Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rex, een 11 jarig slachtoffer van de RAD.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Rex, een 11 jarig slachtoffer van de RAD.

Ongelezen bericht door Chione »

Hieronder het verhaal van het baasje van Rex.

Rex R.I.P. makker ook namens jou zullen we door blijven vechten zodat je niet voor niks bent heen gegaan.

We willen de eigenaren en andere betrokkenen sterkte wensen bij die onterecht grote verlies!

donderdag omstreeks 12uur werd ik gebeld door een maat van me (R) dat er voor mijn huis agenten stonden met dierenambulance met stokken om mijn americaanse stafford van 11 jaar in beslag te komen nemen, niet omdat ie bijtincidenten had veroorzaakt maar gewoon omdat een uit de hand gelopen burenruzie waar ik niet bij betrokkken was maar wel de dupe van ben geworden.
mijn hond was niet in het bezit van een geldig fci papier en moest hierdoor afgemaakt worden. om 18uur was ik getuige in koekange waar mijn allerbestemaatje zijn laatste adem uitblies

hartverscheurend was het. van 12uur tot 18uur in gevangenis gezeten met mn hond, tot ik te horen kreeg dat rex na lang onderhandelen, ik toch de kans kreeg om mijn beste maatje te laten inslapen.

ik ben onder getuige van 2 agenten naar koekange gereden en kreeg gelukkig de kans om met rex nadat ie het inslaap spuitje had gehad
10min alleen met hem op de vloer te liggen van het dierenarts praktijk. hij had de vloer onder gepist alsof ie wist wat er zou gaan gebeuren hij likte me met zn laatste adem over mn neus en gebeurd was het zo hard en medogenloos.

ik ben totaal gebroken door het verlies van mijn hond Rex R.I.P.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mbt de man v.d dierenambulance,

De dierenambulance is van een man hier uit de buurt.
Alle organisaties mijden hem al een tijdje om deze praktijken.
Hoogeveen en Heerenveen is hij al weg gepest..

Hij heeft een tijd terug zijn auto in de prak gereden en heeft via hart van nederland een nieuwe gekregen..

Zoek zijn naam maar eens op, op google.

Menno Koster heeft hij

http://www.regiohoogeveen.nl/news/6988/ ... eveen.html

--

Ondertussen is een sponsor van de dierenambulance ingelicht over de wanpraktijken van deze man..
Zij leveren medicijnen en sturen mensen door als ze geen vervoer voor hun dier kunnen vinden
Dit betreft een dierenkliniek in de buurt..

Meerdere mensen hadden al gebeld over de man van de dierenambulance..

Er is hun op het hart gedrukt, dat als er publiciteit komt over deze man (wat geheid gaat gebeuren) ze erg slechte reclame maken.
(De naam van de kliniek staat op de ambulance)

Er zal nu intern overlegd worden wat ze er mee aan moeten, waarschijnlijk moet de naam van de bus en willen ze niet meer betrokken worden bij de man
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

mijn hart draait zich tien keer in de rondte.
kutwet
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Wat sneu arm beestje :jank:

Van mij mogen ze die kerel wel afmaken opruimen ermee :boos:
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vreselijk triest.... dit moet toch niet kunnen gebeuren..... vreselijk.
Om je uiterlijk afgemaakt worden.

Sterkte voor degenen die hun maatje moesten missen...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ongelofelijk dat dit soort nazi-praktijken in een land als Nederland keer op keer weer gewoon gebeuren.

Heel veel sterkte voor het baasje en al de vrienden van Rex, al ben ik bang dat jullie aan al mijn sterkte heel weinig zullen hebben, hier kom je toch nooit meer overheen, dat zal altijd een vreselijk litteken blijven, sterkte bij het leren leven met deze gore wond.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Verschrikkelijk dit.
De tranen stonden in mijn ogen toen ik het verhaal las.

Ik wens die man veel sterkte toe.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kan voor Rex alleen maar hopen dat het 11 mooie jaren waren :jank: :jank: , dat heeft ie dan toch maar gehad
maar ik wordt heel errug misselijkv an dit soort dingen :ugh:
je kan er helemaal niets tegen uitrichten K*T zeg :devil:
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik word altijd een beetje stil van dit soort berichten....
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

wat een stelletje.............. :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Rust zacht Rex
Een troost is dat je in de armen van je liefhebbende baasje mocht sterven.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Geen woorden voor, wat een onmachtig gevoel.. Hoe kom je als baasjes hier ooit overheen :19: Heel erg dit, ik kan er niet over uit...
Heel veel sterkte voor de baasjes!
Gr. Marijke
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelooflijk he, weer een hond slachtoffer om hoe hij er eruit ziet.

Allemaal maar duimen dat er wat positiefs komt uit het spoedoverleg in de tweede kamer, a.s dinsdag en daarna bij de evaluatie in Maart.

~
Afbeelding
~
Anthraciet
Actief

Ongelezen bericht door Anthraciet »

Ik kan hier werkelijk met de kop niet bij, dat dit soort praktijken gewoon mogelijk zijn in een land waar altijd gepreekt wordt dat we begrip voor een ander moeten hebben :evil:
Zullen we dan ook maar meteen alle mensen die er op een bepaalde manier uitzien afvoeren?

Het lijken wel 40-45 praktijken hier! :eek:

Geloof dat ze mijn hond letterlijk over mijn dode lichaam hadden moeten meenemen.... dan maar een slachtoffer extra, misschien dat er dan eindelijk eens iets veranderd! :boos:
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Geen woorden voor, ik weet alleen dat we in een klotemaatschappij leven, waar blijkbaar een stelletje ééncellige wezens de scepter zwaaien.
Het wordt HOOG TIJD dat we het recht in eigen hand nemen in bepaalde zaken. We blijven alles maar pikken wat ons in de maag gesplitst wordt en ik heb daar méér dan genoeg van :evil: :evil:
Rex oude reus, loop snel over de regenboogbrug en geniet daar van je eeuwige vrijheid en weet dat je baas dit niet heeft gewild

Ik weet wel, dat wanneer ze één van mijn honden ooit zo van mij willen ontnemen, dat er slachtoffers gaan vallen. Waar haalt zo een paljaske het recht vandaan om iemand zijn kameraad af te pakken en te doden?
:puker: Dat zo iemand rustig kan slapen begrijp ik niet :roll: :roll:
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Chione schreef:Ongelooflijk he, weer een hond slachtoffer om hoe hij er eruit ziet.

Allemaal maar duimen dat er wat positiefs komt uit het spoedoverleg in de tweede kamer, a.s dinsdag en daarna bij de evaluatie in Maart.
er is nog nooit wat positiefs uit de tweede kamer voortgekomen, alleen maar misérie!!!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

allemaal duimen, dat er overleg is ,is al iets, nu alleen nog hopen dat het de goede kant opgaat :cheer:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Wat is het verhaal van die man met z'n dierenambulance in deze :denken:

Doet die niet alleen maar z'n werk :denken:

Dat was het zelfde geweest, als er een dierenambulance van de dierenbescherming erbij was gekomen, werdt er dan ook zo'n ophef gemaakt over die ambulance :denken:

Dus dit volg ik even niet :19:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En daar is net diegene die met dit alles niets te maken had, de hond, de dupe van geworden
Afgezien van jouw aannames vergeet je even dat ook de baas de dupe is geworden.

Ik zie trouwens een gewoon woonwijkje zoals er duizenden zijn in holland, niks aso-buurtje en ik lees wat de eigenaar heeft meegemaakt, samen met zijn hond, verder niks.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
En daar is net diegene die met dit alles niets te maken had, de hond, de dupe van geworden
Afgezien van jouw aannames vergeet je even dat ook de baas de dupe is geworden.

Ik zie trouwens een gewoon woonwijkje zoals er duizenden zijn in holland, niks aso-buurtje en ik lees wat de eigenaar heeft meegemaakt, samen met zijn hond, verder niks.
Nou, een: "doorzon woning" wil ik het nou ook niet direct noemen hoor ;)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Een aanname is min of meer het als waarheid interpreteren van een veronderstelling, zoals jij weer eens doet.

Maar goed, je zit zoals gebruikelijk weer eens lekker eng te blaten in een topic over hartverscheurend leed. :ok:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Wat erg om zo je hond te moeten missen.

Groetjes, Noëlle.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Vreselijk. Arm dier. Dag vent.
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Arme Rex. :jank:
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wel fijn dat hij zelf de hond mocht inslapen, dat hij niet eerst in een laser asiel moest slijten en daar maanden er zitten met als uitzicht de dood
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Maar nou volg ik nog steeds het verhaal niet van die dierenambulance :19:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

:jank: Sneu... Zolang die wet er is en blijft, zal dit jammer genoeg blijven gebeuren...

Wat betreft die Menno, deze betreffende hond werd opgehaald door ZIJN ambulance. En aangezien er niet bepaald gezellige verhalen over die man rond gaan, kan ik me voorstellen dat je daar als eigenaar niet zo blij mee bent.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

het hele verhaal stond hier vorige week in de plaatselijke krant. Toch even een kleine corectie. De eigenaar van de hond zegt dat de dierenambulance er bij betrokken was maar volgens de politie was dit niet zo. Ook voor de deur van het huis staaf niet de bus van de dierenambulance maar van de politie. Ook de mensen van de dierenambulance (en volgens mij zijn dat er meer dan maar een) zeggen dat ze er niet bij zijn geweest.

De hond zou geschouwd worden maar volgens de politie is samen met de eigenaar beslist dat de hond zou worden ingeslapen.

Vind het overigens allemaal heel erg triest. Inderdaat gaat het hier om een buurt ruzie waar deze hond de dupe van is geworden.

Politie is gebeld over valse honden en zagen hem lopen. Toen hij niet de juiste papieren bleek te hebben is de hond in beslag genomen.

Commentaar van de politie was "Ja deze mensen weten dat je deze honden niet zonder papieren mag hebben en ze nemen ze bewust toch, dit is dan het gevolg hiervan"

Heb geen medelijden met de baas wel heel erge met de hond.
Afbeelding
gevni havanezers
Chione
Zeer actief

blacky schreef:het hele verhaal stond hier vorige week in de plaatselijke krant. Toch even een kleine corectie. De eigenaar van de hond zegt dat de dierenambulance er bij betrokken was maar volgens de politie was dit niet zo. Ook voor de deur van het huis staaf niet de bus van de dierenambulance maar van de politie. Ook de mensen van de dierenambulance (en volgens mij zijn dat er meer dan maar een) zeggen dat ze er niet bij zijn geweest.
Foto's van de mensen v.d dierenambulance(medewerkers) zijn al naar de krant gestuurd, die er nu verder naar gaat kijken. Volgens mij zijn die lui met reflecterende jassen geen agenten.
De hond zou geschouwd worden maar volgens de politie is samen met de eigenaar beslist dat de hond zou worden ingeslapen.
En? Lijkt mij helemaal geen vreemde beslissing van de eigenaar om zijn hond geen maanden LASER asiel te willen aan doen.
Vind het overigens allemaal heel erg triest. Inderdaat gaat het hier om een buurt ruzie waar deze hond de dupe van is geworden.

Politie is gebeld over valse honden en zagen hem lopen. Toen hij niet de juiste papieren bleek te hebben is de hond in beslag genomen.

Commentaar van de politie was "Ja deze mensen weten dat je deze honden niet zonder papieren mag hebben en ze nemen ze bewust toch, dit is dan het gevolg hiervan"

Heb geen medelijden met de baas wel heel erge met de hond.
Degene die hebben gebeld over 'valse honden' zijn m.i. niet helemaal goed bij hun hoofd. En aangezien ik niet weet hoe Rex bij zijn baasje is terecht gekomen leef ik ook mee met de eigenaar van Rex die na 11 jaar zijn maatje moet missen.

~
Afbeelding
~
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Felix schreef:Wat is het verhaal van die man met z'n dierenambulance in deze :denken:

Doet die niet alleen maar z'n werk :denken:

Dat was het zelfde geweest, als er een dierenambulance van de dierenbescherming erbij was gekomen, werdt er dan ook zo'n ophef gemaakt over die ambulance :denken:

Dus dit volg ik even niet :19:
de dieren bescherming is tegen de wet dus zal nooit helpen een hond op te halen
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

volgens mij zijn die mensen in gele jassen juist politie. Maar dat maakt verder ook niet zo veel uit. De hond leeft ondertussen niet meer. vindt het wel vreemd dat de hond naar koekange moest ligt in Drente en Steenwijk in Overijssel.

Andere regio zullen we maar zeggen.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”