alm@ schreef:iones schreef: Zijn ze te lomp ( vaak uit dominantie) doordat ze mijn honden omver lopen of zo, dan grijp ik wel in. Dan jaag ik ze zelf gewoon weg.
Lompe honden die andere honden omver lopen beschouw ik niet als dominant.
Ik wel. IN ieder geval vind ik het rot honden. Mijn honden willen niet omgegooid worden. Ze hebben er ook recht op om met rust te worden gelaten.
Pak-de-bal schreef:
mensch gaat toch weg met je "opstook-stellingen',

Waarom is dit een "opstook stelling"?
In principe doe je zelf niet anders naar mensen toe als je bij voorbaat er vanuit gaat dat zij hun honden niet in de hand hebben of dat hun hond agressief is. Je zou niet moeten janken voordat je geslagen wordt.
Ik zou het ook anders vragen. Niet vragen aan anderen om hun hond aan te lijnen, maar om hun hond "even bij te houden". Dit komt al heel anders over.
Jaap* schreef: jij projecteert je eigen angst op je hond. Je doet er beter aan die angst bij jezelf te houden en er mee leren om te gaan.
Dat is handiger dan te proberen de hele wereld zich te laten aanpassen aan jouw angstbeelden.
Het gevolg hiervan kan zijn dat haar hond heel defensief gaat reageren als hij dit overneemt.
Weet je dat veel ruiters ZELF hun paard bang maken voor een trekker? "O jee, daar komt een trekker, dan zal mijn paard wel heel erg schrikken!!!!". WErkt averechts. GEwoon blijven ontspannen en gemakkelijk zijn, niets aan het paard laten merken. En dan hebben ze er meestal ook geen moeite mee.
OVerigens, als PDB een ban heeft gekregen, dan vind ik dat raar.
Raar omdat ik zie waar sommige anderen mee weg komen..... waarom krijgen die dan geen ban?
O ja, ik weet het al! Je mag alleen forumers beledigen, niet de moderators.

'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen