Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat moet je hier nu van denken?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

wat moet je hier nu van denken?

Ongelezen bericht door Eefje83 »

gisterenochtend loop ik lekker met de hondjes op strand,harley los en Demi aangelijnd als er andere honden in de buurt waren.
Op een gegeven moment komt er een man met 2 rottie's aanlopen,reu en teef.
Nou reu liep keurig naast die man en teefje wilde even kennismaken met Harley,prima,harley is gek van rottieteefjes dus gaan ze lekker hun gang maar.
Man roept teefje ook niet bij zich dus zal wel goed gaan .
En dat ging het ook.
Maar die man liep stevig door en bleef mij maar een klein beetje voor,waardoor demi niet los kon,dus ingehouden waardoor de afstand groter werd.
Demi losgelaten maar goed Rottie's bleven omkijken,iedere keer dat die man het doorhad,gilden de beesten het uit,terwijl niemand ze aanraakte.
Ik met mijn duffe hoofd nog kijken of de beesten soms mank liepen ofzo,dat het daarvan kwam.
Ik snapte er helemaal niets van,en het vervelende was,ook beide honden deden het tegelijk,telkens als hij riep dat ze bij hem moesten komen gilden ze het uit.
En toen ging het ineens dagen,ze hadden beiden een tt om,en als de 1 misschien wel een korrektie verdiende,dan kreeg de ander die automatisch ook :jank:
na 10 minuten achter de man gelopen te hebben en diverse gillen gehoord te hebben en hem een paar klappen zien geven,2rottie's die met de staart tussen de poten liepen en echt in de war leken,ben ik maar omgedraaid,ik kon het niet meer aanzien.
Een wandeling hoort toch leuk te zijn voor de beestjes,lekker rennen en vliegen,zonder steeds bang te zijn voor een opdonder?????????
En hoe zit dat met de afstelling van die tt,doet het daadwerkelijk zo'n zeer dat een hond ervan gaat gillen,is het dan niet gewoon dierenmishandeling?
Ik ben er gisteren echt behoorlijk van in de war geweest,zulke leuke honden,totaal geen kwaad in de zin(zover ik dat kan zien) en dan zo
straffen steeds,en alleen omdat ze opzij of achterom keken........vond het erg extreem moet ik zeggen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

wat een idioot zeg ze zouden die band bij hem om moeten doen, op de hoogste stand uiteraard
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Jeannettebo schreef:wat een idioot zeg ze zouden die band bij hem om moeten doen, op de hoogste stand uiteraard
dat zeiden anderen gisteren ookal,die werden ook hels toen ik het vertelde.
ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij,eerlijk gezegd.
het is ook voor het eerst dat ik een rottweiler met zijn staart tussen de poten heb gezien,vond het heel zielig maar heb dan ook weer niet het lef om wat te zeggen of vragen.....arme honden.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Dit lijkt mij ook niet de juiste methode om dit "hulpmiddel" te gebruiken. Het is geen afstandsbediening! :evil:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

corason del perro schreef:Dit lijkt mij ook niet de juiste methode om dit "hulpmiddel" te gebruiken. Het is geen afstandsbediening! :evil:
sommigen schijnen te denken van wel :roll:
Elsie
Actief

Ongelezen bericht door Elsie »

In 1 woord "WALGELIJK"
Afbeelding
"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Om te kotsen dit :19:
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Wat is dat voor ding dan?
Iets met stroom neem ik aan?

Echt belachelijk.....alleen maar omdat ze omkeken..
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Achterlijk gedoe, laat hij hem zelf om doen!

Ben echt niet tegen de TT, mits goed, onder begeleiding gebruikt. En niet zomaar omdat je geen zin hebt om je hond op te voeden, aan te lijnen, normaal ermee te doen.

Arme honden...
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Re: wat moet je hier nu van denken?

Ongelezen bericht door laura23 »

eefje+huig schreef: na 10 minuten achter de man gelopen te hebben en diverse gillen gehoord te hebben en hem een paar klappen zien geven,2rottie's die met de staart tussen de poten liepen en echt in de war leken,ben ik maar omgedraaid,ik kon het niet meer aanzien.
Een wandeling hoort toch leuk te zijn voor de beestjes,lekker rennen en vliegen,zonder steeds bang te zijn voor een opdonder?????????
En hoe zit dat met de afstelling van die tt,doet het daadwerkelijk zo'n zeer dat een hond ervan gaat gillen,is het dan niet gewoon dierenmishandeling?
Ik ben er gisteren echt behoorlijk van in de war geweest,zulke leuke honden,totaal geen kwaad in de zin(zover ik dat kan zien) en dan zo
straffen steeds,en alleen omdat ze opzij of achterom keken........vond het erg extreem moet ik zeggen.
dit gebruik van een tt is echt absurd! zo iemand moeten ze oppakken en de tt bij hem omdoen.

ip is het zo dat je een tt af kunt stellen op verschillende sterktes varierend van 0 tot 100. in dit geval kan ik mij voorstellen dat de tt op 100 heeft gestaan, zo niet dan jankt een hond niet zomaar.

( nou kom maar op :N: )
ik gebruik tijdens jachtdagen voor q ook een tt, ga niet verder dan 40, meer is niet nodig. daarvan schud hij alleen zijn kop. ik heb hem nog nooit horen gillen bij gebruik en wil dat ook niet horen!
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:boos: :boos: :boos: wat een eikel :jank:
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Daarom ben ik dus tegen dat rot ding....
Het kan een prima hulp middel zijn .. maar als ie gewoon vrij te koop is
zonder fatsoenlijke uitleg of laat staan cursus kan elke idioot hem kopen en gebruiken :boos:
Afbeelding
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

hahah stuur hem de volgende keereven deze kant op dan zal ik hem laten voelen wat 220volt is \die kl*****k
ik had me echt niet stil gehouden
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

je weet toch niet hun geschiedenis?

Misschien waren deze honden wel heel erg vervelend tegen andere honden, en moest hij ze wat gaan opvoeden met andere honden.?

Ik weet niet wat een tt is, maar waarschijnlijk een elektrische schok krijgen ze?
Wat vreemd dat die ene, die niet aangelijnd was, ook zo moest gillen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat krijg je dus als je een stroomapparaat gewoon in een dierenzaak kunt kopen zonder enige uitleg :roll:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wat een idioot! Ik kan maar niet begrijpen dat mensen dit soort halsbanden gebruiken en ben er dan ook zwaar tegen dat deze dingen zowat overal verkrijgbaar zijn. :eek: Ik denk dat je een hond ook op een andere manier op kunt voeden. Je geeft je kindtoch ook geen stroomschok als ie iets doet wat niet mag?! :evil:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wat een e*kel, zo help je een hond de vernieling in. Blijkbaar heeft hij zijn honden als verlenging van een lichaamsdeel gekocht en kan hij ze dus niet aan. Dus "corrigeert" hij dan maar op deze manier. Is in mijn ogen dierenmishandeling en ik zal hem zoiets laten weten ook. :boos:
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

kan iemand mij uitleggen wat een tt is?
Ik denk dat ik het ongeveer weet door het verhaal maar ik vind het in elk geval al afschuwelijk
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Bizar :devil:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Inge O schreef:
Properi schreef:kan iemand mij uitleggen wat een tt is?
Ik denk dat ik het ongeveer weet door het verhaal maar ik vind het in elk geval al afschuwelijk
een teletac = electronische halsband die op afstand electrische prikkels kan toedienen :wink: .
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36687 :pffff: :wink:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Pak-de-bal schreef:je weet toch niet hun geschiedenis?

Misschien waren deze honden wel heel erg vervelend tegen andere honden, en moest hij ze wat gaan opvoeden met andere honden.?

.
Misschien wel vervelend tegen andere honden?
Dan laat je je hond toch niet zomaar loslopen zonder dat je ermee aan het trainen bent? :19:
Nee die meneer heeft geen zin om te trainen .. die koopt een elektrische afstandsbediening voor 100,- .. lekker makkelijk :devil:
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Wat een rotschoft zeg, bah om zo je honden te leren luisteren, gewoon walgelijk
Eefje83
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:je weet toch niet hun geschiedenis?

Ik weet niet wat een tt is, maar waarschijnlijk een elektrische schok krijgen ze?
Wat vreemd dat die ene, die niet aangelijnd was, ook zo moest gillen.
je hebt niet goed gelezen.
zijn honden liepen los en deden niks,mijn reu heeft gewoon kennisgemaakt met ze en toen werden er zelfs spelbuigingen gemaakt en gewoon ontspannen genuffelt,niks aan de hand dus.
mijn teef was de enige die aangelijnd liep want die is niet zo goed in kontakt maken en dan ben ik bang dat dat door andere honden verkeerd begrepen word en de boel escaleert.

hij heeft nog 2 rottie's,en doet er ontzettend veel mee maar dit viel me toch wel behoorlijk tegen.
En als ik het lef ervoor had gehad had ik wat gezegd maar ik ben niet zo adrem en ook had ik het pas door toen ie al een eind voor me liep.......als ik hem nog eens tegen kom ga ik het wel vragen,waarom hij dit zo doet als dat hij doet.
Ik ben ook niet tegen de tt of prikband of andere hulpmiddelen maar dan moet er wel met beleid mee omgegaan worden en dat was hier in mijn ogen zeker niet het geval..
Properi
Zeer actief

Inge O schreef:
Properi schreef:kan iemand mij uitleggen wat een tt is?
een teletac = electronische halsband die op afstand electrische prikkels kan toedienen :wink: .
ik dacht al zoiets
ik vind dat je zoiets kan gebruiken als het iets doet dat ze terechtwijzen
maar dat ze het uitgillen vind ik echt wreed
Afbeelding
arjandezeeuw

Ongelezen bericht door arjandezeeuw »

Mireillevdw schreef:Wat een idioot! Ik kan maar niet begrijpen dat mensen dit soort halsbanden gebruiken en ben er dan ook zwaar tegen dat deze dingen zowat overal verkrijgbaar zijn. :eek: Ik denk dat je een hond ook op een andere manier op kunt voeden. Je geeft je kindtoch ook geen stroomschok als ie iets doet wat niet mag?! :evil:
Gebruiken of niet is een andere discussie. Onze jachthond krijgt tijdens het jagen wel een tt om. Als er een haas opgaat kun je roepen en fluiten wat je wilt, dan ziet die alleen de haas en vliegt er achteraan. Hazen steken wel eens de weg over en ik moet er niet aan denken dat onze hond dat ook doet als er net een auto aan komt. Op onze tt zit echter ook een geluidssignaal en als hij dat hoort is hij voldoende afgeleid van de haas om toch op de fluit voor te komen. Hij voelt dan dus niets. Die enkele keer dat het echt nodig is, krijgt hij wel een trilling (meer is het niet) want ik heb liever een hod die even schrikt dan een platte hond.

De opmerking over 100 euri gaat niet echt op. De goedkoopste met maximaal 50 meter bereik misschien wel, maar die van ons heeft 1.600 meter bereik. Reken dan maar op dik 400 euri.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

arjandezeeuw schreef:
Mireillevdw schreef:Wat een idioot! Ik kan maar niet begrijpen dat mensen dit soort halsbanden gebruiken en ben er dan ook zwaar tegen dat deze dingen zowat overal verkrijgbaar zijn. :eek: Ik denk dat je een hond ook op een andere manier op kunt voeden. Je geeft je kindtoch ook geen stroomschok als ie iets doet wat niet mag?! :evil:
Gebruiken of niet is een andere discussie. Onze jachthond krijgt tijdens het jagen wel een tt om. Als er een haas opgaat kun je roepen en fluiten wat je wilt, dan ziet die alleen de haas en vliegt er achteraan. Hazen steken wel eens de weg over en ik moet er niet aan denken dat onze hond dat ook doet als er net een auto aan komt. Op onze tt zit echter ook een geluidssignaal en als hij dat hoort is hij voldoende afgeleid van de haas om toch op de fluit voor te komen. Hij voelt dan dus niets. Die enkele keer dat het echt nodig is, krijgt hij wel een trilling (meer is het niet) want ik heb liever een hod die even schrikt dan een platte hond.

De opmerking over 100 euri gaat niet echt op. De goedkoopste met maximaal 50 meter bereik misschien wel, maar die van ons heeft 1.600 meter bereik. Reken dan maar op dik 400 euri.
Ja ok, op die manier kan ik wel begrijpen dat je zo'n band gebruikt. Maar dat is dan ook wel op een heel andere manier als waar die man mee bezig is. Ik begrijp dat je deze band verder niet gebruikt en dat lijkt mij ook niet nodig. Als een jachthond ergens achteraan gaat is zo'n hond blind en doof voor omgeving, dus dan is het een goede oplossing, mits juist gebruikt.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Properi
Zeer actief

Mireillevdw schreef:
arjandezeeuw schreef:

Ja ok, op die manier kan ik wel begrijpen dat je zo'n band gebruikt. Maar dat is dan ook wel op een heel andere manier als waar die man mee bezig is. Ik begrijp dat je deze band verder niet gebruikt en dat lijkt mij ook niet nodig. Als een jachthond ergens achteraan gaat is zo'n hond blind en doof voor omgeving, dus dan is het een goede oplossing, mits juist gebruikt.
als je het gebruikt om een geluidsignaal te sturen omdat hij niets zou hebben is dat volledig ok en net goed

maar als je het gebruikt om ze een lichte correctie te geven waarbij ze het uitgillen is dat helemaal anders

ik vind het gewoon gruwelijk dat hij het die beestjes aandoet en dat hij zich daar niet schuldig bij voelt is helemaal gek
Afbeelding
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

Properi schreef: maar als je het gebruikt om ze een lichte correctie te geven waarbij ze het uitgillen is dat helemaal anders
als je een lichte correctie geeft dan gillen ze het echt niet uit hoor!

als je een hond hoort gillen dan heeft ie een flinke opdonder gehad hoor.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Properi
Zeer actief

laura23 schreef:
Properi schreef: maar als je het gebruikt om ze een lichte correctie te geven waarbij ze het uitgillen is dat helemaal anders
als je een lichte correctie geeft dan gillen ze het echt niet uit hoor!

als je een hond hoort gillen dan heeft ie een flinke opdonder gehad hoor.

gr laura
ik bedoelde dat ze van de mam dicht bij hem moest komen en dat ik dat een lichte correctie vindt
en dat ik het daarom eng vind dat ze het uitgillen omdat hij zon grote shock krijgt
Afbeelding
arjandezeeuw

Ongelezen bericht door arjandezeeuw »

Properi schreef:
Mireillevdw schreef:
arjandezeeuw schreef:

als je het gebruikt om een geluidsignaal te sturen omdat hij niets zou hebben is dat volledig ok en net goed

maar als je het gebruikt om ze een lichte correctie te geven waarbij ze het uitgillen is dat helemaal anders

ik vind het gewoon gruwelijk dat hij het die beestjes aandoet en dat hij zich daar niet schuldig bij voelt is helemaal gek
Ik ben het helemaal met jullie eens. Uit ervaring (heb de tt die ik heb bij mezelf uitgeprobeerd) weet ik dat je van de laagste standen niet gilt, het voelt meer als een tinteling. Die "held" waar jullie het over hebben moet wel de hoogste stand gebruiken en die is wel onaangenaam. Zelf kan ik de tt nog wel (in de hand) vasthouden op de hoogste stand, maar bij een hond zit de ontvanger tegen zijn nek en dan kan ik begrijpen dat ze het uitgillen. Ik heb de tt ook niet gewoon in de winkel gekocht maar bij een erkende hondentrainer waar ik ook een cursus heb gevolgd in omgang met de tt. Als je doelstelling en instelling de trainer niet bevalt krijg je geen tt mee bij hem :neenee:

Als iemand zijn dieren mishandelt weet ik nog wel een ander plekje waar hij de tt bij zichzelf mag uitproberen...... :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”