Ik heb de eerste 2 pagina s gelezen , de rest nog niet. ik denk dat degene die tegen zijn nog nooit op een site gekeken hebben van een stichting die daadwerkelijk dingen doen in het buitenland. Iedereen hier weet dat ik het nodige doe voor SOSStrays, kijk op de site eens bij projecten. ik weet niet of ik hier een link mag zetten maar dat merk ik dan wel als t niet mag.
http://www.sosstrays.be/nederlands/nl-project.html
Hier staat alles wat er met het adoptie geld gedaan wordt! Hoe komt het toch dat al die tegenstanders al die honden willen laten verrekken? Kan die hond die nu in die slechte omstandigheden zit er wat aan doen dat hij daar zit? Moet hij maar verrekken omdat we er niets aan kunnen veranderen dat de mentaliteit in Spanje zo rot is? Alhoewel dat mondjes maat wel aan het veranderen is, net wat Addy al zei.
Als alle tegenstanders nu eens mee gaan doen aan het AHA project Adopteer een Hond op Afstand. Dat kost 9 euro in de maand en daarvan kunnen alle honden in dat asiel goed van verzorgd worden en wat extra s krijgen. Weten jullie dat er bij ieder transport dat de honden naar NL komen de vrachtwagen tjokvol zit met hulpgoederen voor het asiel? Hulpgoederen die overal in NL en Belgie bij elkaar gezocht worden, waar veel mensen mee bezig zijn.
Als je echt wat wil doen voor de honden daar, en dan echt, dan kun je ook uitgezonden worden naar een asiel in Spanje en Griekenland. In Griekenland is het helemaal een hel, in Spanje is al veel verbeterd door de buitenlandse honden stichtingen. Je wordt dan ingedeeld in een Spaans asiel en je helpt daar een week of een paar weken. Dat is structureel helpen. Je maakt het echt mee. Je maakt het voor de mensen in Spanje een paar weken wat makkelijker. Op de site staan verhalen te lezen van mensen die al geweest zijn. De vrijwilligers komen dan uiteraard niet in een dodingsasiel maar een asiel gerund door enthousiaste Spaanse mensen die dag en nacht klaar staan voor de dieren en die zo ontzettend blij zijn als ze zien dat hun honden goed terecht komen. Als ze dan later fotoos zien van de honden bij het adoptie gezin zijn ze enorm blij. dat dier is tenminste gered.
Dan de puppies die vooral voor de winter overgekomen zijn. Die overleven een Spaanse winter niet, die gaan er aan onderdoor. De vrijwilligers in Spanje smeken bijna dat je die neemt, want ze weten dat die het niet halen. Moet je dan zeggen nee hoor doe die maar niet?
Over het algemeen zijn de leeftijden bij ons tot een jaar of 7 met enkele uitschieters van 11, 12 jaar. Kijk maar eens op onze site, als de link weg is wil ik het wel peebee-en...