Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ondervacht laat los

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ondervacht laat los

Ongelezen bericht door Ianthe »

Bij Attis laat nu volgens mij de hele ondervacht los, we hebben hem net geharkt en er kwam een flinke baal wol uitzetten. Kan dat eraan liggen dat hij nu ander voer krijgt (ontgiften) en dat hij nu binnen zit op de wandelingen na (dus de ondervacht is niet meer nodig) en dat in combinatie van de standaard rui tussen zomer en winter? Of zou er wat ernstigs de hand zijn? Doen we er eigenlijk goed aan om te proberen alles weg te harken?
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik kan je vertellen dat Wieke nu al een paar weken heel slecht in haar vacht zit en ik me ook afvraag of dit door de rui komt of omdat we ander voer (volledig kvv) zijn gaan geven. Ze heeft een hele droge vacht en je kunt de haren er heel makkelijk uit trekken en borstelen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

lijf verhaart ook giga, hele bossen komen er af, echt niet normaal. en ze krigt hetzelfde (natuurlijke) voer als anders ;).
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik denk dat het binnen zitten zeker van invloed is en daarbij zal hij gewoon de rui ingaan. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik denk dat het binnen zitten zeker van invloed is en daarbij zal hij gewoon de rui ingaan. :wink:
Maar de fokker vertelde juist dat hij aan het einde van zijn rui zat... :denken:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Ianthe schreef:
Maar de fokker vertelde juist dat hij aan het einde van zijn rui zat... :denken:
Als ik die fokker zo zie geloof ik dat graag :smile:
Afbeelding
omg nannaaa!! :N: :eek: Je weet heus wel dat ik het over Attis had en n iet over de fokker zelf :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Ondervacht laat los

Ongelezen bericht door alm@ »

Ianthe schreef:Bij Attis laat nu volgens mij de hele ondervacht los, we hebben hem net geharkt en er kwam een flinke baal wol uitzetten. Kan dat eraan liggen dat hij nu ander voer krijgt (ontgiften) en dat hij nu binnen zit op de wandelingen na (dus de ondervacht is niet meer nodig) en dat in combinatie van de standaard rui tussen zomer en winter? Of zou er wat ernstigs de hand zijn? Doen we er eigenlijk goed aan om te proberen alles weg te harken?
Komt van het binnen zitten, zeker weten, ik heb er hier ook zo een. En lekker alles (eens in de week) wegharken. Het is dood los haar, ik zou geen reden kunnen bedenken om het te laten zitten.
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier zijn ze nog niet echt in de rui. We hebben momenteel in het asile wel een hond zitten die buitenleven gewend was en nu 's nachts binnen moet zitten. Deze verhaard ook met bossen inmiddels :wink:
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
Ianthe schreef:Bij Attis laat nu volgens mij de hele ondervacht los, we hebben hem net geharkt en er kwam een flinke baal wol uitzetten. Kan dat eraan liggen dat hij nu ander voer krijgt (ontgiften) en dat hij nu binnen zit op de wandelingen na (dus de ondervacht is niet meer nodig) en dat in combinatie van de standaard rui tussen zomer en winter? Of zou er wat ernstigs de hand zijn? Doen we er eigenlijk goed aan om te proberen alles weg te harken?
Komt van het binnen zitten, zeker weten, ik heb er hier ook zo een. En lekker alles (eens in de week) wegharken. Het is dood los haar, ik zou geen reden kunnen bedenken om het te laten zitten.
Is het dan niet zo dat door veel harken de vacht juist losser gaat zitten, hier zijn we namelijk voor gewaarschuwd. En daarom moest je om de paar maanden harken...
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ianthe schreef:
alm@ schreef:
Is het dan niet zo dat door veel harken de vacht juist losser gaat zitten, hier zijn we namelijk voor gewaarschuwd. En daarom moest je om de paar maanden harken...
Als de onderwol écht los gaat zitten (Reina is net een schaapje) dan hark ik eens in de week alles eruit, dus niet elke dag en dat kan een paar weken lang zijn. Is ze niet in de rui dan doe ik er niets aan behalve af en toe even haar 'broek' borstelen (met een penneborstel) omdat dat gedeelte de neiging heeft te gaan vervilten. Dus inderdaad alleen harken als er wat te harken valt en dat is meestal 2 á 3 keer per jaar :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”