Silmariën schreef:Stel nou dat je het hondje hebt gevonden die je zocht, maar uit het buitenland komt?
stel dat je een hond gevonden hebt, maar uit een asiel ergens uit Nederland komt?
dat kan toch ook?
als je maar blijft zoeken.
Zou je zo'n hond dan niet nemen, puur omdat hij uit het buitenland komt? Ik snap echt niet wat het probleem is. Hebben die honden in het buitenland dan niet evenveel recht op een goed thuis dan de honden in Nederland ,
daar gaat het niet om, maar het gaat wel om:
waarom moeten wij de wereld gaan verbeteren , als het tòch geen resultaat geeft?
dat is echt water naar de zee brengen.
Het komt op mij een beetje over: "Lang leve Nederland. De rest van de wereld kan stikken."
nee, absoluut niet waar, het komt hier op neer:
wij , die het niet doen, denken na over wàt het resultaat zal zijn in dat land, en dan komen we er achter ,
dat ze er niets van leren.
dus waarom zouden we er dan zoveel energie in stoppen, terwijl hier de asiels nog steeds overvol zitten?
En door geen honden meer uit het buitenland te halen, houdt dat impulsieve gedrag op? Het probleem zit niet in de dieren, maar in de mensen.
natuurlijk zit het in de mensen, die op vakantie zijn geweest.
Ik heb hier in mijn buurt al 3 uit het asiel , maar wèl uit Spanje of zo , gehaald, en dat klopt toch niet?