Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spiky

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lekker sensatieverhaal weer.
Heel slim om een klein meisje zelfstandig de hond uit te laten laten, zo zie je maar dat die zowiezo niets kan doen als het mis gaat. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Zucht.

Alleen zo jammer dat die man zn kleine dochtertje (want hoe oud kan dat meiske geweest zijn als paps pas 29 is..) met haar beagle heeft laten lopen, die toch al geen wonderen van gehoorzaamheid zijn, en zij nu een trauma voor de rest van haar leven heeft.

Als hij er zelf mee gelopen had, was het misschien heel anders gegaan. Nu liepen er twee losse "ranglaagsten"....
Héél erg verdrietig voor het meisje en de arme beagle.

Onverantwoord van beide eigenaars. Het beest had inderdaad het meisje wel kunnen grijpen (al was het maar omdat ze krijste). Papa wist dat die hond er was...en als hij écht gedacht had dat hij gevaarlijk was....
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Dit is verschrikkelijk wat er is gebeurd. :devil:
Maar waarom moet het dan een aso zijn?
Dat weet je helemaal niet. :denken:
En als die man wel aan de deur is geweest om zijn exuses bv aan te bieden zetten ze dat echt niet in de krant.
jammer
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ja, dat is ook zo. Zoiets kleins als erkennen dat je fout zat of gewoon oprecht medeleven zou zoveel goed doen.

Ik heb ook het idee dat in het algemeen mensen vaak bang zijn om zo'n stap te zetten, denk je niet? Met het digitale tijdperk lijkt het soms alsof de dagelijkse omgangsvormen steeds stroever gaan. Liever de andere kant opkijken dan aan die mevrouw van de hoek die kanker heeft vragen hoe het gaat....

Of niet meer naar de overbuurman durven uit schaamte omdat jouw hond de zijne gegrepen heeft. Want die buurman zal wel pislink zijn. Maarja...asociaal is natuurlijk ook heel goed mogelijk.....

:jank:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ja natuurlijk dat aso heel goed mogelijk zou zijn.
Maar om gelijk nu te zeggen dat iemand aso is...
Tuurlijk als het mij zou overkomen zou ik ook niet weten hoe ik zou reageren,maar ook precies wat jij zegt:het is tegenwoordig lekker makkelijk om een email of sms te sturen.
Ik vind het veel leuker om iemand nog een persoonijk kaartje te sturen met een persoonlijke tekst erop.
:wink:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Dat is nou ook mijn grootste angst, maar dan ietsje anders. Kind loopt met te grote of sterke hond. Hond trekt zich los en rent op mij en (aangelijnde) Bennie af.....:jank:
Als ik een kind met zo'n hond zie lopen (gebeurt hier ook vaker), maak ik rechtsomkeert of maak een flinke omweg. Je moet er niet aan denken.... :eek:
Mss schaamt de eigenaar van de bulldog zich kapot. Maar van excuses aanbieden is nog niemand doodgegaan. Hij zou er goed aan doen dit alsnog te doen!
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Jeetje, wat verschrikkelijk.
Maar ik vind het wel weer typisch dat er vermeld wordt dat de hond vaak door een 17-jarige jongen wordt uitgelaten, terwijl het net zo onverantwoordelijk is dat dat kleine meisje alleen met die beagle liep. Vooral omdat de eigenaar van de beagle blijkbaar wist dat die hond een eventueel gevaar was. Dan laat je je kleine dochtertje toch niet alleen lopen?
Een paar dagen geleden zag ik in onze buurt ook een heel klein meisje die met een hond aan het wandelen was. Ze had de hond gewoon los, en lette er totaal niet op. Zoiets had ook kunnen gebeuren bij dat meisje, maar wie is er dan nu echt fout bezig?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hij heeft de hond de sloot ingschopt :denken: , hoe groot is die vent.
aan de ene kant te zwak om de hond in zijn armen vast te houden, maar groot genoeg om een Am bull de sloot in te trappen.
Dit verhaal rammelt aan alle kanten :19:

Heel jammer dat de beagel het niet heeft overleeft, arme spiky
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Ze zijn misschien wel beiden fout op gebied van "de kids laten de hond uit".

Maar een 17 jarige kan misschien ook wel sterker uit de hoek komen dan pakweg een volwassen? vrouwke of zelfs mannen hoor.
Jullie staren zich blind op de leeftijd,heb al dikwijls gezien dat een volwassene ook zijn hond niet kan houden. :ok:

De man zijn reactie op dat het onverantwoord was om die 17jarige met een a.buldog te laten wandelen is totaal ongepast als jezelf, je kind met een hond buitenstuurd.Hij zou dit misschien ook niet voorkomen kunnen hebben.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik vind het eerder verantwoord dat je een 17 jarige met een am.bull laat lopen, dan een klein meisje met wat voor hond dan ook... Als die vent zn beagle zelf had uitgelaten, had dit waarschijnlijk een andere afloop gehad... :19:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Berichten uit de telegraaf neem ik altijd met een korreltje zout moet ik eerlijk zeggen :mrgreen: .
Maar als het wel zo gegaan is als beschreven dan vind ik het inderdaad wel aso van de eigenaar van de buldog dat hij geen contact heeft opgenomen om in ieder geval te laten zien iets te willen doen om het verdriet te verzachten.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Abby schreef:Ik vind het eerder verantwoord dat je een 17 jarige met een am.bull laat lopen, dan een klein meisje met wat voor hond dan ook... Als die vent zn beagle zelf had uitgelaten, had dit waarschijnlijk een andere afloop gehad... :19:
Ja maar als zij met een aangelijnde hond liep heb je je hond daar maar bij uit de buurt te houden,17 jaar of niet.
Ik vind het ook bezopen dat een kind de hond moet uitlaten onder een bepaalde leeftijd maar met een grote sterke hond op stap gaan die je niet onder appel kunt houden is ook niet echt slim te noemen.
Maar goed het zijn tenslotte allemaal maar speculaties om echt er een mening over te kunnen vormen moet je weten wat er nu daadwerkelijk gebeurd is en daar vind ik dit bericht iets te summier voor en de krant die het bericht geplaatst heeft iets te onbetrouwbaar :wink:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

De helft, of meer, van het verhaal zal ongetwijfeld weer eens niet kloppen. Neemt niet weg dat het nogal triest is, voor de overleden hond en zeker ook voor dat ( 6 jarige? ) meisje die alles moest aanzien.

Mij is niet duidelijk waarom die AB los liep, ontsnapt of bewust en waarom een kind van 6 een hond uitlaat volg ik ook niet helemaal.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Word inderdaad weer lekker via een kant belicht door de telegraaf. Ik vind het ook gewoon vragen om problemen, als je zo'n klein meisje alleen met de hond laat lopen :roll: Daarmee praat ik het hele ongeval niet goed, maar vraag me dan wel af hoe het precies gegaan is :wink: Ik denk zeker niet dat alleen de eigenaar van de Ambull hier een aandeel in heeft.

gr Aimée
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Je kan hier vanalles op zeggen. Misschien was het wel een meisje van 5 á 6 jaar oud dat het enthousiaste beageltje niet kon houden en naar die man en hond toegetrokken is. Vervolgens kreeg die hond de beagle te pakken en..........

Het blijft in en in triest :jank: :jank: :jank:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hier lopen ook regelmatig kinderen met hondjes , kruising boomertjes, maar als dat al niet meer kan :19: het is toch mijn taak om mijn honden bij me te houden, als ik jullie zo lees kan je alleen je hond nog maar uitlaten als je groot en sterk bent en een andere hond eraf kan schoppen , dat zou toch niet moeten.
Of heb ik het nu zo verkeerd.

Groetjes Els
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

billy schreef:Hier lopen ook regelmatig kinderen met hondjes , kruising boomertjes, maar als dat al niet meer kan :19:
Ik ben er behoorlijk op tegen als kinderen met een hond lopen... Uitzonderingen daar gelaten, want er zijn ongetwijfeld kids die wel weten hoe het kan, mag en moet.
Mijn redenen hiervoor zijn:
-Vaak zie ik kids met een hond die ze net of nauwelijks aankunnen (vooral fysiek gezien). er wordt dan tegen de hond geschreeuwd dat ie moet luisteren en er wordt wat aan die riem gerukt, in sommige gevallen zelfs extreem venijnig
-Kids die dan wel hun eigen hond(je) aankunnen, kunnen nog niet doeltreffend ingrijpen als een hond van iemand anders zich op hun hondje stort.

Om deze redenen (in mijn geval de laatste) mag mijn nichtje van 9 alleen met Abby lopen als ik meeloop. Ik wil niet dat ze er alleen een blokje mee om gaat, want ondanks het feit dat Abby een makkelijk hondje is, zijn er ook minder leuke honden in de buurt. En als daarvan eentje losloopt en zich op wat voor manier dan ook aan Abby opdringt, ben ik daar toch liever zelf bij... :N:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Aimee schreef:Ik vind het ook gewoon vragen om problemen, als je zo'n klein meisje alleen met de hond laat lopen :roll: Daarmee praat ik het hele ongeval niet goed, maar vraag me dan wel af hoe het precies gegaan is :wink: Ik denk zeker niet dat alleen de eigenaar van de Ambull hier een aandeel in heeft.
Ik snap niet zo goed hoe een hond of eigenaar daarvan een aandeel kan hebben in doodgebeten worden door een loslopende hond als de doodgebeten hond aan de lijn liep. Jij roept altijd om het hardste dat mensen hun hond bij zich moeten houden als jij met aangelijnde Ben loopt toch? Waarom is het nu ineens anders omdat dit meisje een aantal jaar jonger is dan jij?

Ik vraag me af of ik Bram kan redden als een flinke hond voor de kill gaat. En ik ben toch echt 34. En nee, dat wil niet zeggen dat ik hem aan een kind van negen meegeef. En ja, een Telegraaf artikel rammelt aan alle kanten, maar ik vind het apart om te lezen dat bepaalde mensen altijd de kant van de aanvallende hond kiezen zonder de feiten te kennen. Soms is het ook gewoon echt zo dat een hondagressieve hond een andere hond doodbijt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dit meisje was gek met dit hondje en had de verantwoordelijkheid om het hondje uit te laten. Als ze ouder was geweest, had ze mogelijk ook niets kunnen doen. Die hufter had die hond van hem bij zich moeten houden. Het waren ALWEER andere mensen die in moesten grijpen want LUL zelf was niet ter plaatse.

Een loslopende hond die een andere hond dood bijt, daarvan is de eigenaar ALTIJD schuld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aimee schreef:Word inderdaad weer lekker via een kant belicht door de telegraaf. Ik vind het ook gewoon vragen om problemen, als je zo'n klein meisje alleen met de hond laat lopen :roll: Daarmee praat ik het hele ongeval niet goed, maar vraag me dan wel af hoe het precies gegaan is :wink: Ik denk zeker niet dat alleen de eigenaar van de Ambull hier een aandeel in heeft.

gr Aimée
En voor hetzelfde geld stond dat meisje met de beagle aangelijnd bij een perkje, en dook die bulldog er zo meteen op. Als ik daar had gestaan met die beagle had ik ook niks kunnen doen vrees ik dan hoor.

Ik vind het frappant dat bij het afvragen hoe het precies gegaan is er schijnbaar in de riching gedacht wordt van "meisje met Beagle zal er ook wel een aandeel in hebben".
Het kan net zo goed andersom zijn, dat ze er bar weinig aandeel in had :19:

Dit los van het feit dat het niet slim is een klein meisje de hond uit te laten laten.
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Als je de reacties van lezers van het artikel doorleest zie je dat er nogal wat genuanceerder gedacht kan worden. Of de reacties waar zijn weet ik niet natuurlijk.

Getuigen zeggen dat de beagle ook los was.
De vader van het meisje heeft gezegd dat de eigenaar van de am.bul de schade gaat vergoeden.
Er zijn nog wat andere reacties aangaande de vader en het meisje, maar die zijn alleen maar stemmingmakend, en berusten ze op waarheid??
iones
Zeer actief

Zelfs al was de beagle los. Iedereen hier weet dat dat geen verschil uit gemaakt zou hebben voor een hond die uit was op de kill. En de eigenaar van zo'n hond is gewoon fout. OF andere honden nu wel of niet los lopen, een hond die andere honden zo aanvalt mag gewoon helemaal NOOIT los.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Ik denk niet dat het verhaal anders was als de vader met de beagle liep!
Wat had hij wel kunnen doen dat het meisje niet kon? De hond erafhalen, nouja je leest wel dat, dat nog wel even duurde! Te laat voor de beagle dus.

Daarbij vind ik het persoonlijk erg raar dat er altijd in leeftijd gedacht word. Volwassenen zie ik net zo vaak tegen hun hond schreeuwen als hij iets niet goed doet, een slipketting omhangen en zo de nek uit elkaar trekken als ze denken goed te corrigeren! En wat doen volwassenen als er 2 honden op elkaar duiken? Schreeuwen en af en toe een beweging maken, niet elke honden bezitter reageert hetzelfde als er een hond op een andere hond duikt, ook niet als het volwassen mensen zijn!
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

iones schreef:Zelfs al was de beagle los. Iedereen hier weet dat dat geen verschil uit gemaakt zou hebben voor een hond die uit was op de kill. En de eigenaar van zo'n hond is gewoon fout. OF andere honden nu wel of niet los lopen, een hond die andere honden zo aanvalt mag gewoon helemaal NOOIT los.
Hier ben ik het mee eens.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Chione
Zeer actief

Het veranderd niets aan deze trieste zaak, maar de eigenaar van Spiky heeft telefonisch aan iemand laten weten dat het om een grote bruin/grijze ( hij wist de kleur niet zeker, lekker vreemd ) hond met een vlek bij zijn oog ging, van zeker 80 kilo? zwaar. Bij het zien van foto's van AB's, heeft de eigenaar gezegd dat het er niet zo 1 was.

Anyway, het is iig weer eens duidelijk dat men niet alles moet geloven wat in de media staat/te zien is en hoe de beleving van sommige ook dingen kunnen verdraaien.

~
Afbeelding
~
iones
Zeer actief

Wat moet dat een traumatische ervaring zijn geweest voor dat jongetje van 5, vooral omdat hij dat hondje in zijn angst en pijn hoorde piepen en niets kon doen. Die hond die dat gedaan had, heeft vaker honden gegrepen. HOe kan die eigenaar dat steeds weer laten gebeuren?????
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Even voor de goede orde betreffende hond was geen Amerikaanse Bulldog :wink:
gotcha
Zeer actief

iones schreef:Wat moet dat een traumatische ervaring zijn geweest voor dat jongetje van 5, vooral omdat hij dat hondje in zijn angst en pijn hoorde piepen en niets kon doen. Die hond die dat gedaan had, heeft vaker honden gegrepen. HOe kan die eigenaar dat steeds weer laten gebeuren?????
Omdat ze het probleem niet erkennen bij hun hond,meestal leggen ze de schuld dan nog bij een ander.
Of ze zien hun honden dood( :mrgreen: )graag en willen hen niet laten inslapen. :19:
Chione
Zeer actief

In het geval van dit laatste incident, kun je de eigenaren v.d AB weinig kwalijk nemen. Het kind was gewaarschuwd dat hij zijn hond niet mee de caravan mocht innemen, waar de AB was, wat hij toch heeft gedaan.
Dat kun je het kind ook moeilijk kwalijk nemen, kinderen blijven kinderen.

Wat in de Telegraaf stond klopt dus, weer eens, niet. De AB eigenaren namen wel degelijk hun verantwoordelijkheid en zijn ook kapot van wat er is gebeurd.

~
Afbeelding
~
gotcha
Zeer actief

Chione schreef:In het geval van dit laatste incident, kun je de eigenaren v.d AB weinig kwalijk nemen. Het kind was gewaarschuwd dat hij zijn hond niet mee de caravan mocht innemen, waar de AB was, wat hij toch heeft gedaan.
Dat kun je het kind ook moeilijk kwalijk nemen, kinderen blijven kinderen.

Wat in de Telegraaf stond klopt dus, weer eens, niet. De AB eigenaren namen wel degelijk hun verantwoordelijkheid en zijn ook kapot van wat er is gebeurd.
Das weer totaal iets anders,en heb je gelijk :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”