Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politie IJsselland - Deventer - zoekt hondenbaas

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

pammetje schreef:
eefje_ates schreef:Kom op mensen, als er een Chi doodgebeten zou worden door een JR, zou je daar beslist niet over horen/zou het niet in de krant komen te staan. En als er niets meer over rassen gezegd mag worden,zoals Pdb doet, tja,dan houden we niet meer veel over van dit forum :19: Pdb valt jouw honden toch niet aan?(pammetje).
Hoe vaak heb ik hier al gelezen dat mensen herders enge,lelijke,dominante (en ga zo maar door) honden vinden :19: Als je je daar al op aangevallen voelt :19: Iederreen mag van 'mijn ras' denken wat ze willen,slaap er geen nacht slechter door :19:
nee niet mijn honden persoonlijk
maar je bokst dag in en dag uit tegen vooroordelen op
en soms valt dat verkeerd
zeker als het altijd de zelfde zijn die door blijven zagen
Je 'bokst' idd vaak tegen vooroordelen op,maar ik denk dat dat er bij hoort, als je voor zo een hond kiest, en zo gek is het niet. Want vaak worden juist die honden uitgezocht door 'aso-bazen' :19: Loop hier maar eens naar buiten, 9 van de 10 mensen die een stafje hebben, hebben die hond om hun ego te strelen(tenminste zo zie ik dat)/of om het 'indrukwekkende' uiterlijk van de hond. Persoonlijk vind ik stafjes heerlijke knuffelkonten,mits ze(zoals elk ander ras) goed opgevoed worden :wink:
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

De eigenaar schijnt zich gemeld te hebben heb ik gelezen maar er stond geen verdere info bij over het ras.

Het is triest dat het beestje dood is en welk ras dit ook heeft gedaan je moet ten alle tijde zien te voorkomen dat dit gebeurd.

Wat ik niet snap dat is dat pak de bal alles meent te mogen zeggen over een stafford en eigenlijk vraagt om ophouden van het ras van stafford en dat als je daar iets van zegt dat je dan het maar gewoon moet accepteren.
Komt dat omdat ze als dorpsgek beschouwd wordt?
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Nanna schreef:
eefje_ates schreef:Kom op mensen, als er een Chi doodgebeten zou worden door een JR, zou je daar beslist niet over horen/zou het niet in de krant komen te staan.
Ik denk het wel. Waarom niet? Het ligt er maar aan of de eigenaar met dat akkefietje de publiciteit zoekt.
Ik denk dat die eigenaar niet verder komt dan; Hart van Nederland :smile:
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Wat ik niet snap dat is dat pak de bal alles meent te mogen zeggen over een stafford en eigenlijk vraagt om ophouden van het ras van stafford en dat als je daar iets van zegt dat je dan het maar gewoon moet accepteren.
Dat noem je vrijheid van meningsuiting :wink: Niemand hoeft hier te zeggen wat jij graag zou willen horen :wink: Als PDB zou willen dat er een verbod op dat ras zou moetten komen, moet hij of zei dat toch zelf weten?
Ik snap jouw punt niet :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

eefje_ates schreef:Kom op mensen, als er een Chi doodgebeten zou worden door een JR, zou je daar beslist niet over horen/zou het niet in de krant komen te staan.
Maar mensen kunnen ook altijd met tig voorbeelden van bijtincidenten aankomen waar geen 'vechthonden' bij betrokken waren (uit de media)
Dat kan wel, maar als een JR een Chihuahua dood zou bijten zou dat opeens nooit in de publiciteit komen?
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

eefje_ates schreef:
Dat noem je vrijheid van meningsuiting :wink: Niemand hoeft hier te zeggen wat jij graag zou willen horen :wink: Als PDB zou willen dat er een verbod op dat ras zou moetten komen, moet hij of zei dat toch zelf weten?
Ik snap jouw punt niet :19:
Eens!

En sorry hoor, maar juist de reacties van de (en dan zeg ik het even voorzichtig) staffordtypes krijg ik de kriebels van! Als een mens toch niet eens meer kan aangeven niet van een bepaald ras te houden!

En wat een onzin dat een doodgebeten Chi niet in het nieuws zou komen. Ik denk ten eerste, zoals Nanna opmerkte, dat het uberhaupt minder zal voorkomen maar ten tweede vooral dat het nieuws het stukje informatie betreffende een doodgebeten hond is. Daar kan bijna iedereen zich mee identificeren, iedereen vind dat minstens wel zielig tot zelfs verschrikkelijk. Dat is de nieuwswaarde en voor programma's als HvN de factor die geld in het laatje brengt.

Ja er zijn voordelen die mensen hebben tegen deze rassen, en alle "vechthondtypes" (want zo beschouwd de gemiddelde niet-kynologisch onderlegde Nederlander ze denk ik) maar als eigenaar van zo'n ras weet je dat. Leuk? Nee vast niet. Moet je dat altijd accepteren? Nee ook niet. Maar of dreigende taal uiten dan een oplossing is...

Mijns inziens eerder vooroordeelbevestigend.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

In dit geval hed de publicatie in de pers niets met het ras van de bijtende hond te maken. De eigenaren van het doodgebeten hondje hebben de pers in geschakeld om er achter te komen wie de eigenaar van de bijtende hond is.
De politie had ook reeds contact gelegd met de pers om getuigen op te roepen. Gelukkig heeft de eigenaresse van de honden zichzelf gemeld dus was dat niet meer nodig.

Het is ook zeker niet zo dat alle incidenten waarbij één van die rassen betrokken is altijd breed uitgemeten worden in de pers. Vorig jaar in dezelfde gemeente een incident geweest van een rottweiler die een jack russel had doodgebeten, nooit een letter van in de krant gekomen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Dat mensen met (zoals de gemiddelde nitwit ze noemt) "vechthonden" :roll: doodziek worden van al het commentaar kan ik me heel goed voorstellen.
Toen ik mijn Mastiff nog had werd ik doodziek van het eeuwige; "Oh jee pas op dat is een grote Pittbull" (Wel een hééééle grote dan :roll: )En later met mijn Bullmastiff werd het alleen nog maar erger. Terwijl het allebei scheten van honden waren, die nog niet eens boos keken naar andere honden, laat staan dat ze ze wat zouden doen.
En nu met mijn enge heddes ben ik nog steeds in de ogen van heel veel stupide mede hondebezitters HET grote gevaar. En zuchtend roep ik mijn Joris goedbloed Duitser maar weer bij me omdat de meesten al op een kilometer afstand hysterisch beginnen te roepen dat ik die GEVAARLIJKE HOND bij me moet houden omdat HERDERS ALTIJD bijten. :19:
Dat is ook één van de redenen dat ik dus geen AST of een ESBT in huis
heb, volgens mij is het dan nog 1000x erger, alhoewel ik het geweldige honden vindt.

Ik heb er dus alle begrip voor dat mensen met die "enge"rassen zich persoonlijk aangevallen voelen als men hun favoriete ras weer eens door het slijk haalt.
En de dooddoener; "dat wist je toch van te voren", vind ik ook dikke onzin, dus omdat andere mensen nu eenmaal zo onwetend zijn mag het jou maar geen pijn doen dat jouw allerliefste bijna dagelijks voor monster wordt uitgemaakt? :neenee:

Aan de andere kant vind ik het soms ook een beetje te ver gaan dat sommigen hier de honden die bij een bijtincident betrokken zijn geweest tot in den treure schoon praten.
Er zijn nu eenmaal :devil: staffies zoals er ook
:devil: stabytjes :mrgreen: rondlopen.Alleen bij die laatste hoef je dat als eigenaar niet de hele dag aan te horen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Budkes schreef:Er zijn nu eenmaal :devil: staffies zoals er ook
:devil: stabytjes :mrgreen: rondlopen.Alleen bij die laatste hoef je dat als eigenaar niet de hele dag aan te horen.
Niet waar hoor. Er loopt bij mij in de buurt een niet zo vriendelijke Kooiker rond en daar word ik op aangesproken :wink: En de hondagressieve Labrador is ook the talk of the town, de eigenares krijgt heel wat naar haar hoofd geslingerd (terecht overigens :mrgreen: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Budkes
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Niet waar hoor. Er loopt bij mij in de buurt een niet zo vriendelijke Kooiker rond en daar word ik op aangesproken :wink: En de hondagressieve Labrador is ook the talk of the town, de eigenares krijgt heel wat naar haar hoofd geslingerd (terecht overigens :mrgreen: ).
Maar jij wordt niet met argusogen bekeken omdat er in A'dam een kooiker hondagressief is, die staf eigenaar wel. En als je uit je eigen buurt bent dan is er wss niemand meer die je aanspreekt over die agressieve kooiker. En die Lab is zelf agressief, dus daar wordt terecht wat van gezegd. :pffff:

Ik heb ze trouwens nooit vertrouwd, die kooikers :devil:
Gr. Aniek

Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief

Budkes schreef:
Zoek stok! schreef:
Maar jij wordt niet met argusogen bekeken omdat er in A'dam een kooiker hondagressief is, die staf eigenaar wel. En als je uit je eigen buurt bent dan is er wss niemand meer die je aanspreekt over die agressieve kooiker. En die Lab is zelf agressief, dus daar wordt terecht wat van gezegd. :pffff:

Nou,sorry hoor, je kunt niet iedereen de schuld geven omdat jij word aangekeken :19: En jouw laatste zin, tja, kleutergedrag zou ik zeggen :19:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

eefje_ates schreef:
Budkes schreef:
Zoek stok! schreef:

Nou,sorry hoor, je kunt niet iedereen de schuld geven omdat jij word aangekeken :19: En jouw laatste zin, tja, kleutergedrag zou ik zeggen :19:
Die laatste zin noemen sommigen humor :ok: :smile: , ik vermoedde dat Zoek stok! dat wél zou snappen :wink:

Bij de weg, ik wordt nergens op aangekeken, ik heb niet eens een Staff, ik toon alleen begrip voor hen die keer op keer moeten aanhoren dat hun hond (je weet wel een huisdier waar ze vermoedelijk net zo van houden als jij van het jouwe) een moordzuchtig monster is, zelfs als de hond in kwestie nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door Budkes op 19 mar 2008 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Niet zo janken allemaal....
Er heeft niets van in de pers gestaan.
het stond op de SITE van de POLITIE...

Hondje wordt doodgebeten, eigenaren willen de baas van de hond opsporen en schakelen politie in,.
Politie zet een oproep op hun site, mensen als ik lezen dat en plaatsen het op fora...

Dus niet gaan lopen janken bla bla want als het hier om een poedel ging die een jack doodgebeten had was het ook op de site gekomen.
Toevalligerwijs viel mijn oog op het bericht en slinger ik het fora op.
Heeft niets te maken met het ras.
Als het om een poedel was gegaan had ik het ook geplaatst.
Want als er iemand niet stigmatiseert op staffords ben ik het wel en dat weten velen op dit forum en daarbuiten ook.
Budkes
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Niet zo janken allemaal....

Hondje wordt doodgebeten, eigenaren willen de baas van de hond opsporen en schakelen politie in,.
Politie zet een oproep op hun site, mensen als ik lezen dat en plaatsen het op fora...

Dus niet gaan lopen janken bla bla want als het hier om een poedel ging die een jack doodgebeten had was het ook op de site gekomen.
Want als er iemand niet stigmatiseert op staffords ben ik het wel en dat weten velen op dit forum en daarbuiten ook.
Ehm :oeps: , moet je toch even corrigeren, het heeft wel in de Stentor gestaan.
zelfs een halve pagina groot artikel :N: :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Budkes schreef:

oh :N: Ik lees de stentor wel, maar alleen bij mijn ouders als ik op de wc zit :wink:
Nah goed...ik denk dat het in alle gevallen in de krant terrecht gekomen was omdat het ging om een doodgebeten hondje waarvan de baas van de andere hond spoorloos was...
Het had om mijn part net zo goed een Golden kunnen zijn die het hondje doodgebeten heeft
Budkes
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Budkes schreef:

oh :N: Ik lees de stentor wel, maar alleen bij mijn ouders als ik op de wc zit :wink:
Nah goed...ik denk dat het in alle gevallen in de krant terrecht gekomen was omdat het ging om een doodgebeten hondje waarvan de baas van de andere hond spoorloos was...Het had om mijn part net zo goed een Golden kunnen zijn die het hondje doodgebeten heeft
En dat was precies de reden waarom de eigenaren van het doodgebeten
norwich terriertje de pers hadden in geschakeld, om die andere baas te vinden :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Budkes schreef:Maar jij wordt niet met argusogen bekeken omdat er in A'dam een kooiker hondagressief is, die staf eigenaar wel. En als je uit je eigen buurt bent dan is er wss niemand meer die je aanspreekt over die agressieve kooiker.
Je kunt mij niet wijs maken dat als iemand met een blije supersociale staff rondloopt iedereen gillend van angst wegrent :wink: Wel geloof ik dat als je met een uitvallende staff aan de lijn loopt, mensen daar eerder bang voor zijn dan voor een uitvallende Maltezer. Maar daar zit natuurlijk ook wel een logica achter. Mocht de Maltezer zich loswurmen, dan is er een beperkt risico dat die mijn hond enorm verwond. Een hondagressieve Staff die losbreekt, is een ander verhaal.

Overigens word ik wel degelijk aangesproken op het gedrag van Kooikers in het algemeen. Denk je nou echt dat mensen geen oordeel hebben over andere rassen dan de Staff?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Budkes
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Budkes schreef:Maar jij wordt niet met argusogen bekeken omdat er in A'dam een kooiker hondagressief is, die staf eigenaar wel. En als je uit je eigen buurt bent dan is er wss niemand meer die je aanspreekt over die agressieve kooiker.
Je kunt mij niet wijs maken dat als iemand met een blije supersociale staff rondloopt iedereen gillend van angst wegrent :wink: Wel geloof ik dat als je met een uitvallende staff aan de lijn loopt, mensen daar eerder bang voor zijn dan voor een uitvallende Maltezer. Maar daar zit natuurlijk ook wel een logica achter. Mocht de Maltezer zich loswurmen, dan is er een beperkt risico dat die mijn hond enorm verwond. Een hondagressieve Staff die losbreekt, is een ander verhaal.

Overigens word ik wel degelijk aangesproken op het gedrag van Kooikers in het algemeen. Denk je nou echt dat mensen geen oordeel hebben over andere rassen dan de Staff?

Sterker nog, ik weet 't wel zeker. Ik hoor niet anders met die enge hedders van me, en trouwens mijn Jack Russel wordt hier vandaag ook in meerdere onderwerpen totaal afgebrand :jank: :jank:
En zoals ik al eerder aangaf werd mijn meest vredelievende en meest stabiele hond allertijden, mijn Mastiff, ook regelmatig voor van alles en nog wat uitgemaakt.
Maar dat neemt allemaal niet weg dat je met een Staff gewoon dubbel aan de beurt bent, dat valt gewoon niet te ontkennen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 19 mar 2008 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Mensen die de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt hebben over ALLERLEI hondenrassen wel wat te vertellen ja...dat ben ik dus met je eens 'zoek-stok' :wink:

Ik heb ook weleens het gevoel dat ik 'aangesproken' wordt voor de gehele sharpei-populatie in Nederland...
Het stadium dat ik me er ook echt wat van aantrek ben ik allang voorbij, maar grappig of interessant is het niet altijd
Budkes
Zeer actief

Budkes schreef:
Zoek stok! schreef:

Sterker nog, ik weet 't wel zeker. Ik hoor niet anders met die enge hedders van me, en trouwens mijn Jack Russel wordt hier vandaag ook in meerdere onderwerpen totaal afgebrand :jank: :jank:
En zoals ik al eerder aangaf werd mijn meest vredelievende en meest stabiele hond allertijden, mijn Mastiff, ook regelmatig voor van alles en nog wat uitgemaakt.
Maar dat neemt allemaal niet weg dat je met een Staff gewoon dubbel aan de beurt bent, dat valt gewoon niet te ontkennen.
Aargh, hoe komen die letters zo groot ?? Heb niets gedaan en krijg ze ook niet normaal.....

-edit, ze zijn weer normaal-- Sorry was helemaal mijn bedoeling niet.
Gr. Aniek

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoek stok! schreef:

geloof het wel :mrgreen:

ik meen toch al een aantal keren te lezen , hier en in andere topics, wat JR's toch voor een irritante, hielebijterige hufters zijn...

nou prima hoor, allemaal gelieve GEEN JR aanschaffen dan :ok: :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Mensen, ga nou eens uit van jezelf en niet van een ander.

Wat heb je aan kritiek of commentaar van anderen als je zelf beter weet? Wat voor nut heeft het om in de verdediging te schieten terwijl je niets hebt om je voor te verdedigen? Je weet toch ZELF wat je hebt en hoe het zit, dat anderen dat anders vinden is toch primair het probleem van die ander?
Zoek stok!
Zeer actief

yamie schreef:
ik meen toch al een aantal keren te lezen , hier en in andere topics, wat JR's toch voor een irritante, hielebijterige hufters zijn...
Over JR's heb ik idd al veel gelezen op dit forum, en over Labradors en Herders ook trouwens. En zo is er over elk veelvoorkomend ras wel een bepaald (voor)oordeel. En ik denk dat er bij elk van dat (voor)oordeel wel een grond van waarheid in zit. Als iemand tegen mij zegt dat Kooikers angstbijters zijn, dan ben ik niet beledigd. Sterker nog, ik snap heel goed dat iemand dat zegt. En als iemand over Staffs (of andere 'vechtrassen') zegt dat die honden aanvallen, dan is dat toch ook niet helemaal uit de lucht gegrepen? Staffs zijn nou niet het meest hondvriendelijke ras dat bestaat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoek stok! schreef:
yamie schreef:
Over JR's heb ik idd al veel gelezen op dit forum, en over Labradors en Herders ook trouwens. En zo is er over elk veelvoorkomend ras wel een bepaald (voor)oordeel. En ik denk dat er bij elk van dat (voor)oordeel wel een grond van waarheid in zit. Als iemand tegen mij zegt dat Kooikers angstbijters zijn, dan ben ik niet beledigd. Sterker nog, ik snap heel goed dat iemand dat zegt. En als iemand over Staffs (of andere 'vechtrassen') zegt dat die honden aanvallen, dan is dat toch ook niet helemaal uit de lucht gegrepen? Staffs zijn nou niet het meest hondvriendelijke ras dat bestaat.
klopt, ik bedoelde het dus ook zo, dat ik ook niet in de verdediging schiet :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

yamie schreef:
klopt, ik bedoelde het dus ook zo, dat ik ook niet in de verdediging schiet :wink:
Nee natuurlijk niet, daar zou je ook een dagtaak aan hebben in het geval van de JR en alle hussels die daar onder geschaard worden :smile:

Geintje :roos: :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind dat in het echte leven je maar moet accepteren dat je met een staff voor een melaatse gezien wordt door velen. als je dat niet wil moet je niet zo'n ras nemen.

wat ik wel heel jammer vind is dat er heel veel mensen zo gek op honden zijn dat ze lid worden van een hondenforum en dat zelfs die echte hondengekken deze vooroordelen hebben en dan heb ik het zeker niet alleen over pdb.

dat steekt me regelmatig. ik dacht iedereen die je lieve hond veroordeeld voor kindermoordenaar etc gewoon achterlijk volk was die geen idee van het fenomeen hond hebben maar helaas kan ik dat niet alleen meer van hun zeggen.. zelfs hondengekken geilen op de sensatieverhalen en geloven ze ook nog...

het enige heftige aan een staff is zijn hondagressie. verder is het de gevoeligste en makkelijkste hond die ik ken.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

massam schreef:ik vind dat in het echte leven je maar moet accepteren dat je met een staff voor een melaatse gezien wordt door velen. als je dat niet wil moet je niet zo'n ras nemen.

wat ik wel heel jammer vind is dat er heel veel mensen zo gek op honden zijn dat ze lid worden van een hondenforum en dat zelfs die echte hondengekken deze vooroordelen hebben en dan heb ik het zeker niet alleen over pdb.

dat steekt me regelmatig. ik dacht iedereen die je lieve hond veroordeeld voor kindermoordenaar etc gewoon achterlijk volk was die geen idee van het fenomeen hond hebben maar helaas kan ik dat niet alleen meer van hun zeggen.. zelfs hondengekken geilen op de sensatieverhalen en geloven ze ook nog...

het enige heftige aan een staff is zijn hondagressie. verder is het de gevoeligste en makkelijkste hond die ik ken.
amen
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

massam schreef:ik vind dat in het echte leven je maar moet accepteren dat je met een staff voor een melaatse gezien wordt door velen. als je dat niet wil moet je niet zo'n ras nemen.

Bekrompenheid kom je overal tegen Mascha :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Men noemt graag een ras omdat het dan meer tastbaar is lijkt het wel, ze kunnen een hoop frustratie kwijt door te gillen; Zie je wel, die rothonden moeten verboden worden... Ook al wordt er in een stukje niet eens daadwerkelijk een ras genoemd. Het lijkt wel het eerste waar men naar kijkt om dan vervolgens hier moord en brand te roepen.

Wat ik raar vind is dat wanneer iemand hier een stukje plaatst uit de krant waar het om mensen gaat die iets hebben geflikt het uit den boze is dat een ras of nationaliteit erbij gezegd wordt want dat heeft toch helemaal geen zin, dat gebeurd toch bij elke nationaliteit en is zeker niet "rasgebonden" waarom vindt men het dan wel van nieuwswaarde ls het om honden gaat vraag ik me af en zeker als de grootste schreeuwers mensen zijn die in de verste verte geen verstand van bepaalde hondenrassen hebben (vermoedelijk net als de eigenaren van de honden waar het niet okej mee gaat)

Laten we wel zijn, bepaalde hondenrassen zijn nieuws, daarom staat het bericht dat bijvoorbeeld een kind door een pitbull-achtige gebeten is op de voorpagina en het bericht dan een kind door een Mechelaar is gebeten op blz 4.. en ik vind beide berichten even triest maar het gaat niet om het bericht, het gaat om de sensatie koppen in de krant en het volk wat weer een zondebok heeft een gezamelijke vijand is namelijk veel "veiliger"
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

helemaal waar cloris
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”