Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme zwervers in Griekenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen? :19:

ik veroordeel niemand hoor. lees mijn eerdere bericht in dit topic, maar ik krijg het gevoel dat er mensen zijn die het een misdaad vinden dat ik per sé een hond wil hebben uit door mij geselecteerde of in ieder geval goedgekeurde ouders...
Natuurlijk niet :19: Iedereen moet zelf weten waar hij zijn hond vandaan haalt. Jij bent verantwoordelijk bezig en dat is toch prima? Het gaat mij erom dat er commentaar wordt gegeven op het adopteren van buitenlandse honden door mensen die notabene zélf er niet over peinzen om een (nederlandse) asielhond te nemen. Dat vind ik heel storend.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

metaveenendaal schreef:
goud schreef:
Nee, wij fokken zelf, en houden daar dan iets van aan.

:idea: :idea:
Maggie
even een vraagje jij fokt zelf
stel dat er mensen zijn die een door jou gefokte hond niet meer kunnen houden neem jij deze hond dan terug ongeacht hoe oud hij is en welke ziektes of/en gebreken hij/zij heeft

of te wel zorg jij ervoor dat jij gefokte honden NIET in het asiel terecht komen
Gelukkig heb ik dit nog in de 18 jaar dat we fokken nog niet meegemaakt. Wij zijn ook altijd heel gelukkig geweest met de kopers. Goed voorgelicht, en geselecteerd. :denken: :denken: Maar ik denk wel dat het m'n verantwoording is om het dan terug te nemen. Zou er dan wel weer een goed tehuis voor zoeken.
Maggie.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

*Linda* schreef:
massam schreef:is het nou echt zo erg dat ik alleen nog honden wil uit door mij onderzochtte voorouders en lijnen? :19:

ik veroordeel niemand hoor. lees mijn eerdere bericht in dit topic, maar ik krijg het gevoel dat er mensen zijn die het een misdaad vinden dat ik per sé een hond wil hebben uit door mij geselecteerde of in ieder geval goedgekeurde ouders...
Natuurlijk niet :19: Iedereen moet zelf weten waar hij zijn hond vandaan haalt. Jij bent verantwoordelijk bezig en dat is toch prima? Het gaat mij erom dat er commentaar wordt gegeven op het adopteren van buitenlandse honden door mensen die notabene zélf er niet over peinzen om een (nederlandse) asielhond te nemen. Dat vind ik heel storend.
ik had het inderdaad door nu. ik kreeg even het gevoel dat rashond willen gelijk stond aan misdaad maar het gaat om meer eromheen. :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

*Linda* schreef: Als je een van m'n eerdere berichten zou hebben gelezen, had je kunnen lezen dat ik 3 katten uit het asiel heb.
En? Je hond komt toch bij de fokker vandaan?En je gaat toch weer een pup halen bij een fokker? Dan moet je niet zo hypocriet lopen doen over nederlandse asielhonden en dat deze volgens jou blijven zitten door toedoen van mensen die een hond uit het buitenland adopteren. Dát is mijn punt. Je laat de nederlandse asielhonden namelijk zélf net zo hard zitten.[/quote]

Ik vind het toch heel goed van jou dat jij weet waar ik de keuze van m'n hond op gebaseerd heb. En wat ik toentertijd wel en niet in beschouwing heb genomen.

Je denkt toch zeker echt niet als ik dit soort berichten krijg, dat ik me genoodzaakt zie te verantwoorden t.o.v. jullie?? Dacht het even niet. Je kunt maar beter ergens anders zieltjes gaan winnen, want hier is dat echt verspilde energie.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik zou gerust weer een Spanjaard durven nemen als de hond mij aan staat. Ben er niet voor om honden via internet uit te zoeken en te '" bestellen" om in NL erachter te komen dat die hond niet is wat ik zoek. Een Spanjaard onderzocht op ziekten die al in NL is (of belgie) zou ik zo ophalen als het samen gaat.
Ik zie geen verschil tussen een buitenlandse herplaatser of een NL herplaatser. De een heeft andere gewoonten en kan andere ziekten hebben, maar bij beiden komen karakterproblemen voor door hun meegemaakte verleden en bij beiden komen vreselijk veel ziekten voor.
*Linda*
Zeer actief

Neeltje schreef:
*Linda* schreef: Als je een van m'n eerdere berichten zou hebben gelezen, had je kunnen lezen dat ik 3 katten uit het asiel heb.
En? Je hond komt toch bij de fokker vandaan?En je gaat toch weer een pup halen bij een fokker? Dan moet je niet zo hypocriet lopen doen over nederlandse asielhonden en dat deze volgens jou blijven zitten door toedoen van mensen die een hond uit het buitenland adopteren. Dát is mijn punt. Je laat de nederlandse asielhonden namelijk zélf net zo hard zitten.
Ik vind het toch heel goed van jou dat jij weet waar ik de keuze van m'n hond op gebaseerd heb. En wat ik toentertijd wel en niet in beschouwing heb genomen.

Je denkt toch zeker echt niet als ik dit soort berichten krijg, dat ik me genoodzaakt zie te verantwoorden t.o.v. jullie?? Dacht het even niet. Je kunt maar beter ergens anders zieltjes gaan winnen, want hier is dat echt verspilde energie.[/quote]

Ik ben niet uit op zieltjes. Jouw redenatie is alleen zo krom als een hoepel. Van mij krijg je dus geen gelijk, want je hébt het niet. Je kan niet zeggen dat men geen buitenlanders mag nemen omdat hier genoeg honden in het asiel zitten. Nou, dan draai ik het om: je mag geen pup bij een fokker kopen omdat er hier al zoveel in het asiel zitten. Snap je hem nu of komt het nog steeds niet door.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Silmariën schreef:Stel nou dat je het hondje hebt gevonden die je zocht, maar uit het buitenland komt?
stel dat je een hond gevonden hebt, maar uit een asiel ergens uit Nederland komt?
dat kan toch ook? :19:

als je maar blijft zoeken.
Zou je zo'n hond dan niet nemen, puur omdat hij uit het buitenland komt? Ik snap echt niet wat het probleem is. Hebben die honden in het buitenland dan niet evenveel recht op een goed thuis dan de honden in Nederland ,

daar gaat het niet om, maar het gaat wel om:
waarom moeten wij de wereld gaan verbeteren , als het tòch geen resultaat geeft?
dat is echt water naar de zee brengen.
Het komt op mij een beetje over: "Lang leve Nederland. De rest van de wereld kan stikken."
nee, absoluut niet waar, het komt hier op neer:
wij , die het niet doen, denken na over wàt het resultaat zal zijn in dat land, en dan komen we er achter ,
dat ze er niets van leren.
dus waarom zouden we er dan zoveel energie in stoppen, terwijl hier de asiels nog steeds overvol zitten? :denken:
En door geen honden meer uit het buitenland te halen, houdt dat impulsieve gedrag op? Het probleem zit niet in de dieren, maar in de mensen.
natuurlijk zit het in de mensen, die op vakantie zijn geweest.
Ik heb hier in mijn buurt al 3 uit het asiel , maar wèl uit Spanje of zo , gehaald, en dat klopt toch niet?
*Linda*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Silmariën schreef:Stel nou dat je het hondje hebt gevonden die je zocht, maar uit het buitenland komt?
stel dat je een hond gevonden hebt, maar uit een asiel ergens uit Nederland komt?
dat kan toch ook? :19:

als je maar blijft zoeken.
Zou je zo'n hond dan niet nemen, puur omdat hij uit het buitenland komt? Ik snap echt niet wat het probleem is. Hebben die honden in het buitenland dan niet evenveel recht op een goed thuis dan de honden in Nederland ,

daar gaat het niet om, maar het gaat wel om:
waarom moeten wij de wereld gaan verbeteren , als het tòch geen resultaat geeft?
dat is echt water naar de zee brengen.
Zeg je dat even tegen mijn hond? Dat het water naar de zee dragen is? Ik heb eens ergens gelezen: je kan niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van één hond. En daar is alles mee gezegd lijkt me :wink:
Neeltje

Silmariën schreef:Ik vind dit een hele rare discussie. Aan degene die er tegen zijn om honden uit het buitenland te halen: Iedereen die besluit een hond te nemen, is selectief bezig. Men houdt rekening met karakter, grootte, leeftijd, enz. Stel nou dat je het hondje hebt gevonden die je zocht, maar uit het buitenland komt? Zou je zo'n hond dan niet nemen, puur omdat hij uit het buitenland komt? Ik snap echt niet wat het probleem is. Hebben die honden in het buitenland dan niet evenveel recht op een goed thuis dan de honden in Nederland?
Jullie vinden dat iedere hond in Nederland die in het asiel zit, zo snel mogelijk een nieuw thuis horen te krijgen. De honden in het buitenland dan niet? Zoals al werd gezegd, dierenliefde hoort geen grenzen te kennen. En dit hoeft niet gelijk te zijn dat je de honden naar Nederland haalt. De Nederlandse stichtingen die zich inzetten voor dieren in het buitenland, doen meer dingen daar. Maar als ik het goed begrijp zijn jullie wel bereid om hulp te bieden voor dieren in Nederland, maar buitenlandse dieren is de verantwoording van het buitenland. Alsof het het probleem is van die dieren dat ze toevallig daar geboren zijn. Het komt op mij een beetje over: "Lang leve Nederland. De rest van de wereld kan stikken."
Ik weet dat ik het een beetje overdrijf, maar hier komt het in feite wel op neer.
Pak-de-bal schreef:Ik ben er ook op tegen , om die honden dàn maar hier naartoe te halen, dat lost echt niets op,
wel ergenisssen , omdat sommige honden hier
dan weer in asiels terecht kunnen komen , door impulsief gedrag van mensen.
En door geen honden meer uit het buitenland te halen, houdt dat impulsieve gedrag op? Het probleem zit niet in de dieren, maar in de mensen. Waar ook ter wereld. Maar dat betekend niet dat die dieren dan maar gewoon aan hun lot overgelaten moeten worden.
Daarbij is het nog niet eens zo dat deze honden naar het asiel gaan als het niet meer werkt. Wij hebben sinds een week een pup uit Portugal, ook gebracht naar Nederland via een stichting. Deze stichting is ontzettend selectief als het gaat om het plaatsen van dieren. Daarbij is het contract waterdicht d.m.v. wetboekregels. Wanneer het niet werkt, of wanneer het dier verwaarloosd wordt, gaat het dier terug naar de stichting en niet naar het asiel. Er is verplichte castratie/sterilisatie, zodat er niet gefokt kan worden met deze honden. Officeel hebben we de hond ook in bruikleen, de stichting blijft eigenaar.
Deze stichtingen weten dus echt wel wat ze doen, en hebben enkel het beste voor met dieren. Dus mijn vraag, wáárom vinden jullie dit verkeerd? Bovendien zet deze stichting zich in voor verwaarloosde dieren in binnen -en buitenland.

Álle dieren horen liefde te krijgen en een goed thuis, ongeacht waar ze vandaan komen of waar ze geplaatst worden.
Maar ik wil 'n rashond met stamboom waar ik de fokker zelf van heb uitgezocht en van pups af aan. Als anderen hun hond uit het buitenland willen halen is mij prima( wat ik al eerder geschreven heb, maar dat schijnt moeilijk te lezen te zijn voor bepaalde mensen) dat is hun keuze, ik wil die geen.

Maar goed, als je dit zegt moet je wel tot het 'uhum' groepje horen, dan is het allemaal prima, zo niet, nu ja je leest wat ze dan van je denken.
M@scha
Zeer actief

Neeltje schreef:
Silmariën schreef:Ik vind dit een hele rare discussie. Aan degene die er tegen zijn om honden uit het buitenland te halen: Iedereen die besluit een hond te nemen, is selectief bezig. Men houdt rekening met karakter, grootte, leeftijd, enz. Stel nou dat je het hondje hebt gevonden die je zocht, maar uit het buitenland komt? Zou je zo'n hond dan niet nemen, puur omdat hij uit het buitenland komt? Ik snap echt niet wat het probleem is. Hebben die honden in het buitenland dan niet evenveel recht op een goed thuis dan de honden in Nederland?
Jullie vinden dat iedere hond in Nederland die in het asiel zit, zo snel mogelijk een nieuw thuis horen te krijgen. De honden in het buitenland dan niet? Zoals al werd gezegd, dierenliefde hoort geen grenzen te kennen. En dit hoeft niet gelijk te zijn dat je de honden naar Nederland haalt. De Nederlandse stichtingen die zich inzetten voor dieren in het buitenland, doen meer dingen daar. Maar als ik het goed begrijp zijn jullie wel bereid om hulp te bieden voor dieren in Nederland, maar buitenlandse dieren is de verantwoording van het buitenland. Alsof het het probleem is van die dieren dat ze toevallig daar geboren zijn. Het komt op mij een beetje over: "Lang leve Nederland. De rest van de wereld kan stikken."
Ik weet dat ik het een beetje overdrijf, maar hier komt het in feite wel op neer.
Pak-de-bal schreef:Ik ben er ook op tegen , om die honden dàn maar hier naartoe te halen, dat lost echt niets op,
En door geen honden meer uit het buitenland te halen, houdt dat impulsieve gedrag op? Het probleem zit niet in de dieren, maar in de mensen. Waar ook ter wereld. Maar dat betekend niet dat die dieren dan maar gewoon aan hun lot overgelaten moeten worden.
Daarbij is het nog niet eens zo dat deze honden naar het asiel gaan als het niet meer werkt. Wij hebben sinds een week een pup uit Portugal, ook gebracht naar Nederland via een stichting. Deze stichting is ontzettend selectief als het gaat om het plaatsen van dieren. Daarbij is het contract waterdicht d.m.v. wetboekregels. Wanneer het niet werkt, of wanneer het dier verwaarloosd wordt, gaat het dier terug naar de stichting en niet naar het asiel. Er is verplichte castratie/sterilisatie, zodat er niet gefokt kan worden met deze honden. Officeel hebben we de hond ook in bruikleen, de stichting blijft eigenaar.
Deze stichtingen weten dus echt wel wat ze doen, en hebben enkel het beste voor met dieren. Dus mijn vraag, wáárom vinden jullie dit verkeerd? Bovendien zet deze stichting zich in voor verwaarloosde dieren in binnen -en buitenland.

Álle dieren horen liefde te krijgen en een goed thuis, ongeacht waar ze vandaan komen of waar ze geplaatst worden.
Maar ik wil 'n rashond met stamboom waar ik de fokker zelf van heb uitgezocht en van pups af aan. Als anderen hun hond uit het buitenland willen halen is mij prima( wat ik al eerder geschreven heb, maar dat schijnt moeilijk te lezen te zijn voor bepaalde mensen) dat is hun keuze, ik wil die geen.

Maar goed, als je dit zegt moet je wel tot het 'uhum' groepje, dan is het allemaal prima, zo niet, nu ja je leest wat ze dan van je denken.
da's onzin neeltje dat zegt niemand.

het gaat erom dat jij vind dat het je recht is een fokkershond te kopen (wat natuurlijk ook je recht is!) maar dat je aan de andere kant roept dat geen honden uit het buitenland gehaad moeten worden omdat er zoveel honden in de asielen hier zitten.

dat is krom. als je dat echt een argument vindt ga je zelf een asielhond halen.

daar vallen ze over niet dat jij een fokkershond wil.
Afbeelding
Neeltje

massam schreef:
Neeltje schreef:

Maar goed, als je dit zegt moet je wel tot het 'uhum' groepje, dan is het allemaal prima, zo niet, nu ja je leest wat ze dan van je denken.

het gaat erom dat jij vind dat het je recht is een fokkershond te kopen (wat natuurlijk ook je recht is!) maar dat je aan de andere kant roept dat geen honden uit het buitenland gehaad moeten worden omdat er zoveel honden in de asielen hier zitten.

Er zitten meer dieren in het asiel dan alleen honden. Voor hun tellen de katten schijnbaar niet mee? Een keuze van mij om wel katten uit het asiel te halen en geen hond?
M@scha
Zeer actief

een keuze van hun om alleen honden te nemen en uit het buitenland?

is precies hetzelfde namelijk :19:
Afbeelding
Neeltje

massam schreef:een keuze van hun om alleen honden te nemen en uit het buitenland?

Dat heb ik ook tig keer gezegd dat als zij dat doen hun keuze is, en mij prima, alleen dat ik daar anders over denk. Maar dat hebben ze schijnbaar niet gelezen.

Voor mij is ik heb mijn mening, zij hebben hun mening, en we zijn het oneens, dat moet kunnen.
M@scha
Zeer actief

Neeltje schreef:
massam schreef:een keuze van hun om alleen honden te nemen en uit het buitenland?

Dat heb ik ook tig keer gezegd dat als zij dat doen hun keuze is, en mij prima, alleen dat ik daar anders over denk. Maar dat hebben ze schijnbaar niet gelezen.

Voor mij is ik heb mijn mening, zij hebben hun mening, en we zijn het oneens, dat moet kunnen.
wat je nu zegt zal ook nooit iemand over vallen. waar over gevallen wordt, naar mijn ide, is dat je allemaal argumenten geeft waarom het niet goed is volgens jou om honden uit het buitenland te halen die precies hetzelfde gelden voor een fokkerspup of wat voor andere hond dan ook.
Afbeelding
Neeltje

massam schreef:
Neeltje schreef:

wat je nu zegt zal ook nooit iemand over vallen. waar over gevallen wordt, naar mijn ide, is dat je allemaal argumenten geeft waarom het niet goed is volgens jou om honden uit het buitenland te halen die precies hetzelfde gelden voor een fokkerspup of wat voor andere hond dan ook.
Dit is mijn oorspronkelijke bericht:
Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.

In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.

Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Puur gewoon mijn mening. Ik noem geen mensen, namen, verenigingen of wat dan ook. Gewoon een algemene mening.
*Linda*
Zeer actief

massam schreef:
Neeltje schreef:

Pfff, bespaar je de moeite. Het komt toch niet door :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Neeltje schreef:
massam schreef:
Neeltje schreef:

Dit is mijn oorspronkelijke bericht:
Dat ben ik helemaal met je eens. Niet dat het hetzelfde is, maar ik vergelijk het even met de broodfok, zolang er daar gekocht wordt worden de lege plaatsen weer opgevuld want er verandert niets.

In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen. De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.

Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland. Wat dan met alle honden die hier in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?
Puur gewoon mijn mening. Ik noem geen mensen, namen, verenigingen of wat dan ook. Gewoon een algemene mening.
Prima joh...weet ik het goed gemaakt; ik krijg soms het gevoel dat mensen alleen nog maar een raspuppie willen, want de rest is niet goed genoeg. Wat dan met alle honden die hier of elders in het asiel zitten?? Verdienen die ook niet een mooi huisje?

En nou graag eens een antwoord en geen gescherm met "ik hoef geen verantwoordelijkheid af te leggen voor mijn keuzes" . Als je iets vindt moet je er naar handelen, anders ben je een hypocriete betweter.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Neeltje schreef: Puur gewoon mijn mening.

Niks 'pure' mening. Aannames. Kom nou eens eindelijk op de proppen met je argumenten! :19:
Neeltje schreef: In die landen zal ook niets veranderen als wij die honden hier naar toe brengen.

En hoe weet je dat zo zeker? Check je regelmatig hoe de verschillende stichtingen allemaal werken, wat zij als doelstelling hebben, hoe het geld besteed wordt? Welke projecten (die er voor zorgen dat het probleem van de zwerfhonden en het omgaan met honden mettertijd zal worden opgelost) er mee gesteund worden?
Ben benieuwd!
Neeltje schreef: De mensen leren niet er anders mee om te gaan. Het is als 'n druppel op 'n gloeiende plaat. Er zal in de landen zelf iets 'moeten' veranderen in de omgang met dieren.

En dat 'moeten' veranderen, hoe denk je dat zoiets dan daadwerkelijk zal gebeuren? Als de stichtingen allemaal de verkeerde hulp bieden, zoals opvang ter plaatse, voorlichting, castratie-projecten en ja ook adoptie (puntje van de ijsberg, maar goed) hoe moet het dan wel?
Zeg het maar hoor! :ok:
Neeltje schreef: Ik krijg soms het gevoel dat wij 'n 'dumpplaats' worden voor alle 'zielige' honden in het buitenland.
Ach, het is een gevoel... Tja, dan zijn we dus echt uitgepraat. Je gevoel klopt namelijk niet. Ga je nou eerst maar eens informeren voordat je met dit soort lulkoe... ehm, met deze baarlijke nonsens komt. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Goh jullie moeten en zullen toch op een of andere manier je gelijk moeten krijgen en ik moet dan maar naar jullie pijpen dansen. Ik geloof niet dat het zo werkt. Dus ik zou zeggen, blijf maar roepen en taal uiten waartoe ik me niet wil verlagen, ga gezellig een van de anderen aanvallen wiens mening in lijn ligt met mijn mening. Veel plezier ermee.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Laat ik toch even iets vertellen..SDC bestaat nu vanaf 2005. Gedoneerd in totaal even een schatting is rond de 25.000 euro. Veranderingen? Een muur rond het complex, zodat er niet meer geschoten kan worden op de dieren, een bus zodat er dieren vervoerd kunnen worden van en naar de dierenarts en er benodigdheden gehaald kunnen worden voor het asiel.
Er is een waterput geslagen in het asiel, zodat de dieren ook in de zomer voldoende water hebben en er niet door Kimba water gekocht moet worden. Er is een lichtmast gezet zodat er in de avond zicht is op het terrein. Er is een nieuwe toegangspoort geplaatst zodat de asieldieren veilig zitten. Er zijn nieuwe quarantaineverblijven gebouwd zodat ook zieke dieren binnen Kimba welkom zijn. Er zijn huisjes gedoneerd waardoor er extra schaduw is voor de dieren.
Er is gewerkt aan een castratieproject voor katten, waarin de dieren zijn weggevangen van de straten, zijn ingeent en gecastreerd. In de afgelopen 3 jaar zijn er op die wijze 500 katten in Cadiz gezien.
De kennels in Kimba zijn opgeknapt.
Er is onder druk van de plaatselijke dierenbescherming en onder druk van europa een dodingsstation gesloten.
Er liggen informatiefolders in het spaans op de planken om naar Kimba te gaan.
Er komen steeds meer spanjaarden zelf naar Kimba om een dier te adopteren door de promotie vanuit het asiel. De castratie van teven loopt steeds beter door hulp van buitenaf..en ga zo maar door..
Even zo een kleine indruk wat wat hulp kan doen voor de dieren daar en ik noem nu Kimba, maar zo zijn er vele stichtingen aktief die ter plaatse hulp bieden...en ik vind het echt een fout idee dat dat niets uitmaakt...

Vertel dat maar aan deze pup, die geniet van het badje in plaats van een bak zonder water..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eline* op 26 feb 2008 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Goh jullie moeten en zullen toch op een of andere manier je gelijk moeten krijgen en ik moet dan maar naar jullie pijpen dansen. Ik geloof niet dat het zo werkt. Dus ik zou zeggen, blijf maar roepen en taal uiten waartoe ik me niet wil verlagen, ga gezellig een van de anderen aanvallen wiens mening in lijn ligt met mijn mening. Veel plezier ermee.
Ik vraag alleen argnumenten...waarom jij een raspup en ik zou volgens jou geen hond uit het buitenland mogen halen. Geef me eens een zinnig argument?
edit: ik heb geen gelijk, want er is geen gelijk te halen wat mij betreft. Ieder moet doen wat hem goeddunkt. Jij vindt echter dat je iets te vinden hebt over de keuze van mijn honden en daar zou ik graag je argumenten voor horen. Waarom mag jij doen wat je wilt en de asielhonden laten voor wat ze zijn en vind je tevens dat ik een hond uit nederland moet nemen. Met je franse bul..als je nou nog een friese stabij had gehad.. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Eline* schreef:
Neeltje schreef:Goh jullie moeten en zullen toch op een of andere manier je gelijk moeten krijgen en ik moet dan maar naar jullie pijpen dansen. Ik geloof niet dat het zo werkt. Dus ik zou zeggen, blijf maar roepen en taal uiten waartoe ik me niet wil verlagen, ga gezellig een van de anderen aanvallen wiens mening in lijn ligt met mijn mening. Veel plezier ermee.
Ik vraag alleen argnumenten...waarom jij een raspup en ik zou volgens jou geen hond uit het buitenland mogen halen. Geef me eens een zinnig argument?
Het enige zinnige argument dat ik weet is dat je goed moet oppassen dat je met een goede en niet met een foute stichting te maken hebt. - Net zoals je goed moet oppassen dat je je rashond niet bij een vermeerderaar haalt. -
En alsjeblieft, erken dat er helaas ook wel eens rotte appelen in het stichtingland bestaan.
Zodat we met z'n allen ervoor kunnen zorgen dat die in ieder geval geen geld verdienen over de rug van zielige hondjes.
Maar verder zie ik geen kwaad in het hulp bieden vanuit een land waar het gemiddelde asieldier altijd nog beter af is als menige hofhond elders.

(edit=typo)
Laatst gewijzigd door Ennath op 26 feb 2008 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Eline, als jij dat wilt doen, moet jij dat doen. Jij baseert jou beslissing toch ook niet of ik het wel of niet goed vind? Je hoeft hier voor mij echt niet met verslagen of weet ik wat te komen, of je verder te verdedigen of verantwoorden.

Wat is er mis te weten dat we het met elkaar oneens zijn? En elkaar daar in te respecteren wat een ieders beweegredenen dan ook mag zijn om tot zijn/haar mening te komen??
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:[En alsjeblieft, erken dat er helaas ook wel eens rotte appelen in het stichtingland bestaan.
Zodat we met z'n allen ervoor kunnen zorgen dat die in ieder geval geen geld verdienen over de rug van zielige hondjes.
Maar verder zie ik geen kwaad in het hulp bieden vanuit een land waar het gemiddelde asieldier altijd nog beter af is als de menig hofhond elders.
Mee eens en ik ben bezig met het laten drukken van een boekje bedoeld als handleiding bij het adopteren van een buitenlandse hond, zodat toekomstig adoptanten ieder geval weten waar ze op moeten of kunnen letten. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Eline, als jij dat wilt doen, moet jij dat doen. Jij baseert jou beslissing toch ook niet of ik het wel of niet goed vind? Je hoeft hier voor mij echt niet met verslagen of weet ik wat te komen, of je verder te verdedigen of verantwoorden.

Wat is er mis te weten dat we het met elkaar oneens zijn? En elkaar daar in te respecteren wat een ieders beweegredenen dan ook mag zijn om tot zijn/haar mening te komen??
Welk respect lees ik van jou als jij vindt dat we een dumplplaats worden terwijl er hier honden in het asiel zitten? En dat je tegen broodfokkers, handelaars en buitenlandse hondenhalers bent en "dat soort lui?"
Respect is dat je ieder vrij laat in zijn keuze, zonder oordeel. Dat lees ik niet van jou.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Neeltje

Eline* schreef:
edit: ik heb geen gelijk, want er is geen gelijk te halen wat mij betreft. Ieder moet doen wat hem goeddunkt. Jij vindt echter dat je iets te vinden hebt over de keuze van mijn honden en daar zou ik graag je argumenten voor horen. Waarom mag jij doen wat je wilt en de asielhonden laten voor wat ze zijn en vind je tevens dat ik een hond uit nederland moet nemen. Met je franse bul..als je nou nog een friese stabij had gehad.. :denken:
En jij denkt nu nog enig antwoord van mij te krijgen als je op mijn hond gaat afgeven?? Dat soort discussies, ja daar zijn jullie heel goed in. En tot dat soort discussies zal ik me nimmer nooit laten verlagen. En dat is mijn reden dat jullie totaal geen recht hebben op wat voor uitleg.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef: Kun je je tijd ook niet beter besteden aan mensen die je misschien wel kunt overhalen, in plaats aan iemand die dat dus echt niet doet? En die ook echt niet van plan is je verder nog wat voor reden dan ook te geven. En om even jouw taalgebruik te quoten, je komt bij mij ook behoorlijk drammerig over.
NIemand is hier bezig met mensen over te halen. JIJ zou liever zien dat we zouden stoppen met honden uit het buitenland hierheen te halen. Jij bent bezig met overhalen. Wij laten jou, maar jij laat ons niet. Het is andersom he. Trouwens, nog geen reactie van jou vernomen op mijn argumenten over het laten stikken van honden in het buitenland.
Neeltje schreef:
Je denkt toch zeker echt niet als ik dit soort berichten krijg, dat ik me genoodzaakt zie te verantwoorden t.o.v. jullie?? Dacht het even niet. Je kunt maar beter ergens anders zieltjes gaan winnen, want hier is dat echt verspilde energie.
Hallo! JE roept ONS ter ter verantwoording dat wij een hond uit het buitenland halen. Omdat het asiel hier vol zou zitten. Terwijl je ZELF ook niet helpt om het asiel leeg te krijgen. Linda gaf dat hiervoor al scherp aan. Wij zitten niet in een topic over het nemen van rashonden te drammen, jij dramt in ons topic over honden in het buitenland. Niet de zaak omdraaien.
Ennath schreef:
Het enige zinnige argument dat ik weet is dat je goed moet oppassen dat je met een goede en niet met een foute stichting te maken hebt. - Net zoals je goed moet oppassen dat je je rashond niet bij een vermeerderaar haalt. -
En alsjeblieft, erken dat er helaas ook wel eens rotte appelen in het stichtingland bestaan.
Maar verder zie ik geen kwaad in het hulp bieden vanuit een land waar het gemiddelde asieldier altijd nog beter af is als menige hofhond elders.

(edit=typo)
]
HEtzelfde wat jij zegt gaat ook op voor fokkers hier in Nederland. En waarom zouden we geen honden uit het buitenland halen omdat er slechte stichtingen bestaan, daar hoeven de goede toch niet onder te lijden?
Neeltje schreef:Eline, als jij dat wilt doen, moet jij dat doen. Jij baseert jou beslissing toch ook niet of ik het wel of niet goed vind? Je hoeft hier voor mij echt niet met verslagen of weet ik wat te komen, of je verder te verdedigen of verantwoorden.

Maar inhoudelijke tegenargumenten van jouw kant komen er ook niet! Jij baseertje mening dus nergens op! En je houdt duidelijk niet van honden. WAnt van de verslagen van Eline klaar ik een beetje op, ze zijn hoopgevend. MAar jou doen ze kennelijk niets. Want jij geeft niets om honden uit het buitenland. Alle moeite die voro hen gedaan wordt vind jij kennelijk niets. Ik hoor er niets over verder.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Neeltje schreef: En jij denkt nu nog enig antwoord van mij te krijgen als je op mijn hond gaat afgeven?? Dat soort discussies, ja daar zijn jullie heel goed in. En tot dat soort discussies zal ik me nimmer nooit laten verlagen. En dat is mijn reden dat jullie totaal geen recht hebben op wat voor uitleg.
Jouw laatste opmerking is dus echt zo'n enorm zwaktebod... :roll:
Daarbij is het ook nog eens schoffering voor iedereen die in dit topic moeite heeeft gedaan om met voorbeelden, argumenten, ervaringsverhalen en deskundigheid te komen.
En nee, jij 'verlaagt' je idd niet tot discussies, wel tot nergens op gebaseerde one-liners.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Neeltje schreef:
Roelfien schreef:
Neeltje schreef:
Rami schreef: Je veroordeelt mensen wel! :wink:
En van mij hoef je echt niet van mening te veranderen hoor. Het is alleen zo enorm jammer dat jij jouw mening niet hebt gevormd op basis van kennis en/of ervaring maar het hier wel poneert alsof je de waarheid in pacht hebt.
Waar beweer ik de waarheid in pacht te hebben? Ik geef alleen mijn eigen mening weer en hoe je het ook draait of keert ik blijf daar bij.
Dat is toch raar? Aan een discussie meedoen met een stelling die je niet kan onderbouwen met argumenten (want het gaat niet eens om dat je argumenten hebt die verschillen van die van ons, maar je hebt gewoon geen argumenten) en dan hou je toch vast aan je mening ondanks de argumenten van een ander, die je ook niet kan weerleggen.
Dan kom je op mij over als een drammerig kind wat haar gelijk wil krijgen of als iemand die gewoon weet dat dit wel weer lekker veel paginaatjes gaat opleveren als je gewoon klakkeloos dingen roept waar serieuze mensen wel op reageren.

Zo van: het kan me niet schelen wat je zegt en of je gelijk hebt, ik vind lekker toch wat ik vind. :19:
Ja en jij vindt wat jij vindt, jij vindt ook dat je gelijk hebt, niet?
Waarom val je Massam niet aan omdat zij ook rashonden heeft en zelfs nog wel fokt?

Kun je je tijd ook niet beter besteden aan mensen die je misschien wel kunt overhalen, in plaats aan iemand die dat dus echt niet doet? En die ook echt niet van plan is je verder nog wat voor reden dan ook te geven. En om even jouw taalgebruik te quoten, je komt bij mij ook behoorlijk drammerig over.
Jij hebt gelijk. :ok:
Je deelname aan deze discussie is echt heel verhelderend. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
*Linda*
Zeer actief

Neeltje schreef:

Nee, dat kan niet in dit geval. Jouw mening strookt met je daden. En iets wat krom is, kun niet rechtpraten. Als je het werkelijk zo erg had gevonden dat er in nederland al die asielhonden blijven zitten, had je er zelf één moeten nemen daar vandaan en geen raspup moeten aanschaffen van een fokker. Maar je leest heel selectief, dat heb ik al lang door :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”