Jeda heeft geen betekenis
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heeft de naam van jullie hond....
Moderator: moderatorteam
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Beau betekend mooi
(haar naam was Punky toen ik haar kreeg maar dat vond ik niet bij haar passen)
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Daan
Nee.
Diesel vond ik al jaren een leuke naam, en toen hij er eenmaal was was hij niet de enige diesel. dat vond ik wel jammer, maar ik merk dat het wel vaak zo werkt met namen die je ergens hoort of leest.
Puck moest met een P beginnen, en die hadden we in 5 minuten gevonden.
Georgette had als stamboomletter de beginletter G, ik meende dat het al snel sjors zou worden.
Ze is Sjors voor iedereen, en ik blijf bij Georgette.
En toen kwam Frederick, zijn stamboomnaam had hij al ( Zinzan) , dus we konden vrij kiezen voor een roepnaam. Dat kan nog freek of fred worden voor de rest van het gezin, maar ik vind Frederick gewoon goed.
Geen betekenissen dus, ook niet dagen en nachten gepiekerd.
Diesel vond ik al jaren een leuke naam, en toen hij er eenmaal was was hij niet de enige diesel. dat vond ik wel jammer, maar ik merk dat het wel vaak zo werkt met namen die je ergens hoort of leest.
Puck moest met een P beginnen, en die hadden we in 5 minuten gevonden.
Georgette had als stamboomletter de beginletter G, ik meende dat het al snel sjors zou worden.
Ze is Sjors voor iedereen, en ik blijf bij Georgette.
En toen kwam Frederick, zijn stamboomnaam had hij al ( Zinzan) , dus we konden vrij kiezen voor een roepnaam. Dat kan nog freek of fred worden voor de rest van het gezin, maar ik vind Frederick gewoon goed.
Geen betekenissen dus, ook niet dagen en nachten gepiekerd.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Elmo heet Elmo omdat ie al Elmo hete, maar de vernoeming is geloof ik gedaan naar Elmo uit sesamstraat. Ik kan je vertellen, hij lijkt er niks op
Sorbonne is vernoemd naar de universiteit van Parijs. En eerlijk is eerlijk, het is ook een slim kind...
Mowan, is de zon volgens Noor in het aboriginal en Lune is de maan in het frans.
Sorbonne is vernoemd naar de universiteit van Parijs. En eerlijk is eerlijk, het is ook een slim kind...
Mowan, is de zon volgens Noor in het aboriginal en Lune is de maan in het frans.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
nance
- Erelid
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
sammy is naar zijn vader vernoemd. vonden we een leuke naam. alleen heet senior sammIE en onze junior heet sammY
lola is naar het liedje van de kings vernoemd. later kwamen we erachter dat het om een travestiet gaat maar toen lola haar naam kreeg vonden wij het gaan om een stoer wijf en dat is wat een staff moet zijn toch?
eigenlijk had ze naar dat liedje van de reklame genoemd moeten worden: whatever lola wants, lola gets
mijn volgende reu zal willem heten. naar een pupje van lola waar ik net ff een extra klik mee had. dat pupje heet nu teun maar in het nest was hij willempie...
willempie is het voorste pupje:

lola is naar het liedje van de kings vernoemd. later kwamen we erachter dat het om een travestiet gaat maar toen lola haar naam kreeg vonden wij het gaan om een stoer wijf en dat is wat een staff moet zijn toch?
eigenlijk had ze naar dat liedje van de reklame genoemd moeten worden: whatever lola wants, lola gets
mijn volgende reu zal willem heten. naar een pupje van lola waar ik net ff een extra klik mee had. dat pupje heet nu teun maar in het nest was hij willempie...
willempie is het voorste pupje:

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Bonha (Bonequinha) betekent "popje".
Genoemd naar een portugees liedje van het type waarop de hond waar ik mee opgegroeid ben altijd op danste! Voor mij voelt dat als een "hondendansliedje"
Yanthe (Dianthe) betekent: hemelse bloem.
Niet bewust gezocht naar die betekenis, maar ik ben wel zo dat het geen negatieve betekenis mag hebben, en vond dit wel leuk voor een mooie draak.
.
Nisa, de naam die ik het pupje gaf die ik uiteindelijk niet genomen heb, betekende "prachtige kleine meid", en dat vond ik echt super. Terwijl ik de naam in eerst instantie niet echt mooi vond. Ik vind dus zeker dat een betekenis wat toevoegt.
Erg leuk om te lezen dit!
Genoemd naar een portugees liedje van het type waarop de hond waar ik mee opgegroeid ben altijd op danste! Voor mij voelt dat als een "hondendansliedje"
Yanthe (Dianthe) betekent: hemelse bloem.
Niet bewust gezocht naar die betekenis, maar ik ben wel zo dat het geen negatieve betekenis mag hebben, en vond dit wel leuk voor een mooie draak.
Nisa, de naam die ik het pupje gaf die ik uiteindelijk niet genomen heb, betekende "prachtige kleine meid", en dat vond ik echt super. Terwijl ik de naam in eerst instantie niet echt mooi vond. Ik vind dus zeker dat een betekenis wat toevoegt.
Erg leuk om te lezen dit!
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
Remina
- Zeer actief
-
twister_storm
- Actief
Beide namen spreken voor zich.
Twister heette al zo toen hij bij ons kwam. In die tijd was het ook echt een Twister
Zijn stamboomnaam is Troubles en ook die naam doet 'ie geregeld eer aan.
Storm hebben we zo genoemd omdat het leuk paste bij Twister
Doet niet echt zijn naam eer aan. Alleen als het buiten stormt dan stormt het binnen ook
Stamboomnaam is Soloman (enige reutje met 9 teefjes) die naam doet hij wel weer eer aan. Hij loopt bijna iedere hond voorbij, heeft geen behoefte aan ander honds of menselijk contact tijdens de wandelingen, speelt echt sporadisch met andere tijdens wandelingen alleen thuis met Twister en ons dan
Twister heette al zo toen hij bij ons kwam. In die tijd was het ook echt een Twister
Storm hebben we zo genoemd omdat het leuk paste bij Twister
Stamboomnaam is Soloman (enige reutje met 9 teefjes) die naam doet hij wel weer eer aan. Hij loopt bijna iedere hond voorbij, heeft geen behoefte aan ander honds of menselijk contact tijdens de wandelingen, speelt echt sporadisch met andere tijdens wandelingen alleen thuis met Twister en ons dan
Sandra, Twister en Storm

-
Anais
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Joep blijkt (wisten wij veel....) een verbastering van Josef, de toegevoegde. Een bijbelse naam dus. En dat bij een stel atheïsten. Hij heeft gewoon Joep omdat we geen betere naam wisten. En het blijkt zowaar een hele passende naam te zijn.
Tjeu komt van Mathieu (dat wist ik dan wel) maar dat Mathieu vervolgens 'gave Gods' betekent, wisten we niet. Anders had hij vast wel een andere naam gekregen. Wodan ofzo
. Hij is gewoon vernoemd naar het (dooie) kanariepietje van de Kleinkeinder, we vonden het een leuke en erg Brabantse naam.
Roumba is uiteraard de dans rumba en ik moet zeggen: als één van onze honden geschikt is voor doggydancing, is zij het wel. Helaas heeft haar vorige eigenaar wat dat betreft nooit iets met haar gedaan maar als ze weer terug is van haar bevallingsverlof wil ik eens wat simpele oefeningetjes uit het genre met haar proberen. Het zou wel gaaf zijn om een kort programmaatje te verzinnen op de klanken van een rumba.....
Tjeu komt van Mathieu (dat wist ik dan wel) maar dat Mathieu vervolgens 'gave Gods' betekent, wisten we niet. Anders had hij vast wel een andere naam gekregen. Wodan ofzo
Roumba is uiteraard de dans rumba en ik moet zeggen: als één van onze honden geschikt is voor doggydancing, is zij het wel. Helaas heeft haar vorige eigenaar wat dat betreft nooit iets met haar gedaan maar als ze weer terug is van haar bevallingsverlof wil ik eens wat simpele oefeningetjes uit het genre met haar proberen. Het zou wel gaaf zijn om een kort programmaatje te verzinnen op de klanken van een rumba.....
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- WiLuna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
- Contacteer:
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Yaro en Luca hebben we gekozen omdat we dat gewoon leuke namen vinden, zit verder geen betekenis achter.
Inkululeku (stamboomnaam) = Vrijheid
Ghitonga (moest met een G beginnen) = gezond, welvarend
Fahim (roepnaam) = wijs, willen leren, opgevoed.
Al wil Fahim zijn naam niet altijd eer aandoen.
Inkululeku (stamboomnaam) = Vrijheid
Ghitonga (moest met een G beginnen) = gezond, welvarend
Fahim (roepnaam) = wijs, willen leren, opgevoed.
Al wil Fahim zijn naam niet altijd eer aandoen.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
-
Ineke
- lachus
- Vaste gebruiker
Onze hond heet Kayo. We hebben later via Google uitgevonden dat dit "KO in één klap" betekent. Heel stoer voor een dwergschnauzer.
De naam moest met een K beginnen, zodoende heb ik deze naam bedacht. Maar laatst zag mijn dochter bij een huis, een bordje met Kayo chocolade.
Dat klinkt weer heel anders.
Groet Lachus.
De naam moest met een K beginnen, zodoende heb ik deze naam bedacht. Maar laatst zag mijn dochter bij een huis, een bordje met Kayo chocolade.
Dat klinkt weer heel anders.
Groet Lachus.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Xena (Grieks) [f]
"vreemd" van xenos; heldin uit tv-serie
Maar toen we de naam bedachten telde dat niet mee, we wilden gewoon een stoere naam voor ons eerste hondje.
Evanescere (Latijn) = vervagen, verdwijnen
Evanescence is daarvan afgeleid, ook is het een band waar fan van was/ben.
Faict's Ethernal Evanescense is Scencjes stamboomnaam, waar dus twee spelfoutjes inzitten, maar haar naam zou je dus kunnen vertalen als: Eeuwige vervaging.
Attis (`Oud-Grieks:` / Átys, / Átis, / Áttis, / Áttês of / Áttin) is een van oorsprong Frygische god, `peredros` van de godin Cybele, van wie hij beurtelings zoon en minaar is.
Attis is een Griekse jongensnaam. Het betekent `knappe jongen`.
Attis had zijn naam al toen wij hem kregen dus die hebben we zo gelaten.
"vreemd" van xenos; heldin uit tv-serie
Maar toen we de naam bedachten telde dat niet mee, we wilden gewoon een stoere naam voor ons eerste hondje.
Evanescere (Latijn) = vervagen, verdwijnen
Evanescence is daarvan afgeleid, ook is het een band waar fan van was/ben.
Faict's Ethernal Evanescense is Scencjes stamboomnaam, waar dus twee spelfoutjes inzitten, maar haar naam zou je dus kunnen vertalen als: Eeuwige vervaging.
Attis (`Oud-Grieks:` / Átys, / Átis, / Áttis, / Áttês of / Áttin) is een van oorsprong Frygische god, `peredros` van de godin Cybele, van wie hij beurtelings zoon en minaar is.
Attis is een Griekse jongensnaam. Het betekent `knappe jongen`.
Attis had zijn naam al toen wij hem kregen dus die hebben we zo gelaten.

-
Sassie
- Zeer actief
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Offtopic: WoW toevallig?Jacksel schreef:Jamey heeft verder geen speciale betekenis (voor zover ik weet), maar was een half-elf karakter waar ik mee speelde in een online RPG
Ontopic:
Toen ik ging kijken voor een pup had ik 5 namen, toen ik haar zag was het liefde op het eerste gezicht. En ze kon echt alleen maar Tessa heten, geen idee waarom, want eigenlijk vind ik het meer een Golden naam, maar ik kon voor m'n gevoel niet anders.
Nikki heet op haar stamboom Vixen Viviane. Vixen is engels voor vrouwelijke vos en Viviane is de tante van Arthur in de koning Arthur Legende. Nikki als roepnaam is afgeleid van Nikita, naar de serie Nikita: femme fatale.
Romy is een naam die ik al eerder op mijn lijstje had. Wij wilden graag een bijbelse naam, omdat we ons enige tijd geleden bekeerd hebben, maar dat lukte niet zo, totdat we erachter kwamen dat Romy een verkorting is van Rosemary dat weer een verbastering is van Mary (Maria). En dus, via een omweg, toch een bijbelse naam!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
- Sluf
- Actief
- Mijn ras(sen): Boomertje en Shiba Inu X Labrador
-
Muk
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Vita heette officieel: Venus de la Héronière
Vita (latijn) betekent "Ik leef" want dat had zij normaal gezien niet gedaan zonder mij
Pineau, komt van Pineau de Charentes, een drank
Tommy le Pasha: Pasha = koning en als je hem ziet staan...kop opgeheven...een echte
Cheyenne Viho = Cheyens en betekent Cheyenne de leider want dat is ze
Gipsy H'Okee = cheyens en betekent Gipsy l'abandonnée,..de verlatene...en zo was dat ook...verlaten en bedrogen door haar eigen moeder die haar trachtte te vermoorden, wat ze al bij 7 andere pups succesvol had gedaan
Vita (latijn) betekent "Ik leef" want dat had zij normaal gezien niet gedaan zonder mij
Pineau, komt van Pineau de Charentes, een drank
Tommy le Pasha: Pasha = koning en als je hem ziet staan...kop opgeheven...een echte
Cheyenne Viho = Cheyens en betekent Cheyenne de leider want dat is ze
Gipsy H'Okee = cheyens en betekent Gipsy l'abandonnée,..de verlatene...en zo was dat ook...verlaten en bedrogen door haar eigen moeder die haar trachtte te vermoorden, wat ze al bij 7 andere pups succesvol had gedaan
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer: