Dat mensen met (zoals de gemiddelde nitwit ze noemt) "vechthonden"

doodziek worden van al het commentaar kan ik me heel goed voorstellen.
Toen ik mijn Mastiff nog had werd ik doodziek van het eeuwige; "Oh jee pas op dat is een grote Pittbull" (Wel een hééééle grote dan

)En later met mijn Bullmastiff werd het alleen nog maar erger. Terwijl het allebei scheten van honden waren, die nog niet eens boos keken naar andere honden, laat staan dat ze ze wat zouden doen.
En nu met mijn enge heddes ben ik nog steeds in de ogen van heel veel stupide mede hondebezitters HET grote gevaar. En zuchtend roep ik mijn Joris goedbloed Duitser maar weer bij me omdat de meesten al op een kilometer afstand hysterisch beginnen te roepen dat ik die GEVAARLIJKE HOND bij me moet houden omdat HERDERS ALTIJD bijten.

Dat is ook één van de redenen dat ik dus geen AST of een ESBT in huis
heb, volgens mij is het dan nog 1000x erger, alhoewel ik het geweldige honden vindt.
Ik heb er dus alle begrip voor dat mensen met die "enge"rassen zich persoonlijk aangevallen voelen als men hun favoriete ras weer eens door het slijk haalt.
En de dooddoener; "dat wist je toch van te voren", vind ik ook dikke onzin, dus omdat andere mensen nu eenmaal zo onwetend zijn mag het jou maar geen pijn doen dat jouw allerliefste bijna dagelijks voor monster wordt uitgemaakt?
Aan de andere kant vind ik het soms ook een beetje te ver gaan dat sommigen hier de honden die bij een bijtincident betrokken zijn geweest tot in den treure schoon praten.
Er zijn nu eenmaal

staffies zoals er ook

stabytjes

rondlopen.Alleen bij die laatste hoef je dat als eigenaar niet de hele dag aan te horen.