Ik was me laatst eens af aan het vragen:
Waarom mogen gecastreerde reuen niet naar een show, maar gecastreerde/gesteriliseerde teefjes wel?
wie weet wat daar de achterliggende gedachte van is?
Heb me suf lopen denken

Groetjes,
corina
Moderator: moderatorteam
het mag wel, kijk de regels er maar eens op naDanielle schreef:Heel simpel, het mag ook niet maar is ook niet te controleren. Dat is de pech van reuen, daar is het wel of niet hebben van ballen nu eenmaal makkelijk te controleren.
er zijn zelfs mensen die het leuk vinden van hun huishond met stamboom een mooi rapportje te krijgen!petra1 schreef:Dan een vraag van een andere orde: waarom zou je met een gesteriliseerde teef naar een show gaan?
Wel een hele logische verklaring,trouwens Massam!
Ik heb het al eens eerder geschreven, ik ken een geval waarbij een reu gecastreerd werd en vervolgens (in Duitsland) voorzien werd van "kunstballen". Toen konden ze er toch weer meer showenDanielle schreef:Heel simpel, het mag ook niet maar is ook niet te controleren. Dat is de pech van reuen, daar is het wel of niet hebben van ballen nu eenmaal makkelijk te controleren.
En dat is dan gewoon oplichtingEnnath schreef:Ik heb het al eens eerder geschreven, ik ken een geval waarbij een reu gecastreerd werd en vervolgens (in Duitsland) voorzien werd van "kunstballen". Toen konden ze er toch weer meer showenDanielle schreef:Heel simpel, het mag ook niet maar is ook niet te controleren. Dat is de pech van reuen, daar is het wel of niet hebben van ballen nu eenmaal makkelijk te controleren.
Misschien omdat je het leuk vindt om je hondje te laten zien?petra1 schreef:Dan een vraag van een andere orde: waarom zou je met een gesteriliseerde teef naar een show gaan?
Jazeker!Angelique25 schreef:En dat is dan gewoon oplichtingEnnath schreef:Ik heb het al eens eerder geschreven, ik ken een geval waarbij een reu gecastreerd werd en vervolgens (in Duitsland) voorzien werd van "kunstballen". Toen konden ze er toch weer meer showenDanielle schreef:Heel simpel, het mag ook niet maar is ook niet te controleren. Dat is de pech van reuen, daar is het wel of niet hebben van ballen nu eenmaal makkelijk te controleren.
er zijn wel shows waar je met castraten ( of honden met "foutjes") kunt komen, alleen zijn dat idd niet de cac/cacib showsSjalot schreef:Bij kattenshows heb je ook een aparte groep met kastraten, dus eigenlijk wel krom dat dat bij hondenshows niet zo is.
Maar de gecastreerde honden zijn toch ook afstammelingen van fokproducten? Die kan je toch ook laten zien als nakomeling. Stel je hebt een mooie reu die gecastreerd is en zus is intact. Dan kan je toch via die zus waarschijnlijk het erin fokken. Dan telt die gecastreerde reu toch nog volledig mee? Je kijkt toch niet alleen naar je eigen hond. Hetis juist belangrijk om naar alle honden te kijken en niet naar waarmee je kunt fokken (is niet persoonlijks naar jou hooryamie schreef:
daarbij, een show is er natuurlijk ook gewoon voor presentatie, voornl voor fokdieren, fok produkten, dieren die zich verder door kunnen zetten in het ras, of gezet hebben. als er bv in de veteranen klasse ook gecastreerde reuen kunnen deelnemen, zou ik dat prima vinden
Nou, dat hoeft voor mij inderdaad ook niet. :N:Het schijnt momenteel een hype in Amerika te zijn om je reu impantatie balletjes te geven. Het komt overeen met een borstvergroting maar dan voor balletjes, voor een reu.
Waar je trek in hebt!
Voor zover ik weet is dit in Nederland nog niet mogelijk.
Best veel en dan denk ik ook aan de honden die operaties hebben ondergaan om "gezond" te worden en vervolgens worden geshowd. Zou dat nog enkel voor de leut zijn dan is het nog niet zo rampzalig, maar we zullen allemaal wel een kampioen kennen die eigenlijk zware hd/ed heeft had, maar die door een stevige operatie toch leuk uit de voeten kon in de ring.Ennath schreef:Jazeker!Angelique25 schreef:En dat is dan gewoon oplichtingEnnath schreef:Ik heb het al eens eerder geschreven, ik ken een geval waarbij een reu gecastreerd werd en vervolgens (in Duitsland) voorzien werd van "kunstballen". Toen konden ze er toch weer meer showenDanielle schreef:Heel simpel, het mag ook niet maar is ook niet te controleren. Dat is de pech van reuen, daar is het wel of niet hebben van ballen nu eenmaal makkelijk te controleren.
Ik vraag me alleen af voor hoeveel honden het op gaat![]()
Ik bedoel, als één eigenaar de boel zo bedot, waarom dan niet meer?
Maar goed, in de paardensport worden er ook shows en keuringen georganiseerd waar je een ruin voor in kan schrijven. En ergens is dat ook terecht. Ook een gecastreerd dier is een fokproduct van twee andere dieren en zegt iets over datgene wat de ouderdieren en/of fokker voortbrengen. Dus ik zou er geen moeite mee hebben als shows opengesteld werden voor castraten. Eventueel met de aantekening "castraat" bij de inschrijving.