Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reuen en Teven..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Rami schreef:
Ehm... ik denk niet dat je zo maar gedrag, inborst en aanleg van wijfjesmensen kunt vergelijken met wijfjeshondachtigen, eigenlijk. :mrgreen:
Ik vertel eerst over mijn bevindingen met paarden, vervolgens over honden, en vervolgens een onderzoek bij mensen. Mensen zijn namelijk ook dieren.
So what? De TS geeft zelf ook haar bevindingen met andere dieren aan en die met honden. Kijk maar:
Innuendo schreef:
Nou is mijn ervaring met zowel honden als katten, als ratten als paarden dat de mannen (zeker bij paarden en katten gecastreerd) vaak veel liever, zachter en makkelijker zijn.
Vrouwtjes zijn vaak wat pinniger, soms wat nurks en bitchy.
Overigens vind ik honden zelden pinnig. Of het nou teefjes of reutjes zijn. Ik vind honden vooral lief. Allemaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

iones schreef:
Rami schreef:
Ehm... ik denk niet dat je zo maar gedrag, inborst en aanleg van wijfjesmensen kunt vergelijken met wijfjeshondachtigen, eigenlijk. :mrgreen:
Ik vertel eerst over mijn bevindingen met paarden, vervolgens over honden, en vervolgens een onderzoek bij mensen. Mensen zijn namelijk ook dieren.
So what? De TS geeft zelf ook haar bevindingen met andere dieren aan en die met honden. Kijk maar:
Innuendo schreef:
Nou is mijn ervaring met zowel honden als katten, als ratten als paarden dat de mannen (zeker bij paarden en katten gecastreerd) vaak veel liever, zachter en makkelijker zijn.
Vrouwtjes zijn vaak wat pinniger, soms wat nurks en bitchy.
Mja, maar jij haalt zelf een onderzoek erbij wat over mensen gaat, toch?
Dus laat ik het anders zeggen: ik denk niet dat je gedrag, inborst en aanleg van wijfjesdieren zo maar kunt vergelijken met die van wijfjesmensen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Rami schreef: Mja, maar jij haalt zelf een onderzoek erbij wat over mensen gaat, toch?
Dus laat ik het anders zeggen: ik denk niet dat je gedrag, inborst en aanleg van wijfjesdieren zo maar kunt vergelijken met die van wijfjesmensen.
Waarom dan niet? We zijn toch allemaal dieren? We hebben heel veel overeenkomsten met andere diersoorten. Net zo goed als verschillen. Het is alleen zo dat de mens verder af is geraakt van de natuur. Maar de mens heeft nog steeds dierlijke behoeftes.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lieke schreef:
MARC_S schreef:Reuen vind ik soms wat teveel aandacht voor de wereld hebben. Overal pissen, overal ruiken en teveel op andere honden. Ik loop ook rustiger als ik met de teven loop omdat ik dan geen shit krijg er als zo'n patsertje van een reutje aan komt wandelen. :mrgreen:
Ik neem even een deel van jouw quote over, want ik ben het helemaal met je eens. Ik ben ook een echt tevenmens. Heb met Cody mijn eerste en ook gelijk mijn laatste reu in huis gehaald. Ik hou van hem maar hij ergert mij ook vaak.
En aangezien ik toch altijd lieve, aanhankelijke zachtaardige knuffels van teefjes heb gehad en nu gezegend ben met met een sjacherijnige macho reu met een verd*md kort lontje, zal ik niet gauw meer voor een reu gaan.
Overigens bij katten prefereer ik gecastreerde katers boven poezen. .
ehm... als ik hier kijk zijn de reuen altijd veel kroeliger dan mn teven (nu nog 1 teef dan)... zij is veel snauweriger, veel sneller pissed off als de heren. Als ik daarvoor zou kiezen zou ik dus een reu nemen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

iones schreef:
Rami schreef: Mja, maar jij haalt zelf een onderzoek erbij wat over mensen gaat, toch?
Waarom dan niet? We zijn toch allemaal dieren? We hebben heel veel overeenkomsten met andere diersoorten. Net zo goed als verschillen. Het is alleen zo dat de mens verder af is geraakt van de natuur. Maar de mens heeft nog steeds dierlijke behoeftes.
Zeker! Maar het gaat mij om dat ene onderzoek wat jij aanhaalt. Ik dacht dat jij het zo bedoelde: zie, vrouwen zijn vriendelijker en zorgzamer en mannen zijn wantrouwend, dus dan zullen teven (of andere wijfjesdieren) ook wel vriendelijker en zorgzamer zijn en mannetjesdieren wantrouwend. :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Rami schreef: Zeker! Maar het gaat mij om dat ene onderzoek wat jij aanhaalt. Ik dacht dat jij het zo bedoelde: zie, vrouwen zijn vriendelijker en zorgzamer en mannen zijn wantrouwend, dus dan zullen teven (of andere wijfjesdieren) ook wel vriendelijker en zorgzamer zijn en mannetjesdieren wantrouwend. :wink:
Op die fiets.
Mijn bevindingen met vrouwen (en dat is iets anders dan het onderzoek) is dat ook bij mensen vrouwen sneller beledigd zijn of sneller gepikeerd. Over het algemeen gesproken natuurlijk. Mannen kunnen vaak beter tegen kritiek, vrouwen kunnen kritiek niet los zien van hun hele persoon en voelen zich gelijk aangevallen.
Dus ik zie eerder een overeenkomst.

Verder zie ik wel eens vooroordelen. Meisjes zouden kattiger zijn dan jongens. In feite is dit niet zo. LEt maar eens goed op. Meisjes doen vaak dezelfde dingen als jongens; dezelfde onhebbelijkkheden. Als hij dat heeft, dan wil ik het ook! Grenzen verleggen bij alles. Alleen heet het bij meisjes "kattig". JOngens zouden ook liever zijn. MAar als je ouders vraagt van meisjes en jongens, dan zeggen ze vaak dat dit helemaal neit waar is. Dat ze dochters hebben die óók heel lief zijn, en diens vriendinnetjes ook.

MOgelijk heersen bepaalde vooroordelen ook bij dieren.
Laatst gewijzigd door iones op 03 apr 2008 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”