Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maandag aanklacht indienen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Maandag aanklacht indienen

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

:boos: Vanmorgen heeft Ben gevochten met de DH hier in de buurt.
De Dh waar het om gaat heet 'beertje' en meneer luisterd voor geen meter, loopt altijd los, en is ook nog eens asociaal. Al een paar keer eerder kwam het bijna tot vechtpartijen ( hond loopt gewoon los in onze voortuin :denken: )

Maargoed vanochtend liepen we dus met Ben, gewoon vast zoals altijd. Kom "Beertje" op ons afgerend, en dat was natuurlijk gelijk ruzie. Denk ook maar niet dat de eigenaren hem vast konden pakken, goed na even ruziën liep ze door, laat ze hem weer los :eek: Komt ie weer vechten :boos: Sommige mensen :roll:

Goed Ben heeft dus een (piepklein)gaatje in zijn poot, waarschijnlijk is de poot ook gekneusd, en dat in combinatie met de aanstelleritis. Dus Ben is hartstikke zielig.

Ze zullen verder nu wel niks doen met zo'n aanklacht, maar het zal me niet verbazen als de hond al meerdere klachten op zijn naam heeft staan. Ik hoop dat ze een aanlijn- en muilkorf plicht krijgen, die hond kan er in principe natuurlijk ook niks aan doen dat hij zulke asociale eigenaren heeft, die hem ook aan de lijn niet kunnen houden :roll:

gr Aimée
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Daar moet toch wel iets aan te doen zijn,zo een hond is niet alleen gevaarlijk voor anderre honden,maar kan dus ook zo maar kinderren die buiten aan het spelen zijn aanvallen :19: Ik zou er gewoon mee naar de politie gaan,misschien nemen ze het toch serieus. ...succes!
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

zo heb ik hier ook een grote DH lopen , die echt alles en nog wat aanvalt.
en die eigenaar zei toen tegen mij:
"ik ben meer bang van uw hond" :roll: en liep gewoon weer door

ik ben toen ook gelijk door naar het politieburo gegaan,
mèt zijn kentekennummer van zijn auto voor het adres.

Ik heb die man hier nooit meer gezien :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zeker aangifte doen. Vergis je niet, maar ik heb het idee dat de meeste mensen juist geen aangifte doen in dit soort situaties. Helaas, want zo wordt de eigenaar nooit opgevoed (hij / zij moet tenslotte leren dat je de hond zo moet handelen dat die niet zomaar andere honden kan aanvallen).
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Succes ermee, jij hebt er de last maar van, dat andere mensen hun hond niet vast houden. Ben benieuwd of er wel iets mee gedaan gaat worden!
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

je moet het zeker doen
ik vind dat het echt niet kan
zeker niet als er mensen in de buurt zijn.
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carola Sabic »

eefje_ates schreef:Daar moet toch wel iets aan te doen zijn,zo een hond is niet alleen gevaarlijk voor anderre honden,maar kan dus ook zo maar kinderren die buiten aan het spelen zijn aanvallen :19: Ik zou er gewoon mee naar de politie gaan,misschien nemen ze het toch serieus. ...succes!
:denken: Een hond die honden aanvalt...hoeft niet ook hetzelfde met kinderen te doen...vind ik net ff te ver gaan...

Een situatie die wel heel makkelijk kan ontstaan...kinderen die met een hondje lopen...en die DH valt hun hondje aan...

Zeker aangifte doen !
Groetjes, Carola
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Carola Sabic schreef:
eefje_ates schreef:Daar moet toch wel iets aan te doen zijn,zo een hond is niet alleen gevaarlijk voor anderre honden,maar kan dus ook zo maar kinderren die buiten aan het spelen zijn aanvallen :19: Ik zou er gewoon mee naar de politie gaan,misschien nemen ze het toch serieus. ...succes!
:denken: Een hond die honden aanvalt...hoeft niet ook hetzelfde met kinderen te doen...vind ik net ff te ver gaan...

Een situatie die wel heel makkelijk kan ontstaan...kinderen die met een hondje lopen...en die DH valt hun hondje aan...

Zeker aangifte doen !
Nou,ik vind het toch wel link :19: Een hond hoort niet los te lopen,ik zou er tenminste niet gerust op zijn,als ik,als ouder zijnde wist,dat er ergens een hond los loopt.Een ongeluk is zo gebeurd :19:
Afbeelding
Carola Sabic
Vaste gebruiker

eefje_ates schreef:
Carola Sabic schreef:

Zeker aangifte doen !
Nou,ik vind het toch wel link :19: Een hond hoort niet los te lopen,ik zou er tenminste niet gerust op zijn,als ik,als ouder zijnde wist,dat er ergens een hond los loopt.Een ongeluk is zo gebeurd :19:
Dat een ongeluk zo gebeurd is ben ik helemaal met je eens !
Laat dat duidelijk zijn !

Maar er zijn ook honden aan de lijn die dan een gevaar vormen...vooral met langsrennende kinderen... :roll:

En ik vind honden en kinderen gewoon al link...een dier reageert nu eenmaal op een heel ander nivo als een kind...

Mijn hond (die ik altijd aan de lijn hou) is een vechtersbaas...mocht hij losbreken door de 1 of andere reden...dan zal hij nooit kinderen aanvallen...ziet hij echter andere honden...dan vrees ik het ergste...
Groetjes, Carola
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Carola Sabic schreef:
eefje_ates schreef:
Carola Sabic schreef:

Zeker aangifte doen !
Dat een ongeluk zo gebeurd is ben ik helemaal met je eens !
Laat dat duidelijk zijn !

Maar er zijn ook honden aan de lijn die dan een gevaar vormen...vooral met langsrennende kinderen... :roll:

En ik vind honden en kinderen gewoon al link...een dier reageert nu eenmaal op een heel ander nivo als een kind...

Mijn hond (die ik altijd aan de lijn hou) is een vechtersbaas...mocht hij losbreken door de 1 of andere reden...dan zal hij nooit kinderen aanvallen...ziet hij echter andere honden...dan vrees ik het ergste...
Ben is ook geen lieverdje, niet naar honden, en met kleine kinderen vertrouw ik hem ook niet buiten. maar ik ben dan inderdaad niet zo asociaal om hem gewoon los te laten lopen.

En dan houd je je hond netjes aan de lijn, krijg je zo'n hond op je dak :N: Of beter gezegd zo'n baasje.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tjonge jonge wat een bullshit.
Hond-hond agressie is iets heel anders als mens-agressie hoor.
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ja...en dan ben je gelijk weer kilometers terug in je opvoeding...balen is dat hè !

Nu loopt Ben buiten weer te zoeken of die die nare DH ziet zodra hij de deur uitkomt... :roll:

Pootje gaat goed ?
Groetjes, Carola
Carola Sabic
Vaste gebruiker

estelle schreef:
Dat is jouw mening en zelf denk ik er ook zo over dat het een heel andere verhouding is...maar...daarom hoef je het nog niet bullshit te noemen...het is gewoon een andere mening dan die van jou of mij ! :19:
Groetjes, Carola
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Een hond-agressieve hond is absoluut niet per definitie een mens-agressieve hond!
Neemt niet weg dat de DH in kwestie gewoon aangelijnd hoort te zijn.
Daarbij hoort geen enkele hond alleen te zijn met welk kind dan ook, maar dat is een heel andere discussie.
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ga lekker aangifte doen.
daar gaat deze samenleving volgens mij kapot aan.

Mijn zoon kwam thuis met een onsportieve opgelopen blessure van zijn training. Werd door de trainers met de jongens direkt aangepakt en opgelost.Wel kut voor mijn kind, want die kon 3 weken niet sporten.
Kom ik bij de huisarts, voor die blessure, vond die dat we aangifte moesten gaan doen.
Kom op zeg. Het was al opgelost en uitgesproken.
Mijn neef, 15 jaar, had ruzie met een andere puber.
Die andere puber gaf een duw, en neef gaf een klap op de neus.

Hoppa, aangifte doen van mishandeling, want andere puber had een bloedneus.
De bloedneus moest met mama naar het bureau, en neef kreeg een taakstraf.

Ik word echt horendol van de intolerantie hier.
dat crimineel bestempelen van kinderen maar ook honden, dat is echt van deze tijd.

zeg gewoon je ding, en ontwijk de hond die het betreft. En altijd maar aangifte doen, om een scheet en een donderslag.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Sodejuh wat l*l :boos:
Heeft hij niet gevraagd of Ben iets had.
Zou zeker aangifte gaan doen, tis toch niet normaal meer.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon aangifte doen, ik heb het toen ook gedaan, met een bordecollie die hier aldoor losliep en honden aanviel :19: .
ze hebben het heel serieus genomen, en zijn er ook langs geweest, ik heb er daarna nooit geen last meer van gehad :wink: .
(moet wel eerlijk zeggen dat ik het heel lullig van mezelf vond, om het te doen :N: , moest er ook al mijn moed voor verzamelen)
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Daan schreef:ga lekker aangifte doen.

Mijn zoon kwam thuis met een onsportieve opgelopen blessure van zijn training. Werd door de trainers met de jongens direkt aangepakt en opgelost.Wel kut voor mijn kind, want die kon 3 weken niet sporten.
Kom ik bij de huisarts, voor die blessure, vond die dat we aangifte moesten gaan doen.

dat crimineel bestempelen van kinderen maar ook honden, dat is echt van deze tijd.

zeg gewoon je ding, en ontwijk de hond die het betreft. En altijd maar aangifte doen, om een scheet en een donderslag.
Zo, dat weten we dan ook weer !

:roll:
Groetjes, Carola
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Carola Sabic schreef:

Ik vind dit zeker niet zo maar een aangifte :boos:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Lekker makkelijk om het op intolerantie te gooien! Hond-hond agressie is niet erg.:evil: Há, mijn reet! :pffff: Een loslopende hond die een aangelijnde soortgenoot aanvalt, vind ik toch wel even iets anders. Nu was het 'maar' een klein gaatje en een gekneusde poot, maar straks richt die hond misschien blijvend letsel aan dat veel erger is of in het ergste geval; grijpt een klein hondje dat het niet overleefd. Was er toen mar iemand geweest die eerder aangifte had gedaan, dan was de baas misschien wel eerder met zijn neus op de feiten geduwd. En was erger voorkomen... :boos:
Elsie
Actief

Re: Maandag aanklacht indienen

Ongelezen bericht door Elsie »

Aimee schreef:Ze zullen verder nu wel niks doen met zo'n aanklacht, maar het zal me niet verbazen als de hond al meerdere klachten op zijn naam heeft staan. Ik hoop dat ze een aanlijn- en muilkorf plicht krijgen, die hond kan er in principe natuurlijk ook niks aan doen dat hij zulke asociale eigenaren heeft, die hem ook aan de lijn niet kunnen houden :roll:

gr Aimée

Zou wel degelijk een aanklacht indienen, er is nl. best een kans dat er al meer klachten zijn binnengekomen. In dat geval wordt er misschien toch wel een keer actie ondernomen.
Afbeelding
"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben het met Daan eens en zou ook geen aangifte doen. :wink: Shit happens en zeker met honden. Er is geen enorme schade aangericht en eigenlijk was de enige kwestie dat die hond los liep. Ben wilde toch ook vechten? :19: Ik neem aan dat die hond geen spoor van vernielde honden achter zich laat maar gewoon in is gegaan op de wederzijdse uitdaging van Ben. De schade is minimaal dus zo'n gevecht is het nu ook weer niet geweest.

Rot, maar zeg gewoon tegen die mensen dat je het niet erg handig vind en dat je geen zin hebt in problemen tussen de honden :ok:

Ik ben ook lichtelijk allergisch voor aangiftes. Toen in Amsterdam elke dag een mechelaar los in de straat liep die andere honden pakte waardoor ik wel eens binnen opgesloten zat met de honden heb ik nog steeds geen aangifte gedaan. Hier lopen ook honden van de overburen die altijd alleen loslopen. Ze laten onze honden tot nu toe met rust maar er wordt zo nu en dan wel eens gevochten. Toch doe ik geen aangifte daarvan. Ik vertrouw de politie niet en ik heb ook helemaal geen zin om het via de politie op te lossen als ik zelf nog niet eens echt geprobeerd heb het met die mensen zelf op een goede manier te bespreken en op te lossen. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Carola Sabic schreef:
estelle schreef:
Dat is jouw mening en zelf denk ik er ook zo over dat het een heel andere verhouding is...maar...daarom hoef je het nog niet bullshit te noemen...het is gewoon een andere mening dan die van jou of mij ! :19:
sorry hoor maar dat noem ik geen mening maar gewoon pure onzin.
S@ndr@
Zeer actief

ik heb het ook niet van harte gedaan, maar het heeft wel geholpen :wink:

maar waarom zou je last moeten hebben van een ander die vindt dat zijn hond zichzelf wel kan uitlaten :boos: ?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

S@ndr@ schreef:ik heb het ook niet van harte gedaan, maar het heeft wel geholpen :wink:

maar waarom zou je last moeten hebben van een ander die vindt dat zijn hond zichzelf wel kan uitlaten :boos: ?
Dat zou niet zo moeten zijn inderdaad. Maar als ik er dan echt zo'n last van had dan was dat pas na enkele incidenten of evt echte schade. Dan zou er een gesprek komen tussen mijzelf en de andere eigenaar en pas als dat zinloos of heel erg vervelend liep zou ik zeggen dat me niks anders rest dan aangifte. Die zou ik pas doen als het daarna weer gebeurde en weer redelijk ernstig was. Die mensen kunnen ook gewoon de DA betalen en dan stopt het meestal vanzelf wel :wink:
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik zal niet snel aangifte doen, maar ik dit geval zou ik het zeker wel doen!

Jij hebt je hond aangelijnd en die andere mensen hebben hun hond loslopen. Zij moeten hun hond bij zich houden en als hun hond dan nog naar jou toe komt moeten de baasjes hem terughalen... lijkt me niets meer dan logisch.

Als 'beertje' toevallig (perongeluk) een keer los zou lopen zou ik er geen probleem van maken, kan gebeuren... maar als hij daar altijd los loopt (en ook in jullie tuin) moet er gewoon een keer wat aan gedaan worden!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Carola Sabic schreef:

Ik moet zeggen dat ik Daan wel gelijk geeft, waarom niet gewoon naar die mensen toegaan om even uit te leggen dat je het niet zo op prijs stelt en of ze er aub rekening mee willen houden in de toekomst :roll:
S@ndr@
Zeer actief

soms kan het niet, In mijn geval was de hond van de plaatselijke buurtjunk :N: , dat praat niet zo lekker.
Misschien als ik een fles sterke drank had meegenomen en wat spul om te roken :19:
en soms helpt het gewoon niet.

of vinden mensen dat het maar moet kunnen :19:
Er loopt hier in de buurt ook een hond los gaat al 12 jaar goed, correctie van af een half jaartje terug gaat het nu af en toe ook fout.
de hond wordt dement en doof :19: , maar ze laten haar evengoed gewoon gaan :roll:

als je zegt dat het niet goed gaat, dan houden ze haar 2 dagen bij huis en dan is het weer over :roll: het helpt gewoon niet dan.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hop en bravo, daan!

heeft neef nu een strafbladje wegens een bloedneus of is het nog niet zo erg gesteld?

ik zou vooralsnog de plisie niet inschakelen, hoor, aimee. dat staat zo klikkerig. alsof je als een kleuter bij je moeder verhaal komt doen, in plaats van het zelf eerst op poogt te lossen.
tekaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden

Ongelezen bericht door tekaya »

Hoe meer aangiftes, des te eerder kunnen ze optreden tegen diegene, maar er moeten er voldoende zijn.

Praten helpt bij sommige niet meer. Het MAG gewoon niet meer in de bebouwde kom je hond los laten, buiten de aangewezen velden.

Even googelen en zie daar staat het zwart op wit. We leven nu echt in een tijd "Wie niet horen wilt moet voelen" Op enkele uitzonderingen na.
Al schijnt de zon niet, laat hem zelf dan schijnen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”