Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ondervacht laat los
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ondervacht laat los
Bij Attis laat nu volgens mij de hele ondervacht los, we hebben hem net geharkt en er kwam een flinke baal wol uitzetten. Kan dat eraan liggen dat hij nu ander voer krijgt (ontgiften) en dat hij nu binnen zit op de wandelingen na (dus de ondervacht is niet meer nodig) en dat in combinatie van de standaard rui tussen zomer en winter? Of zou er wat ernstigs de hand zijn? Doen we er eigenlijk goed aan om te proberen alles weg te harken?

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan je vertellen dat Wieke nu al een paar weken heel slecht in haar vacht zit en ik me ook afvraag of dit door de rui komt of omdat we ander voer (volledig kvv) zijn gaan geven. Ze heeft een hele droge vacht en je kunt de haren er heel makkelijk uit trekken en borstelen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Ondervacht laat los
Komt van het binnen zitten, zeker weten, ik heb er hier ook zo een. En lekker alles (eens in de week) wegharken. Het is dood los haar, ik zou geen reden kunnen bedenken om het te laten zitten.Ianthe schreef:Bij Attis laat nu volgens mij de hele ondervacht los, we hebben hem net geharkt en er kwam een flinke baal wol uitzetten. Kan dat eraan liggen dat hij nu ander voer krijgt (ontgiften) en dat hij nu binnen zit op de wandelingen na (dus de ondervacht is niet meer nodig) en dat in combinatie van de standaard rui tussen zomer en winter? Of zou er wat ernstigs de hand zijn? Doen we er eigenlijk goed aan om te proberen alles weg te harken?

-
boxersien
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het dan niet zo dat door veel harken de vacht juist losser gaat zitten, hier zijn we namelijk voor gewaarschuwd. En daarom moest je om de paar maanden harken...alm@ schreef:Komt van het binnen zitten, zeker weten, ik heb er hier ook zo een. En lekker alles (eens in de week) wegharken. Het is dood los haar, ik zou geen reden kunnen bedenken om het te laten zitten.Ianthe schreef:Bij Attis laat nu volgens mij de hele ondervacht los, we hebben hem net geharkt en er kwam een flinke baal wol uitzetten. Kan dat eraan liggen dat hij nu ander voer krijgt (ontgiften) en dat hij nu binnen zit op de wandelingen na (dus de ondervacht is niet meer nodig) en dat in combinatie van de standaard rui tussen zomer en winter? Of zou er wat ernstigs de hand zijn? Doen we er eigenlijk goed aan om te proberen alles weg te harken?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als de onderwol écht los gaat zitten (Reina is net een schaapje) dan hark ik eens in de week alles eruit, dus niet elke dag en dat kan een paar weken lang zijn. Is ze niet in de rui dan doe ik er niets aan behalve af en toe even haar 'broek' borstelen (met een penneborstel) omdat dat gedeelte de neiging heeft te gaan vervilten. Dus inderdaad alleen harken als er wat te harken valt en dat is meestal 2 á 3 keer per jaarIanthe schreef:Is het dan niet zo dat door veel harken de vacht juist losser gaat zitten, hier zijn we namelijk voor gewaarschuwd. En daarom moest je om de paar maanden harken...alm@ schreef:Komt van het binnen zitten, zeker weten, ik heb er hier ook zo een. En lekker alles (eens in de week) wegharken. Het is dood los haar, ik zou geen reden kunnen bedenken om het te laten zitten.Ianthe schreef:Bij Attis laat nu volgens mij de hele ondervacht los, we hebben hem net geharkt en er kwam een flinke baal wol uitzetten. Kan dat eraan liggen dat hij nu ander voer krijgt (ontgiften) en dat hij nu binnen zit op de wandelingen na (dus de ondervacht is niet meer nodig) en dat in combinatie van de standaard rui tussen zomer en winter? Of zou er wat ernstigs de hand zijn? Doen we er eigenlijk goed aan om te proberen alles weg te harken?