Hoi iedereen!
Graag wilde ik nog even reageren op dit topic aangezien ik de trotse eigenares ben van een chihuahua.
De chihuahua is momenteel een mode-hond geworden en word steeds vaker gebruikt als versiering (lees: past mijn handtas bij het jasje van mijn chihuahua en mijn nieuwe schoenen)
Hier word ik zelf erg misselijk van..het is jammer dat de chihuahua rage nogsteeds niet over is door een paar beroemdheden...vandaar de broodfokkers die alleen maar een ieni-mini hondje willen fokken en dat voor lekker veel geld verkopen...
Veel van deze pups sterven op jonge leeftijd door een te groot fontanel, te laag gewicht...of een waterhoofd.
Mijn chihuahua is HOND...hij gaat om met alle hondenrassen in de buurt....is dol op mensen..vooral op kinderen..blaft niet...gromt nooit...luisterd geweldig!
Hij krijgt veel beweging en wandeld ook erg vaak!
brengt balletjes terug en zwemt waar het kan.
Hij heeft een stamboom omdat ik graag een goed gefokte hond wilde..
maar niet bij de eerste de beste fokker..ik heb gewacht op een nest van 2 stevige, licht gespierde ouders...dus niet van die ultra kleine en dunne ouders..
Een ander ras wat ik erg mooi vind is de schotse collie...maar helaas kan ik die niet nemen...ik woon in een flatje..als pup kan ik hem wel tillen maar als volwassen hond van 35 kilo gaat dat erg moeilijk.. en traplopen is niet zo goed.
Een klein hondje is prima te tillen..plus hij heeft een super karakter!!
Veel mensen hebben bedenkingen bij chihuahua's maar de meeste mensen die mijn sociale ventje tegenkomen...zijn gelijk van de vooroordelen af

en dat geven ze dan ook eerlijk toe!
hihi nou dat was mijn verhaaltje!! groetjeesssss