maar zeg gewoon tegen die mensen dat je het niet erg handig vind en dat je geen zin hebt in problemen tussen de honden
Ik ben ook lichtelijk allergisch voor aangiftes. Toen in Amsterdam elke dag een mechelaar los in de straat liep die andere honden pakte waardoor ik wel eens binnen opgesloten zat met de honden heb ik nog steeds geen aangifte gedaan. Hier lopen ook honden van de overburen die altijd alleen loslopen. Ze laten onze honden tot nu toe met rust maar er wordt zo nu en dan wel eens gevochten. Toch doe ik geen aangifte daarvan. Ik vertrouw de politie niet en ik heb ook helemaal geen zin om het via de politie op te lossen als ik zelf nog niet eens echt geprobeerd heb het met die mensen zelf op een goede manier te bespreken en op te lossen.

Tuurlijk gebeurd er wel eens iets tussen honden, maar deze hond is gewoon gevaarlijk. De hond leeft in de voortuin, waar hij alles en iedereen wegblaft, en de eigenaren doen er niks aan, goed daar valt mee te leven, ookal kan de hond makkelijk over het hek springen, iets wat hij dus ook een aantal keren heeft gedaan. En hij dus 's nachts om 3 uur nog staat te blaffen als er wat te horen valt ( ja dan zit het beestje nog steeds in de voortuin )
Gevalletje twee is dat ze de kinderen ermee laten lopen, die hebben de hond dus totaal niet onder controle, en kunnen de hond onder geen beding utilaten, net zoals dat de ouders dat niet kunnen.
Wat doen ze dan? Hond loslaten ja fijn. Het is hier dus al een aantal keren zo geweest dat wanneer wij tijdens de avoindwandeling gewoon rustig naar buiten lopen, dat k*t beest in onze voortuin, en in onze deuropening gaat lopen tieren, dat wil ik niet hebben, het is mijn terrein, en ik wil niet iedere keer eerst de hele buurt gaan checken, voordat ik rustig met Ben naar buiten kan lopen.
En daarbij komt dus dat de hond voor geen meter onder appèl staat. Nouja best, maar niet als ik eraan kom. Merci.
De eigenaren valt niet mee te praten, aangezien de vrouw je uitscheld voor domme trut als haar hond, ja haar hond bovenop Ben schiet. En nee Ben is geen lieverdje, maar ik handel wel gewoon volgens de regels, en dat is van deze mensen niet te zeggen.
Je kan trouwens ook helemaal niet bij de mensen binnenkomen, aangezien de honden altijd in de voortuin liggen, en je dus niet eens bij de deur kan komen. Dan heb ik het echt gehad hoor, en dan mogen ze van mij echt even te horen krijgen dat ze hun hond mogen aanlijnen en muilkorfen in het vervolg. En dan is dat hartstikke leuk als dat onder 'intolerantie' valt, maar ik heb geen zin dat één van de twee heren elkaar eens echt doodvechten, want daar zijn ze beiden toe in staat.
gr Aimée