Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Over een klein weekje...boosje halen!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Over een klein weekje...boosje halen!!

Ongelezen bericht door Madelief »

Over een kleine week mag ik mijn kleine boosje gaan halen!

Ik kijk er zo naar uit!! :cheer:

Ze zal de roepnaam Yanthe krijgen.

Inmiddels staat de bench in de kamer om er vast aan te wennen. Bonha heeft er even in gelegen, maar vindt het verder niet bijster interessant, maar mijn twee rode kattinnen vinden het wel erg leuk.

Ik zelf moet ook nog even wennen, want het is nogal een ding, haha.
Nu moeten we dus in een paar dagen nog snel vloerbedekking regelen, en ik wil graag een tuigje kopen om de pup mee te vervoeren. Het wordt een lange reis dus we zullen af en toe moeten stoppen, en ik krijg echt nachtmerries van het idee van een losschietend halsbandje, of een geschrokken pup die zich er achteruit uitworstelt. Een tuigje dus :mrgreen: .

Maar het meest spannend vind ik nog de reactie die Bonha op de pup zal geven...:19: , we gaan het zien.

:jump1:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Spannend joh veel plezier alvast met de laatste loodjes :wink: haha
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Voorpret, heeeeeeerlijk :D!
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

He dat is al snel. Heb je misschien al een fotootje van haar, ben wel heel erg nieuwsgierig. Waar komt ze vandaan, niet uit Nederland begrijp ik, kortom alle details zijn welkom :wink:
Afbeelding
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

:cheer: :cheer: :cheer:
Spannend hoor!!Ik ben ook wel heel benieuwd naar wat leuke foto's..
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Leuk, leuk, leuk...nog ff wachten en dan is die kleine lekker thuis. Ik vond het ook wel spannend hoe Timo zou reageren toen we Wieke mee naar huis namen. Zijn eerste reactie was trouwens grommen :mrgreen: maar dat was gelukkig maar eenmalig, nu zijn ze de beste maatjes...
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

hey , wat leuk voor je, mooie naam ook. :ok:
Veel puppenplezier toegewenst.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb helaas nog geen foto's (ja een paar van toen ik ging puppenknuffelen, maar dat zijn vooral een hoop staartjes aan net-uit-het-beeld-lopende pupsels, hahaha).

Dus daar moeten we allemaal nog even wachten, want laten we wel wezen...ik zou ook heel graag van foto's van haar zien!!
:smile:
Ik moet daar nog kiezen dus ik weet niet eens wie ze is?! Gelukkig helpt de fokster me kiezen.

Inmiddels een tuigje gekocht, geen idee of het past, niemand in de winkel kon me daar enig advies over geven. Zucht. Je zou verwachten dat ze toch we van elke tuigjes-maat een voorbeeld hondje kunnen opgeven, zodat ik kan vergelijken en bepalen of mijn pup erin past.

Het best advies...pup mee hier heen nemen en eerst even aanpassen, :denken: , nadat ik net verteld had dat ik haar uit Frankrijk ga halen en daarvoor het tuigje nodig heb! Maargoed, verder heel behulpzaam hoor. Ik mocht ook twee tuigjes kopen en er dan 1 terugbrengen. :ok:

Inmiddels is de bench bijna permanent bezet door Bonha, die natuurlijk niet kan voorzien dat er een slaapplek neergezet is voor een andere hond...alles hier is huis is toch van haar??? :19:

Wel grappig trouwens, en dat geeft weer wat te discussieren misschien..
Ik las dat veel mensen vinden dat een pup heeft aangeleerd om in de bench te gaan en je dus niet kunt zeggen dat het uit vrije wil is. Nou, mijn Boen doet dit dus volledig uit vrije wil ;-) . Ze heeft alleen nare ervaringen met een bench gehad, dus dat kan het niet zijn (asiel, opname operatie 4 dagen, thuis postoperatief benchrust, waar ze zich probeerde uit te breken van pure opsluitings-angst). Maar laten niet weer dat topic ophalen :neenee:

Overigens heb ik het deurtje nog niet dichtgedaan hoor ;-), en dat deden we ook maar even niet.

Ik heb ook maar zo'n Kong-wubba gekocht om wat te kunnen spelen tijdens de lange reis...een rose....(konden ze daar geen leuke vrolijke kleurtjes voor maken!?)

Jaaaa, nu begint de leuke spanning...!! Maandagavond komen de eerste foto's als het kleine boosje slaapt.

Ik hoop echt dat het net zo zal gaan als bij jou Frenkie, dat grommen verwacht ik zeker ook hier, maar vooral dat beste vriendjes worden...dat zou echt het meest gewenste resultaat zijn!!

groetjes!
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Madelief schreef:
Ik hoop echt dat het net zo zal gaan als bij jou Frenkie, dat grommen verwacht ik zeker ook hier, maar vooral dat beste vriendjes worden...dat zou echt het meest gewenste resultaat zijn!!

groetjes!
Ik denk dat het vast wel goed zal komen :wink: Maar ik was toch wel heel erg blij toen ze na 2 dagen voor het eerst met elkaar gingen spelen :mrgreen:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wat leuk en spannend!!! :mrgreen:
Heel veel plezier met de voorpret!!!
Ik kan ook niet wachten tot het bij ons zo ver is dat we de pup op kunnen gaan halen, maar dat is pas in september.....

Uhm, Wat is Yanthe eigenlijk voor ras?
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 20 mar 2008 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Wat heerlijk,die voorpret!!
Heel veel succes met slapen de komende dagen,want dat zal er niet echt van komen als de pup er eenmaal is :)
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Leuk zeg :cheer: (ook een mooie naam :pffff: :mrgreen: )
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Mireillevdw schreef: Uhm, Wat is Yanthe eigenlijk voor ras?
Een BOOSJE :pffff:

Een beauceron, afgekort "boosje": franse herdershond

Ojee, dat is nog wel even een stuk langer wachten!!! Is al wel bekend wie de papa en de mama zullen zijn??? Veel plezier met jullie voorpret!

Ja, ik zal wat voor moeten slapen :slaap:

Ja toch Ianthe? :mrgreen: Ze heet op haar stamboom als het goed is Dianthe trouwens, maar dat roept minder makkelijk!

Bonha is trouwens niet meer uit de bench te slaan! Ze vind het heerlijk en heeft en behalve het grootste deel van de dag ook de hele nacht in geslapen. Mijn lekker ding. Ik zou haast voor haar nu ook een bench in huis halen :roll:

Ik heb besloten dat ik voor haar ook een WubbaKong ga halen...geeeen mooie nieuwe speeltjes alleen voor boosje Yanthe :neenee: . Ze krijgt dus lekker een veel grotere! :pffff:

:cheer:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Madelief schreef: Een BOOSJE :pffff:

Een beauceron, afgekort "boosje": franse herdershond

Ojee, dat is nog wel even een stuk langer wachten!!! Is al wel bekend wie de papa en de mama zullen zijn??? Veel plezier met jullie voorpret!
O, ik wist niet dat je BOOS werdt dat ik niet wist dat Boosje een afkorting is van een beauceron......... :lol1:

Ja, is zeker nog even wachten. Maar ik weet al wel wie mama wordt. :mrgreen: Omdat ze nog gedekt moet worden is het niet helemaal zeker wie de dekreu gaat worden. Imke is van Oudduitse herder kennel Molino's hof te Didam (http://www.molinohof.nl)
Heb net een topic geplaatst dat we zondag op bezoek bij de fokker zijn geweest. :wink:

Edit: Info dekreu en dergelijke verwijderd op verzoek van de fokker, omdat de dekking nog geen plaats heeft gevonden.
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 20 mar 2008 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Spannend en leuk! :ok:

Madelief schreef: Inmiddels is de bench bijna permanent bezet door Bonha, die natuurlijk niet kan voorzien dat er een slaapplek neergezet is voor een andere hond...alles hier is huis is toch van haar??? :19:

Wel grappig trouwens, en dat geeft weer wat te discussieren misschien..
Ik las dat veel mensen vinden dat een pup heeft aangeleerd om in de bench te gaan en je dus niet kunt zeggen dat het uit vrije wil is. Nou, mijn Boen doet dit dus volledig uit vrije wil ;-) . Ze heeft alleen nare ervaringen met een bench gehad, dus dat kan het niet zijn (asiel, opname operatie 4 dagen, thuis postoperatief benchrust, waar ze zich probeerde uit te breken van pure opsluitings-angst). Maar laten niet weer dat topic ophalen :neenee:

Overigens heb ik het deurtje nog niet dichtgedaan hoor ;-), en dat deden we ook maar even niet.
Je zegt het zelf al: je doet het deurtje niet dicht. :wink: Zo is het - net als een mand, hondenbed of bijv. een plekje onder de tafel - een veilig 'hol'.
Niet zo gek dat je hond er graag in ligt.

Ik ken meer mensen die een bench (zonder deurtje) als slaapplek hebben. Mijn zus bijv. ze heeft een grand foulard over de bench gedaan, dik matras er in en haar hond ligt er graag in. Maar ja, het is en blijft een enorm lelijke, grote, vierkante sta-in-de-weg en ik zou er dus nooit voor kiezen. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”