Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"kunt u uw honden even aanlijnen?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

yamie schreef:
Ursula schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef: welk werk? Ik heb er nl ook geen last van maar mn honden mogen niets opknappen hoor voor me
niet letterlijk natuurlijk, maar een beetje "macho-honden" zijn het toch wel? :denken:
Definieer "macho-honden" :19:
ik denk dat je even moet wachten op een antwoord, als dat er uberhaupt nog komt :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=79811
Nou vooruit dan maar, ff wachten dan....
Al weet ik niet of 't antwoord ECHT interessant kan zijn.... :19:
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

yamie schreef:
Ursula schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef: welk werk? Ik heb er nl ook geen last van maar mn honden mogen niets opknappen hoor voor me
niet letterlijk natuurlijk, maar een beetje "macho-honden" zijn het toch wel? :denken:
Definieer "macho-honden" :19:
ik denk dat je even moet wachten op een antwoord, als dat er uberhaupt nog komt :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=79811
Waarvoor heeft pdb een ban? waarvoor is ze gewaarschuwd? (meer vraag aan modteam ).
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

bespreken we niet met derde
Afbeelding
estelle

twinkeltje schreef:bespreken we niet met derde
dat is wel erg makkelijk. :roll:

Ik vraag het me gewoon af omdat ik geen rare dingen heb gezien van pdb?

Maar misschien wil iemand anders dan het modteam mij een linkje geven waar pdb iets heeft gezegd/gedaan waarvoor ze een ban verdiend.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

boxersien schreef:
schelsey schreef:Mijn vriendin heeft 3 honden en geraakt in paniek als er iemand aankomt, met een hond erbij al helemaal, want de honden stormen erheen al blaffend, 1 ervan duft wel eens uitvliegen tegen de vreemde hond, als het mensen zijn lopen ze er ook heen, maar al blaffend en meer niet, toch is het schrikwekkend, als we gaan wandelen en de honden mogen los proberen we altijd plaatsen uit te nemen waar zelden volk komt, als het dan eens gebeurt zijn er 9 van de 10 keer wel even problemen, maar nooit loslaten is ook geen optie denk ik, zo veel energie dat die hebben, tis door haar bezig te zien met de 3 en de probleen die ze met 3 veroorzaken dat ikzelf niet aan een 3 de durf beginnen, 2 gaat nog juist om onder controle te houden als ze los zijn maar 3, echt heel moeilijk

sonja
Het spijt me maar als ik het zo hoor dan snap ik niet dat zij het durft om uberhaupt met alle 3 te gaan lopen. Als je die van je eigen al niet onder controle kan houden, wat ga je dan krijgen als je een andere hond tegen komt die ook "vrij" is van de baas?
Nooit loslaten lijkt me ook geen optie, maar niet meer met zijn 3en gaan lopen lijkt me een heel sterk punt!
Ja hier wou ik ook nog op reageren. Als je honden niet onder controle staan moet je ze niet loslaten zo simpel vind ik dat. Dan moet ze zich maar suf gaan trainen want het is niet onmogelijk om je honden aan het luisteren te krijgen en als dat niet lukt de honden idd appart uitlaten! Want dat wat sonja hier beschrijft vind ik toch wel van de gekken.

Ik ben gewoon van mening dat of je nu met een of meerdere honden loopt ze (redelijk) onder appel moeten staan. Ik snap eigenlijk zoiezo niet waarom iemand die totaal geen overwicht heeft naar de honden toe er drie in huis heeft en vervolgens in paniek moet gaan raken. Blaffend naar mensen rennen is trouwens ook echt not done!!! :neenee:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

estelle schreef:

Maar misschien wil iemand anders dan het modteam mij een linkje geven waar pdb iets heeft gezegd/gedaan waarvoor ze een ban verdiend.
Ben ook benieuwd, maar het zullen misschien pb's zijn geweest.. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

estelle schreef:

Ik neem aan dat PdB hier zelf wel op in zal gaan als ze weer mag/kan reageren. Tot dan is het afwachten.
Er staat duidelijk in het topic over bans dat daar niet met over derden gesproken wordt en persoonlijk vind ik dat ook zo horen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Heel vreemd dat ze een ban heeft
estelle

Liesbeth schreef:
estelle schreef:

Ik neem aan dat PdB hier zelf wel op in zal gaan als ze weer mag/kan reageren. Tot dan is het afwachten.
Er staat duidelijk in het topic over bans dat daar niet met over derden gesproken wordt en persoonlijk vind ik dat ook zo horen.
Ik vroeg het me gewoon even af.
Ik vind pdb ook vaak irritant maar de laatste tijd kan ze ook niks normaals zeggen of een topic openen of zekere mensen springen er als gekken op om haar voor debiel uit te maken e.d. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet over haar kant laat gaan en haar reacties vind ik dan nog netjes.

Inmiddels via pb iets wijzer geworden.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pak-de-bal schreef:
maar toch neem ik dat risico niet meer :19:

hetzelfde als die man met die JR had moeten doen, alleen zijn vrouw wist dit dus,
en neemt ook geen risico meer, dat is prima

waarom zou je steeds je eigen hond op het spel zetten van:

oh, nee, die was tòch onbetrouwbaar :N:

dat doe ik ècht niet meer :neenee:
JIj zult wel veel negatieve ervaringen hebben op gedaan. Ik heb ook wel eens wat meegemaakt met andere honden tijdens het uitlaten (juist in losloopgebieden) maar niet vaak genoeg dat dit aanleiding voor me vormt om meteen in de verdediging te gaan. Ik let gewoon op het gedrag van andere honden. Zijn ze te lomp ( vaak uit dominantie) doordat ze mijn honden omver lopen of zo, dan grijp ik wel in. Dan jaag ik ze zelf gewoon weg.
Ik denk echter dat als ik bij voorbaat al ging zeggen van "kunnen jullie je hond aanlijnen) dat ik binnen de korste keren zou bekend staan als "dat zeikwijf". Op zo'n losloopterrein zie je namelijk toch steeds weer dezelfde mensen met dezelfde honden. EN je gaat ze leren kennen he. Alleen op vreemd gebied niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Petr@
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Petr@ »

Mickie schreef: Er is een topic verwijderd waarin PdB op geheel eigen wijze gerechtigheid eiste n.a.v. een verkregen waarschuwing van de modjes.

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Sorry hoor, maar je manier van omschrijven is kostelijk :cheer:

tevens vind ik het niet meer dan correct dat er niet inhoudelijk gesproken wordt over het hoe en wat omtrent een ban.
Soms is een afkoel periode best fijn :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

iones schreef: Zijn ze te lomp ( vaak uit dominantie) doordat ze mijn honden omver lopen of zo, dan grijp ik wel in. Dan jaag ik ze zelf gewoon weg.
Lompe honden die andere honden omver lopen beschouw ik niet als dominant.
Afbeelding
iones
Zeer actief

alm@ schreef:
iones schreef: Zijn ze te lomp ( vaak uit dominantie) doordat ze mijn honden omver lopen of zo, dan grijp ik wel in. Dan jaag ik ze zelf gewoon weg.
Ik wel. IN ieder geval vind ik het rot honden. Mijn honden willen niet omgegooid worden. Ze hebben er ook recht op om met rust te worden gelaten.

Pak-de-bal schreef:
mensch gaat toch weg met je "opstook-stellingen', :lekkerpuh:
Waarom is dit een "opstook stelling"?
In principe doe je zelf niet anders naar mensen toe als je bij voorbaat er vanuit gaat dat zij hun honden niet in de hand hebben of dat hun hond agressief is. Je zou niet moeten janken voordat je geslagen wordt. :wink:

Ik zou het ook anders vragen. Niet vragen aan anderen om hun hond aan te lijnen, maar om hun hond "even bij te houden". Dit komt al heel anders over.
Jaap* schreef: jij projecteert je eigen angst op je hond. Je doet er beter aan die angst bij jezelf te houden en er mee leren om te gaan.
Dat is handiger dan te proberen de hele wereld zich te laten aanpassen aan jouw angstbeelden.
Het gevolg hiervan kan zijn dat haar hond heel defensief gaat reageren als hij dit overneemt.
Weet je dat veel ruiters ZELF hun paard bang maken voor een trekker? "O jee, daar komt een trekker, dan zal mijn paard wel heel erg schrikken!!!!". WErkt averechts. GEwoon blijven ontspannen en gemakkelijk zijn, niets aan het paard laten merken. En dan hebben ze er meestal ook geen moeite mee.

OVerigens, als PDB een ban heeft gekregen, dan vind ik dat raar.
Raar omdat ik zie waar sommige anderen mee weg komen..... waarom krijgen die dan geen ban?
O ja, ik weet het al! Je mag alleen forumers beledigen, niet de moderators. :wink:
Laatst gewijzigd door iones op 26 mar 2008 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

estelle schreef:Ik vraag het me gewoon af omdat ik geen rare dingen heb gezien van pdb?
PdB heeft een eigen manier van reageren en schrijven, maar daar zit niets kwaadaardigs achter. De manier waarop sommige mensen op haar reageren vind ik wel kwaadaardig. Neem aan dat dat nu ook afgestraft wordt?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Nee natuurlijk worden die niet bestraft, dat vind ik juist het vreemde, ieder topic wordt ze wel aanevallen of zijn er hatelijke opmerking door de zelfde personen, maar ja dat mag dan wel
estelle

tekkel schreef:
estelle schreef:Ik vraag het me gewoon af omdat ik geen rare dingen heb gezien van pdb?
PdB heeft een eigen manier van reageren en schrijven, maar daar zit niets kwaadaardigs achter. De manier waarop sommige mensen op haar reageren vind ik wel kwaadaardig. Neem aan dat dat nu ook afgestraft wordt?
ik mag aannemen van wel.
alm@
moderator

iones schreef:
alm@ schreef:
Ik wel. IN ieder geval vind ik het rot honden. Mijn honden willen niet omgegooid worden. Ze hebben er ook recht op om met rust te worden gelaten.
Dat ben ik helemaal met je eens :mrgreen: maar om er even over door te zaniken: ik vind het jammer dat dominantie vaak in een verkeerde context geplaatst wordt :wink:
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

estelle schreef:
tekkel schreef:
ik mag aannemen van wel.
Ik hoop het ook, niet de ene wel en de andere niet doen :neenee:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

omafia schreef:Nee natuurlijk worden die niet bestraft, dat vind ik juist het vreemde, ieder topic wordt ze wel aanevallen of zijn er hatelijke opmerking door de zelfde personen, maar ja dat mag dan wel
Hoe weet jij dat? Krijg jij van iedere waarschuwing dan een cc?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

alm@ schreef:
iones schreef:
alm@ schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens :mrgreen: maar om er even over door te zaniken: ik vind het jammer dat dominantie vaak in een verkeerde context geplaatst wordt :wink:
Hier val ik dus ook weer gelijk over. Ze lopen mijn hond omver, vaak uit dominantie. Waarom denkt men nu zo snel dat het gelijk dominantie is?? Mijn boxer is een zeer zelfbewuste hond die van te voren al weet wat hij gaat doen en wat hij echt WIL doen (noemt men dus heel dominant) ik heb hem nog geen hond omver zien lopen, wel overheen zien plassen :N: :N: (gebeurd ook maar 2x en daarna let je wel op)
Sam de sint reu is jong, gek, doldwaas. Er zit geen greintje en werkelijk geen greintje dominantie in (dominantie zoals de doorsnee mensen beweerd wat dominant is). Alles is hem goed en alles zal wel goed komen. Luisteren is niet nodig, weglopen ook niet en als je iets wil ga je er gewoon rustig op af. Hij loopt gerust een hond omver maar echt uit lompheid heb trouwens ook in het asiel (waar we regelmatig twee tallen of groepen maken) nog nooit gezien dat honden elkaar omver liepen om zo te tonen dat ze meer zijn dan de andere hond.
Vanmiddag weer prachtige hondentaal gezien toen er 2 asielrottweilers werden gekoppeld aan een rottweiler van klanten om te kijken of het goed ging. Geweldig hoe die onderling communiceren met lip optrekken, lage grom, hoge/lage staart, aanstaren/wegkijken, groot maken/kleiner maken, weglopen en negeren of juist erachter aan gaan lopen.
Geen correctie geweest alleen maar dit soort dingen. En ja, dan zie je duidelijk welke hond meer is dan de andere hond en dit vind ik dus ook dominantie handelingen :ok:
iones
Zeer actief

alm@ schreef: Dat ben ik helemaal met je eens :mrgreen: maar om er even over door te zaniken: ik vind het jammer dat dominantie vaak in een verkeerde context geplaatst wordt :wink:
TOch wordt dit gedrag vaak vertoond door dominante honden (kop en staart hoog houdend).
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

iones schreef:
alm@ schreef: Dat ben ik helemaal met je eens :mrgreen: maar om er even over door te zaniken: ik vind het jammer dat dominantie vaak in een verkeerde context geplaatst wordt :wink:
TOch wordt dit gedrag vaak vertoond door dominante honden (kop en staart hoog houdend).
Ook omver duwen tijdens spel??
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

mijn teefje is de onderdanig heid zelf
kruipt naar een hond en gaat dan plat op haar rugje liggen
maar als ze eenmaal speelt rent ze iedere hond onderste boven
dus heeft niks met dominatie te maken
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
alm@
moderator

iones schreef:
Wil niks zeggen, kan ook gemaskeerde onzekerheid zijn :19: Mijn zelfverzekerde rakker (zo je wilt dominant) heb ik nog nooit een hond lomp omver zien duwen.

Maar goed. Totaal off-topic :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Ook omver duwen tijdens spel??
nee, dat tel ik niet zo mee. Ik bedoel bij de eerste ontmoeting. Je loopt met je honden te wandelen en komt er zo'n geval aan gedenderd, die beukt keihard tegen je hond aan zodat die tegen de grond klapt. Daar word je echt niet blij van. Vervolgens belaagt hij al je honden met zijn houding, wel enthousiast overigens hoor, maar op een manier die wel heel erg intimiderend op mijn honden over komt. Hun koppen gaan omlaag, proberen hem te ontlopen, etc. Ze vinden hem dus duidelijk niet leuk.
Joyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joyce »

Een hond is niet dominant. Dominantie is een term die je gebruikt om een relatie te omschrijven.

Het omver lopen kan diverse redenen hebben, afhankelijk van de situatie. Maar ik denk wel zeker dat er iets achter zit, omdat elke hond om een andere hond of mens heen kan lopen als hij wil. Het tegen iemand oplopen is dus niet gewoon lomp zijn, maar wel iets wat bewust gebeurd.

Toen we Abel net hadden ging hij altijd voor ons langs lopen. Omdat het een mager oud mannetje is liepen we dan altijd netjes om hem heen. Totdat het op ging vallen dat hij wel erg irritant voor je ging lopen en toen viel het kwartje. We hebben toen een weekje lang gewoon doorgelopen als hij voor ons ging staan. Verder niks gezegd of gedaan alleen negeren en doorlopen. Hij doet het nu dus nooit meer.
alm@
moderator

boxersien schreef: Vanmiddag weer prachtige hondentaal gezien toen er 2 asielrottweilers werden gekoppeld aan een rottweiler van klanten om te kijken of het goed ging. Geweldig hoe die onderling communiceren met lip optrekken, lage grom, hoge/lage staart, aanstaren/wegkijken, groot maken/kleiner maken, weglopen en negeren of juist erachter aan gaan lopen.
Geen correctie geweest alleen maar dit soort dingen. En ja, dan zie je duidelijk welke hond meer is dan de andere hond en dit vind ik dus ook dominantie handelingen :ok:
Ja mooi om te zien is dat hé. Nu we toch totaal on-topic zijn :mrgreen: heb ik nog een mooi voorbeeld. Op het strand. Reina werd benaderd door een opdringerig reutje die haar kennelijk zo aantrekkelijk vond dat hij meteen begon te wippen. Rock spoot er in een flits naartoe en deed dit:

Afbeelding

Je ziet het reutje denken: ehhhh oeps :mrgreen: verder gebeurde er niets, geen hap, geen gevecht, het reutje liep, stokstijf dat wel, weg.
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Prachtig om te zien, die hondentaal. Zelf heb ik een schermutseling op foto's tussen een RR reu en mijn reu Tease.
Ik bleef maar foto's maken.......

Kira is dus een hond die bij de eerste indruk op een hond duikt, zodat ie op de grond zou vallen. Het liefste heeft ze dat de hond plat op de grond gaat liggen, en stil blijft liggen totdat Kira weg loopt. Dan is alles goed :wink: Zij is wel dominant hoor.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Daantjeln4 schreef:Prachtig om te zien, die hondentaal. Zelf heb ik een schermutseling op foto's tussen een RR reu en mijn reu Tease.

Kira is dus een hond die bij de eerste indruk op een hond duikt, zodat ie op de grond zou vallen. Het liefste heeft ze dat de hond plat op de grond gaat liggen, en stil blijft liggen totdat Kira weg loopt. Dan is alles goed :wink: Zij is wel dominant hoor.
Die wil ik dan wel eens zien... :smile: :smile:
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

asani schreef:
Daantjeln4 schreef:Prachtig om te zien, die hondentaal. Zelf heb ik een schermutseling op foto's tussen een RR reu en mijn reu Tease.

Die wil ik dan wel eens zien... :smile: :smile:
Muts! Jij kent de foto's maar al te goed! :mrgreen:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”