Roelfien schreef:Voedingswaarde heeft het niet, maar daar kan je dan ook niks fout mee doen, behalve dat ze er te dik van worden op de termijn.
Het enige wat ik kan bedenken is dat als het van die gerookte buffelhuidstaafjes zijn, dat het niet zo goed is voor hun darmen. Schijnt nogal kleverige zooi te zijn.
Ik zou het met gewone runderstaafjes of pensstaafjes afwisselen, die stinkdingen. Of gewoon een stuk minder geven.
Maar waarom geef je dat eigenlijk? Ik zie het verband met in de bench moeten voor 10 minuten niet zo. Is dat om haar bezig te houden in de bench? Of om haar de bench in te lokken? Je zou ook langzaamaan kunnen afbouwen en haar niets kunnen geven, alleen een klein koekje als beloning dat ze de bench in gaat.
Want ik vind de hoeveelheid niets toevoegende voeding daarmee wel groot.

Ik geef het om haar even bezig te houden na het eten. Dat doe ik omdat ze een paar keer gebraakt heeft als ze meteen na het eten druk werd. Dan komt Dapper en dan krijgen ze samen nijd om de kvv op de vloer en dat vind ik eng. Nu blijft ze dus rustig liggen en dan spuugt ze niet.
In de banch gaan is geen enkel probleem, ze krabt aan de deur om erin te komen
Het zijn overigens geen gerookte, gewoon die lichtbruine kleine staafjes van 200 voor 5 euro ofzo.
Eten is hier gewoon een vervelend moment van de dag. Cleo gaat in de slaapkamer anders eet ze niet met Dapper in de buurt. Eva zit dus in de bench en Dapper eet in de woonkamer. Pas als ze allemaal helemaal klaar zijn en niet meer in de eetmodus zitten gaat alles weer samen. Dapper heeft gewoon baknijd en Eva weet dat want die gromt dus ook vervaarlijk vanuit de bench naar hem. Cleo mag wel gewoon bij de bench komen kijken als ze eet.
Met die staafjes haal ik dus de spanning rond eten weg voor ze weer samen gaan.
Een kong is de bench is een idee, alleen die wil Dapper ook weer heel graag hebben en dan krijg ik dat geleuter weer. Als ik hem en Cleo ook een kong geef is de kans weer groot dat Cleo met die Kong gaat lummelen en ik dus nog langer met dat eetgedoe blijf zitten. Dapper en Cleo kunnen nl wel samen ontspannen een buffelhuidje eten itt een kong die voor Dapper weer heel belangrijk wordt, ook als hij leeg is :N: