Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Puppies for sale'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Mijn Whippet heeft als het vriest ook een jasje aan. Pure noodzaak, dit ras bestaat uit alleen spieren, pezen en botten. Bijna geen vet. Dus ik moet wel.
Maar dat is een uiterst functioneel jasje, ik denk dat ze met een bontkraag al héél snel terug zou komen uit het bos met een aan flarden gescheurde kraag ;-) Vooropgesteld dat ze niet met die kraag al aan allerlei takken is blijven hangen. :N:
Jasjes moeten imo functioneel zijn, als er capuchonnetjes en kraagjes en blingbling bijkomt wordt het al gauw 'het aankleden van een pop'.
En, heel persoonlijk, vind ik het een aantasting van de waardigheid van de hond. Hij heeft het zelf niet in de gaten, dat is waar, maar waarom zou je je hond reduceren tot een aangekleed clowntje?
precies :ok: Mijn oudste dober heeft ook een jas aan als het erg koud is.. dan moet het echt een paar graden vriezen overdag, dit ivm met zijn nekhernia, hij kan zichzelf niet meer warmlopen, niet meer warmhouden in de auto etc. en heeft hij deze dan niet aan kan hij nog amper bewegen met zn spieren... dus alleen functioneel... verder helemaal niets.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Poppetje schreef:
MonaToetje schreef:
Poppetje schreef:Mijn hond heeft ook 4 pootjes. En gebruikt die ook genoeg. Maar als ik in een drukke stad loop wil ik niet het risico lopen dat ze omver gelopen wordt.

Nou klopt het inderdaad dat mijn hondje dat jasje gewoon nodig heeft, ze krijgt ook medicijnen voor haar korte huidje dus ze kan het gewoon goed gebruiken.
Maar ik denk niet dat iemand dat aan de buitenkant kan zien (met een jasje aan).

En de meeste honden hebben inderdaad het jasje niet nodig, maar is het zielig, beperkt het de honden, hebben ze er last van?
Nou, ik bedoelde dus meer een " winterjasje " zonder bontkraag, kapuchon " en andere frutsels, want dat vind ik weer teveel van het goede en lijkt me idd niet erg handig voor als je in het boos loopt. :mrgreen:
Dus als ik toch iets aanschaf waar ze in moet lopen mag het er niet leuk uitzien. Tja van die kapuchon heeft ze ook zo veel last :19: .
Waarom moet het er perse leuk uitzien? :19: Je hondje ziet er zonder die frutsels toch ook leuk uit?? :19: Het is geen barbiepop :roll:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Poppetje schreef:Tja van die kapuchon heeft ze ook zo veel last :19: .
rent ze nooit door het bos, door de takken, spelen met andere honden etc.?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Amerikanen zijn een raar volkske. Ze kicken op extreme dingen, dit is er spijtig genoeg weer één van :hamer:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Wat mij stoorde aan deze site was het enorme aanbod van puppen, van zoveel diverse rassen ( puppyfarm ). En daarnaast de aankleding van de honden/ foto's en de wijze waarop men het ienieminie klein zijn lijkt te promoten, door o.a. absurd veel geld te vragen voor 'teacup' chi's.

Op deze wijze schept men meer een 'Barbie' idee, dan een 'hond zijn' idee en er zijn ongetwijfeld mensen die hun hond zodoende dan ook meer als een Barbie zullen behandelen ipv als hond zijnde en dat lijkt mij niet de bedoeling voor de hond zelf. Daarnaast is het gewoon niet ok om dat ieniminie te promoten, gezien de gezondheidsproblemen waar veel van die hele kleine hondjes mee kampen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

MonaToetje schreef:
Poppetje schreef:
MonaToetje schreef:
Poppetje schreef:Mijn hond heeft ook 4 pootjes. En gebruikt die ook genoeg. Maar als ik in een drukke stad loop wil ik niet het risico lopen dat ze omver gelopen wordt.

Nou klopt het inderdaad dat mijn hondje dat jasje gewoon nodig heeft, ze krijgt ook medicijnen voor haar korte huidje dus ze kan het gewoon goed gebruiken.
Maar ik denk niet dat iemand dat aan de buitenkant kan zien (met een jasje aan).

En de meeste honden hebben inderdaad het jasje niet nodig, maar is het zielig, beperkt het de honden, hebben ze er last van?
Nou, ik bedoelde dus meer een " winterjasje " zonder bontkraag, kapuchon " en andere frutsels, want dat vind ik weer teveel van het goede en lijkt me idd niet erg handig voor als je in het boos loopt. :mrgreen:
Dus als ik toch iets aanschaf waar ze in moet lopen mag het er niet leuk uitzien. Tja van die kapuchon heeft ze ook zo veel last :19: .
Waarom moet het er perse leuk uitzien? :19: Je hondje ziet er zonder die frutsels toch ook leuk uit?? :19: Het is geen barbiepop :roll:
Waarom zou het er niet leuk uit mogen zien? Zolang het de hond niet bellemmerd, maakt het dan uit of het een saai bruin jasje draagt of een jasje met 1 of ander design? ( Nog even afgezien dat vrijwel iedereen gaat voor bepaalde uiterlijkheden, ook in de keuze van een hond aanschaffen ).

Lotus draagt weleens een knalroze jasje, waar ze lekker mee door de prut heen baggerd, diepe kuilen graaft etc. Ik heb niet het idee dat dat anders zou zijn als ze een, imo, lelijk jasje zou dragen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef:
MonaToetje schreef:
Poppetje schreef:
MonaToetje schreef: Nou, ik bedoelde dus meer een " winterjasje " zonder bontkraag, kapuchon " en andere frutsels, want dat vind ik weer teveel van het goede en lijkt me idd niet erg handig voor als je in het boos loopt. :mrgreen:
Waarom zou het er niet leuk uit mogen zien? Zolang het de hond niet bellemmerd, maakt het dan uit of het een saai bruin jasje draagt of een jasje met 1 of ander design? ( Nog even afgezien dat vrijwel iedereen gaat voor bepaalde uiterlijkheden, ook in de keuze van een hond aanschaffen ).

Lotus draagt weleens een knalroze jasje, waar ze lekker mee door de prut heen baggerd, diepe kuilen graaft etc. Ik heb niet het idee dat dat anders zou zijn als ze een, imo, lelijk jasje zou dragen.
maar het moet wel veilig zijn, die capuchon lijkt mij idd. ook niet erg veilig vwb takken etc. :wink:
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Misschien houdt Poppetje wel niet zo van door het bos schuren. Hmmm.. zo'n hond heeft ook z'n voordelen hoor. Papu besloot 2 minuten voordat we terug waren bij de auto om in de grootste en smerigste modderplas te gaan liggen die hij kon vinden. :N: :boos: :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb ook totaal niets tegen kleine hondjes. Heb er zelf één gehad. En zou er zo weer één bij nemen als ik de kans had.

Maar té is niet goed. De hond moet toch gewoon normaal kunnen leven, zonder dat hij er last van heeft dat de mens steeds kleiner en kleiner wil! :roll:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

malinois schreef:
Poppetje schreef:Tja van die kapuchon heeft ze ook zo veel last :19: .
rent ze nooit door het bos, door de takken, spelen met andere honden etc.?
Ze wordt behandeld als een grote hond, zo is haar gedrag ook.
Ze wandelt, rent, speelt en doet alles wat andere honden ook doen.
Als ze last zou kunnen hebben van de kapuchon kan deze er gewoon af, maar tot nu toe heeft ze er nog geen last van ondervonden.

@monatoetje, Wat al eerder is gezegd, waarom zou het er niet leuk uit mogen zien? Merkt ze het verschil...tussen een saai standaart ding of een mooi jasje?
Aankleden als een barbiepop is er makkelijk te zeggen, maar niet helemaal op zijn plaats vind ik. Ze draagt geen jurkjes, geen schoentjes, geen tutu`s. Gewoon een winterjasje met een design dat ik leuk vind, tegen de kou.
Joyce
Zeer actief

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe andere honden reageren op bijvoorbeeld die kraag?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Joyce schreef:Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe andere honden reageren op bijvoorbeeld die kraag?
Oh dat vind ik ook wel een goede vraag.
Poppetje
Zeer actief

Joyce schreef:Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe andere honden reageren op bijvoorbeeld die kraag?
Die reageren niet op die kraag.
Hoe zou jij denken dat ze zouden reageren dan?
Joyce
Zeer actief

Poppetje schreef:
Nou, aangezien het er nogal vreemd uitziet kan ik me voorstellen dat andere honden daar niet positief op reageren. Honden die er anders uit zien dan normaal hebben nog wel eens moeite met communiceren naar andere honden. Denk aan een RR of een Shar-pei.
Poppetje
Zeer actief

Joyce schreef:
Poppetje schreef:
Nou, aangezien het er nogal vreemd uitziet kan ik me voorstellen dat andere honden daar niet positief op reageren. Honden die er anders uit zien dan normaal hebben nog wel eens moeite met communiceren naar andere honden. Denk aan een RR of een Shar-pei.
Omdat ze een jasje aanheeft?
Grapje zeker.

Nouja, ik hou het er maar op dat ik hier hele sociale honden tegenkom :19: , die ook honden met een ander uiterlijk niet meteen schuwen.
Joyce
Zeer actief

Niet een jasje, maar een jasje met een hele grote kraag waar bijna haar hele kop in verdwijnt..... Ik zie toch wel degelijk verschil in beide.
Poppetje
Zeer actief

Joyce schreef:Niet een jasje, maar een jasje met een hele grote kraag waar bijna haar hele kop in verdwijnt..... Ik zie toch wel degelijk verschil in beide.
Misschien moet je niet meteen van een gefotoshopte foto afgaan?

Haar hele kop verdwijnt niet in de kraag gelukkig, anders was het geen functioneel jasje meer lijkt mij zo. Haar staart, oren, ogen zijn prima te zien. Daarbij kan de kraag er ook gewoon af ;).

Maargoed, hier hebben wij gewoon een andere mening over.
Joyce
Zeer actief

Poppetje schreef:
Joyce schreef:Niet een jasje, maar een jasje met een hele grote kraag waar bijna haar hele kop in verdwijnt..... Ik zie toch wel degelijk verschil in beide.

Haar hele kop verdwijnt niet in de kraag gelukkig, anders was het geen functioneel jasje meer lijkt mij zo. Haar staart, oren, ogen zijn prima te zien. Daarbij kan de kraag er ook gewoon af ;).

Het is toch niet zo raar dat ik op een foto af ga, ik kan niet zien of die gepotoshopt is of niet.

Heb je dan een foto van dat jasje met kraag zonder dat die bewerkt is?
Poppetje
Zeer actief

Joyce schreef:
Poppetje schreef:

Het is toch niet zo raar dat ik op een foto af ga, ik kan niet zien of die gepotoshopt is of niet.

Heb je dan een foto van dat jasje met kraag zonder dat die bewerkt is?
Het is niet raar nee, foto is het eerste wat je ziet.

Fotohoekje staan wat foto`s
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Waarom zijn er eigenlijk honden met zulke dunnen vachten dat ze het koud hebben? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? :eek: Een hond kan best een dag buiten liggen zonder dat ze doodvriezen :N:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Poppetje schreef:
Joyce schreef:
Poppetje schreef:
Omdat ze een jasje aanheeft?
Grapje zeker.

Nouja, ik hou het er maar op dat ik hier hele sociale honden tegenkom :19: , die ook honden met een ander uiterlijk niet meteen schuwen.
ja natuurlijk, dat is toch misschien geen hond in hun ogen :19: 1 van mijn honden heeft het bij Franse bullen... die vind ze echt geen hond, met het gesnurk etc. :19: kan toch? Ik kan me voorstellen dat door die grote kraag het kan voordoen alsof ze borsteld dus dat een hond daar negatief op kan reageren... :19: Denk dat de mijne dit dus wel zouden doen...
Afbeelding
Poppetje
Zeer actief

jidde schreef:Waarom zijn er eigenlijk honden met zulke dunnen vachten dat ze het koud hebben? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn? :eek: Een hond kan best een dag buiten liggen zonder dat ze doodvriezen :N:
Bij mijn hondje is het waarschijnlijk een slechte start als puppy wat haar zo klein heeft gehouden en waardoor haar vacht nu zo dun is. Maar ze is binnenstebuiten gekeerd door de DA en er is nu niets te vinden wat dus daadwerkelijk aangeeft wat het zou kunnen zijn. Uit de testen blijkt dat ze gezond is, en dat is voor mij voldoende :D.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik heb het ook meer over té klein en niet zozeer klein, alhoewel ik, hoe schattig ik ze ook vind, misschien sneller dan anderen een honden té klein zal vinden. Hier in het park lopen twee ontzettend leuke chihuahua's en ik ben blij dat je ze tegenwoordig ook wat vaker op straat ziet, want er zaten er hier ook in de buurt enkelen permanent achter het raam...

Qua kleding moet je het natuurlijk zelf weten, Ik zelf vind het niet zo mooi, maar snap best dat je een jasje kiest wat je leuk vindt. Mocht mijn hond een jas nodig hebben zou ik ook niet voor de functionele blauwe waxjas gaan..haha, ik heb een hekel aan blauw.

Maar ik snap je frustratie wel, want ik heb in het verleden wel eens "gespeeld" met het haar van mijn hond. Weet niet hoe ik het anders moet noemen. Ze heeft vaak een stiekje of klemmetje in om het haar bij de ogen weg te houden, en ik heb wel allerlei leuke stiekjes ingehad hoor, haha.
Ze heeft met de prachtigste bloemen ingelopen, en ik heb ook wel eens commentaar gehad van mensen die vonden dat het een hond was en geen pop. Maar mijn pop met bloemen mag wel elke dag lekker de rivier in als ze wil en door de modder stampen en rollen in het gras, en ik zie minsten evenzoveel honden zonder strikken die dat nu ff niet mogen omdat ...vul maar in. En dan ging het alleen om twee stiekjes op de kop!

Achja, het is dus maar hoe je het bekijkt. Inmiddels krijgt mijn liefie eigenlijk alleen nog met kerst een kerstroos in haar haar, en verder heeft ze meestal gewoon een onopvallend zwart stiekje of speldje. Maar ik vond het erg leuk die blommen. Gaat nergens over, ik weet het.

Maar wat mij hier zo raakt is het gezondheidsaspect waar anderen ook al op doelden. Ook ik vindt het wel leuk zo'n mini-hondje te zien,wat zich verder echt gedraagt als hond, als het de kans krijgt. Zó klein en zó hond, vind ik boeiend!
Maar dit is voor mij echt té klein, en dat het zo gepromoot wordt met al die tierelantijntjes vind ik ook een drama. Niet omdat je niks leuks aan je hond mag hangen (als hij het jasje toch nodig heeft), maar omdat ik betwijfel of de mensen die zo'n pup kopen willen, nog wel beseffen dat ze een hond in huis halen. Want gaan die de hond wel bieden wat die nodig heeft?? Ik heb daar zeer mijn twijfels over.

Als jij (in het algemeen) goed weet wat voor hondje je koopt. En weet wat een hond is en wat zn behoeftes zijn...en je wilt er later een leuk roze ipv een alleen maar nuttig jasje op doen, dan zie ik het probleem niet zo, al is het mijn smaak niet.

Ik vind vooral de manier waarop dieren worden uitgestald als verkleedpoppen echt walgelijk.. Het zijn en blijven honden, met jasjes aan. Niks meer, niks minder. (ja..minder gezond).

Overigens qua vacht...er zijn ook een fiks aantal grote rassen met zo'n dun vachtje, dus dat is op zich "normaal" (alleen met zo'n kwetsbaar hondje natuurlijk wel sneller een probleem dan bij een grote hond met voldoende reserves (zie Nanna)).
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

ik ben bang dat dit weer zo'n discussie is waar je niet uit komt.
smaken verschillen nou eenmaal......ik denk dat we met zijn allen wel een beetje moet blijven opletten dat de beestjes niet in zo'n sneltrein vaart gefokt worden tot een geheel nieuw "ras" omdat de mode nou eenmaal die kant op gaat.
Ik denk dat bijna (zoniet) alle huishonden wel op de een of andere manier uiteindelijk zijn "gefokt" tot wat ze nu zijn (bewust of onbewust zijn mensen altijd bezig de wereld naar hun hand te zetten)

Mijn mening (maar ik zeg al das MIJN mening)is dat een hond toch op zijn minst een beetje "natuurlijk "moet blijven. Als je een hond hebt met een ernstige erfelijke afwijking waar hij op wat voor manier dan ook last van heeft dan zorg je dat hij/zij dat defect niet door kan geven (dit lijkt op schrift weer heel zwart wit gesteld maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel)

Verder moet een hond wel hond kunnen zijn en als hond behandeld worden om zich een beetje happy te voelen lijkt me

Mijn Tekkel x jackrussel uit een oopsnestje (een grote hond in een klein lijfje) voelt zich dood ongelukkkig als ik hem zijn (puur functioneel) reflectorhesje aan doe. dus doe ik het maar niet

Om een lang verhaal kort te maken..............
Smaken verschillen,
honden moeten honden blijven,
gezondheid en welzijn voor alles,
als je wil tutten koop een pop,
heeft je hond een haarspeltje nodig omdat hij anders met zijn (door de mens gefokte lange haren :wink: ) overal tegenaan loopt doe dat dan. enz

gebruik gewoon je verstand en laat iedereen in zijn waarde (ook de hond)
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Haha, we zijn nog nooit een hond tegengekomen die zich in die streep vergiste..baasjes wel... :smile:

Maar met kleine hondjes is niks mis, te kleine wel.
Ook hebben we wel eens problemen met sommige baasjes van kleine hondjes.
Deze hoeven immers niet opgevoed te worden. En wat is het toch lachwekkend en schattig als ze een grote hond agressief benaderen.
Als die grote dan een grommetje laat horen is hij ineens een agressief rotbeest... :blah:

En een jasje...als je zelf een kauwkleum bent doe je toch ook wat aan...niks mis mee hoor.

Groetjes,

Simon
Kay's Mom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kay's Mom »

Hoi iedereen!

Graag wilde ik nog even reageren op dit topic aangezien ik de trotse eigenares ben van een chihuahua.

De chihuahua is momenteel een mode-hond geworden en word steeds vaker gebruikt als versiering (lees: past mijn handtas bij het jasje van mijn chihuahua en mijn nieuwe schoenen)

Hier word ik zelf erg misselijk van..het is jammer dat de chihuahua rage nogsteeds niet over is door een paar beroemdheden...vandaar de broodfokkers die alleen maar een ieni-mini hondje willen fokken en dat voor lekker veel geld verkopen...

Veel van deze pups sterven op jonge leeftijd door een te groot fontanel, te laag gewicht...of een waterhoofd.

Mijn chihuahua is HOND...hij gaat om met alle hondenrassen in de buurt....is dol op mensen..vooral op kinderen..blaft niet...gromt nooit...luisterd geweldig!
Hij krijgt veel beweging en wandeld ook erg vaak!
brengt balletjes terug en zwemt waar het kan.

Hij heeft een stamboom omdat ik graag een goed gefokte hond wilde..
maar niet bij de eerste de beste fokker..ik heb gewacht op een nest van 2 stevige, licht gespierde ouders...dus niet van die ultra kleine en dunne ouders..

Een ander ras wat ik erg mooi vind is de schotse collie...maar helaas kan ik die niet nemen...ik woon in een flatje..als pup kan ik hem wel tillen maar als volwassen hond van 35 kilo gaat dat erg moeilijk.. en traplopen is niet zo goed.

Een klein hondje is prima te tillen..plus hij heeft een super karakter!!
Veel mensen hebben bedenkingen bij chihuahua's maar de meeste mensen die mijn sociale ventje tegenkomen...zijn gelijk van de vooroordelen af ;) en dat geven ze dan ook eerlijk toe! :ok:

hihi nou dat was mijn verhaaltje!! groetjeesssss :cheer:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

MonaToetje schreef:
Neeltje schreef:Ik denk dat je hier eerder de fokkers erop kunt aanspreken die de honden steeds kleiner en kleiner fokken. De Franse Bulldog wordt in Amerika ook steeds kleiner.

Het zijn de 'bekende leeghoofden' die de kleine hondjes een verkeerde uitstraling geven die dan massaal door andere leeghoofden wordt overgenomen.
Zelfs bepaalde kleuren die in de rasstandaard zeer ongewenst zijn ( piebald , chocolate bij de Boston Terrier ) worden op die site aangeprezen als : unique en zeldzaam . Die pups zijn duurder dan de pups die wel de goede kleur/aftekening hebben. Het is gewoon te triest voor woorden. :19:

en dan die strikjes , parelkettinkjes , dollarbiljetjes op die foto`s...afschuwelijk gewoon! :N:
Bij de Franse Bulldog ook, er is zelfs 'n 'fokker' die de kleur grijs/blauw aanprijst, terwijl dat ook bij de franse bulldog niet gewenst is. En dan willen ineens alle 'slimmerikken' daar zo'n kleur bulldog?
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Joyce schreef:Honden die er anders uit zien dan normaal hebben nog wel eens moeite met communiceren naar andere honden. Denk aan een RR of een Shar-pei.
LOL das ook nogal een vooroordeel. De RR heeft niet meer of minder moeite met communiceren naar andere honden dan welk ander ras dat communiceerd met elkaar.

Verder mbt deze discussie....een hond moet ten allertijde gewoon lekker hond kunnen zijn, aangekleed of niet. Tis alleen zo erg dat er ten kostte van de gezondheid van de diverse rassen gefokt wordt om aan een bepaalde vraag te voldoen. Vaak wordt er flink geld betaald voor zo'n fout gefokt hondje en als desbetreffend hondje ook nog een BlingBling jasje aan krijgt (waar bij mij bij voorbaat al de vullingen van uit mijn kiezen knallen) welke een fortuin heeft gekost en het mag daardoor zich niet meer "honds" gedragen (stel je voor dat er een Blingetje van het jasje afvalt) dan ga je mi veel te ver. Doe effe normaal....maar goed das mijn humble opinion :wink:

En verder hou ik er rekening mee dat kleine hondjes het gedender van mijn draken niet altijd kunnen waarderen en kan ik me voorstellen dat de baasjes dat ook niet waarderen. Daarentegen had ik vandaag weer een "gesprekje" met een mevrouw die haar vlinderhondje rustig de "aanval" liet inzetten naar mijn passerende "monsters".
Toen het hondje uitgekefd was heb ik aan de mevrouw zeer vriendelijk gevraagd wat ze zou doen en denken als mijn honden zich zo zouden gedragen.....kreeg een meewarrige blik naar me toe en toen zei ze " O maar uw honden mogen best blaffen naar mijn hondje hoor"
Nee mevrouw mijn honden mogen niet best blaffend naar uw hondje toerennen, want dan heb ik van die valse monsters....

Tis jammer maar zo iemand bevestigd wel het beeld wat veel mensen hebben over kleine hondjes. Tis klein en behoeft geen opvoeding. Ik doe echt mijn best om niet mee te gaan met dat vooroordeel, maar het wordt me soms wel moeilijk gemaakt.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik vind kleine hondjes ( niet te kleine hondjes) erg leuk, en dat ze een jasje dragen prima, maar sorry ik vind zo'n bondkraag geen gezicht, het is een hond laat hem dan ook hond zijn.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Een hond hoort,en dat is mijn mening, zonder medische reden geen jas te dragen :19: Dat je een hond,zoals eerder genoemd,met een nek-hernia od. een jas omgooit,daar kan ik nog wel inkomen. Maar verder vind ik het hond-onwaardig :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”