Heel slim om een klein meisje zelfstandig de hond uit te laten laten, zo zie je maar dat die zowiezo niets kan doen als het mis gaat.

Moderator: moderatorteam
Ja maar als zij met een aangelijnde hond liep heb je je hond daar maar bij uit de buurt te houden,17 jaar of niet.Abby schreef:Ik vind het eerder verantwoord dat je een 17 jarige met een am.bull laat lopen, dan een klein meisje met wat voor hond dan ook... Als die vent zn beagle zelf had uitgelaten, had dit waarschijnlijk een andere afloop gehad...
Ik ben er behoorlijk op tegen als kinderen met een hond lopen... Uitzonderingen daar gelaten, want er zijn ongetwijfeld kids die wel weten hoe het kan, mag en moet.billy schreef:Hier lopen ook regelmatig kinderen met hondjes , kruising boomertjes, maar als dat al niet meer kan![]()
Ik snap niet zo goed hoe een hond of eigenaar daarvan een aandeel kan hebben in doodgebeten worden door een loslopende hond als de doodgebeten hond aan de lijn liep. Jij roept altijd om het hardste dat mensen hun hond bij zich moeten houden als jij met aangelijnde Ben loopt toch? Waarom is het nu ineens anders omdat dit meisje een aantal jaar jonger is dan jij?Aimee schreef:Ik vind het ook gewoon vragen om problemen, als je zo'n klein meisje alleen met de hond laat lopenDaarmee praat ik het hele ongeval niet goed, maar vraag me dan wel af hoe het precies gegaan is
Ik denk zeker niet dat alleen de eigenaar van de Ambull hier een aandeel in heeft.
En voor hetzelfde geld stond dat meisje met de beagle aangelijnd bij een perkje, en dook die bulldog er zo meteen op. Als ik daar had gestaan met die beagle had ik ook niks kunnen doen vrees ik dan hoor.Aimee schreef:Word inderdaad weer lekker via een kant belicht door de telegraaf. Ik vind het ook gewoon vragen om problemen, als je zo'n klein meisje alleen met de hond laat lopenDaarmee praat ik het hele ongeval niet goed, maar vraag me dan wel af hoe het precies gegaan is
Ik denk zeker niet dat alleen de eigenaar van de Ambull hier een aandeel in heeft.
gr Aimée
Hier ben ik het mee eens.iones schreef:Zelfs al was de beagle los. Iedereen hier weet dat dat geen verschil uit gemaakt zou hebben voor een hond die uit was op de kill. En de eigenaar van zo'n hond is gewoon fout. OF andere honden nu wel of niet los lopen, een hond die andere honden zo aanvalt mag gewoon helemaal NOOIT los.
Omdat ze het probleem niet erkennen bij hun hond,meestal leggen ze de schuld dan nog bij een ander.iones schreef:Wat moet dat een traumatische ervaring zijn geweest voor dat jongetje van 5, vooral omdat hij dat hondje in zijn angst en pijn hoorde piepen en niets kon doen. Die hond die dat gedaan had, heeft vaker honden gegrepen. HOe kan die eigenaar dat steeds weer laten gebeuren?????
Das weer totaal iets anders,en heb je gelijkChione schreef:In het geval van dit laatste incident, kun je de eigenaren v.d AB weinig kwalijk nemen. Het kind was gewaarschuwd dat hij zijn hond niet mee de caravan mocht innemen, waar de AB was, wat hij toch heeft gedaan.
Dat kun je het kind ook moeilijk kwalijk nemen, kinderen blijven kinderen.
Wat in de Telegraaf stond klopt dus, weer eens, niet. De AB eigenaren namen wel degelijk hun verantwoordelijkheid en zijn ook kapot van wat er is gebeurd.