Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knobbeltje in wang/lip

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

knobbeltje in wang/lip

Ongelezen bericht door Crista »

Gisteravond zag ik dat een wang/lip van mitch erg dik was, toen voelde ik eraan en er zit een rond knobbeltje in.

Toen ik beter keek zag ik dat er een kleine, dikke snorhaar uitkwam. Dus ik aan die snorhaar voelen en die kon je er zo uithalen. Toen kwam er een beetje vocht uit en verder durfde ik er niet aan te zitten.

Hij heeft er geen pijn aan want je mag er gewoon aanzitten, maar weet iemand wat dit is?? Ik dacht eerst aan een ontstoken haarzakje ofzo, maar het is echt een harde ronde knobbel van zo'n 7 mm denk ik. Je kan hem gewoon vastpakken als je de binnenkant en buitenkant van zijn lip pakt.

Misschien anders de DA bellen of nog even afwachten...?
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Misschien is het wel helemaal niets, ik herken het niet maar bij bultjes trek ik altijd even aan de bel. Even de da bellen.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Crista
Zeer actief

Maureen en de meiden schreef:Misschien is het wel helemaal niets, ik herken het niet maar bij bultjes trek ik altijd even aan de bel. Even de da bellen.
Ja dat was ook mijn idee... ik zal straks (als ik thuis kom) eerst eens kijken of het wat minder is geworden en anders maar bellen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je gekeken of er aan de andere kant net zo'n bultje en haar zit?
Mijn honden hebben allebei aan de zijkant van hun kop, in hun "wang", een zwarte stip waaruit 1 of meerdere lange stugge haren (net als snorharen) komen. Maar daar is niet echt een bultje onder te voelen.
Het zou best kunnen dat het haarzakje ontstoken is geraakt, maar bij bultjes zou ik zelf ook even bij de dierenarts informeren of het verder niets ernstigs is.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Mijn hond heeft inderdaad ook een stip in zijn wang waar een dikke haar uitkomt. Bij hem zit het aan twee kanten en voelt het wel een beetje dik, je zou kunnen zeggen dat het voelt als een bultje. Het is een beetje dikker en je kunt het wel beet pakken. Dit is altijd al zo geweest, dus bij hem zal het zo wel horen :19: Hoop dat het net zoiets is.
Crista
Zeer actief

Het is (helaas) geen bultje dat er altijd al zit. Mitch heeft inderdaad ook van die donkere bultjes met haar eruit, ik noem dat altijd maar 'pepernootjes' zo voelen ze een beetje.

Het knobbeltje dat ie nu heeft is echt helemaal nieuw. Eigenlijk zie je er aan de buitenkant niks van, behalve dat het wat dik is en dat er snorharen zitten. Ik vraag me ook af of de snorhaar er iets mee te maken heeft, het is echt een bultje in de lip zeg maar...

misschien dan toch maar ff de DA bellen
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Als je zeker weet dat het er nooit gezeten heeft, is het misschien toch maar beter om even de dierenarts te bellen. Heb je voor jezelf ook niet meer dat twijfelende gevoel.. tenminste, zo voel ik het dan altijd :ok:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ik denk een onstoken haarzakje, maar als je het niet vertrouwd ga dan naar de d.a.
Sterkte verder.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

FF de da bellen.... bultjes wara je de haren zo vanaf uit kan halen zijn niet ok... hoeft niets ernstigs tezijn maar gewoon ff laten checken.

Jacqueline
Afbeelding
Crista
Zeer actief

Ik wilde het nog even aankijken tot vandaag (aangezien ik altijd al meteen naar de DA ren) en vanmorgen voelde ik het bultje het iets minder.

Als het er vanavond nog zit ga ik wel ff langs de DA, dan weet ik tenminste zeker wat het is.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”