Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme zwervers in Griekenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Neeltje schreef: En jij denkt nu nog enig antwoord van mij te krijgen als je op mijn hond gaat afgeven?? Dat soort discussies, ja daar zijn jullie heel goed in. En tot dat soort discussies zal ik me nimmer nooit laten verlagen. En dat is mijn reden dat jullie totaal geen recht hebben op wat voor uitleg.
Op je hond afgeven omdat ik een grapje maak over het feit dat het een frans ras is en geen nederlands ras? haha!
En wie is jullie?

Waar ik wel wat op wil zeggen is je woordje Recht. Jij vindt blijkbaar dat je nogal wat rechten hebt..anderen veroordelen om een foute keuze van een buitenlander en zelf het recht hebben te kiezen wat je wilt.
Ieder dier heeft recht op een levenswaardig bestaan. Dat is een recht wat ik nastreef. Zolang een baas een hond dat kan geven is het mij om het even of iemand een raspup of een asielhond neemt..een buitenlandse of een nederlandse. Zolang er maar geen leed zit achter de hond in de vorm van handel of broodfok.
Een recht op een dierwaardig bestaan gaat mij boven alles.
Dag neeltje!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Neeltje schreef: Er zitten meer dieren in het asiel dan alleen honden. Voor hun tellen de katten schijnbaar niet mee? Een keuze van mij om wel katten uit het asiel te halen en geen hond?
Ik heb twee nederlandse asielkatten en twee turkse asielkattebn :roll:
Addy

massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen? :19:

ik veroordeel niemand hoor. lees mijn eerdere bericht in dit topic, maar ik krijg het gevoel dat er mensen zijn die het een misdaad vinden dat ik per sé een hond wil hebben uit door mij geselecteerde of in ieder geval goedgekeurde ouders...

dat kan natuurlijk een herplaatser zijn maar gezien mijn honden thuis zal dat om een warm welkom te bevorderen waarschijnlijk een pup zijn.
Hoe kom je erbij dat dit veroordeeld wordt :denken:
Ik heb absoluut niets tegen fokkers die met liefde en zorgvuldigheid fokken :ok:
Addy

Neeltje schreef:En jij denkt nu nog enig antwoord van mij te krijgen als je op mijn hond gaat afgeven?? Dat soort discussies, ja daar zijn jullie heel goed in. En tot dat soort discussies zal ik me nimmer nooit laten verlagen. En dat is mijn reden dat jullie totaal geen recht hebben op wat voor uitleg.
Je kan ook gewoon zeggen dat je geen argumenten hebt in plaats van deze onzin aan te grijpen :smile: :smile: :smile:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Addy, je schrijft vaak hele zinnige teksten maar die :smile: staat er niet goed bij.
Het is een smiley van "ik lag me rot/ ik lach je uit".
Je gebruikt hem zo vaak !
Addy

Bullenmama schreef:Addy, je schrijft vaak hele zinnige teksten maar die :smile: staat er niet goed bij.
Het is een smiley van "ik lag me rot/ ik lach je uit".
Je gebruikt hem zo vaak !
dat komt omdat ik graag lach bullenmamma :mrgreen:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik heb de eerste 2 pagina s gelezen , de rest nog niet. ik denk dat degene die tegen zijn nog nooit op een site gekeken hebben van een stichting die daadwerkelijk dingen doen in het buitenland. Iedereen hier weet dat ik het nodige doe voor SOSStrays, kijk op de site eens bij projecten. ik weet niet of ik hier een link mag zetten maar dat merk ik dan wel als t niet mag. http://www.sosstrays.be/nederlands/nl-project.html
Hier staat alles wat er met het adoptie geld gedaan wordt! Hoe komt het toch dat al die tegenstanders al die honden willen laten verrekken? Kan die hond die nu in die slechte omstandigheden zit er wat aan doen dat hij daar zit? Moet hij maar verrekken omdat we er niets aan kunnen veranderen dat de mentaliteit in Spanje zo rot is? Alhoewel dat mondjes maat wel aan het veranderen is, net wat Addy al zei.

Als alle tegenstanders nu eens mee gaan doen aan het AHA project Adopteer een Hond op Afstand. Dat kost 9 euro in de maand en daarvan kunnen alle honden in dat asiel goed van verzorgd worden en wat extra s krijgen. Weten jullie dat er bij ieder transport dat de honden naar NL komen de vrachtwagen tjokvol zit met hulpgoederen voor het asiel? Hulpgoederen die overal in NL en Belgie bij elkaar gezocht worden, waar veel mensen mee bezig zijn.

Als je echt wat wil doen voor de honden daar, en dan echt, dan kun je ook uitgezonden worden naar een asiel in Spanje en Griekenland. In Griekenland is het helemaal een hel, in Spanje is al veel verbeterd door de buitenlandse honden stichtingen. Je wordt dan ingedeeld in een Spaans asiel en je helpt daar een week of een paar weken. Dat is structureel helpen. Je maakt het echt mee. Je maakt het voor de mensen in Spanje een paar weken wat makkelijker. Op de site staan verhalen te lezen van mensen die al geweest zijn. De vrijwilligers komen dan uiteraard niet in een dodingsasiel maar een asiel gerund door enthousiaste Spaanse mensen die dag en nacht klaar staan voor de dieren en die zo ontzettend blij zijn als ze zien dat hun honden goed terecht komen. Als ze dan later fotoos zien van de honden bij het adoptie gezin zijn ze enorm blij. dat dier is tenminste gered.

Dan de puppies die vooral voor de winter overgekomen zijn. Die overleven een Spaanse winter niet, die gaan er aan onderdoor. De vrijwilligers in Spanje smeken bijna dat je die neemt, want ze weten dat die het niet halen. Moet je dan zeggen nee hoor doe die maar niet?
Over het algemeen zijn de leeftijden bij ons tot een jaar of 7 met enkele uitschieters van 11, 12 jaar. Kijk maar eens op onze site, als de link weg is wil ik het wel peebee-en...
Afbeelding
nance
Erelid

iones schreef:Toch zouden deze honden geholpen moeten worden en niet in de steek gelaten. En in Griekenland krijgen ze geen hulp. Het ziet er naar uit dat de enige hulp ligt in de vorm van ze naar andere europese landen te halen. Want voordat die klote mentaliteit daar een keer verandert....
In Griekenland krijgen ze ook hulp van onze stichting, maar daar is het nog een stukje moeilijker. De Griekse regering is erg afwijzend tegen hulp vanuit het buitenland want volgens hun hebben ze geen probleem. Honden moeten het land uitgesmokkeld worden, op naam van de passagier ingeboekt worden, de vrijwilligers moeten onderduiken voor het bestuur de gemeentes en alle hondenhaters. Asielen zijn er amper en als ze er zijn, zijn het grote zandvlaktes met een hek er om heen...
Toch krijgen we daar ook hulpgoederen heen, voer, medi enz. Maar Griekenland is een stuk moeilijker te helpen door de ontkenning van de regering. Ze hebben liever dat de straathonden bij hun verrekken als dat ze erkennen dat er een probleem is....
Afgelopen zomer zijn daar ook vrijwilligers geweest maar dat was een hel op aarde. Daar was toen die hitte golf en het was de hele dag water sjouwen, want een goed pompsysteem is er niet...
Was het maar wat toegankelijker in Griekenland dan konden we daar veel meer doen....
Afbeelding
nance
Erelid

iones schreef:Dit is iet anders dan honden in Griekenland: die worden niet gefokt, ze zijn namelijk van niemand. Ze planten zich lukraak voort op straat.
Dit is ook niet waar. Er zijn bestaande roedels in iedere wijk. Die roedels zijn gesteriliseerd, gecastreerd. Er wordt dus niks aan gefokt op straat. De bestaande roedels accepteren vaak geen nieuwe honden in de groep, wil er toch 1tje bij en ze accepteren die, dan wordt die gelijk gesteriliseerd zodat ook die niet verder fokt.

Waar wel gefokt wordt zijn de honden van de Grieken zelf, die laten hun honden rustig lopen als ze loops zijn. Hond krijgt puppies, leuk voor de kinderen. Totdat de pups een week of 4 zijn dan worden ze lastiger. Puppies worden dan gedumpt op een dumpplaats buiten de stad. Op een berg welbekend bij de Griekse vrijwilligers en die kijken daar dan ook iedere dag. En die worden dan transport klaar gemaakt en komen over. ook de honden die buiten gegooid worden die de Grieken beu zijn. De nieuwe honden op straat. En die komen veelal ook naar NL.

Verdiep je ergens in voordat je commentaar levert.
Afbeelding
nance
Erelid

Neeltje schreef:Dat de honden in het buitenland geholpen moeten worden dat klopt, maar ik denk dat dat echt vanuit de eigen bevolking moet komen, 'n gedragsverandering, omdat het denk ik anders dweilen is met een open kraan. Hetzelfde met hulp aan ontwikkelingslanden. Al het geld en de goederen die we er naar toe sturen zal tijdelijk helpen. Maar als er in het land verder niets verandert, zal al onze steun weinig doen.
En hoe wil jij de bevolking van gedachte gaan veranderen? Alle honden die er nu zitten laten kreperen en dan maar zien waar het schip strand? Iedere jager zn gang laten gaan en aan het eind van het jachtseizoen zijn hond op laten hangen of dood laten schieten. dan hangt het er ook nog van af of hij goed gepresteerd heeft. Is het een goede jager dan wordt hij hoog in de boom opgehangen en heeft een snelle dood. was hij wat minder dan wordt hij laag opgehangen zodat zn achterpoten nog net de grond raken. Zo kun je ook een hond 3 of 4 kogels in zn lijf schieten en dan laten doodbloeden bij een slechte jachtprestatie...

Sinds de bemoeienis van de buitenlandse honden stichtingen zijn er al enkele jagers bestraft voor dit gedrag. De mensen worden zich bewust dat het zo niet langer kan! :ok:
Alleen maar roepen dat het niet kan is bull shit, als je iets veranderd wil hebben, moet je het zelf doen!!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nance prachtig verwoord :ok:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als je een zielig hondje uit het buitenland, dan ben je hip en trendy, dat het arme beest na verloop van tijd alsnog in een Nederlands dierenasiel belandt, dat laat men voor het gemak maar even beschouwing :wink:

Doe mij maar een Nederlandse herplaatsings hond, of eventueel een goed gefokte pup (broodfok komt hier al helemaal niet aanbod) :ok:

En laat de buitenlandse hondjes maar lekker in het buitenland zitten, laat de Grieken, de Spanjaarden en weet ik veel waar ze nog meer vandaan komen, het maar lekker zelf uit zoeken met hun honden ...
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

nance schreef:Sinds de bemoeienis van de buitenlandse honden stichtingen zijn er al enkele jagers bestraft voor dit gedrag. De mensen worden zich bewust dat het zo niet langer kan! :ok:
Alleen maar roepen dat het niet kan is bull shit, als je iets veranderd wil hebben, moet je het zelf doen!!
natuurlijk is dit goed, die stichtingen, maar nu noem je heel wat anders , dan:
" 1 hondje mee naar huis nemen" .

Die dieren-stichtingen, ja , natuurlijk kunnen die meer doen, die hebben meer macht dan wij, als individu, !!

Ik ga echt in mijn testament zetten dat stichtingen zoals het WSPA geld van mij krijgen, maar die doen ook veel meer !! :ok:

En geld geven aan die paarden-opvang in Egypte ( hoe het dat ook alweer?)
die besteden mijn geld daar heel goed aan. :ok:

Stichting A.A.P. is ook erg goed bezig :ok:

Maar ik ga geen zwerfhonden uit die landen halen, dat vind ik niets bijdragen aan.. :roll:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

metaveenendaal schreef:Als jij een buitenlands hondje van een goede stichting adopteerd komt deze nooit in een Nederlands asiel terecht dus wat je zegt is lulkoek
Dat weet je toch niet?
Die hondjes van hier uit het asiel kùnnen best ook van stichtingen komen , toch?

zelfs rashonden met lange stambomen komen ook in asiels terecht, dus zo gek is dat niet
tineke

Felix schreef:Als je een zielig hondje uit het buitenland, dan ben je hip en trendy, dat het arme beest na verloop van tijd alsnog in een Nederlands dierenasiel belandt, dat laat men voor het gemak maar even beschouwing :wink:

Doe mij maar een Nederlandse herplaatsings hond, of eventueel een goed gefokte pup (broodfok komt hier al helemaal niet aanbod) :ok:

En laat de buitenlandse hondjes maar lekker in het buitenland zitten, laat de Grieken, de Spanjaarden en weet ik veel waar ze nog meer vandaan komen, het maar lekker zelf uit zoeken met hun honden ...
Ja net zo hip en trendy als met de modehond bij uitstek de labrador :roll:

Er zijn zat stichtingen die hun hondjes blijven volgen en waar er geen 1 van in het asiel ooit terecht komt :ok:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Felix schreef:Als je een zielig hondje uit het buitenland, dan ben je hip en trendy, dat het arme beest na verloop van tijd alsnog in een Nederlands dierenasiel belandt, dat laat men voor het gemak maar even beschouwing :wink:

Er zijn zat stichtingen die hun hondjes blijven volgen en waar er geen 1 van in het asiel ooit terecht komt :ok:
Ja, en de aarde is plat, zulke hondjes komen nooit in het asiel terrecht, scheelt weer hoef ik ze straks ook niet te voeren, dat drukt de kosten weer enorm op de Nederlandse asiels! :ok:

En de Labrador een mode hond, tsja, het is dan hier al sinds 1979 een mode artikel in huis! :wink:
tineke

Felix schreef:
tineke schreef:

Ja, en de aarde is plat, zulke hondjes komen nooit in het asiel terrecht, scheelt weer hoef ik ze straks ook niet te voeren, dat drukt de kosten weer enorm op de Nederlandse asiels! :ok:

En de Labrador een mode hond, tsja, het is dan hier al sinds 1979 een mode artikel in huis! :wink:
Het zal heus weleens een keer voorkomen dat er wel 1 in het asiel terecht komt maar het meeste aanbod in het asiel is toch brodfok en impulsieve aankopen.
Een goede stichting begeleid zijn hondjes net als een goede fokker.
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

Pak-de-bal schreef:
nance schreef:Sinds de bemoeienis van de buitenlandse honden stichtingen zijn er al enkele jagers bestraft voor dit gedrag. De mensen worden zich bewust dat het zo niet langer kan! :ok:
natuurlijk is dit goed, die stichtingen, maar nu noem je heel wat anders , dan:
" 1 hondje mee naar huis nemen" .

Die dieren-stichtingen, ja , natuurlijk kunnen die meer doen, die hebben meer macht dan wij, als individu, !!

Ik ga echt in mijn testament zetten dat stichtingen zoals het WSPA geld van mij krijgen, maar die doen ook veel meer !! :ok:

En geld geven aan die paarden-opvang in Egypte ( hoe het dat ook alweer?)

Stichting A.A.P. is ook erg goed bezig :ok:

Maar ik ga geen zwerfhonden uit die landen halen, dat vind ik niets bijdragen aan.. :roll:
Even los van het feit of anderen hiermee iets kunnen bijdragen of niet. Ik ben al lang blij dat jij geen zwerfhond wil adopteren. Hoewel ze helemaal niet zo heel anders zijn, zou jij er toch niets van snappen.
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Erica
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Erica »

Ik vind het jammer dat in topic's als deze altijd weer het standpunt fokken vs hond uit het buitenland naar voren komt met als compromis de Nederlandse asielhond. Jij niet fokken, ik geen buitenlanders dus allemaal een Nederlandse asielhond. Zo werkt het toch niet?

Iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeuren. En die leiden uiteindelijk allemaal naar "aan welke hond beleef ik als eigenaar het meeste plezier?". Kies voor de hond die bij je past, voor de een een zwerver, voor de ander een Nederlandse asielhond en en weer een ander kiest voor een pup uit zorgvuldig bestudeerde lijnen. Met geen enkele keuze is iets mis. De enige foute keuze die je kunt maken is voor een hond kiezen die je helemaal niet ligt. Daar wordt niemand gelukkig van. En zoals het met mensen gaat, zo ook met dieren. De herkomst is niet bepalend maar de klik die je hebt. Als herkomst wel bepalend is voor je gaat kijken of er een klik is? Dan heb je in mijn ogen een heel eng denkraam.

Ik ben blij dat ik uit eigen ervaring kan spreken als ik zeg dat er terplaatse heel wat veranderd! Ik ben meerdere malen in verschillende asielen in Istanbul geweest, een trip langs asielen in Spanje gemaak en zo ook in Portugal. De nood is hoog, en als je de druk wat kan verminderen door financiele/materiele steun en daarnaast de doorstroom in het asiel iets kunt vergroten. Dat betekend veel. Als je wil dat het veranderd zul je de mensen die de verandering in gang zetten (de mensen die terplaatse keihard werken aan verandering) moeten helpen hun motivatie te behouden. Dat kan alleen als hun werk gezien en gewaardeerd wordt. Een klein beetje waardering (in welke vorm dan ook) kan iemand de energie geven de week weer door te komen. Die mensen hebben namelijk geen tijd om na hun werk te forummen, na hun werk zitten er nog tig honden op ze te wachten en misschien ook nog wel een famillie. Dit zijn de mensen die andere mensen om zich heen aan het denken zetten, en langzaam maar zeker zal er een andere manier om met dieren om te gaan groeien. Ik weet zeker dat het nog een tijd gaat duren, maar ik ben blij dat ik heb kunnen helpen met het leggen van de basis door een beetje te geven.

En voor wat het waard is, ik ben blij met mijn drie buitenlandertjes, maar ik zo ook wel erg graag een show Afghaan willen en een bordercollie heeft ook altijd wel een aantrekkingskracht op mij. Ik heb gewoon graag honden om mij heen en waar ze vandaan komen is minder belangrijk.
WWW.BUITENLANDSEHONDEN.NL

Afbeelding

*Don't dream, Just Do It!"
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

@Nance, Erica en Meta,
Zoals ik gisteren hier schreef: mensen als Neeltje hebben geen argumenten om tegen hulp aan buitenlandse honden te zijn. Kreten als 'al die zielige hondjes die zo maar in NL gedumpt worden' en 'ze lossen het in dat land zelf maar op' zijn kreten zonder onderbouwing, zonder enige kennis van zaken. Ga je eerst eens informeren voordat je dingen roept.
Ik ben blij dat jullie, met al jullie ervaring en kennis ook in dit topic reageren! :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Felix schreef: En laat de buitenlandse hondjes maar lekker in het buitenland zitten, laat de Grieken, de Spanjaarden en weet ik veel waar ze nog meer vandaan komen, het maar lekker zelf uit zoeken met hun honden ...
JIj geeft dus geen moer om honden want anders had je dat nooit kunnen zeggen.

als ik een hond in nood tegen kom en deze in de steek laat, doe ik 's nachts geen oog meer dicht. Mocht ik jou ooit tegenkomen terwijl je in nood zit, dan zal ik jouw advies onthouden en jou lekker laten verrekken!

Pak-de-bal schreef: Ik ga echt in mijn testament zetten dat stichtingen zoals het WSPA geld van mij krijgen, maar die doen ook veel meer !! :ok:
Dat is altijd goed.
Pak-de-bal schreef: En geld geven aan die paarden-opvang in Egypte ( hoe het dat ook alweer?)
Brooke Hospital. Die krijgen van mij ook wel eens geld.
Pak-de-bal schreef: Maar ik ga geen zwerfhonden uit die landen halen, dat vind ik niets bijdragen aan.. :roll:
Alle kleine beetjes helpen. En ook honden uit de penarie halen helpt.
Felix schreef:
Dus een modeslaafje als jij verwijt anderen dat ze de mode volgen???
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

How to save a life.. Even genieten van een mooie filmpje met bevlogen dierenredders, zoals er zovele zijn in zuid-Europa. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Hallo allemaal.
Komt er nu nooit een eind aan dit oeverloze gedram :blah: :blah:
Het lijkt er op dat iedereen gelijk wil hebben en de ander er bij voorbaat al niets van weet, of geen eigen mening mag hebben. Eigenlijk is dit de site onwaardig :evil: :evil:
maggie
Felix
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Felix schreef: En laat de buitenlandse hondjes maar lekker in het buitenland zitten, laat de Grieken, de Spanjaarden en weet ik veel waar ze nog meer vandaan komen, het maar lekker zelf uit zoeken met hun honden ...
JIj geeft dus geen moer om honden want anders had je dat nooit kunnen zeggen.

als ik een hond in nood tegen kom en deze in de steek laat, doe ik 's nachts geen oog meer dicht. Mocht ik jou ooit tegenkomen terwijl je in nood zit, dan zal ik jouw advies onthouden en jou lekker laten verrekken!
Aah, daar hebben we weer zo'n stuks forum meubilair! :smile:
Addy

Eline* schreef:

How to save a life.. Even genieten van een mooie filmpje met bevlogen dierenredders, zoals er zovele zijn in zuid-Europa. :wink:
Een indrukwekkend filmpje Eline
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Felix schreef: Aah, daar hebben we weer zo'n stuks forum meubilair! :smile:
En dat moet jij zeggen???! :wink:

Verder voegt jouw opmerking weinig toe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Moet eerlijk zeggen dat ook ik eerst bij alle nederlandse asiels en buitenlandse stichtingen heb gekeken voor een bij ons passende hond.

Omdat mijn man perse een pup wilde werd dat wat moeilijker. Gevoels matig vind ik dat er voor pups genoeg gegadigden zijn. Bij paws,stichting aai en de asiels waren deze hondjes hoewel ik bijna dagelijks kijk direct weg.

bij een particulier een boomer kopen was al helemaal uit den boze. Als je 1.5 jaar mp bij houd zie je dat erg veel mensen elk jaar een oeps nestje hebben. Bij sommige mensen hadden ze zelfs 10 nesten tegelijk. :N:

Bij ons is het hierom een rashondje geworden. Ouders grootouders en overgroot ouders zijn bekend en ook de karakter eigenschappen zijn grotendeels te achter halen.

Ik ga er vanuit dat iedereen zijn of haar hond met zorg heeft uitgekozen het is toch jouw maatje voor zijn hele leven. Een hond aanschaffen uit medelijden is naar mijn mening nooit goed, dit voelt als een vriendschap aangaan uitmedelijden met een persoon.

Onze volgende hond wordt een volwassen herplaatser waar dan ook vandaan. Ook hier geldt voor mij ik moet vallen als een blok voor hem of haar.

Ik vind het heel verkeerd om te oordelen over iemand anders zijn keuze je weet niet waarom hij tot die keuze is gekomen en waarom hij die keuze heeft gemaakt.
Afbeelding
gevni havanezers
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Eline* schreef:

wat een aandoenlijk filmpje.. kreeg er tranen van..
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wil je dan even aangeven waar je die informatie vandaan hebt? In welk asiel zitten er op dit moment ladingen buitenlandertjes te wachten op een baas nadat ze hier gedumpd zijn?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Addy schreef:
Eline* schreef:

Een indrukwekkend filmpje Eline
Indrukwekkend en aangrijpend en zo in schril contrast met iemand als 'Goud' ? met onderstaande opmerking. Waarschijnlijk niets, maar dan ook niets gelezen en zeker niet begrepen wat er in dit topic geschreven is....
goud schreef:Hallo allemaal.
Komt er nu nooit een eind aan dit oeverloze gedram :blah: :blah:
Het lijkt er op dat iedereen gelijk wil hebben en de ander er bij voorbaat al niets van weet, of geen eigen mening mag hebben. Eigenlijk is dit de site onwaardig :evil: :evil:
maggie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”