Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maandag aanklacht indienen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

tekaya schreef:Hoe meer aangiftes, des te eerder kunnen ze optreden tegen diegene, maar er moeten er voldoende zijn.

Praten helpt bij sommige niet meer. Het MAG gewoon niet meer in de bebouwde kom je hond los laten, buiten de aangewezen velden.

Even googelen en zie daar staat het zwart op wit. We leven nu echt in een tijd "Wie niet horen wilt moet voelen" Op enkele uitzonderingen na.
Jeetje he, hoe verbitterd :N: Er mag wel meer niet. Ik mag ook niet fietsen met 2 honden aan de lijn. Dan moet dus ook maar meteen de politie gebeld worden?

Leven en laten leven. We hebben allemaal een mondje gekregen om over zulke zaken even een net gesprekje aan te knopen. Weet je hoeveel meer voldoening het geeft als dat gesprekje goed loopt en tot een oplossing leidt? Als iemand de politie op mij afstuurt omdat ik mijn hondjes ergens los laat lopen wordt ik meteen allergisch voor die persoon.
Afbeelding
tekaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden

Ongelezen bericht door tekaya »

[ Op enkele uitzonderingen na.[/quote]

Jeetje he, hoe verbitterd :N: Er mag wel meer niet. Ik mag ook niet fietsen met 2 honden aan de lijn. Dan moet dus ook maar meteen de politie gebeld worden?

Leven en laten leven. We hebben allemaal een mondje gekregen om over zulke zaken even een net gesprekje aan te knopen. Weet je hoeveel meer voldoening het geeft als dat gesprekje goed loopt en tot een oplossing leidt? Als iemand de politie op mij afstuurt omdat ik mijn hondjes ergens los laat lopen wordt ik meteen allergisch voor die persoon.[/quote]
Al schijnt de zon niet, laat hem zelf dan schijnen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

MARC_S schreef:Ik ben het met Daan eens en zou ook geen aangifte doen. :wink: Shit happens en zeker met honden. Er is geen enorme schade aangericht en eigenlijk was de enige kwestie dat die hond los liep. Ben wilde toch ook vechten? :19: Ik neem aan dat die hond geen spoor van vernielde honden achter zich laat maar gewoon in is gegaan op de wederzijdse uitdaging van Ben. De schade is minimaal dus zo'n gevecht is het nu ook weer niet geweest.

Rot, maar zeg gewoon tegen die mensen dat je het niet erg handig vind en dat je geen zin hebt in problemen tussen de honden :ok:

Ik ben ook lichtelijk allergisch voor aangiftes. Toen in Amsterdam elke dag een mechelaar los in de straat liep die andere honden pakte waardoor ik wel eens binnen opgesloten zat met de honden heb ik nog steeds geen aangifte gedaan. Hier lopen ook honden van de overburen die altijd alleen loslopen. Ze laten onze honden tot nu toe met rust maar er wordt zo nu en dan wel eens gevochten. Toch doe ik geen aangifte daarvan. Ik vertrouw de politie niet en ik heb ook helemaal geen zin om het via de politie op te lossen als ik zelf nog niet eens echt geprobeerd heb het met die mensen zelf op een goede manier te bespreken en op te lossen. :wink:
Tuurlijk gebeurd er wel eens iets tussen honden, maar deze hond is gewoon gevaarlijk. De hond leeft in de voortuin, waar hij alles en iedereen wegblaft, en de eigenaren doen er niks aan, goed daar valt mee te leven, ookal kan de hond makkelijk over het hek springen, iets wat hij dus ook een aantal keren heeft gedaan. En hij dus 's nachts om 3 uur nog staat te blaffen als er wat te horen valt ( ja dan zit het beestje nog steeds in de voortuin )

Gevalletje twee is dat ze de kinderen ermee laten lopen, die hebben de hond dus totaal niet onder controle, en kunnen de hond onder geen beding utilaten, net zoals dat de ouders dat niet kunnen.

Wat doen ze dan? Hond loslaten ja fijn. Het is hier dus al een aantal keren zo geweest dat wanneer wij tijdens de avoindwandeling gewoon rustig naar buiten lopen, dat k*t beest in onze voortuin, en in onze deuropening gaat lopen tieren, dat wil ik niet hebben, het is mijn terrein, en ik wil niet iedere keer eerst de hele buurt gaan checken, voordat ik rustig met Ben naar buiten kan lopen.

En daarbij komt dus dat de hond voor geen meter onder appèl staat. Nouja best, maar niet als ik eraan kom. Merci.
De eigenaren valt niet mee te praten, aangezien de vrouw je uitscheld voor domme trut als haar hond, ja haar hond bovenop Ben schiet. En nee Ben is geen lieverdje, maar ik handel wel gewoon volgens de regels, en dat is van deze mensen niet te zeggen.

Je kan trouwens ook helemaal niet bij de mensen binnenkomen, aangezien de honden altijd in de voortuin liggen, en je dus niet eens bij de deur kan komen. Dan heb ik het echt gehad hoor, en dan mogen ze van mij echt even te horen krijgen dat ze hun hond mogen aanlijnen en muilkorfen in het vervolg. En dan is dat hartstikke leuk als dat onder 'intolerantie' valt, maar ik heb geen zin dat één van de twee heren elkaar eens echt doodvechten, want daar zijn ze beiden toe in staat.

gr Aimée
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Als je geen aangifte doet, ben je net zo schuldig als de eigenaar in mijn ogen. Stel dat er wat gebeurt met een ander hondje of een kind..het is niet tegen de hond, de hond kan er niks aan doen, het zijn de eigenaren.
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

ik vind dat je gelijk hebt
want als je geen aangifte doet en een kind volwassene of andre hond wordt aangevallen dan zul je je pas schuldig voelen
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

MARC_S schreef:
tekaya schreef:Hoe meer aangiftes, des te eerder kunnen ze optreden tegen diegene, maar er moeten er voldoende zijn.

Praten helpt bij sommige niet meer. Het MAG gewoon niet meer in de bebouwde kom je hond los laten, buiten de aangewezen velden.

Even googelen en zie daar staat het zwart op wit. We leven nu echt in een tijd "Wie niet horen wilt moet voelen" Op enkele uitzonderingen na.

Leven en laten leven. We hebben allemaal een mondje gekregen om over zulke zaken even een net gesprekje aan te knopen. Weet je hoeveel meer voldoening het geeft als dat gesprekje goed loopt en tot een oplossing leidt? Als iemand de politie op mij afstuurt omdat ik mijn hondjes ergens los laat lopen wordt ik meteen allergisch voor die persoon.
Ik ben het helemaal met je eens dat er te veel regels en beperkingen worden opgelegd en dat je mensen niet gelijk moet vervolgen als ze die aan hun laars lappen. Dit hoeft namelijk helemaal niet tot het gevolg te hebben dat iemand erdoor gedupeerd raakt.

Maar in dit geval is dat wel. En dan ben ik bang dat het naief is te denken dat iedereen redelijk is en dat je er goed mee kunt praten. Veel mensen zijn dat namelijk niet.
Als een hond keer op keer de kans krijgt om aan te vallen, dan zouden die mensen zo wijs moeten zijn om hem uit zichzelf aan te lijnen. Ik denk dat een goed gesprek ze niet op andere gedachten zal brengen.

NIemand heeft het recht om een ander zomaar te duperen. Je kunt het mensen dan ook niet kwalijk nemen als ze aangifte gaan doen wanneer ze gedupeerd zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Lekker aangifte doen, misschien leren ze ervan. Als je niet eens je eigen huis op een normale manier kan verlaten. Misschien kan je het iets lichter aan pakken, en de wijk agent inschakelen, en vragen of die even met die mensen kan praten. Kijken wat er gebeurt als de agent het voortuintje betreed, weet de agent gelijk met wat voor een honden hij te maken heeft. Ik zou in ieder geval wel iets ondernemen.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
laeken
Zeer actief

Ik zou een briefje in de bus doen of ze buiten even aanspreken. Dan uitleggen dat het natuurlijk binnenkort een keer heel erg misgaat tussen de honden. Dat jij dan niet aansprakelijk bent omdat je hond vast zit en dat je ook niet kan garanderen dat die loslopende hond geen stomp krijgt.

Als hij echt alles aanvalt wat los en vast zit dan waren er al een hoop hondjes gesneuveld. Ik denk dat het gewoon een combinatie is tussen Ben en die herder. Ben lust er ook wel pap van en dus wordt het vechten. Het is toch ook pas de eerste keer en nog steeds hebben ze niks tot nauwelijks iets. Die mensen zitten ook niet te wachten op allemaal DA rekeningen en dan is er nog tijd genoeg om de politie in te schakelen :wink:

Kinderen en honden hebben niks met mekaar te maken als het om een boze hond gaat :wink: Er zijn genoeg reuen die niet met reuen om kunnen gaan maar wel stapel op kinderen zijn. Er is geen enkel verband :19:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik zou een briefje in de bus doen of ze buiten even aanspreken. Dan uitleggen dat het natuurlijk binnenkort een keer heel erg misgaat tussen de honden. Dat jij dan niet aansprakelijk bent omdat je hond vast zit en dat je ook niet kan garanderen dat die loslopende hond geen stomp krijgt.

Als hij echt alles aanvalt wat los en vast zit dan waren er al een hoop hondjes gesneuveld. Ik denk dat het gewoon een combinatie is tussen Ben en die herder. Ben lust er ook wel pap van en dus wordt het vechten. Het is toch ook pas de eerste keer en nog steeds hebben ze niks tot nauwelijks iets. Die mensen zitten ook niet te wachten op allemaal DA rekeningen en dan is er nog tijd genoeg om de politie in te schakelen :wink:

Kinderen en honden hebben niks met mekaar te maken als het om een boze hond gaat :wink: Er zijn genoeg reuen die niet met reuen om kunnen gaan maar wel stapel op kinderen zijn. Er is geen enkel verband :19:
Ze laten de honden normaal nooit vaak uit, maar sinds kort dus wel dagelijks.

Normaal praten is er inmiddels echt niet meer bij :wink: als iemand je domme trut noemt terwijl haar hond die los loopt die van mij aanvalt, sorry hoor maar dan ga ik toch echt niet wachten totdat ik madam eindelijk heb kunnen spreken, om vervolgens toch niks te zien veranderen, en alsnog één van de heren met ernstige verwondingen naar de DA kan afvoeren.

Jij vind het toch ook niet leuk als je op iedere hoek van de straat, en zelfs als je je eigen voordeur uitloopt moet kijken of die ene hond er niet weer eens komt aanstormen? Nou zal Ben heus niet in één keer worden opgevroten, misschien eerder andersom, maar het gaat mij erom dat het geen fijn gevoel is, vooral omdat ik mijn hond gewoon netjes bij me houd, met een reden!
Brindlecardi
Zeer actief

Mickie schreef:Dit vind ik ook niet iets om meteen aangifte van te gaan doen. Ben het helemaal met Daan eens.
Eerst eens zelf proberen op te lossen, een vriendelijk woord en een fatsoenlijk gesprek heeft veel meer effect dan vingertje wijzen en klikken. Hou je voor jezelf ook een veel beter gevoel aan over.
Als mensen je uitschelden als haar hond bovenop die van mij zit, en als mensen het doodnormaal vinden dat dit gebeurd, en niet eens vragen of er nog schade is, dan hoeft het van mij echt niet. Normaal ben ik echt niet iemand die gelijk begint over aangifte etc. maar deze mensen lijken voor geen meter in te zien wat hun eigen aandeel is, en vinden het behoorlijk grappig als hun hond voor de zoveelste keer ontsnapt of vecht met een hond. De laatste keer toen de hond hier in de voortuin stond te tieren, vond ze het nodig om te gaan lachen. Nouja heel grappig hoor, wat een humor
laeken
Zeer actief

Aimee schreef:
MARC_S schreef:Ik zou een briefje in de bus doen of ze buiten even aanspreken. Dan uitleggen dat het natuurlijk binnenkort een keer heel erg misgaat tussen de honden. Dat jij dan niet aansprakelijk bent omdat je hond vast zit en dat je ook niet kan garanderen dat die loslopende hond geen stomp krijgt.

Ze laten de honden normaal nooit vaak uit, maar sinds kort dus wel dagelijks.

Normaal praten is er inmiddels echt niet meer bij :wink: als iemand je domme trut noemt terwijl haar hond die los loopt die van mij aanvalt, sorry hoor maar dan ga ik toch echt niet wachten totdat ik madam eindelijk heb kunnen spreken, om vervolgens toch niks te zien veranderen, en alsnog één van de heren met ernstige verwondingen naar de DA kan afvoeren.

Jij vind het toch ook niet leuk als je op iedere hoek van de straat, en zelfs als je je eigen voordeur uitloopt moet kijken of die ene hond er niet weer eens komt aanstormen? Nou zal Ben heus niet in één keer worden opgevroten, misschien eerder andersom, maar het gaat mij erom dat het geen fijn gevoel is, vooral omdat ik mijn hond gewoon netjes bij me houd, met een reden!
Ik begrijp je probleem ook echt heel goed hoor, daar gaat het niet om :wink: Kan je niet zeggen dat je aangifte gaat doen als het weer gebeurd? :19: Dan weten ze het en hebben ze de mogelijkheid dat te voorkomen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is echt niet zo dat ze in de boeien worden geslegen ofzo, ze krijgen een oficiele waarschuwing van iemand met een pet op, misschien dat ze dat wel serieus nemen :19:
kunnen ze alsnog hun best gaan doen, snappen ze misschien ook gelijk dat het niet om te lachen is :roll:
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:het is echt niet zo dat ze in de boeien worden geslegen ofzo, ze krijgen een oficiele waarschuwing van iemand met een pet op, misschien dat ze dat wel serieus nemen :19:
kunnen ze alsnog hun best gaan doen, snappen ze misschien ook gelijk dat het niet om te lachen is :roll:
Daar komen ze ook meteen achter als die hond echt wat zou doen toch? Er is schijnbaar nog nooit iets gebeurd met die honden want dit is de eerste keer en nog steeds hebben de honden niets om mee naar de DA te gaan. Zolang er niks gebeurt is er niks. Lastig is het zeker en dus zou ik er uiteraard wel voor waarschuwen. Dit was de laatste keer of anders maak ik er werk van dus. :wink:
Afbeelding
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

MARC_S schreef:
S@ndr@ schreef:het is echt niet zo dat ze in de boeien worden geslegen ofzo, ze krijgen een oficiele waarschuwing van iemand met een pet op, misschien dat ze dat wel serieus nemen :19:
Daar komen ze ook meteen achter als die hond echt wat zou doen toch? Er is schijnbaar nog nooit iets gebeurd met die honden want dit is de eerste keer en nog steeds hebben de honden niets om mee naar de DA te gaan. Zolang er niks gebeurt is er niks. Lastig is het zeker en dus zou ik er uiteraard wel voor waarschuwen. Dit was de laatste keer of anders maak ik er werk van dus. :wink:
nee maar als er iets gebeurt is het te laat
dus beter voorkomen dan genezen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat zou kunnen , maar een heleboel mensen doen geen aangifte, :19: en als niemand het doet dan blijft de situatie ontstaan :19:
Brindlecardi
Zeer actief

MARC_S schreef:
Wie zegt dat er nog nooit wat gebeurd is :wink: dat hangen ze heus niet op een bordje op de voordeur :mrgreen: maar het zal me niet verbazen hoor als deze hond al meerdere honden heeft verwond.

Ben heeft trouwens ook een aanklacht op zijn naam staan, so be it, nog nooit politie voor langs geweest, maar hij staat er toch echt. Als deze hond al meerdere aanklachten heeft, zullen ze hopenlijk een aanlijn en muilkorf plicht geven, en dat is in mijn ogen dan ook gewoon meer dan terecht.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Normaal gesproken zou je als volwassen mensen hier over kunnen praten, maar zoals het al was opgeschreven, die mensen zijn aso..dus je kunt praten als brugman, maar het blijft w.s toch door gaan.
Soms is een waarschuwing door de door de blauwe petten al genoeg..hopelijk..Maar je hebt ook kans dat juist dit soort mensen het uithalen op de honden terwijl ze zelf de honden nooit hebben bijgeleerd van netjes gedragen..Ik zou idd als de dood zijn dat ze mijn hond of een kind ied. aanvallen..
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou bang zijn dat mijn honden aangevallen zouden worden. Raar dat er niet ingegrepen wordt door de politie.

Stel dat iemands bezit (bijvoorbeeld een auto) schade krijgt door mijn schuld, dan kan de eigenaar dat op mij verhalen en volgens mij ook beroep doen op de politie. MAar bij honden trekken ze hun handen er ineens van af.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik zou ook niet zo snel aangifte doen, eerder een melding dan houdt de politie het wat meer in de gaten en gaat wel even een gesprekje aan met die mensen.
Wij liepen twee jaar geleden met Yaro en Luca te wandelen, het was erg laat op de avond. Yaro en Luca liepen los, ineens komt in de donkerte een jongen aangelopen met een stafford achtige hond. Yaro liep op dat moment in de struiken Luca wilde naar die hond maar ik riep haar terug ze draait meteen netjes om was nog een 20 meter weg van die jonden met die hond. Op het moment dat Luca omgedraaid is en terug loopt naar ons, knipt die jongen de riem los en zegt pak tegen die hond. Die hond stormt op Luca af en pakt haar eerst in haar zij en daarna pakt hij opnieuw in haar nek, Luca schreeuwen wij roepen, die hond begint te schudden en op dat moment komt Yaro uit de struiken en loopt die hond frontaal tegen de vlakte. Toen riep die jongen zijn hond en liep weg. Wij riepen hem na of hij dat normaal vind, toen zagen we dat hij helemaal van de wereld was door denken we drugs en alcohol. Wij zijn toen naar huis gelopen en de dag erop naar de politie gegaan. Daar wilde we eerst aangifte doen maar volgens de agent zou die jongen ons adres dan ook krijgen, dit wilde wij echt niet dus hebben we een meldng gedaan.
De politie ging toen een paar keer per dag rondrijden door de buurt. De politie dacht dat die gast aan hondengevechten deed en zijn hond een keer alert wilde houden.
Luca had verschillende gaatjes en een opengescheurd. Verder durfde ze de eerste dagen niet de voordeur uit. Gelukkig is er nu niets meer aan haar te merken.
Onze dierenarts vertelde als Yaro niet tegen die hond aangelopen was dat we ons meisje dan misschien niet meer gehad hadden.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”