Precies, zoals jij het schrijft bedoel ik het ook eigenlijk richting Pdb.Zoek stok! schreef:Ik bedoel het wel raarDaisy@ schreef:Ik bedoel het ook niet raar hoor. En ik kan het me ook goed voorstellen. Ze zien er niet altijd lief uit. En als je daar loopt met een hondje van amper 10 kilo bv kan ik me best voorstellen dat je wel eens bang bent. Dus het is geen oordeel.Zoek stok! schreef:PdB is bepaald niet de enige die die angst heeft voor bepaalde rassen hoorDaisy@ schreef:Een ander vraagje tussendoor.
Is jou angst of aversie tegen sommige rassen nu echt zo groot dat je er topics over blijft openen? Je blijft je druk maken over grote, 'gevaarlijke' honden die los lopen, die weet ik allemaal niet wat doen.....
En dit is geen aanval, maar waar komt die angst/aversie vandaan?Ik maak zo nu en dan weleens een kort praatje met mensen met honden in de buurt en wat ik dan allemaal hoor, daar gaan m'n oren van klapperen. Dat is van de categorie 'van rauw voeren, wordt je hond ziek', 'Rottweilers zijn agressieve honden' en 'reuen moet je castreren anders lopen ze weg'. Ik bedoel maar
Maar jij maakt je er niet zó druk overwat Pdb wel doet. Topic na topic....
In de zin dat er ideeen in de hoofden van mensen zitten die soms erg apart zijn. We hebben een hele knuffelige kwispelende Rottweiler teef in de buurt waar mensen bang van zijn bijvoorbeeld. Kijk, dat je onder de indruk bent van een uitvallende Rottweiler of een ander pad inslaat als er een flinke patsende hond aankomt, dat snap ik. Maar dat je onafhankelijk van het gedrag zegt dat een hond gevaarlijk is, dat snap ik niet.
Waarom zo hardnekkig vast houden aan haar oordelen en waarschijnlijk angsten, die echt niet altijd gegrond zijn.
Enne.... ik zou ook een groot rondje omlopen als ik een kwaadaardig uitziende rottweiler om me af zou zien stormen hoor

En natuurlijk mag een mens angsten hebben voor iets. Ik ben ook doodsbang voor spinnen terwijl m'n verstand weet dat het ongegrond is. Tenminste, de niet giftige spin dan hé