Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen, onbetrouwbare buurhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zoek stok! schreef:
tineke schreef:Nou als het om pizza gaat zijn mijn honden snel overstag hoor :mrgreen:
:mrgreen:
tineke schreef:Het is inderdaad aan eigenaren om verantwoording te moeten kunnen dragen over de hond die ze hebben en als je een hond kiest of toevallig gekregen hebt :mrgreen: die minder prettig is in de omgang moet je daar zeker je maatregelen op aanpassen.
Wel vind ik dat dat voor alle eigenaren geld en niet alleen voor sommige rassen en dat ik op mijn beurt ook aan andere igenaren mag vragen hun hond bij zich te houden onder bepaalde omstandigheden.
Maar dat mag dan meestal niet want dan had ik maar niet de hond moeten kiezen die ik heb alsof dat iets zegt over hun eigen nonopvoedkundig beleid :pffff:
Maar ik mag niet hopen dat je mij in die laatste categorie indeelt :pffff: Ik erger me ook aan honden die dwars de straat over komen denderen naar Bram toe. Dat ik bijna een hartverzakking krijg omdat er net een auto aan komt en het maar net goed gaat, ik met een patsende reu bij aangelijnde Bram zit, mensen zeggen 'maar hij doet niks hoor' als ik beleefd vraag of ze hun hond bij zich willen houden etc. En dan heb ik dus een hond die vrij makkelijk is met andere honden, en zelfs ik erger me er al aan :wink:
Nee hoor daar schaar ik jou niet onder :wink:
Sowieso maakt het niet uit wat je aan andere hondeneigenaren vraagt als je met een hond loopt die niet vriendelijk kan zijn wordt dat als argument ingezet.
Ik heb laatst iemand gevraagd haar hond niet op een klein speelplaatsje te laten poepen aangezien ik daar wel heen wil met de kleinkinders als ze hier zijn en zelfs dan wordt er gezegd dat ik mijn mond moet houden omdat mijn hond niet lief is en vals :roll:
Nog niet eens de vraag of ik zelf mijn poep opruim van mijn honden ,wat ik wel doe overigens :wink: ,maar nee mond dicht want je hond is niet lief :roll:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Zoek stok! schreef:
Chione schreef:Ik ging af op jouw tekst, waarbij je aangeeft regelmatig te moeten waarschuwen of tussen Bram en kinderen moet inspringen omdat Bram anders weleens zou kunnen bijten. :wink:
'Ook al betekent dit dat ik regelmatig moet waarschuwen dat Bram niet zo gesteld is op grijpgrage vingertjes, of er zelfs tussen moet gaan staan als kinderen op Bram af komen rennen.
Het bijten heb je er anders zelf bij verzonnen om je punt te maken. Bram gaat in het ergste geval blaffen en daar schrikken mensen logischerwijs van, dus waarschuw ik onbekende mensen die in het wilde weg willen gaan aaien en scherm ik als het moet die mensen zelfs af van Bram. Hij hoeft van mij ook helemaal niet aaibaar te zijn door iedereen.
Ah ok, dat is idd wat anders. Ik ben daar dan onterecht vanuit gegaan, afgaande op het 'snappen' ed.

Fijn dat jij je er iig van bewust bent en er schijnbaar goed op let. Helaas zijn er nogal wat eigenaren van honden met dergelijk gedrag die dit niet onderkennen en rustig 'ja' zeggen als mensen vragen of ze de hond mogen aaien. Zo werd mijn dochter laatst bijna gebeten, nadat ze vroeg a.d eigenaren of ze hun hond mocht aaien. Gelukkig kon ik nog even een sprintje maken, daar ik wel zag dat de hond het ondanks de 'ja' van de mensen, helemaal niet zag zitten om ge-aaid te worden door een vreemd kind. Volgens de mensen was het spelen, jaja.

Bij mij past dit gedrag momenteel niet, daarom zou ik nu bv. ook niet zo snel voor een Briard kiezen, ondanks dat ik nog steeds weg ben van dit ras. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

tineke schreef:Nou als je zelf met een minder prettige hond loopt krijg je wel vaak commentaar op je eigen ,keurig aangelijnde, hond is mijn ervaring.
Meestal gaat dat dan over het feit dat jouw hond niet lief maar dat hun hond niet luistert dat maakt niet uit
aan allebei kan je wat aan doen, jij weet toch niet , dat die ander al bezig is met een training? :denken:

Maar jij wéet wèl van jezelf , dat jij dat niet !! aan het doen bent . :neenee:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Jacky schreef:
Ik begrijp nooit zo dat mensen met wat lastiger honden dat "keer op keer" meemaken. Ik maak het namelijk zélden mee dat andere honden op ons afstormen. Tulijk, er komt er wel eens eentje rustig snuffelen of kijken of er wat te spelen valt maar stormen komt maar weinig voor hoor.
Een enkele keer wel, maar that's it.
ik heb het laatst nog meegemaakt Nana in de bebouwde kom, vloog uit de tuin bij mensen, knalt boven op ivan met als gevolg een vechtende odin met deze hond. Echt niet leuk, en het is niet de eerste keer.

Odin is ook niet een makkelijke hond naar andere honden toe, als ze opdringering zijn in welke zin dan ook, pakt hij ze. Hij kan gewoon slecht met andere reuen overweg. En ja Odin is een labrador, dus het zijn echt niet de zgn vechthonden die alleen moeilijk zijn. En ja, cursussen heeft hij genoeg gehad hoor. Wat is doe is omlopen zodra ik andere honden aan zie komen en dat is knap lastig, vooral op zondag :roll: Ik vind het reuze jammer dat hij zo is, wij hadden ook liever een hond gehad die lekker los kan met andere honden om te spelen. Ja dat kan wel, alleen met Ivan.

Wat ik dus wil zeggen is dat de hond echt niet zo gemaakt wordt door de baas, tenminste in veel gevallen niet.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Het punt is dat een hondaggressieve hond van een baas met verantwoordelijkheidsgevoel véél meer beperkt wordt in zijn bewegingsvrijheid dan zgn. sociale honden. Hij moet immers ook daar aan de lijn waar je een sociale hond rustig zou laten loslopen. Sommige gebieden - hoe mooi ze ook zijn - moet je links laten liggen, want daar lopen teveel sukkels met niet luisterende, loslopende honden, wat de kans op een confrontatie vergroot.
Kortom: Je loopt op eieren met je hond. En dan komen er nog mensen (nou ja...) die zeggen dat je je hond zélf vals hebt gemaakt.
Zelfs hier op het HF :jank:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

tineke schreef:
Nou als je zelf met een minder prettige hond loopt krijg je wel vaak commentaar op je eigen ,keurig aangelijnde, hond is mijn ervaring.
Meestal gaat dat dan over het feit dat jouw hond niet lief maar dat hun hond niet luistert dat maakt niet uit
Helemaal mee eens Tineke..
Ik loop ook keurig aangelijnd met Jakko(hij kan niet goed met intacte reuen die praatjes hebben in zijn ogen :wink: ), en dan krijg ik de sneer dat mijn hond agressief zou zijn en dus geen recht heeft om daar te lopen notabene in een aanlijngebied.
Ze zien me aankomen, ze zien dat ik Jakko demonstratief aanlijn en kort houd, en dán nog laten de beppende dames in dit geval hun hond vol op mijn reu afstormen, ondanks hen "fikkie Hierrrrr", wat geen zak uithaalt.
Want luisteren Ho maar.
En dan ook nog mij verwijten dat ik daar loop met mijn aangelijnde hond notabene, daar kan ik behoorlijk nijdig om worden :devil:
Dus ik draai op een gegeven moment om en sla een andere pad in, wat dieper in het bos om de beppende dames te ontlopen, komen ze GVD ook nog achter mij aan.. :boos:
Nou zeg ik je.. :roll:

Zo dat was weer eens lekker een gemiddeld ochtendje in het bos. :mrgreen:
Frustratie alom soms, gelukkig niet altijd.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
tineke

Pak-de-bal schreef:
tineke schreef:Nou als je zelf met een minder prettige hond loopt krijg je wel vaak commentaar op je eigen ,keurig aangelijnde, hond is mijn ervaring.
aan allebei kan je wat aan doen, jij weet toch niet , dat die ander al bezig is met een training? :denken:

Ik snap bij god niet wat je bedoelt maar ik houd mijn hond dus bij me en vast omdat hij niet altijd vriendelijk is maar wel doorloopt en niet uitvalt ,dat hebben we door training zover gekregen en doet hij zonder problemen dus wat ik niet aan het doen ben is me een raadsel :denken: .
Ik laat mijn hond niet los waar hij andere tot last kan zijn en als hun nu precies hetzelfde zouden doen met de hunne tot hun training vruchten heeft afgeworpen is het probleem opgelost wat mij betreft
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Burnie schreef:
Jacky schreef:
Ik begrijp nooit zo dat mensen met wat lastiger honden dat "keer op keer" meemaken. Ik maak het namelijk zélden mee dat andere honden op ons afstormen. Tulijk, er komt er wel eens eentje rustig snuffelen of kijken of er wat te spelen valt maar stormen komt maar weinig voor hoor.
ik heb het laatst nog meegemaakt Nana in de bebouwde kom, vloog uit de tuin bij mensen, knalt boven op ivan met als gevolg een vechtende odin met deze hond. Echt niet leuk, en het is niet de eerste keer.

Odin is ook niet een makkelijke hond naar andere honden toe, als ze opdringering zijn in welke zin dan ook, pakt hij ze. Hij kan gewoon slecht met andere reuen overweg. En ja Odin is een labrador, dus het zijn echt niet de zgn vechthonden die alleen moeilijk zijn. En ja, cursussen heeft hij genoeg gehad hoor. Wat is doe is omlopen zodra ik andere honden aan zie komen en dat is knap lastig, vooral op zondag :roll: Ik vind het reuze jammer dat hij zo is, wij hadden ook liever een hond gehad die lekker los kan met andere honden om te spelen. Ja dat kan wel, alleen met Ivan.

Wat ik dus wil zeggen is dat de hond echt niet zo gemaakt wordt door de baas, tenminste in veel gevallen niet.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Het punt is dat een hondaggressieve hond van een baas met verantwoordelijkheidsgevoel véél meer beperkt wordt in zijn bewegingsvrijheid dan zgn. sociale honden. Hij moet immers ook daar aan de lijn waar je een sociale hond rustig zou laten loslopen. Sommige gebieden - hoe mooi ze ook zijn - moet je links laten liggen, want daar lopen teveel sukkels met niet luisterende, loslopende honden, wat de kans op een confrontatie vergroot.
Kortom: Je loopt op eieren met je hond. En dan komen er nog mensen (nou ja...) die zeggen dat je je hond zélf vals hebt gemaakt.
Zelfs hier op het HF :jank:
Sorry, ik kwoot even alles. :oeps:
Maar ik ben het zo met Burnie eens...
Je word zowat konstant vuil aangekeken wanneer je hond niet al te sociaal met andere honden..
Het is in de ogen van de tegenpartij altijd jouw schuld/probleem..
Moe word ik ervan. :ugh:
Zo makkelijk om jouw hond de schuld te geven terwijl ze hun eigen honden ook niet altijd onder áppel hebben staan..
Sorry hoor, hier spreekt een af en toe gefrusteerde hondenbaas. :mrgreen:

@ burnie: je opmerking wbt HF heb ik niet meegekregen..
Ik heb het eea gelezen van je, en wat mij betreft ben je goed bezig met je honden, kwa training , GT en dergelijke?
Trek je er verders niet te veel van aan, zou ik zeggen.
Jij weet immers zelf toch het beste hoe jij en je honden in elkaar steken?
Doe iets met de commentaren, die er wél toe doen, zoals die van Tineke bijvoorbeeld. :ok:
pik de berichten eruit waar jij en je honden iets mee kunnen.
Ik vind het al erg dapper van je dat je het eea hier hebt aangekaart!
Succes met je labjes verders, ik spreek uit ervaring dat het niet altijd even makkelijk is om met een hond uit te gaan, die regelmatig uitvalt, in mijn geval valt Jakko alleen maar uit tegen volle reuen , super vervelend, maar ik ben weer met hem op training gegaan , mede daarvoor. :wink:
ook dat heeft tijd nodig, misschien gaat het nooit helemaal over, maar ik wel de tools aangereikt krijgen om zijn ongewenste gedrag toch een beetje in de hand te houden. :wink:

Nogmaals, succes..
Laatst gewijzigd door wendy71 op 20 mar 2008 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Pak-de-bal schreef:

nou dat is het zelfde als jij niet weet wat ik aan het doen ben
en jij ook maar gewoon raaskalt

onee sorry ik moet mn mond houden he
mijn hond is gemeen
en jou hond is dat niet
dus wij zijn fout en jij bent goed

sorry alle andere mense nvoor dit kinderachtige bericht
maar wordt het echt zo spuug beu
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:

En hoe weet jij nou weer dat zij dat niet aan het doen is :19:
Mens wat zit je toch weer vol aannames, het was al vervelend maar begint steeds vervelender te worden. Moei je nou eens een keer niet met dingen waar je geen kaas van gegeten hebt :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ook eens :mrgreen:

ik loop in aanlijngebied. met 1 hond, kort aangelijnt, perfect volgend en andere honden perfect negerend.

ik zie een mevrouw met een hond aankomen. labreu, los...

ik ga demonstratief aan de kant staan en vraag of ze haar hond niet bij mijn hond wil laten komen en doe ondertussen een perfect uitgevoerd aandachtsspelletje met sam die de lab niet aankijkt...

sam kijkt nog steeds alleen naar mij als mevrouw zegt dat ik mijn valse hond gewoon bij me moet houden...

maar die zat dus kort aangelijnt met enorme ogen naar mij te kijken of dat koekje nu al kwam. :19:

uiteindelijk neemt ze haar hond mee (is niet bij sam geweest) en ik roep übervrolijk: dankuwel!!! :cheer: en krijg een smerige blik terug.

hoeveel meer verantwoordelijkheid moet ik nog nemen mensen :19:

edit: misschien leuk om te vermelden dat zij 20 meter van deze plek afwoont en als ze ipv linsaf rechtsaf was gegaan vanaf haar oprit zat za na 75 meter in losloopgebied waar ik dus niet kom :roll: en zij loopt dus elke ochtend haar hele rondje in aanlijngebied met losse hond waar ze niet op let..
Laatst gewijzigd door M@scha op 20 mar 2008 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Addy

pammetje schreef: sorry alle andere mense nvoor dit kinderachtige bericht
maar wordt het echt zo spuug beu
Lieve schat, je zit hier nog geen 50 berichten en bent het al spuugbeu :smile: :smile: :smile:
Maar je hebt wel gelijk hoor maar ik zal je een forumgeheimpje verklappen, Pak de Bal heet eigenlijk Mina Kakelkip, dus gewoon laten kakelkippen die hap, dan heb je er het minste last van :ok:
Addy

massam schreef: hoeveel meer verantwoordelijkheid moet ik nog nemen mensen :19:

edit: misschien leuk om te vermelden dat zij 20 meter van deze plek afwoont en als ze ipv linsaf rechtsaf was gegaan vanaf haar oprit zat za na 75 meter in losloopgebied waar ik dus niet kom :roll: en zij loopt dus elke ochtend haar hele rondje in aanlijngebied met losse hond waar ze niet op let..
Sommige mensen kan je wel wat doen :evil:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Mascha, jouw voorbeeld is zo kerkenbaar. :mrgreen:
Indedaad, hoeveel meer verantwoordelijkheud kan ik op dat moment meer nemen?
Niet in mijn ogen, en dan nog een sneer krijgen van wat ik daar doe met mijn agressieve :denken: hond, in een aanlijn gebied notabene! :devil:

Lekker makkelijk hoor, de verantwoordelijk afschuiven op een ander.. :roll:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Addy schreef:

ik kom haar al een jaar lang bijna elke dag tegen en nog steeds moet ik dus regelmatig vragen of ze haar lab bij zich wil houden..

ik dacht dat ze aan de andere kant van het dorp woonde en dan snap ik haar rondje wel. maar ze woont dus aan de kant waar de bebouwde kom ophoudt en dat is hier dan ook meteen begin losloopgebied.

nu kan ik later gaan maar dan kom ik heel veel honden tegen en dat is ook niet leuk voor die honden en niet voor sam en vroeger kan niet want we hebben het nu over 6.15. dan is het net licht en ik wil als ik een lange ronde loop licht hebben.

ik kan ook een andere route lopen maar dit is zo'n mooie wandeling, zij is de enige die ik tegenkom en aan deze route licht het omheinde veldje waar ik het in sam's topic over had en waar ze dus even lekker los kunnen.

daarom laat ik me dus al een jaar vuil bekijken door mevrouw waarvan ik pas sinds vandaag weet waar ze woont... 75 meter van het einde van het dorp dus..
Afbeelding
tineke

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:

Mens wat zit je toch weer vol aannames, het was al vervelend maar begint steeds vervelender te worden. Moei je nou eens een keer niet met dingen waar je geen kaas van gegeten hebt :roll:
Nou om eerlijk te zeggen train ik dat niet meer bij Orson ,maar dat is ook niet (meer) nodig hij luistert goed als er andere honden in het spel zijn en laat alles en iedereen met rust.
Zoals hij nu is vind ik het een prima hond en ik zou niet weten wat ik hem verder nog zou moeten aanleren op dit gebied :denken: .
Hij moet ook niet te sociaal worden natuurlijk want voor je het weet moet je in groepjes gezellig meelopen met Jan en Alleman met de buurthonden :mrgreen: :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Eigenlijk kun je niet winnen, maakt niet uit wat je doet, het is blijkbaar nooit genoeg :19:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

massam schreef:
Addy schreef:

ik kom haar al een jaar lang bijna elke dag tegen en nog steeds moet ik dus regelmatig vragen of ze haar lab bij zich wil houden..

ik dacht dat ze aan de andere kant van het dorp woonde en dan snap ik haar rondje wel. maar ze woont dus aan de kant waar de bebouwde kom ophoudt en dat is hier dan ook meteen begin losloopgebied.

nu kan ik later gaan maar dan kom ik heel veel honden tegen en dat is ook niet leuk voor die honden en niet voor sam en vroeger kan niet want we hebben het nu over 6.15. dan is het net licht en ik wil als ik een lange ronde loop licht hebben.

ik kan ook een andere route lopen maar dit is zo'n mooie wandeling, zij is de enige die ik tegenkom en aan deze route licht het omheinde veldje waar ik het in sam's topic over had en waar ze dus even lekker los kunnen.

daarom laat ik me dus al een jaar vuil bekijken door mevrouw waarvan ik pas sinds vandaag weet waar ze woont... 75 meter van het einde van het dorp dus..
Zou het misschien aan het ras liggen, is-ie misschien ook zwart, want dat zjin hier allemaal de irritante honden die maar los moeten kunnen lopen (en die voor geen cent luisteren).
M@scha
Zeer actief

het is een bruine lab
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

klein uitlegje bij mijn verhaal want het lijkt me nogal warrig :mrgreen:

Afbeelding

roze=einde bebouwde kom (en dus begin losloopgebied
groen=mijn rondje
geel=mijn huis
paars rondje met stip=sams losloopveldje

domkerblauw=mevrouw huis
mintgroene stip met pijl= de plek waar ik dus met sam stond
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

tineke schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:

Nou om eerlijk te zeggen train ik dat niet meer bij Orson
mens, Addy, waar bemoei jij je weer mee? :roll:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Eigenlijk kun je niet winnen, maakt niet uit wat je doet, het is blijkbaar nooit genoeg :19:
Irritant hé, Sandra.
Dat idee heb ik dus ook, je doet het toch nooit goed ook al neem je verantwoordelijkheid als baas zijnde...
En dan nog is het niet genoeg en heb je het sowieso gedaan gedaan mocht er iets niet goed gaan( ik loop aangelijnd, mensen zien dat, en dan nóg niet even de moeite doen om hun hond aan te lijnen, terwijl ik met 50 kilo aan de lijn loop.. :roll: ).

En dan nog idiote opmerkingen krijgen zoals: mevrouw, waarom zit u hond vast, terwijl ik een zware 50 kg tellende reu in bedwang moet houden die als het hem aan hem lag gehakt maakt van dat JR- tje die met een enorme bakkus los op mijn aangelijnde reu af komt stormen. :devil:

Gék word ik er soms van..
Laatst gewijzigd door wendy71 op 20 mar 2008 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
àls ik een hond zou hebben die anderen zou bijten of aanvallen,
zou ik er ALLES aan doen , om hem weer gewoon te krijgen ! :ok:

enorm erover lezen, mijzelf te rade gaan, ( wat heb ik fout gedaan?), en een cursus te volgen.

maar die indruk krijg ik nooit, van degene die zo'n hond wèl hebben,
alleen lees ik altijd , dat de andere maar uit de buuurt moeten blijven en verder niets meer .. :roll:
om de hond gewoon te krijgen :roll: die hond is misschien heel gewoon, gedraagt zich misschien wel gewoon honds, alleen is dat niet wat we maar altijd kunnen accepteren in zo'n drukke samenleving dus zul je een middenweg moeten zoeken...

pffff...moet er altijd wat fout zijn gegaan dan?

natuurlijk moet een andere hond uit de buurt blijven, al heb ik een supersociale hond (en die heb ik ook :pffff: ), dan wil ik nog geen last van andere honden :19: gewoon bij je houden! :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

S@ndr@ schreef:Eigenlijk kun je niet winnen, maakt niet uit wat je doet, het is blijkbaar nooit genoeg :19:
Mwah dat zou ik zo niet willen beweren hoor,als je ziet wat hier in de regel voor de zogenoemde ''vechthonden '' omloopt en je ontwijkt zie ik dat niet echt als een verlies.
Het kan slechter hoor want als ze je niet ontwijken kunnen ze keer op keer met je willen oplopen en als dat nu je winst is :mrgreen: :mrgreen: :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
chrico schreef:Ik heb ook wel eens gezegt nadat ik gevallen was, mijn honden in de houdgreep hield om te voorkomen dat het mis gaat dat als ze gvd nu hun hond niet terughaalde dat ik ze los liet.
wat is dit nou voor een oplossing en mentalitiet? :denken:
jij hoort er dan niet zo bij te lopen met honden, die een gevaar kunnen opleveren. :neenee:
ook al was je gevallen, maakt niet uit.
Dat is niet omdat ik de baasjes een lesje wilde leren maar omdat hun hond zowel mij als mijn honden in gevaar bracht
.

waarom overkomt mij dit dan nooit?
Een JR die zowel mij als mijn hond in gevaar zou brengen?
Waarom overkomt jùllie dat nou altijd? :denken:
. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel de baas als hond hun nek wel kon omdraaien want in plaats van bedankt kreeg ik nog een grote bek ook en moest ik volgens hem opdraaien voor de kosten van de flex die ik stuk gemaakt had. Geloof me dat je in zo een situatie niet meer oplet wat je zegt
ik kan mij dit heel goed voorstellen van die persoon, de situatie heb je zèlf zo gecreeerd !!
mevrouw ubermensch met uberhund... ja je bent de beste..... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Pak-de-bal schreef:
àls ik een hond zou hebben die anderen zou bijten of aanvallen,
zou ik er ALLES aan doen , om hem weer gewoon te krijgen ! :ok:

enorm erover lezen, mijzelf te rade gaan, ( wat heb ik fout gedaan?), en een cursus te volgen.

maar die indruk krijg ik nooit, van degene die zo'n hond wèl hebben,
alleen lees ik altijd , dat de andere maar uit de buuurt moeten blijven en verder niets meer .. :roll:
Of je stelt gewoon je verwachtingen bij en gaat op een verantwoordelijke manier om met je hond :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:ach, ze mag wel een middagje met Baudi komen lopen en fietsen hier....alleen alle ellende en schade is dan natuurlijk wel voor rekening van PdB....
:smile2: dacht je dat ze dat doet, zelfs bij mn oversociale teef durft ze niet te komen :mrgreen:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

Dit is weer zo'n uitspraak die kant noch wal raakt, Marjolein.
Je weet in dit geval werkelijk niet waarover je praat.
LEES die opmerking van Tineke nou eens goed. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

tineke schreef: Het kan slechter hoor want als ze je niet ontwijken kunnen ze keer op keer met je willen oplopen en als dat nu je winst is :mrgreen: :mrgreen: :wink:
die zijn ook leuk ja!

ik geloof niks van die verhalen en vind ze gewoon heel lief hoor! kijk ik laat mijn hond los bij jouw hond om te laten zien dat ik echt niet in al die verhalen geloof" :pffff: mevrouw niet doen!! "wel hoor, we zullen ze weleens laten zien wat voor rotverhalen al die leugens zijn, kijk ik laat wodan al los!!" :cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
*Linda* schreef:
Neeltje schreef:
Nanna schreef:Ik begrijp nooit zo dat mensen met wat lastiger honden dat "keer op keer" meemaken. Ik maak het namelijk zélden mee dat andere honden op ons afstormen. Tulijk, er komt er wel eens eentje rustig snuffelen of kijken of er wat te spelen valt maar stormen komt maar weinig voor hoor.
Daar verwonder ik me al heel lang over. In de bijna 8 jaar dat ik nu Tirsa heb, is me dat zelden overkomen. Dan vraag ik me soms of wij in zo'n beleefd gedeelte van Nederland wonen waar de meeste zich redelijk normaal gedragen??
Dat heeft er grotendeels mee te maken dat je sociale honden hebt. Dan schiet je niet bij elke tegenligger in de stress. Mijn vorige hond was ook erg hond-agressief en liep ik altijd loerend door het bos. Kwamen ze dan op haar af, vond ik dat niet leuk nee. Nu heb ik een super-sociale hond en kan ook gewoon rustig door de "drukke" gebieden lopen en kom dus veel meer honden tegen dan ik ooit met Patries heb gehad. Ik maak me er niet druk om, want ik heb geen vechter. Ik denk dat dát echt het verschil is. Bij Patries was elke hond te veel, bij Sun kan het niet druk genoeg. Je loopt gewoon anders :19:
natuurlijk loop je anders, meer relaxder, totdat je weer zo'n "gevaarlijke " hond tegenkomt ,
dan is wèl je dag weer verziekt ! :evil:

vooral als jij dan weer de schuld krijgt van zijn of haar gedrag ! :roll:
omdat je toevallig te dicht kwam lopen of iets degelijks :roll:
dus jij hoeft nergens rekening mee te houden?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
*Linda* schreef:Nee hoor, boeit me niet. Honden zijn honden en een snauw kan altijd gebeuren. Zolang men mij niet de bosjes induwt, kan het me allemaal weinig schelen :mrgreen:
wat een aso ben jij, zeg !!!!!!!! :pffff:

ik hoop je hond en jou dus ook NOOIT tegen te komen.

Jij bènt dus iemand die op deze aso manier MIJN dag verziekt :evil: :evil:

dus ze bestaan tòch , ik dascht op het forum niet, maar wel dus :pffff:
een snauw is heel normaal honds gedrag wat mijn honden ook zeker mogen geven als ze ergens niet mee eens zijn... dat zou wat zijn zeg als ze niks meer zouden mogen :roll: Mijn teef snauwt wat af tegen reuen als ze speelt, die hebben daar heilig respect voor over het algemeen... ook vreemde reuen... hele normale hondentaal. Erg interessant om te zien trouwens.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”