Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reuen en Teven..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Reuen en Teven..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Ik heb natuurlijk voor mijn zus die advertentie gezet en van de 10 reacties was er maar 1 die vroeg of het reutje er nog was, de andere wilde allemaal een teef.

Nou is mijn ervaring met zowel honden als katten, als ratten als paarden dat de mannen (zeker bij paarden en katten gecastreerd) vaak veel liever, zachter en makkelijker zijn.
Vrouwtjes zijn vaak wat pinniger, soms wat nurks en bitchy.

(vandaar ook dat de mannen in dit huishouden oververtegenwoordigt zijn. Ik heb, 4 katers, 2 reuen en maar 2 poezen)

Is dit alleen mijn ervaring? En zo niet, waarom zijn teefjes dan zo populair?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

bij mij is alles vrouwelijk drie poezen en 2 teefjes zijn allemaal lief net als al de reutjes die ik altijd heb gehad ongecastreerd :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb eigenlijk ook altijd alleen maar katers en reuen, en rammelaars :mrgreen: .

Maar de volgengde hond wordt een dame :roll: (denk ik :denken: )
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Het valt mij ook al een tijdje op dat bij de Franse bulldog de reutjes in de nesten die worden aangeboden overblijven. Misschien dat op dit moment teven meer in trek zijn en dat het van voorbijgaande aard is? Of misschien is het toch zo dat mensen willen vermijden dat ze tijdens het wandelen problemen met andere reuen krijgen, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat heel veel mensen juist bewust een reu willen. Zelf ben ik echt een tevenmens, hoewel ik bij andere diersoorten juist vaak liever een mannelijk exemplaar heb.
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Ik ga ook bij nagenoeg elke diersoort voor de mannelijke variant. Ook als het om mensen gaat ga ik liever om met mannen dan met vrouwen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

reu

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik wilde voor een hond ook liever een teefje omdat mij verteld is dat die liever zijn en wat meer naar mensen gericht. Een reu gaat meer op pad?

Maar katers en ruinen zijn wel weer gemakkelijker in de omgang dan poezen en merries, gek eigenlijk als je het zo bedenkt :denken:

Ben benieuwd wat de anderen ervan denken...

doeg, Ingrid
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ik ga zelf ook liever voor de teefjes. Ik vind teefjes wat liever, ik denk dat het aan de ervaringen ligt. En het valt mij ook op dat er heel weinig teefjes aangeboden worden waar dan ook. Als ik iets leuks zie dan is het een reu. Dierenasiels...ga maar kijken staan er b.v tien honden geregistreerd is er maar 1 teefje de rest reu.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Innuendo
Zeer actief

twinkeltje schreef:bij mij is alles vrouwelijk drie poezen en 2 teefjes zijn allemaal lief net als al de reutjes die ik altijd heb gehad ongecastreerd :19:
Mijn poezen zijn ook niet minder lief :mrgreen:
Mindy is alleen een pinnekop, de baas over de honden..
Als ze haar lastig vallen kunnen ze geblaas en eventueel een krap verwachten, de heren laten zich met liefde door de kamer slepen door de honden :N: (als ik dat zou toe laten :wink: )
En mijn reuen worden ook niet gecastreerd hoor :mrgreen: (alleen bij medische noodzaak)
De katers wel, want ongecastreerde katerzeik stinkt enorm :N:
En op een nestje zit ik niet te wachten :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa is hier inderdaad feller en eigenwijzer dan Ben, alhoewel ook hij zo zijn grappen heeft. Ben is wel een echte knuffelbeer, dat is Osa niet, die houd niet zo van het stevige vastpakken etc. maar kan nou niet echt zeggen of dat echt komt omdat Osa een teef is en Ben een reu, of gewoon hoe ze zijn. De volgende hond zou een teef (moeten) worden.

gr Aimée
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik moet eerlijk zeggen dat teven mij niet aan staan. Voor mezelf dus ook niet snel een teef. Merk het hier bij de honden ook. Bo (teef dus) vind ik gewoon niets aan qua karakter. Ze slijmt, is achterbaks/geniepig en rotvervelend aanhankelijk. Naar vreemden toe heel aanhankelijk en toch wat terughoudend maar zodra ze de neiging hebben haar te aaien dan snauwt ze iedereen weg. Vervolgens gaat ze weer lekker om aandacht vragen. Ik hou haar dus ook weg bij vreemden op straat want dit gedrag kan gewoon niet! Op het terrein blaft ze iedereen aan en als ze erop zijn dan gaat ze wat anders doen en zijn ze niet meer interessant voor haar.
Innuendo
Zeer actief

Zenda schreef:Ik ga zelf ook liever voor de teefjes. Ik vind teefjes wat liever, ik denk dat het aan de ervaringen ligt. En het valt mij ook op dat er heel weinig teefjes aangeboden worden waar dan ook. Als ik iets leuks zie dan is het een reu. Dierenasiels...ga maar kijken staan er b.v tien honden geregistreerd is er maar 1 teefje de rest reu.
Dan mag mijn zus blij zijn met haar 3 teefjes en maar 1 reu in het nest :idea:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb meer met de vrouwelijke dieren, grote favoriet bij de paarden was een merrie, heb ook een aantal ruinen gereden (en 1 keer een hengst) maar dat was het gewoon niet voor mij... Nu dus ook een teefje, maar er komt een reutje bij, aangezien een teefje bij Jamey plaatsen mij niet zo verstandig lijkt :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Innuendo
Zeer actief

boxersien schreef:. Ze slijmt, is achterbaks/geniepig en rotvervelend aanhankelijk. .
Net een vrouwelijk mens :smile:
Sommige dan :mrgreen:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Mij maakt het niet zo veel uit :mrgreen: Ik vind beiden wel wat hebben nl. Als het met een hond klikt/of ik een herplaatser zoek,kijk ik daar helemaal niet naar. Alhoewel,ik nu eerder voor een teef zou gaan,maar dat omdat ik nu al een reu heb.
Afbeelding
Maria67
Actief

Ongelezen bericht door Maria67 »

Mijn voorkeur gaat dan toch ook uit naar een teefje. Ik vind ze liever en aanhankelijker (uitgezonderd onze Pebbles, een reutje met als enige opdracht in zijn leven: knuffelen en lief zijn :pffff: ).
Een groot nadeel van reuen vind ik dat ze bij zowat ieder grasprietje hun geur achter willen laten. Dit is natuurlijk wel enigzins af te leren maar toch....
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Alhoewel ik 2 dames heb waar ik stapelgek op ben natuurlijk :pffff: ben ik uiteindelijk toch wel meer een reuenmens.
Ik heb het idee dat die over het algemeen toch wat minder gecompliceerd zijn.
Teven zijn nog wel eens kribbig en sacherijnig.
En ook dat gekissebis :blah:

Als ik maar 1 hond kan hebben zou het zeker weten een reu zijn.
Maar gelukkig heb ik er meer :mrgreen: en dan vind ik reu/teef toch ook wel weer een hele leuke combinatie.

Ze hebben allemaal hun eigen charme.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind het hebben van zowel een reu als teef leuk. Ik zie ook duidelijk verschillen. En die verschillen maken het hebben van honden nou juist zo aangenaam. Ik kan me echt verbazen over hoe Bill dingen benaderd of oplost en de manier waarop teefje Silka 'te werk' gaat.
Maar net als Suuz hierboven mij, denk ik dat ik - als ik maar een hond zou hebben - het toch een reu zou zijn. Dat kleine hartje in een stoer hondenlijf spreekt me toch wel erg aan... :wink:
Laatst gewijzigd door Rami op 02 apr 2008 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat honden betreft heb ik alleen maar teven gehad tot nu toe. Dat bevalt me eigenlijk prima, hoewel het me ooit wel eens leuk lijkt om een reu te hebben, en ermee te showen. Reuen tonen over het algemeen toch een stuk imposanter vind ik.

Maar bij de paarden heb ik duidelijk voorkeur voor ruinen (gecastreerde hengsten dus :wink: ). Ik heb wel merries gehad maar dat ging in combinatie met mijn karakter gewoon niet goed. Merries zijn veel onvoorspelbaarder en kwalijknemender dan ruinen is mijn ervaring, en aangezien ik zelf ook niet de gemakkelijkste ben, heb ik liever een ruin, vanwege het meer gelijkmatige humeur en gematigder karakter.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Mannelijke versies hebben mijn voorkeur. De katten zijn mannelijk (geweest) de ratten zijn mannelijk en de pup wordt mannelijk.
Vind ze gewoon wat relaxeder en minder achterbaks.....
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier alleen mannen, zowel twee-als vierbenig :wink:
Ik vind een reu mooier, rastypischer en ik kan me ook niet voorstellen dat teefjes nòg liever kunnen zijn dan onze honden en onze kater.
Toch wordt eindelijk, na al die jaren, de volgende een teefje, gewoon omdat ik dat macho gedoe met andere reuen beu ben.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Innuendo schreef:
Zenda schreef:Ik ga zelf ook liever voor de teefjes. Ik vind teefjes wat liever, ik denk dat het aan de ervaringen ligt. En het valt mij ook op dat er heel weinig teefjes aangeboden worden waar dan ook. Als ik iets leuks zie dan is het een reu. Dierenasiels...ga maar kijken staan er b.v tien honden geregistreerd is er maar 1 teefje de rest reu.
Dan mag mijn zus blij zijn met haar 3 teefjes en maar 1 reu in het nest :idea:
bij de mechelaars is er meer vraag naar reuen dan naar teven heb ik de ervaring... :wink:
Ik heb zelf ook meer met reuen dan met teven. Mn eerste hondje waar ik echt mee ging trainen was een teef, maar daarna alleen maar reuen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Bij katten maakt het me niks uit. Qua karakter reuen of teven ook niet, meer de rassen. Maar ik vind veel mooier om te zien wat bruter, imposanter
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Reuen en Teven..

Ongelezen bericht door Emma »

paarden (hengsten) zijn vaak gecastreerd,ruin. een hengst is meestal wel wat zelfstandiger en moet je meer tijd in steken om hem onder controle te houden tot na pubertijd, 7 jaar. ik denk dat veel mensen een teefje willen omdat zij bijna altijd wel makkelijker zijn met andere honden. reuen markeren meer, vechten sneller en proberen sneller de rangorde in huis te bepalen. denk ik, zoveel honden heb ik niet gehad om dat uitgebreid te weten hoor. en met teefjes kun je nog fokken. maar ik denk niet dat veel mensen daarom een teefje nemen. ik denk omdat ze wat makkelijker in de omgang zijn over het algemeen.
Innuendo schreef:Ik heb natuurlijk voor mijn zus die advertentie gezet en van de 10 reacties was er maar 1 die vroeg of het reutje er nog was, de andere wilde allemaal een teef.

Nou is mijn ervaring met zowel honden als katten, als ratten als paarden dat de mannen (zeker bij paarden en katten gecastreerd) vaak veel liever, zachter en makkelijker zijn.
Vrouwtjes zijn vaak wat pinniger, soms wat nurks en bitchy.

(vandaar ook dat de mannen in dit huishouden oververtegenwoordigt zijn. Ik heb, 4 katers, 2 reuen en maar 2 poezen)

Is dit alleen mijn ervaring? En zo niet, waarom zijn teefjes dan zo populair?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben ook een reuen/kater-mens...vind ze gewoon rustiger en aanhankelijker. Evenwichtiger zou ik zelfs zeggen. Vroeger thuis hadden we altijd teefjes, die waren bij lange na niet altijd gelijk van humeur. Toeval of niet...de reuen/katers blijven hier favoriet :).
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Misschien zijn teefjes populairder omdat mensen er toch mee willen fokken?
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik heb alleen reuen gehad (herplaatsers) waarbij ik niet bewust naar een reu of teef heb gezocht.
Ik had een (klop)hengst, na zijn overlijden wilde ik weer een nieuw paard. Een die totaal niet leek op mijn ouwe maatje.
Van een stoere mannelijke schimmel, heb ik nu een donkerbuine merrie.
Geweldig beest, maar een volgend paard is geen merrie meer.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Over het algemeen plaatsen teven makkelijker. Je ziet het ook bij de stichting waar ik vrijwiligster voor ben. Teven zijn sneller geplaatst als reuen. Mensen die meerdere honden hebben, hebben vaak 1 reu en meerdere teven. Dat gaat praktisch altijd goed.

Ik merk het hier in huis al, Ollie heeft niet graag een andere reu in huis. Hij accepteert het omdat ik het accepteer, maar daar blijft het bij. Hij zal er niet mee spelen en de meiden mogen er niet mee spelen...
Bij een teef in opvang is de hele groep sociaal met de nieuwe.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb beide, zeker onderling vind ik de reuen "makkelijker", de teven hebben een veel korter lontje ( iig in mijn ras) zijn wispelturiger, ook ivm de loopsheden.

maar ik kan niet zeggen of ik een reuen of teven mens ben, beide hebben zijn charme
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb dus liever een teef. Ik vind teven vaak leuker dan reuen.
Ik heb een vrij makkelijke reu en een redelijk kattige teef en toch kan ik beter tegen dat kattige dan tegen macho-gedrag.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het valt mij inderdaad ook op dat er meer teven dan reuen worden 'besproken' in nesten. Zelf heb ik meer met reuen, ik heb werkelijk geen seconde getwijfeld of ik een reu of teef zou nemen, dat stond direct vast. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik teven niet leuk vind :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”