Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

farmfood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

balou2000
Actief

farmfood

Ongelezen bericht door balou2000 »

Hoi
ik lees al bijna een jaar jullie voedingsvragen en ik heb nu zelf ook een vraag
Ik heb een maltezer die 7 maart 1 jaar geworden is
we hebben haar vanaf 7 weken
dat is al bijna 1 jaar sukkelen met eten
we kregen fokker eten mee toen we haar op haalde
maar dat wilde ze niet eten
ik heb sinds dien allerlei soorten brokken geprobeert
ze heeft een heletijd royal canin mini gegeten maar plots wilde ze dat niet meer
toen ben ik er wat rijst , groenten, vlees door gaan doen , dat ging in het begin heel goed maar na een tijdje liet ze haar brokken staan en at alleen de andere dingen die er door zaten op
daar ben ik toen weer mee gestopt
nu eet ze ( nou ja eten) nutro choice daar door krijgt ze een eierlepel visolie omdat ze vachtproblemen had
die brokken eet ze alleen 1x per dag een beetje als ik ze haar voer
dat doe ik niet altijd , dan eet ze ze gewoon niet
nu heb ik op dit forum een hoop gelezen over farmfood
ik heb daar een proefpakket van aangevraagt
nu komt mijn vraag: ik lees op de site dat ik haar eerst 10 dagen versvoer met geven
is dat echt nodig en er staat dat ze 1x in de 10 dagen vuile pens moet eten
is dat ook echt nodig
ik weet dat een heleboel van jullie weg zijn van kvv maar ik wil daar niet aan beginnen
en eigenlijk ook de discusie daarover niet aangaan
als er iemand misschien nog een andere brok weet die lekker smaakt voor honden
graag........................
alvast bedankt voor de tips :cheer:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

er zijn wel 200 merken hondebrokken. :roll: Als je hond nu bij het tigste merk dat je hebt geprobeerd nog steds niet graag wil eten moet er toch een keer een lampje gaan branden.Je wilt het niet horen maar ik ga het toch zeggen :wink: zet deze hond aub op kvv want waarom blijven proberen met brokken die ie niet lust :19: Je eet zelf toch ook niet iedere dag alleen maar droog brood?kvv is niet vies je kunt bv rodi of energique kopen dat is in gevormde schijven en het stinkt niet of wat dan ook.Maar de honden zijn er wel zot op. :wink:
BT Golden
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Ik zelf vind dat je moet voeren wat jezelf wilt voeren, is het nu vers of brok.

Ik zelf ga voor een natuurlijke brok, carnibest 2 dagen in de week en een keer in de maand nature diet vis.

Ik vind farmfood eruit zien als varkensvoer, ookal vond Bentie het lekker, maar ik ben overgaan op een natuurlijke brok, die er beter uitzag en uitmuntend van kwaliteit. De zak farmfood heb ik toen weggeven en die mevrouw zit nu op de farmfood want die is harstikke te vreden.

Voor de rest maak ik zelf de hondenkoekjes, met zalm, lamslever, kippelever, koolvis, kipfilet etc. En daar smult mijn woeffie dan ook van.

Een keer in de twee maanden maak ik voor een paar kilo koekjes en die vries ik dan in en elke dag haal ik een paar verse koekjes uit en die eet ze dan op.

Als je hond het op iets goed doet, kvv of brok, dan zou ik het zo houden. Sommige brokken zijn net zo duur als je hond gewoon op kvv zetten en een kleine hond eet niet veel.
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Wat maakt het nou uit hoe het eruit ziet :denken: :denken: Kijkt een hond daar dan naar, farmfood is een natuurlijke brok zonder chemische rotzooi :wink:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Julia en Bentie schreef:Ik zelf vind dat je moet voeren wat jezelf wilt voeren, is het nu vers of brok.
ik vind dat je moet voeren wat je hond LUST.en niet wat je zelf wilt,want jij hoeft het namelijk niet zelf op te eten.Als een hondje al een jaar lang aangeeft dat hij zijn brokjes niet graag eet waarom moet je hem dan nog langer pesten?want er is dus een alternatief en dat is kvv.De ts schrijft zelf dat toen ze mengde de hond het vlees er tussen uit pikte en de brokjes liet staan.Zegt mij wel genoeg. :roll:
balou2000
Actief

Mauyak schreef:er zijn wel 200 merken hondebrokken. :roll: Als je hond nu bij het tigste merk dat je hebt geprobeerd nog steds niet graag wil eten moet er toch een keer een lampje gaan branden.Je wilt het niet horen maar ik ga het toch zeggen :wink: zet deze hond aub op kvv want waarom blijven proberen met brokken die ie niet lust :19: Je eet zelf toch ook niet iedere dag alleen maar droog brood?kvv is niet vies je kunt bv rodi of energique kopen dat is in gevormde schijven en het stinkt niet of wat dan ook.Maar de honden zijn er wel zot op. :wink:
rodi krijgt ze wel en ze is daar inderdaad verzot op
maar zit daar wel alles in en heb ze dan geen brokken nodig voor haar tanden
rodi is namelijk ook maar een fijngemalen hoopje
BT Golden
Actief

Beetje verkeerd omschreven. Tuurlijk kijk ik wat Bentie lust. Eukanuba heb ik eruit gegooid omdat ze dat niet at. Ik luister natuurlijk naar mijn hondje. Want als mijn hondje niet eet, ben ik ook niet blij.

Benties brok is even natuurlijk als de farmfoodbrok, zit alleen nog wat toevoegingen bij zoals omega en ziet er alleen meer uit als een hondenbrok. Ik heb de natuurlijk brok en de carnibest samengesteld met de natuurvoedingsdeskundige die daarvoor geleerd heeft. Goed eten en dat vind ik belangrijk. Mijn brok is alleen wat duurder als farmfood.

Brokken nodig voor de tanden is een fabeltje, ik ken honden die alleen maar brok eten en die hebben met 2 jaar al krabbetjes nodig om de tanden schoon te maken. Ligt gewoon aan de sterkte van de tanden van de hond, Wampie at brok en had zijn hele leven een mooi gebit en ik heb er niks aangedaan. Met 10 jaar had ze nog een gebit van een hond van 2 a 3 jaar. Bentie krijgt vers en brok en heeft ook een goed gebit, dat zei mijn dierenarts bij de laatste controle.
Laatst gewijzigd door BT Golden op 29 mar 2008 00:15, 3 keer totaal gewijzigd.
balou2000
Actief

Julia en Bentie schreef:Ik zelf vind dat je moet voeren wat jezelf wilt voeren, is het nu vers of brok.

Ik zelf ga voor een natuurlijke brok, carnibest 2 dagen in de week en een keer in de maand nature diet vis.

Ik vind farmfood eruit zien als varkensvoer, ookal vond Bentie het lekker, maar ik ben overgaan op een natuurlijke brok, die er beter uitzag en uitmuntend van kwaliteit. De zak farmfood heb ik toen weggeven en die mevrouw zit nu op de farmfood want die is harstikke te vreden.

Voor de rest maak ik zelf de hondenkoekjes, met zalm, lamslever, kippelever, koolvis, kipfilet etc. En daar smult mijn woeffie dan ook van.

Een keer in de twee maanden maak ik voor een paar kilo koekjes en die vries ik dan in en elke dag haal ik een paar verse koekjes uit en die eet ze dan op.

Als je hond het op iets goed doet, kvv of brok, dan zou ik het zo houden. Sommige brokken zijn net zo duur als je hond gewoon op kvv zetten en een kleine hond eet niet veel.
heb jij misschien wat tips voor mij om koekjes te bakken
ik heb namelijk geen idee hoe ik dat zou moeten doen
alvast bedankt
BT Golden
Actief

Hier het recept van de koekjes. Je kan zoveel toevoegen, zolang het maar plakt. Ik sta een hele dag in de keuken, als ik de koekjes maak. Laatst had ik van 3 kilo aan vlees en vis en ik kon het allemaal gebruiken in een pak broodmix.

Afbeelding

Wat heb je er voor nodig:
- broodbakmachine
- keukenmachine

Ingrediënten:
- schapenlever (je kan zelf de hoeveelheid uitkiezen, ik heb ongeveer 1 kilo gebruikt, je kan ook bijv. kippenlevertjes gebruiken inplaats van schapenlever)
- 2 kippepoten
- 250 gram zalmfilet
- 1 pak meergranenbroodmix (water + ei)

Ik heb van te voren het vlees (kippevlees en lever) ongeveer 20 minuten gekookt. Schapenlever kan je het beste koken, omdat in schapenvlees wel eens de worm leverbot zit. Het koken van vis en kip is volgens mij niet echt nodig, maar ik heb het wel gedaan.

Ik heb eerst het deeg klaar gemaakt in mijn broodbakmachine. Ik heb geen boter toegevoegd, alleen het water en een ei. Je kan het deeg ook met de hand klaarmaken, maar als je zo'n makkelijk ding hebt, waarom dan niet gebruiken.

In de tussentijd was ik bezig met het vlees en de vis. Ik haal het vlees van de kippepoten af, het bot gooi ik weg. Het vlees en de vis maak ik fijn in mijn keukenmachine. Ik had een grote pan vol vlees en vis.

Daarna heb ik de zeer fijne vleesstukjes, vermengd met het deeg, elke keer wat erbij, zodat het vlees nog steeds aan het deeg plakt, heb je te veel deeg, kan je deze gewoon invriezen en de volgende keer gebruiken. Ik heb dus elke keer wat fijne stukjes vlees vermengd met wat deeg.

Het deeg heb ik uitgerold op mijn kookplank en zo leuke figuurtjes er uitgestoken. (kookplank heb ik wat tarwebloem opgedaan, zodat het niet gaat plakken)

Ik heb het gebakken 20 minuten op 180 graden. Op het rooster van de oven heb ik bakpapier gelegd, om hier de koekjes op te leggen. De koek is nog zacht, dus je kan het makkelijk als beloning geven tijdens het trainen. Elke keer er een stukje afhalen.

Ik heb dit recept gekregen van iemand die al 40 jaar vers voeding aan zijn honden geeft en ook de koekjes voor zijn honden zelf samenstelt.

Het leuke van dit recept is, je kan alles toevoegen wat jezelf wilt, dus wil je geen schapenlever, dan pak je kippenlever etc. Je kan de vis vervangen door tonijn of iets anders. Let wel op, dat de vis niet gezouten is en geen graatjes bevat. Zo kan je bijv. alleen vis gebruiken of een ander stuk vlees.

Voor pups zou ik niet diverse soorten vlees gebruiken (verhoudingen) ivm de groei, maar zou ik bijv. de compleet van carnibest of rodi compleet gebruiken, vis kan je er wel bij doen. (nog niet uitgeprobeerd)

Dit recept leent zich ook voor het maken van een hondentaart.

Het kan zijn dat de baktijd van een taart of cake wat langer is, je kan dan het beste goed inprikken, bijna tot de bodem. En als er niks aan blijft plakken is het gaar. Misschien dat je het aantal graden ook hoger kan zetten.

De koekjes heb ik ingevroren en zo kan ik Bentie elke dag verse koekjes geven en hoef ik ook niet naar de houdbaarheid te kijken.

Ik zelf heb een conventionele oven, dus geen hetenlucht oven. Ik heb vroeger voor een conventionele oven gekozen, omdat ik veel oude kookboeken heb en die werken nog met de ovens van vroeger.
balou2000
Actief

bedankt voor de uitleg
ik heb het opgeslagen en ga het zeker binnenkort proberen
al heb ik geen broodmachine :boos:
BT Golden
Actief

Dan moet je het van te voren goed kneden met de hand, dan lukt het ook. Gewoon het broodrecept aanhouden, alleen hoef je geen boter gebruiken. De hoeveel water kan van de verpakking afhalen en het ei toevoegen en klaar is het. Dan de versnipperde vis en vlees erbij en klaar is kees.

Ik zelf had al een broodmachine, dus vond ik dat zo makkelijk.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

balou2000 schreef:
Mauyak schreef:er zijn wel 200 merken hondebrokken. :roll: Als je hond nu bij het tigste merk dat je hebt geprobeerd nog steds niet graag wil eten moet er toch een keer een lampje gaan branden.Je wilt het niet horen maar ik ga het toch zeggen :wink: zet deze hond aub op kvv want waarom blijven proberen met brokken die ie niet lust :19: Je eet zelf toch ook niet iedere dag alleen maar droog brood?kvv is niet vies je kunt bv rodi of energique kopen dat is in gevormde schijven en het stinkt niet of wat dan ook.Maar de honden zijn er wel zot op. :wink:
rodi krijgt ze wel en ze is daar inderdaad verzot op
maar zit daar wel alles in en heb ze dan geen brokken nodig voor haar tanden
rodi is namelijk ook maar een fijngemalen hoopje
in kvv van bijvoorbeeld rodi zit alles in wat een hond nodig heeft, je moet dan wel opletten dat je een compleet voer geeft dus niet alleen pens ofzo.

voor de tandjes kun je pensstaafjes geven of een runderoor ofzo.

mijn hondje heeft in het begin ook veel problemen gehad met eten van brokken en heb toen wel de keuze gemaakt om over te gaan op kvv. ik was het gemiep zat om dan weer brokjes neer te zetten en dat ie zijn neus er vvor op trok.

nu heb ik dat probleem nooit meer. hij eet of zijn leven ervan af hangt.

veel succes met je keuze in ieder geval.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
BT Golden
Actief

Klopt het complete voer bij Rodi en ook voor Smuldiers geldt dat. Rodi heeft verschillende smaken en Smuldiers heeft maar een complete smaak.

Ik geef geen smuldier omdat Bentie daar niet tegen kon, heb ooit twee pakjes uitgeprobeerd, maar kennissen van mij hun hondjes doen het weer goed op smuldier. Ik had nog een verpakking over en die heb ik toen aan die kennissen gegeven, ik heb er twee weken tussen laten zitten, maar weer hetzelfde probleem, diarree. Niet erge, maar met kvv horen ze een vaste ontlasting te hebben.

Rodi, Duck en Carnibest vind Bentie heerlijk.

Duck heb je ook verschillende smaken uitmuntend en pens etc. Hiervan kan je het best een kennelverpakking kopen, dan koop je 16 kilo en dat goedkoper als los kopen in de dierenwinkel.

Rodi is niet duur bij de jumbo.

Carnibest kan je alleen kopen bij diverse verkooppunten en is een van de duurste merken op het gebied van versvleesvoeding, ongeveer 3 euro per kilo. Blijft 2,5 dag goed in de koelkast. Je hebt ook 500 gram en 250 grams verpakkingen. De 500 gram zijn voor de middelmaat hondjes en de 250 gram voor de kleine hondjes. Het ruikt echt naar versvlees.

Nature diet heb je ook in diverse smaken en daarvan heb ik altijd de vis, maar de andere smaken vindt Bentie ook lekker. Maar je moet keuzes maken. Vis is ook goed voor het lichaam van de hond, je moet het alleen niet te veel geven.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”